Tribal Wars Weekblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ow sorry. Had je reactie verkeerd gelezen. :eek:

En ja, het is en blijft een compliment, en elk compliment is welkom. Of mag je tegenwoordig al iemand die jou een compliment geeft niet meer bedanken?

Tuurlijk, mijn reactie was ook niet vijandig of hatelijk bedoeld^^
 

DeletedUser

Guest
Leuk stukje glenn, enne even een rectificatie over w13.
Dat is mijn oude acci, niet dat ik met 2 kl*te clusters in het tww sta das een beetje overdreven :p:D
 

DeletedUser52519

Guest
Inderdaad weer leuk vermaak! Mooi dat we weer wat over W16 konden lezen!:)
 

DeletedUser56695

Guest
Ik las net een tww artikel terug over Dice. ( na alleen het begin)
En toen klam ik op een idee.
De stam Ful ( FULguration )
Ze zijn nog niet echt in de spotlight geweest.
En ik weet niet hoe andere hier over denken, maar ik zou ze graag in het tww zien staan.

Dus wie voelt zich geroepen ?
Glenn misschien kan jij ons weer helpen.:)
 

DeletedUser

Guest
Astra*, erop of eronder
Door: Gig Graham II

Het is een vroege vrijdag avond en zit met een dampend bakkie thee achter mijn pc, denkend over waar ik mijn artikel mee kan vullen. Om inspiratie te zoeken open ik het Algemene Forum van onze wereld, een forum wat je als een archief kan beschouwen: Belangrijke zaken, dingen die er toe deden in de wereld, zijn er besproken en zijn terug te lezen. Ik neem een slok en denk na over wat er vandaag de dag toe doet in onze geliefde en misschien minder geliefde wereld. Astra*, de W16 core-stam, heeft flink wat vijanden vandaag de dag. Welgeteld zijn dat vijf stammen van een redelijk formaat: High5², ~GOH~, FUL, 40+ en sinds een vrij korte periode ook Nilva. Als ik het AF moet geloven, is dat omdat er tussen Astra* en Nilva wat dingen fout zijn gelopen omtrent hun GAP (Gezamelijke Aanvals Pact).

Laten we de statistieken er is bij nemen om de huidige situatie te bekijken:

Zijde 1:
Stammen: Astra*
Zijde 2:
Stammen: ~GoH~, FUL, Nilva, High5², 40+

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 82
Kant 2: 90
Verschil: 8

chart



Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 756,451
Kant 2: 848,277
Verschil: 91,826

chart

Om hier even tussendoor een personal opinion op te geven: "Vreemd, de statistieken lopen gelijk op? Dat is niet iets wat je zou verwachten wanneer je met 5 versus 1 strijdt. Maar ik verwacht dat die statistieken nog zullen veranderen, aangezien deze hele situatie zoals die nu is nog maar net zo is. Wie hier als winnaar uit de bus komt, zal de tijd uitwijzen."

En een kaart om een nog beter zicht te schapen:

showmap.php

Zoals op de kaart hierboven te zien is heeft Astra* een gigantisch front en weinig safe-zone waaruit ze de front dorpen kunnen ondersteunen. De twee stammen met het grootste front zijn High5² en 40+ en kunnen dus op grote schaal grote schade aanbrengen. Maar daar tegenover staat dat ze ook de wind tegen kunnen hebben en grote schade moeten vangen.

Om toch maar even terug te vallen op de statistieken tussen Astra* en het 'CCC 16'-team. Ze gaan gelijk op, maar is dat omdat er één stam is die verliezen lijdt? Of maakt Astra* winst op elk, zo niet meerdere fronten?
Aha.. Dit is de oorzaak:

Zijde 1:
Stammen: Astra*, Sol*
Zijde 2:
Stammen: High5²

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 100
Kant 2: 8
Verschil: 92

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 981,894
Kant 2: 79,055
Verschil: 902,839

chart

En dan met name het account Megan Fox, dat account heeft de afgelopen maand al 71 dorpen verloren aan bovenstaande partijen en als tegenprestatie maar 1 dorp veroverd. Hoe komt dit? Zul je je misschien afvragen. Als je kijkt naar de ODD-groei valt er toch iets op van 685k naar 2076k? Dat is ontzettend weinig voor zo'n bulk dorpen. Zal High5² het hierbij laten?

Als lichtpuntje in het duister voor High5² zijn zij niet de enigste die verlies maken, ook Astra* verliest dorpen. Een bekend account als het gaat om het epische gevecht tussen Astra* en 40+, The Infinity krijgt het ook weer zwaar te verduren. Maar ook de nieuwe aanwinst van Astra*, De heer bij nacht, krijgt het voor zijn kiezen. Bij beiden accounts zijn de ODD stijgingen niet gigantisch gestegen, hoewel the The Infinity zeker weten zijn greep op de rang 3 - ODD verstevigd heeft.

Even een terugkoppeling op de 'CCC-16' situatie. Een doorsnee speler zou roepen: "Ha, Astra* zal dat zwaar afleggen!" Maar denken de leiders van Astra*, High5² en 40+ daar ook zo over? Ik heb het ze voor jullie gevraagd.

Ik vroeg het aan .Totally spies.

Astra* is een core-stam, die heb je in veel werelden en in elke wereld heeft die stam oorlog met de rim-stammen. Maar waarom denk je dat nu vrijwel de hele rim tegen Astra* is?

.Totally Spies: Astra* word door vijanden vaak omschreven als de stam van de arrogantie. Dit mede door de retoriek die gebezigd word door verscheidene Astra* spelers op het algemene fora.

Maar er is iets anders wat Astra* uniek maakt vergeleken met de meeste stammen op w16.
Astra* is in oorlog met 5 stammen, hiervan heeft 1 stam de oorlog aan Astra* verklaard.
Astra* heeft de andere 4 stammen zelf de oorlog verklaart. Astra* is dus overduidelijk niet de stam die de weg van de minste weerstand kiest.

De andere 5 stammen, waarvan nu ook de huidige nummer 1. Zijn bereid een Gezamelijk aanvals pakt aan te gaan met voormalige vijanden om 1 stam te pakken. Dit is duidelijk niet de Astra* filosofie. Wij hebben altijd zelf onze boontjes willen doppen. En zullen onszelf nooit in de underdog rol plaatsen omdat dat tactisch beter uitkomt.
Door deze mentaliteit hebben we vele ontberingen moeten meemaken op w16. Maar het heeft ons gebracht waar we nu zijn.
En als de gehele wereld zo'n immense massa alliantie moet opzetten. Om ons pijn te doen, dan mag ik als leider bere trots zijn.


Astra* heeft gigantisch veel front, hoe denk je dat de resultaten zullen worden? En met name op welke stam en waarom jullie meer 'succes' boeken dan op de ander.

.Totally Spies: Mijn collega Rosswell van 40+ heeft de beste kaarten van de alliantie. High 5 en Nilva hebben deze alliantie nodig om zo de onrust in eigen gelederen te maskeren.
Ondanks dat deze 2 stammen een goed resultaat het meeste nodig hebben, verwacht ik hier het minste van.

FUL is een ook geen onbekende voor ons in oorlogen. Wij als Astra* hebben tegen hun voorgangers Mental en Dice gestreden.
Hun enige winst was mede afhankelijk van een backstab binnen onze eigen gelederen door de speler Darkruler09 die naar 40+ vertrok.

En over onze eigen resultaten, op dit moment hebben we in 3 dagen zo'n 800K van de nummer 1 stam afgetroggeld.
Wij hopen hier vele meer van te maken als voorbeeld voor de gehele alliantie.
 

DeletedUser

Guest
Ook vroeg ik het aan Veduki.

Wat is de opzet van deze actie tegen Astra*? Er zijn in elke wereld wel core-stammen die worden aangepakt, maar door vrijwel de hele wereld?

Veduki: Zelf was ik langere tijd inactief. Nadat ik terug kwam was me duidelijk dat W16 redelijk aan het inzakken was. Een hoop inactiviteit, stoppende mensen en een veel rust. Dit alles in combinatie met de vakantie-periode, saai! Op het moment dat ik rond ging vragen of er nog iets boeiends gebeurd was, was de reactie ook vaak matig. Tijd voor iets boeiends dus!

Het idee was om alle grote stammen te betrekken bij 1 grote oorlog. Op deze manier zou er meer activiteit komen, mede als een ander overzicht op de wereldkaart. Iets waar W16 al een tijdje aan toe is/was.

Om dit te realiseren heb ik "Classic Competition Civilization 16" georganiseerd. Een competitie tussen 5 stammen: FUL, Nilva, ~GoH~, 40+ en High5². Deze 5 stammen zullen onderling proberen om de meeste dorpen van Astra* te edelen. Astra* is een centraal gelegen stam, waar vele omliggende stammen in de loop van de tijd negatief tegen aan zijn gaan kijken. Het regelwerk was relatief snel gebeurd doordat de omliggende stammen snel met hun (positieve) antwoord kwam. Hulde aan alle 5 de aanvallers!

