DeletedUser7072
Guest
Omdat er vaak discussies zijn geweest over wat wel en niet mag, stabben, kata's gebruiken, zelfs bepaalde rekruteringen, etc maak ik hier een topic waarin ik de standpunten hierover indeel in verschillende groepen.
En dan ben ik benieuwd met welke groep jij je het meest identificeert!
Van remloze speler naar moraalridder.
1. De remloze speler:
Deze speler kent totaal geen grenzen, en doet zelfs dingen die volgens de officiële regels van tw verboden zijn zoals het opzettelijk gebruiken van illegale bots of het proberen te hacken van andermans account.
2 De stabber:
Deze speler laat zich enkel beperken door de officiële tw regels, en doet verder waar die zin in heeft. Afspraken kun je niet maken, als het goed uitkomt zal je gestabt worden zonder pardon. De dommere figuren snijden zichzelf enorm in de vingers en creëren via hun acties teveel vijanden en weerstand, wat uiteindelijk tot hun ondergang lijdt.
De slimmere stabbers manipuleren de boel echter als een echte Machiavelli, duiken in gaten op strategische momenten en spelen vijanden op een slimme manier tegen elkaar uit. Op het moment dat je ze door hebt is het al te laat, hebben ze weer een tijdelijk ander pact en ben jij de lul. Uiteindelijk kunnen ze soms zelfs de wereld winnen, eventueel na een paar stamwissels waar veel gedoe om is geweest. Dit alles heeft natuurlijk wel een negatieve impact op hun reputatie.
Het gaat bij deze groep simpelweg om winst voor zichzelf, zolang zij maar eindigen als winnaar, de manier waarop is een stuk minder belangrijk. Als je met ze samenwerkt is dat op eigen risico, op het moment dat je stam op verliezen staat heeft deze speler al een mooie deal met je vijand gesloten. Over het algemeen is het redelijk goed te voorspellen wanneer deze spelers stabben, namelijk als het in hun persoonlijke strategische belang is en hun overlevingskans vergroot om dit te doen.
Bekend voorbeeld: denk aan firedrakan(geeft het zelf toe ) en natuurlijk veel andere mensen die hier geshamed worden.
3. De katagebruiker/cf'er/spiongebruiker:
Deze speler houd zich netjes aan gemaakte afspraken met andere spelers. Als je een stamgenoot of pbg bent zul je niet ineens gestabd worden. Wel is deze speler bereid net dat extra stapje verder te gaan om te winnen wat gemiddeld genomen niet als legitiem wordt gezien.
Om tot deze groep te behoren moet je minstens 1 van de tactieken in het rijtje hieronder gebruiken of goedkeuren:
- Kata's gebruiken tegen gebouwen anders dan muur(en evntl AH)
- clusterfucken
- rekruteren van een vijand op schoksgewijze manier, zodanig dat die vijand in categorie 2 valt tav zijn/haar stam
- Een spion gebruiken en voordeel halen uit de info. De persoon is zelf echter geen spion, dat valt namelijk onder stabben en contractbreuk en hoort in categorie 2.
Waar het op neer komt is dat gebruikt wordt waar gebruik van gemaakt kan worden binnen tribalwars, kata's zitten bijvoorbeeld niet voor niets in het spel, en als de vijand geen cf's wil moeten ze hun cluster maar verdichten. Maar een deal is een deal, als er een duidelijke afspraak gemaakt is zullen deze spelers zich hier wel aan houden. Als een vijand echter ervoor kiest om gek te doen en je info te geven dan zou je wel gek zijn dit niet in je voordeel te gebruiken. Spionage is immers altijd onderdeel van oorlogsvoering geweest, nietwaar?
Bekend voorbeeld: Denk aan mensen als warre.
4. De gemiddelde speler
Deze speler maakt geen gebruik van tactieken die over het algemeen als oneervol gezien worden. Verder gaan deze echter ook niet, aanvallen in de nachtbonus laten aankomen op 8 uur, een gunstige fusie met een stam tegen een gezamenlijke vijand of een rekrutering die misschien iets te makkelijk is maar niet bij 3 past kunnen nog wel door de beugel.
