Uitroeiing van de aarde

DeletedUser

Guest
de zon wordt altijd maar groter en zal na verloop van tijd idd 3 planeten opslokken. vermits de aarde daarbij is zal die dus opgaan in de zon. maar tegen dan zijn we toch al lang dood van de warmte ze. mss kunnen we dan idd naar een andere planeet. Ik zou niet weten hoe, maar als men 500 jaar geleden had gezegd dat men kan vliegen had ook niemand je gelooft.
 

DeletedUser

Guest
Tegen de tijd dat de mensheid als de sodemieter weg moet van dit zonnestelsel hebben we allang ruimtevoertuigen waarmee je binnen een paar dagen bij de dichtsbijzijnde planeet bent. Over dat ijzer-gedoe: tegen die tijd kunnen we zelf die atomen maken. Kunnen we nu ook al trouwens :eek:

LOL ten eerste zullen we nooit een energiebron vinden groot genoeg die ruimtschepen zo snel zal laten vliegen. In al die leuke filmpjes zie je schepen met de lichtsnelheid vliegen (300,000 km/s) maar dat is onmogelijk en bewezen door Einstein.

Zelfs als je kon vliegen met 300,000 km/s (de lichtsnelheid is trouwens de maximumsnelheid in ons universum, NIETS kan sneller gaan - materie - dan 300,000 km/s) dan zal het nog miljoenen jaren kunnen duren voordat je planeten vind, er zijn zoveel dingen waarmee rekening moet gehouden worden - dat leg ik liever uit aan iemand die hersens heeft.

Maar atomen maken? Dat is dus echt het toppunt van dom zijn.

Ik heb een tip voor jou: ga naar school.
 

DeletedUser

Guest
miss als de zon de aarde en nog wat platen opslokt dat er weer een knal komt waarbij wat gesteente vrijkomt die weer een planeet vormt?:confused:
ik neem aan dat het ook zo bij de aarde is gegaan.
 

DeletedUser

Guest
Eh? Een planeet kan niet exploderen, jullie hebben teveel Star Wars gezien. En als de zon gestorven is en alles wat er over is gebleven een witte dwerg is, hoe wil je dan leven? Geen ster = geen leven. Zowieso zal het zo'n 600 graden celcius worden op aarde, niets zal overleven.
 

DeletedUser

Guest
Eh? Een planeet kan niet exploderen, jullie hebben teveel Star Wars gezien. En als de zon gestorven is en alles wat er over is gebleven een witte dwerg is, hoe wil je dan leven? Geen ster = geen leven. Zowieso zal het zo'n 600 graden celcius worden op aarde, niets zal overleven.

omg, ik heb het niet over een explosie, maar er kan toch ever een stukje afbrokellen, ofzo, ik denk alleen, ik weet niks cker. ik vraag het ook half. of het iig mogelijk is:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Maar atomen maken? Dat is dus echt het toppunt van dom zijn.

Ik heb een tip voor jou: ga naar school.

Tsjonge... we zijn niet allemaal net zo'n nerd als jij bent hoor! :rolleyes:
Je moet begrijpen dat er ook 10 tot 15 jarigen meedoen aan discussies...

On-topic:
Ik geloof in Openbaringen...:D
Dus dat op een dag Jezus terug zal komen en er een Nieuwe hemel en aarde komen! Om meteen de geloofsdiscussie in de kiem te smoren op dit topic: Dit geloof ik dat er met de aarde zal gebeuren, jullie mogen van me best de andere 'natuurkundige' verschijnselen aanhangen.
 

DeletedUser

Guest
Uh dit zijn dingen die je al hoort te kennen op je 14e, alsjeblief zeg. En mij uitschelden voor nerd? Sinds wanneer is kennis hebben iets slechts? Die woorden neem je later terug..
 

DeletedUser6726

Guest
Tsjonge... we zijn niet allemaal net zo'n nerd als jij bent hoor! :rolleyes:
Je moet begrijpen dat er ook 10 tot 15 jarigen meedoen aan discussies...

