Uitroeiing van de aarde

DeletedUser5025

Guest
Ik vind dat jullie allemaal wel een beetje overdreven doen.

Ik zelf denk dat de aarde pas over een paar miljoen jaar (of nog veel langer) onbewoonbaar zal worden.
Hoe zal dat gebeuren:
- De dichtsbijzijnde ster (de zon) zal stoppen met branden en daarom wordt het veel te koud om nog op aarde te kunnen leven.

Waarom denk ik al die andere dingen niet?
- Door broeikaseffect?
Er komen steeds meer andere alternatieve energiebronnen die toegepast zullen worden.

- Door vervuiling?
Dat is nog niet zo erg.

- Door kernoorlogen?
Zo dom zijn de andere landen ook weer niet.

- Grondstoffen raken op?
Ze zullen later wel uitvinden dat je energie kan halen uit een steen.


Conclusie:
Wij onze kinderen, onze kleinkinderen enz. zullen nog niks te maken hebben met het verdwijnen van de aarde.
En als dat gebeurt (over een paar miljoen jaar) gaan we toch gewoon allemaal verhuizen naar een ander sterrenstelser waar een andere ster nog wel goed brandt?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat jullie allemaal wel een beetje overdreven doen.

Ik zelf denk dat de aarde pas over een paar miljoen jaar (of nog veel langer) onbewoonbaar zal worden.
Hoe zal dat gebeuren:
- De dichtsbijzijnde ster (de zon) zal stoppen met branden en daarom wordt het veel te koud om nog op aarde te kunnen leven.

Waarom denk ik al die andere dingen niet?
- Door broeikaseffect?
Er komen steeds meer andere alternatieve energiebronnen die toegepast zullen worden.

- Door vervuiling?
Dat is nog niet zo erg.

- Door kernoorlogen?
Zo dom zijn de andere landen ook weer niet.

- Grondstoffen raken op?
Ze zullen later wel uitvinden dat je energie kan halen uit een steen.


Conclusie:
Wij onze kinderen, onze kleinkinderen enz. zullen nog niks te maken hebben met het verdwijnen van de aarde.
En als dat gebeurt (over een paar miljoen jaar) gaan we toch gewoon allemaal verhuizen naar een ander sterrenstelser waar een andere ster nog wel goed brandt?

HOEVAAK MOET IK HET NOG ZEGGEN:

1. De zon stopt pas met kernfusie over 5 miljard jaar

2. Ja energie kun je halen uit een steen, maar daar heb je wel super-high-tech spullen voor nodig die weet ik veel hoeveel tientallen miljarden kosten en temperaturen die ongeloofelijk hoog liggen, niet iets waarmee je iemand zijn dagelijkse auto kunt laten rijden, toch?

3. De dichstbijzijnde ster ligt op ong. 3 lichtjaar afstand, als je daar wilt wonen, moet je dus op reis gaan met miljarden mensen en voorraaden, en dat dan voor 6000 jaar (want zolang zal de reis duren).
En dan maar hopen dat die ster uberhaupt nog planeten heeft, laat staan een planeet waar je op kunt leven. En hoe wil jij een beschaving dan gaan opbouwen op die planeet? Wat als er bijv geen ijzer in de grond zit, wat dan? Hoe wil jij honderdduizenden, mischien zelfs miljoenen ruimteschepen financieren / lanceren / ontwikkelen?

4. Vervuiling nog niet zo erg? Gast er is nauwelijks nog bos over, ijskappen zijn voor meer dan 60% verdwenen en ga zo maar even door.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
HOEVAAK MOET IK HET NOG ZEGGEN:

1. De zon stopt pas met kernfusie over 5 miljard jaar

2. Ja energie kun je halen uit een steen, maar daar heb je wel super-high-tech spullen voor nodig die weet ik veel hoeveel tientallen miljarden kosten en temperaturen die ongeloofelijk hoog liggen, niet iets waarmee je iemand zijn dagelijkse auto kunt laten rijden, toch?

3. De dichstbijzijnde ster ligt op ong. 3 lichtjaar afstand, als je daar wilt wonen, moet je dus op reis gaan met miljarden mensen en voorraaden, en dat dan voor 6000 jaar (want zolang zal de reis duren).
En dan maar hopen dat die ster uberhaupt nog planeten heeft, laat staan een planeet waar je op kunt leven. En hoe wil jij een beschaving dan gaan opbouwen op die planeet? Wat als er bijv geen ijzer in de grond zit, wat dan? Hoe wil jij honderdduizenden, mischien zelfs miljoenen ruimteschepen financieren / lanceren / ontwikkelen?

4. Vervuiling nog niet zo erg? Gast er is nauwelijks nog bos over, ijskappen zijn voor meer dan 60% verdwenen en ga zo maar even door.

