Met het wegvallen van Quiem valt wel een icoon weg van w27. De oprichting ervan gebeurde iets langer dan een jaar geleden door mijzelf en Vitalise, en tijdenlang heeft Quiem w27 gedomineerd. Helaas zie ik nu dat Quiem het toch heeft moeten afleggen.
Gefeliciteerd aan de anderen!
Bedankt

Je zal waarschijnlijk niet meer actief geweest zijn op W27 toen het gebeurde maar Quiem heeft deze wereld voornamelijk verloren omdat het zo verschrikkelijk arrogant was.
Even wat geschiedenis dan:
Quiem recruiteerde zich naar de top, het is zo en niet anders. Eerst was discre de top stam, dat die het op de korte termijn zagen was duidelijk, hun grondgebied was nl. veel te groot. Toen was er Medic, die stam heb ik mee neergehaald met Area (& Nemo). En vanaf dit moment kunnen we pas echt spreken van Quiem als grote topstam. Want toen hebben ze zo enorm veel gerecruit uit Medic dat het geen naam heeft.
Het doel hier was de wereld al dichtsmijten en voor de tegenstand geen kans meer te laten. Dit onder het het excuus van dat het gewoon een slimme strategie was. Op die moment waren er geen stammen die Quiem een strobreed in de weg konden leggen dus al die Medic spelers dachten zo de makkelijke weg te kiezen. Dat ze dat nu zuur is opgebroken mag duidelijk zijn. Area & Nemo vervoegden zich bij UA1 waardoor er toch een stam opstond die Quiem een halt kon toe roepen. Lange tijd ging het gelijk op maar het werd alsmaar meer duidelijk dat ook SF een gevaar was geworden voor Quiem. (Ook Trill heeft zich zeer nuttig gemaakt in deze oorlog uiteraard.)
Op een gegeven moment begonnen er spelers het moeilijk te krijgen in Quiem en het gat tussen de nr 1 stam en de stammen daar onder werd alsmaar kleiner. Toen besloot Quiem om Gminds te recruiten zodat ze toch weer steviger stonden. Of het nu onder het excuus van strategie of dominantie was, het was gewoon een tactische blunder.
Dus llollking, je verwijten slaan helemaal nergens op. Je eigen stam heeft er zich namelijk meester in gemaakt.
Wat denk je dat een van de redenen was dat je in Quiem mocht? Volgens mij speelde het zeker mee dat ze via jou de verliezen wilden maskeren. Het zou me zelfs niet verbazen als het de hoofdreden was.
Quiem was de underdog? Zoals ik zei: Quiem probeerde bijna een jaar geleden de wereld al in een definitieve plooi te leggen, ware het niet dat er tactische blunders kwamen anders was het hun waarschijnlijk nog gelukt ook. Quiem heeft meermaals allé kansen weggenomen bij de tegenstand. Het feit is gewoon dat Quiem zo arrogant was om te denken dat ze met sprekend gemak de hele wereld zouden aan kunnen. Misschien dat jij Quiem als de underdog zag maar je leiding zag dit compleet anders. Quiem is ook pas de underdog geworden nadat de rest sterk werd en Quiem het verklootte voor zichzelf. Je mag namelijk niet vergeten dat toen Quiem zo oppermachtig was dat ze op enkele miljoenen na meer punten hadden dan alle top 10 stammen samen! En dan stond daar zelfs nog Quiet tussen.
Nu goed, het is een oorlog geweest die zijn hoogte- en dieptepunten gekend heeft maar ik denk dat de oorlog nog niet voorbij is. Het zou van dezelfde arrogantie getuigen als we zouden zeggen dat het al binnen is. Laten we dus maar rustig verder spelen en het dag per dag nemen.
RIP Quiem, het was een mooie stam. Zeker zoals conceived by communism & vitalise ze gemaakt hadden. Daar heb ik alleen maar respect voor
Excuses voor de grote tekst.