Strategisch gunstige beslissingen worden over het algemeen gekozen over beslissingen die het spel aanzienlijk moeilijker zouden kunnen maken. Waarom ruzie zoeken met een goed georganiseerde rimstam als je je handen al vol hebt aan een sterke kernstam? Waarom niet een paar dagen wachten met het aanvallen van een goede speler, als je weet dat deze dan minder actief zal kunnen zijn? Wel worden stabbers van de tegenpartij niet geaccommodeerd, als jij je stam verraadt zal een vijand in deze categorie zeker niet je vriend worden.
Bekende voorbeelden: De meeste spelers passen wel ongeveer in deze groep denk ik.
5 De moraalridder:
Deze speler gaat nog iets verder dan 4 en streeft ernaar zijn tegenstander zoveel mogelijk een eerlijke kans te bieden. Fair play is voor deze persoon belangrijker dan winnen.
Deze speler is soms tegen beslissingen die in zijn eigen strategische belang zijn omdat hij/zij vindt dat de tegenstander een eerlijke kans moet hebben. Dit heeft ook zijn weerslag op de kijk van deze speler binnen zijn/haar stam. Liever door edelen in de rim in plaats van een sterke en goede rimspeler te rekruteren, liever geen BG/NAP aangaan met een bepaalde stam om de nr 1 te kunnen verslaan maar juist de uitdaging van extra front omarmen, ervoor kiezen een vijand te ontzien als deze door omstandigheden minder actief kan zijn. Als je dergelijke keuzes maakt pas je duidelijk in deze categorie.
Hoewel de sportiviteit van dit soort spelers vaak gewaardeerd wordt kan het ook ergernissen opwekken als deze spelers anderen erop aanspreken niet dezelfde standaarden te hanteren. Dat kan belerend en moraliserend overkomen. Vaak zie je deze spelers ook topics openen over andere stammen of spelers, waarbij ze hun eigen hoge standaarden politiek gezien slim benutten.
Bekende voorbeelden: Ik denk aan mensen als Inge en Aldo.
Met welke groep identificeer jij je het meest?
En dan ben ik benieuwd met welke groep jij je het meest identificeert!
Van remloze speler naar moraalridder.
1. De remloze speler:
Deze speler kent totaal geen grenzen, en doet zelfs dingen die volgens de officiële regels van tw verboden zijn zoals het opzettelijk gebruiken van illegale bots of het proberen te hacken van andermans account.
2 De stabber:
Deze speler laat zich enkel beperken door de officiële tw regels, en doet verder waar die zin in heeft. Afspraken kun je niet maken, als het goed uitkomt zal je gestabt worden zonder pardon. De dommere figuren snijden zichzelf enorm in de vingers en creëren via hun acties teveel vijanden en weerstand, wat uiteindelijk tot hun ondergang lijdt.
De slimmere stabbers manipuleren de boel echter als een echte Machiavelli, duiken in gaten op strategische momenten en spelen vijanden op een slimme manier tegen elkaar uit. Op het moment dat je ze door hebt is het al te laat, hebben ze weer een tijdelijk ander pact en ben jij de lul. Uiteindelijk kunnen ze soms zelfs de wereld winnen, eventueel na een paar stamwissels waar veel gedoe om is geweest. Dit alles heeft natuurlijk wel een negatieve impact op hun reputatie.
Het gaat bij deze groep simpelweg om winst voor zichzelf, zolang zij maar eindigen als winnaar, de manier waarop is een stuk minder belangrijk. Als je met ze samenwerkt is dat op eigen risico, op het moment dat je stam op verliezen staat heeft deze speler al een mooie deal met je vijand gesloten. Over het algemeen is het redelijk goed te voorspellen wanneer deze spelers stabben, namelijk als het in hun persoonlijke strategische belang is en hun overlevingskans vergroot om dit te doen.
Bekend voorbeeld: denk aan firedrakan(geeft het zelf toe ) en natuurlijk veel andere mensen die hier geshamed worden.