Dikke zever die wetenschappers zijn dat niet eens zeker.
De ene zegt 1 miljard de anders 3 etc.
 

DeletedUser

Guest
Dat is weldegelijk zeker, de zon is al zo'n 5 miljard jaar bezig met kernfusie, d.m.v berekeningen met de massa + verbrandingssnelheid kan er berekend worden hoelang het nog zal duren voordat alle waterstof is gefuseerd naar helium.
 

DeletedUser

Guest
Weinig kans? Vind je jezelf te goed om toe te geven dat wij neit verder ontwikkelder zijn dan andere levensvormen? Hoe kan je dat nu zeggen als je dat neit eens zeker weet. De aarde is meschien wel gemaakt op menselijke levensvormen te dragen, maar niet op de manier zoals we nu bezig zijn.


Er is wel een kans dat er ergens levensvormen zijn die slimmer zijn dan wij, ook al is die kans zeer klein. Maar dat is toch geen rede om de mens (een zeer slimme levensvorm) uit te laten roeien? Dat zou toch simpelweg doodzonde zijn

Edit:
btw: Als ik het goed zie duurt het dus 2000 jaar tijd om één lichtjaar te reizen?
Ik vind het wel fijn als de begrippen wat beter snap, dat kan ik meer meedenken, en misschien ook discusiren.
Ik vind dit namelijk een zeer interessant onderwerp, maar helaas heb ik er weinig verstand van.....
 

DeletedUser

Guest
Er is wel een kans dat er ergens levensvormen zijn die slimmer zijn dan wij, ook al is die kans zeer klein. Maar dat is toch geen rede om de mens (een zeer slimme levensvorm) uit te laten roeien? Dat zou toch simpelweg doodzonde zijn

Edit:
btw: Als ik het goed zie duurt het dus 2000 jaar tijd om één lichtjaar te reizen?
Ik vind het wel fijn als de begrippen wat beter snap, dat kan ik meer meedenken, en misschien ook discusiren.
Ik vind dit namelijk een zeer interessant onderwerp, maar helaas heb ik er weinig verstand van.....

TOch wel, ik kan dit allemaal ook zeggen over de aarde. Planeten zijn ook zeer zeldzaam. En zeker de aarde zwaartekracht, zuurstof, grondstoffen,... en wij maken die kapot? Weg met de mens.
 

DeletedUser

Guest
Er is wel een kans dat er ergens levensvormen zijn die slimmer zijn dan wij, ook al is die kans zeer klein. Maar dat is toch geen rede om de mens (een zeer slimme levensvorm) uit te laten roeien? Dat zou toch simpelweg doodzonde zijn

Edit:
btw: Als ik het goed zie duurt het dus 2000 jaar tijd om één lichtjaar te reizen?
Ik vind het wel fijn als de begrippen wat beter snap, dat kan ik meer meedenken, en misschien ook discusiren.
Ik vind dit namelijk een zeer interessant onderwerp, maar helaas heb ik er weinig verstand van.....

Ja het onderwerp is zéér interessant, het is alleen moeilijk om mee te beginnen. Ik wilde het ook allemaal kennen maar Wikipedia had allemaal van die taal waar je geen balzak van snapt terwijl als ik nu kijk dan kan ik het zo allemaal uit mijn duim zuigen (niet de wiskunde).

Als je echt die kant op wil gaan kijk dan naar de serie "The Universe" of volg opgenomen lessen van Alex Filippenko, en kijk gewoon op internet naar sites maar ik raad je sterk aan niet te beginnen met Wikipedia. www.hubblesite.org is een goede plek om te beginnen.

Over dat lichtjaren, 1 lichtjaar = 365 dagen reizen met 300,000km/s
Dat zijn 60x60= 3600 seconden per uur x 24 = 86,400 sec. per etmaal.

Dus 365x86,000 = 31,390,000 seconden per jaar
Om de afstand van één lichtjaar te berekenen moet je dus:

31,390,000 x 300,000 = 9,417,000,000,000 kilometer

conclusie: 1 lichtjaar = 9,417 biljoen kilometer
3 lichtjaar = 28,251,000,000,000 biljoen kilometer

De allersnelste satteliet raast door het zonnestelsel met 15km/s
Wil je dus naar die andere ster gaan dan moet je:

28,251,000,000,000 : 15 = 1,883,400,000,000 seconden reizen.

We willen jaren hebben, niet seconden, we weten dat 1 jaar 31,390,000 seconden heeft dus:

1,883,400,000,000 : 31,390,000 = 60,000

Holy shit, kijk eens aan! We moeten niet 6000 jaar reizen

MAAR 60,000! - EN DAT MET EEN ULTRA-SNELLE SATTELIET.

Een ander zonnestelsel opzoeken is dus ONMOGELIJK. We moeten het met de aarde doen.


edit:

Nu kun je je ook even voorstellen hoe groot het universum is (denken ze): 90 miljard lichtjaar in diameter.

Als je weet dat je 60000 jaar moet reizen voor 3 lichtjaar, dan is 90 miljard lichtjaar zo verschrikkelijk lang dat de getallen geen indruk meer maken.

Het zou wel kunnen dat in de zéér verre toekomst men schepen weet te bouwen onder 0 zwaartekracht, en hiermee "op een of andere manier" op snelheden kan vliegen van bijv. 100km/s - hiervoor heb je enorme hoeveelheden energie nodig - DIT IS NIET ONMOGELIJK. De mens is al lang aan het experimenteren met deeltjes samensmelten en splijten, hierbij komen ongeloofelijke hoeveelheden energie vrij, zoals eerder werd gezegd, je kunt van een steen een jaar lang electriciteit maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nu kun je je ook even voorstellen hoe groot het universum is (denken ze): 90 miljard lichtjaar in diameter.

Mjah... dat vind ik ook nog zoiets... Er moet toch een begin en eind zijn in t heelal? Waar is dat? Zullen de wetenschap dat ooit verklaren of uitvinden?
 

DeletedUser

Guest
Er is geen begin, er is geen einde. Iedereen denkt dat het universum iets massief is, maar het is gewoon een plek waar ruimte en tijd zich bevindt met wat materie. Alles wat je om je heen ziet is materie, hoewel, het universum is maar 3% opgebouwd uit normale materie.

Als er geen ruimte is, dan kun je niet zeggen hoe groot het is, het is dan oneindig groot, dat is het gewoon en zo moeten we het kunnen accepteren. NIETS = NIETS
 

DeletedUser

Guest
@Carinae

Ik zal maar niet gaan qouten, want dat neemt heel veel plek in beslag.
Bedankt voor je bereking! Ik snap het nog niet helemaal maar dat komt denk ik nog wel.
maar als we met de snelheid van het licht konden reizen zou het dus geen 60.000 jaar duren, maar 3000 jaar (als we met de snelheid van het licht reizen(300km per sec) dan reizen we dus 20 keer zo snel als de snelste satelliet.

Ik weet niet of het mogelijk is om met die snelheid te reizen, maar oké
Ook al zouden we met de snelheid van het licht kunnen reizen zouden we nog 3000 jaar onderweg zijn!
Ik kan me niet voorstellen dat je een ruimteschip kan maken waarin alle mensen kunnen overleven en voortplanten. En bovendien of er genoeg grondstof is om een mega ruimteschip zo lang te laten reizen.

Dus ik trek dat de conclusie dat we binnen ons ons zonnestelsel(of heet dat niet zo? binnen onze welkweg, of bij onze ster?) moeten blijven.
Ik vraag me af hoelang het ongeveer duurt om naar de planeten te reizen binnen ons zonnestelsel(Zoals Jupiter, Mars, Venus etc.)

Maar daar kan de mens (nog?) niet overleven, toch? Dus dat wil zeggen dat we op de aarde moeten blijven, maar de aarde is over een bepaalde tijd ook vol.

Ik denk dat de verre toekomst van de mens er niet gunstig uit zal zien.


P.S.
Alles wat ik zeg komt van een 15jarige die er niet veel verstand van heeft:p
Dus als ik iets fout zeg, verbeter me alstublieft :)

Zo nu ga ik ff naar die site(www.hubblesite.org) toe
 

DeletedUser

Guest
De snelheid van het licht is +- 300 000 km/sec ;-) Logischerwijze is 1 lichtjaar de afstand die het licht aflegt in 1 jaar. Moesten we dus aan de lichtsnelheid kunnen reizen, zouden we 3 jaar nodig hebben voor een afstand van 3 lichtjaar. (Aan de lichtsnelheid reizen is echter onmogelijk.)
 

DeletedUser

Guest
@ P Player

De lichtsnelheid is 300,000km/s niet 300km/s

De lichtsnelheid = de hoogste snelheid toegestaan in het universum, NIETS kan sneller bewegen in ruimte. Dit is bewezen door Einstein en je moet het maar even accepteren ik kan het niet zomaar gaan uitleggen.

Zou je dus met 300,000km/s kunnen reizen (wat een schip nooit zou kunnen omdat ons schip gewoon uitelkaar zal worden gereten tot op de laatste atoom, laat staan de verschrikkelijk grote hoeveelheid energie die je nodig zou moeten hebben) dan zou de reis naar de dichstbijzijnde ster maar 3 jaar duren, en om naar de andere kant van het universum te gaan zou je dan 90 miljard jaar moeten reizen.

--

Om naar planeten zoals Jupiter te gaan ben je ong. 10-20 jaar onderweg denk ik (sattelieten dan he) en zo'n 60 jaar om bij Pluto te komen.

Jupiter, Uranus, Neptunus, Saturnus zijn gasplaneten, je kunt er niet op lopen want ze zijn van gas, je valt er dus gewoon doorheen. Jupiter is echter zo groot dat als je in de buurt komt de zwaartekracht van dit monster je uit elkaar zal trekken. Mocht je toch in de atmosfeer komen dan zullen er stormen zijn 10x zo zwaar als de zwaarste stormen op aarde die je zullen vermoorden, of je wordt geplet door de druk - hetzelfde geld voor de andere planeten.

Planeten zoals Venus en Mercurius zijn ook onmogelijk omdat het hier wel 700 graden celcius kan worden of zelfs -150 graden celcius.

De ENIGE optie is Mars, deze planeet mag dan ook wel zeer warm en koud zijn, maar niet onmogelijk. Als we d.m.v terraforming de atmosfeer kunnen veranderen zodat we bijv kunnen ademen, dan zal Mars een optie worden - ik denk dat je zou kunnen zeggen dat we over een paar honderd of duizend jaar daar kunnen wonen.
 

DeletedUser7689

Guest
er zijn laatst grotten op de maan gevonden,zouden we daar niet kunnen overleven?
 

DeletedUser

Guest
er zijn laatst grotten op de maan gevonden,zouden we daar niet kunnen overleven?

Waarom zouden die grotten dan beter zijn dan de rest van het maanlandschap? Ik denk dat ik ooit nog ergens gelezen heb dat de maan een atmosfeer heeft van enkele centimeter ofzo. Vrij onmogelijk dus om daar zomaar te gaan overleven.
 

DeletedUser

Guest
mars

meschien mars maar dat zou onmogelijk zijn maar binnen kort over miljoenen jaren hoe slim zal de mens dan zijn
 

DeletedUser

Guest
Waarom zouden die grotten dan beter zijn dan de rest van het maanlandschap? Ik denk dat ik ooit nog ergens gelezen heb dat de maan een atmosfeer heeft van enkele centimeter ofzo. Vrij onmogelijk dus om daar zomaar te gaan overleven.

En door de dunne atmosfeer is het moeilijk om daar te overleven neem ik aan?
Ik heb ff op het internet gezocht en het bleek dat deze lagen in de atmosfeer op de aarde voor kwamen (er zijn er nog wat meer maar dit zijn de belangrijkste)

troposfeer, stratosfeer, mesosfeer, thermosfeer en exosfeer.
bij deze link staat er meer info over:
http://www.sterrenkunde.nl/index/encyclopedie/atmosfeer.html

Maar omdat de atmosfeer bij de maan zo dun is, neem ik aan dat deze lagen niet allemaal voorkomen?
En het dus op de maan ook niet mogelijk is om radiogolven te ontvangen van gebieden die ver weg liggen?
Waarom dat niet mogelijk is? Ik zal het vertellen (teminste als deze(--> troposfeer, stratosfeer, mesosfeer, thermosfeer en exosfeer.) lagen niet voorkomen op de maan)

De mesosfeer en de thermosfeer worden samen de ionosfeer genoemd. In deze langen komen elektrische stofjes voor, ze worden ionen genoemd. Door deze ionen kunnen je radiogolven ontvangen. Als die lagen er niet zijn, zijn er dus ook geen ionen, en kunnen er geen radiogolven ontvangen worden

Bovendien is er ook geen zuurstof op de maan, omdat de atmosfeer zeer dun is? Of klopt dat niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het is door de zuurstof in de atmosfeer van de aarde (bevat zo'n 22% zuurstof) dat wij kunnen ademen. Zonder atmosfeer kunnen wij dus niet overleven, ook al omdat er dan geen atmosferische druk is, waardoor onze lichamen zouden 'ontploffen'.
En het is niet omdat andere planeten een atmosfeer hebben dat deze ook zuurstof bevat btw.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het eerder haalbaar is om op de maan te leven dan op mars...
Op de maan (vanwege kortere reistijd) kan sneller een kunstmatige atmosfeer worden gecreeerd (in een dichte ruimte) als je er maar voor zorgt dat dit steeds ververst wordt... Ten tweede moeten de gebouwen zo gemaakt worden dat het binnenklimaat constant goed blijft voor de mens...

Nog niet eens zo'n raar idee, maar ja... geld geld geld...;)
 

DeletedUser

Guest
Het voornaamste probleem zal dan zijn dan de maan behoorlijk licht is. De zwaartekracht zal daar een stuk kleiner zijn dan op aarde het geval, en dat zal ook wel zo zijn complicaties hebben. Mars is ook een stuk lichter dan de aarde, maar het verschil zal daar toch een stuk minder zijn.
 
Bovenaan