On-topic:
Ik geloof in Openbaringen...:D
Dus dat op een dag Jezus terug zal komen en er een Nieuwe hemel en aarde komen! Om meteen de geloofsdiscussie in de kiem te smoren op dit topic: Dit geloof ik dat er met de aarde zal gebeuren, jullie mogen van me best de andere 'natuurkundige' verschijnselen aanhangen.


lol... ik ben 14....
en ik kan je één ding uitleggen...
uit de "dood" van een ster ontstaat een nieuw ster.... (wel op een andere plek natuurlijk :))

de kracht is dan zo groot dat er immens veel materie de ruimte in wordt geslingerd (miljarden km. ver) er ontstaat ook een soort "wolk" dit zit barstens vol met materie wat nodig is voor een nieuwe ster.
uit die materie treed "kern fusie" op.
de materie gaan eerst langs elkaar heen, als er een paar op elkaar botsen en het een iets groter brokje wordt, krijgt het aantrekkings kracht. hiermee wordt er meer materie naar het brokje getrokken, waardoor de aantrekkings kracht toeneemt en waardoor er nog meer materie op het broke afvliegt.
als het brokje iets groter is is de aantrekkings kracht groter. en omdat alles naar het midden wordt getrokken krimpt het bol in... de materie gaat nog compacter zitten waardoor de aantrekkings kracht nog meer vergroot wordt waardoor het materie weer dichteropelkaar gaat zitten. dit gaat zo door tot dat er zooooooooveeel hitte bij is ontstaan dat de bol zichzelf ontsteekt.
en tadaaaaaa : 'u heeft een ster' :)
(btw over die witte dwergjes :p : ik had ergens gehoord dat die een "armosfeer" hebben :p alleen stroomt het maar net langs je tenen :p)


conclusie: het universum vernieuwt zich telkens weer. daardoor zullen er sterren geboren worden, leven ontstaan, leven "uitsterven", ster sterven, ster geboren worden, leven ontstaan.... enz... enz.... enz...... :)


(en dan beweren dat 10-15 jarigen het niet bij zouden kunnen houden XD :p)
 

DeletedUser

Guest
Das maar een aanname hea? ;)
Er zijn ook zeker van die leeftijd bij die er veel van afweten, maar anderen niet hoor. Zie sommige van de vorige berichten.

Ok, excuus Carinae... fout van me om je te beledigen als 'nerd'... Ik bedoelde meer dat er ook personen zijn die lang niet overal alles vanaf weten...
 

DeletedUser

Guest
Maar dat hoeft niet altijd, om een nieuwe ster te vormen heb je minstens een ster nodig met 3-4 zonnemassa's, deze zal in zijn vrij korte leven deeltjes zoals ijzer aanmaken, tijdens de explosie worden nog zwaardere deeltjes aangemaakt zoals uranium. De explosie laat inderdaad een "wolk" achter die wel 100x zo groot als ons zonnestelsel kan zijn. Dankzij zwaartekracht zal zich hieruit een nieuwe ster vormen (zoals de zon) - de zwaardere deeltjes (1% meestal) zullen ook samengetrokken worden door zwaartekracht, hierdoor krijg je planeten, hoe zwaarder een deeltje, hoe groter de zwaartekracht, dus de zwaardere deeltjes zoals ijzer zitten diep in de grond, hetzelfde voor goud en zilver.
 

DeletedUser

Guest
ik denk eigenlijk dat de aarde zal worden vernietigd door de mensheid. Alleen wel op de aparte manier:D
De aarde zal door al het geboor naar olie en steenkool e.d. uit balans raken. Zodra dit gebeurt zal hij ook uit zijn vaste baan rond de zon kunnen raken. Hierdoor zal de aarde na de zon toe worden 'gezogen' (ja, zoiets gebeurt als de aarde uit z'n baan raakt), na mate we verder naar de zon komen zal de aarde langzaam uiteen vallen, en verbranden.
En carinae, de aarde kan wel afbrokkelen, kijk maar naar de maan, dit was hoogstwaarschijnlijk eerst een deel van een andere planeet die was afgebrokkeld, en nog waarschijnlijker, ontploft.
 

DeletedUser6726

Guest
En carinae, de aarde kan wel afbrokkelen, kijk maar naar de maan, dit was hoogstwaarschijnlijk eerst een deel van een andere planeet die was afgebrokkeld, en nog waarschijnlijker, ontploft.

je weet toch wel dat er dan gigantische krachten bij komen kijken he? :p
een planeet zal ook niet zo snel ontploffen... het zal afbreken. maar omdat de 2 planeten zo groot zijn en de impact op zeer grote snelheid gebeurt komt dat toto ons over als een explosie... (laat maar een balletje in fijn zand vallen :p zie je meteen dat het zand weg vliegt en dit is GEEN explosie :))
 

DeletedUser

Guest
Eh de maan is gevormd door een botsing tussen een andere planeet met de aarde, het is niet "afgebrokeld".

En wat heeft boren in de grond in hemelsnaam met de baan om de zon te maken? De aarde blijft gewoon op zijn plek en zal nooit uit haar baan gaan, of naar de zon toegaan, de rotatie is stabiel. Alleen bij zwarte gaten worden ze aangetrokken als je er te dicht bij staat.
 

DeletedUser

Guest
Idd, boren in de grond maakt nieks van verschil uit voor de baan van de aarde. Een planeet kun je echt niet zo gemakkelijk uit zijn baan brengen hoor!

En ik heb in een ander topic al eens de wetten van Kepler uitgelegd die de beweging van een planeet beschrijven, ik hoop dat ik dit hier niet nog eens moet doen. Maar ook al zou de aarde op één of andere mirakeleuze manier uit zijn baan gebracht worden, dan zou hij gewoon gaan bewegen volgens een nieuwe, stabiele baan. Er is totaal geen reden waarom hij naar de zon toe zou bewegen.
Maar, nogmaals, hij blijft gerust op zijn baantje die hij nu beschrijft.
 

DeletedUser

Guest
Maar zijn er ook nog andere 'wetenschappelijke' theorieen beschreven, behalve dat de zon zal uitsterven en dus de aarde?
Of is dit het enige mogelijke scenario?
 

DeletedUser

Guest
lol... ik ben 14....
en ik kan je één ding uitleggen...
uit de "dood" van een ster ontstaat een nieuw ster.... (wel op een andere plek natuurlijk :))

de kracht is dan zo groot dat er immens veel materie de ruimte in wordt geslingerd (miljarden km. ver) er ontstaat ook een soort "wolk" dit zit barstens vol met materie wat nodig is voor een nieuwe ster.
uit die materie treed "kern fusie" op.
de materie gaan eerst langs elkaar heen, als er een paar op elkaar botsen en het een iets groter brokje wordt, krijgt het aantrekkings kracht. hiermee wordt er meer materie naar het brokje getrokken, waardoor de aantrekkings kracht toeneemt en waardoor er nog meer materie op het broke afvliegt.
als het brokje iets groter is is de aantrekkings kracht groter. en omdat alles naar het midden wordt getrokken krimpt het bol in... de materie gaat nog compacter zitten waardoor de aantrekkings kracht nog meer vergroot wordt waardoor het materie weer dichteropelkaar gaat zitten. dit gaat zo door tot dat er zooooooooveeel hitte bij is ontstaan dat de bol zichzelf ontsteekt.
en tadaaaaaa : 'u heeft een ster' :)
(btw over die witte dwergjes :p : ik had ergens gehoord dat die een "armosfeer" hebben :p alleen stroomt het maar net langs je tenen :p)


conclusie: het universum vernieuwt zich telkens weer. daardoor zullen er sterren geboren worden, leven ontstaan, leven "uitsterven", ster sterven, ster geboren worden, leven ontstaan.... enz... enz.... enz...... :)


(en dan beweren dat 10-15 jarigen het niet bij zouden kunnen houden XD :p)

kijk zoiets bedoelde ik ja,
 

DeletedUser

Guest
Maar dat hoeft niet altijd, om een nieuwe ster te vormen heb je minstens een ster nodig met 3-4 zonnemassa's, deze zal in zijn vrij korte leven deeltjes zoals ijzer aanmaken, tijdens de explosie .

kan niet exploderen weet je nog?
je keek teveel star wars :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
kan niet exploderen weet je nog?
je keek teveel star wars :rolleyes:

Een planeet kan niet exploderen, een ster daarintegen wel, toch als deze een groot genoege massa heeft. Zoals ook al (meermaals) vermeld is geweest...
 

DeletedUser

Guest
De aarde kan toch ook gewoon ontploffen?!?¿i¿
mensen boren erin en doen er vanalles mee...
Weg Mensen!!!
 

DeletedUser

Guest
Om de aarde op te blazen of wat dan ook is waarschijnlijk meer energie nodig dan we op de aarde zelf hebben, je kunt zowieso niet van zwaartekracht winnen, stop dus maar met die science-fiction verhaaltjes.
 
Bovenaan