3. De katagebruiker/cf'er/spiongebruiker:
Deze speler houd zich netjes aan gemaakte afspraken met andere spelers. Als je een stamgenoot of pbg bent zul je niet ineens gestabd worden. Wel is deze speler bereid net dat extra stapje verder te gaan om te winnen wat gemiddeld genomen niet als legitiem wordt gezien.
Om tot deze groep te behoren moet je minstens 1 van de tactieken in het rijtje hieronder gebruiken of goedkeuren:
- Kata's gebruiken tegen gebouwen anders dan muur(en evntl AH)
- clusterfucken
- rekruteren van een vijand op schoksgewijze manier, zodanig dat die vijand in categorie 2 valt tav zijn/haar stam
- Een spion gebruiken en voordeel halen uit de info. De persoon is zelf echter geen spion, dat valt namelijk onder stabben en contractbreuk en hoort in categorie 2.
Waar het op neer komt is dat gebruikt wordt waar gebruik van gemaakt kan worden binnen tribalwars, kata's zitten bijvoorbeeld niet voor niets in het spel, en als de vijand geen cf's wil moeten ze hun cluster maar verdichten. Maar een deal is een deal, als er een duidelijke afspraak gemaakt is zullen deze spelers zich hier wel aan houden. Als een vijand echter ervoor kiest om gek te doen en je info te geven dan zou je wel gek zijn dit niet in je voordeel te gebruiken. Spionage is immers altijd onderdeel van oorlogsvoering geweest, nietwaar?
Bekend voorbeeld: Denk aan mensen als warre.
4. De gemiddelde speler
Deze speler maakt geen gebruik van tactieken die over het algemeen als oneervol gezien worden. Verder gaan deze echter ook niet, aanvallen in de nachtbonus laten aankomen op 8 uur, een gunstige fusie met een stam tegen een gezamenlijke vijand of een rekrutering die misschien iets te makkelijk is maar niet bij 3 past kunnen nog wel door de beugel.
Strategisch gunstige beslissingen worden over het algemeen gekozen over beslissingen die het spel aanzienlijk moeilijker zouden kunnen maken. Waarom ruzie zoeken met een goed georganiseerde rimstam als je je handen al vol hebt aan een sterke kernstam? Waarom niet een paar dagen wachten met het aanvallen van een goede speler, als je weet dat deze dan minder actief zal kunnen zijn? Wel worden stabbers van de tegenpartij niet geaccommodeerd, als jij je stam verraadt zal een vijand in deze categorie zeker niet je vriend worden.
Bekende voorbeelden: De meeste spelers passen wel ongeveer in deze groep denk ik.
5 De moraalridder:
Deze speler gaat nog iets verder dan 4 en streeft ernaar zijn tegenstander zoveel mogelijk een eerlijke kans te bieden. Fair play is voor deze persoon belangrijker dan winnen.
Deze speler is soms tegen beslissingen die in zijn eigen strategische belang zijn omdat hij/zij vindt dat de tegenstander een eerlijke kans moet hebben. Dit heeft ook zijn weerslag op de kijk van deze speler binnen zijn/haar stam. Liever door edelen in de rim in plaats van een sterke en goede rimspeler te rekruteren, liever geen BG/NAP aangaan met een bepaalde stam om de nr 1 te kunnen verslaan maar juist de uitdaging van extra front omarmen, ervoor kiezen een vijand te ontzien als deze door omstandigheden minder actief kan zijn. Als je dergelijke keuzes maakt pas je duidelijk in deze categorie.
Hoewel de sportiviteit van dit soort spelers vaak gewaardeerd wordt kan het ook ergernissen opwekken als deze spelers anderen erop aanspreken niet dezelfde standaarden te hanteren. Dat kan belerend en moraliserend overkomen. Vaak zie je deze spelers ook topics openen over andere stammen of spelers, waarbij ze hun eigen hoge standaarden politiek gezien slim benutten.
Bekende voorbeelden: Ik denk aan mensen als Inge en Aldo.
Met welke groep identificeer jij je het meest?
Laatst bewerkt door een moderator: