Tribalwars ethiek, tot welke groep hoor jij?

DeletedUser7072

Guest
Omdat er vaak discussies zijn geweest over wat wel en niet mag, stabben, kata's gebruiken, zelfs bepaalde rekruteringen, etc maak ik hier een topic waarin ik de standpunten hierover indeel in verschillende groepen.

En dan ben ik benieuwd met welke groep jij je het meest identificeert!

Van remloze speler naar moraalridder.

1. De remloze speler:
nolimits.jpg


Deze speler kent totaal geen grenzen, en doet zelfs dingen die volgens de officiële regels van tw verboden zijn zoals het opzettelijk gebruiken van illegale bots of het proberen te hacken van andermans account.

2 De stabber:

no_control__backstabber_by_fuckartletsdance.jpg


Deze speler laat zich enkel beperken door de officiële tw regels, en doet verder waar die zin in heeft. Afspraken kun je niet maken, als het goed uitkomt zal je gestabt worden zonder pardon. De dommere figuren snijden zichzelf enorm in de vingers en creëren via hun acties teveel vijanden en weerstand, wat uiteindelijk tot hun ondergang lijdt.

De slimmere stabbers manipuleren de boel echter als een echte Machiavelli, duiken in gaten op strategische momenten en spelen vijanden op een slimme manier tegen elkaar uit. Op het moment dat je ze door hebt is het al te laat, hebben ze weer een tijdelijk ander pact en ben jij de lul. Uiteindelijk kunnen ze soms zelfs de wereld winnen, eventueel na een paar stamwissels waar veel gedoe om is geweest. Dit alles heeft natuurlijk wel een negatieve impact op hun reputatie.

Het gaat bij deze groep simpelweg om winst voor zichzelf, zolang zij maar eindigen als winnaar, de manier waarop is een stuk minder belangrijk. Als je met ze samenwerkt is dat op eigen risico, op het moment dat je stam op verliezen staat heeft deze speler al een mooie deal met je vijand gesloten. Over het algemeen is het redelijk goed te voorspellen wanneer deze spelers stabben, namelijk als het in hun persoonlijke strategische belang is en hun overlevingskans vergroot om dit te doen.

Bekend voorbeeld: denk aan firedrakan(geeft het zelf toe :p) en natuurlijk veel andere mensen die hier geshamed worden.

3. De katagebruiker/cf'er/spiongebruiker:
a3ac89ec-2a50-4d8b-a086-8bec27d5574e


Deze speler houd zich netjes aan gemaakte afspraken met andere spelers. Als je een stamgenoot of pbg bent zul je niet ineens gestabd worden. Wel is deze speler bereid net dat extra stapje verder te gaan om te winnen wat gemiddeld genomen niet als legitiem wordt gezien.

Om tot deze groep te behoren moet je minstens 1 van de tactieken in het rijtje hieronder gebruiken of goedkeuren:

- Kata's gebruiken tegen gebouwen anders dan muur(en evntl AH)
- clusterfucken
- rekruteren van een vijand op schoksgewijze manier, zodanig dat die vijand in categorie 2 valt tav zijn/haar stam
- Een spion gebruiken en voordeel halen uit de info. De persoon is zelf echter geen spion, dat valt namelijk onder stabben en contractbreuk en hoort in categorie 2.

Waar het op neer komt is dat gebruikt wordt waar gebruik van gemaakt kan worden binnen tribalwars, kata's zitten bijvoorbeeld niet voor niets in het spel, en als de vijand geen cf's wil moeten ze hun cluster maar verdichten. Maar een deal is een deal, als er een duidelijke afspraak gemaakt is zullen deze spelers zich hier wel aan houden. Als een vijand echter ervoor kiest om gek te doen en je info te geven dan zou je wel gek zijn dit niet in je voordeel te gebruiken. Spionage is immers altijd onderdeel van oorlogsvoering geweest, nietwaar?

Bekend voorbeeld: Denk aan mensen als warre.

4. De gemiddelde speler
6a00e54ee4e5c488330153903850e6970b-pi


Deze speler maakt geen gebruik van tactieken die over het algemeen als oneervol gezien worden. Verder gaan deze echter ook niet, aanvallen in de nachtbonus laten aankomen op 8 uur, een gunstige fusie met een stam tegen een gezamenlijke vijand of een rekrutering die misschien iets te makkelijk is maar niet bij 3 past kunnen nog wel door de beugel.

Strategisch gunstige beslissingen worden over het algemeen gekozen over beslissingen die het spel aanzienlijk moeilijker zouden kunnen maken. Waarom ruzie zoeken met een goed georganiseerde rimstam als je je handen al vol hebt aan een sterke kernstam? Waarom niet een paar dagen wachten met het aanvallen van een goede speler, als je weet dat deze dan minder actief zal kunnen zijn? Wel worden stabbers van de tegenpartij niet geaccommodeerd, als jij je stam verraadt zal een vijand in deze categorie zeker niet je vriend worden.

Bekende voorbeelden: De meeste spelers passen wel ongeveer in deze groep denk ik.

5 De moraalridder:
0003.gif


Deze speler gaat nog iets verder dan 4 en streeft ernaar zijn tegenstander zoveel mogelijk een eerlijke kans te bieden. Fair play is voor deze persoon belangrijker dan winnen.

Deze speler is soms tegen beslissingen die in zijn eigen strategische belang zijn omdat hij/zij vindt dat de tegenstander een eerlijke kans moet hebben. Dit heeft ook zijn weerslag op de kijk van deze speler binnen zijn/haar stam. Liever door edelen in de rim in plaats van een sterke en goede rimspeler te rekruteren, liever geen BG/NAP aangaan met een bepaalde stam om de nr 1 te kunnen verslaan maar juist de uitdaging van extra front omarmen, ervoor kiezen een vijand te ontzien als deze door omstandigheden minder actief kan zijn. Als je dergelijke keuzes maakt pas je duidelijk in deze categorie.

Hoewel de sportiviteit van dit soort spelers vaak gewaardeerd wordt kan het ook ergernissen opwekken als deze spelers anderen erop aanspreken niet dezelfde standaarden te hanteren. Dat kan belerend en moraliserend overkomen. Vaak zie je deze spelers ook topics openen over andere stammen of spelers, waarbij ze hun eigen hoge standaarden politiek gezien slim benutten.

Bekende voorbeelden: Ik denk aan mensen als Inge en Aldo.

Met welke groep identificeer jij je het meest?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61134

Guest
Ik moet toch zeggen als stabber keur ik alsnog Katas en barbaren CF's af. (Speler CF's afhankelijk vd situatie)!
 
Reactiescore
1.454
CF's die je overneemt van een speler in hun cluster is gewoon toegestaan in elke situatie imo (tenzij het je DU is die daar dorpjes gaat bouwen). Dan hadden zij hun cluster maar schoon moeten houden. Ik ben trouwens de gemiddelde tw speler denk ik :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Zolang die geen 10K punten hebben zou ik zelfs niet begrijpen wat je met zo'n barbarendorpen zou willen doen :p
 
Reactiescore
1.454
Geheimen pakken :x
 

DeletedUser7072

Guest
Zolang die geen 10K punten hebben zou ik zelfs niet begrijpen wat je met zo'n barbarendorpen zou willen doen :p

Nouja als je al tijdenlang in een padstelling zit tegen je vijand en er helemaal geen beweging zit in het front kan het in je belang zijn 3k cf'jes te edelen dieper in zijn cluster en vol te pompen met def om de vijand te dwingen zijn def meer te verspreiden.

Als iemand uit groep 3 ervoor kiest om niet te cf'en zal dat over het algemeen zijn om de reden die jij aangeeft, en niet omdat deze dit als 'vuil spel' ziet.
 
Reactiescore
1.454
En bb'tjes edelen om een fatsoenlijk front te creeeren is soms ook niet een slecht idee hoor. Als je een dik farmcluster hebt ga je nooit fatsoenlijk een blitz uitvoeren ;)
 
Reactiescore
1.454
Na jouw blitz op machia ben jij ver weg van die topspeler status hoor :p
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Door een blitz verlies je die status? Ik sta nergens bekend als topoffer. Dus dat scheelt dat dat me reputatie eigenlijk weinig tot niets doet.

1 mislukte blitz op een 200tal, lekkere redenering the pianist. Maar ik had al vaker onzin van je gelezen :p
 
Reactiescore
1.454
Laurens, niet zo op je teentjes getrapt zijn door je oude stamgenoot :p
 
Reactiescore
1.454
Daadwerkelijk, ik ben de noobhoofdspeler van Ponos :eek:
 
Reactiescore
524
Is laurens na een half jaar na die blitz toch maar onder zijn steen vandaan gekomen :eek:

@The Pianist, dat is Antonis al en die kan je actiever noemen dan dat jij bent :p
 
Bovenaan