Nog een klein beetje wachten en dan zal "Civilization 16" actief bezig zijn met oorlog voeren. Tribal Wars ten voeten uit!


High5² heeft een groot front met Astra*, hoe schat je dat de resultaten zullen worden?

Veduki: High5² heeft inderdaad een zeer groot front. Dit werkt normaal gezien lastiger, aangezien er op vele fronten tegenaanvallen kunnen komen. Een hoop verschillende punten waar je dan op zou moeten letten.
Echter doordat er zoveel aanvallen op Astra* tegelijk komen, zal het grote front juist in ons voordeel werken. High5² kan het gehele front gebruiken en volledig ondersteunen. Ook kan de achterhoede volledig worden ingezet om hun vele clears te laten lopen. Terwijl Astra* zich op vele fronten moet concentreren en zoveel back-up kan krijgen uit de achterhoede, aangezien die er niet is.
Al met al ziet het er voor High5² (en alle andere aanvallers) vrij rooskleurig uit.

Het is wel duidelijk dat beide kampen er nog positief tegen over staan, zou Astra* de schijn hoog houden of zouden ze er echt tegen op kunnen boksen? Of zou High5² dan toch wind tegen krijgen gezien er nu ook al grote verliezen zijn aan zowel Astra* als hun MB-stam Sol*. Toch bestaat er zoals het er nu uit ziet, weinig kans dat Astra* een rooskleurige toekomst tegemoet gaat.


Een ander deel van deze beginnende oorlog waar ik nog niet op heb ingezoomd is Nilva. Zoals ik reeds van het AF vernomen heb, dat hun GAP met Astra* op de klippen is gelopen, er enkele leden naar Astra* zijn gegaan en er daardoor nu een oorlog woedt tussen die twee stammen. Ik klopte bij M j832 en .Totally spies aan om het fijne er van te weten te komen.

Wederom bestak ik .Totally spies met een vraag.
Nilva was eerst jullie GAP tegen High5², wat is er gebeurd waardoor die verbroken is en wat is er gebeurd waardoor jullie nu vijanden zijn?

Totally Spies: Nilva kun je het beste vergelijken, met een kind op het speelplein.
Het wil er maar al te graag bij horen, maar doet dit helaas niet.

Na de fusie tussen O2 en High5, heeft Astra* zijn destijdse NAP met Nilva omgezet in een GAP.
Astra* had geen groeirichtingen richting Nilva lopen of ze konden worden omgelegd.

Enkel toen de GAP resultaat begon op te leveren. Veranderde de situatie, men keek teveel in de toekomst en niet naar het heden.
Een wankelend High 5, maakte dat Nilva probeerde spelers van High5 die een front genoten met Astra* te recruiten.

Op ons gedeelde fora was de liefde geheel weg. Van beide kanten werd enkel verteld wie er beter, sterker en groter was, en wie elkaar meer nodig had.

Bij een breken van de GAP wist Astra* dat Nilva zich zoals in het verleden, weer achter High5 zou proberen te scharen.
Nilva is namelijk geen stam die 2 oorlogen aandurft, of ze simpelweg niet aan kan, maar dit laat ik in het midden.

Toen 2 Nilva spelers die aan Astra*'s kant stonden, in de chaos, uit Nilva vertrokken, hebben ik en mijn medeleider besloten ze op te nemen en de GAP te beëindigen.
Een GAP is namelijk niks zonder enige vorm van bereidheid, de GAP was dood.

Evenals M j832 zal niet worden vergeten!
Astra* was eerst jullie GAP tegen High5², wat is er gebeurd waardoor die verbroken is en wat is er gebeurd waardoor jullie nu vijanden zijn?

M j832: Na een conflict over grensdorpen is op het gedeelde forum een ruzie ontstaan tussen enkele leden van Astra en Nilva. In plaats van een oplossing te zoeken heeft de leiding van Astra deze ruzie laten ontsporen en de leden van Nilva tegen elkaar opgezet. Gedrag dat een GAP onwaardig is. Het vertrouwen van beide kanten is hierdoor zover beschadigd dat behoud van de GAP niet meer mogelijk was en Astra deze heeft opgezegd. Na het recruteren van enkele gedeserteerde spelers was een oorlog onvermijdelijk. Die dorpen behoren toe aan Nilva. Hiernaast hadden we ook vernomen dat Astra ons wou backstabben en hebben dus de nodige maatregelen genomen. We hadden het eerlijk gezegd zien aankomen wegens de reputatie die Astra heeft.

Uit beide antwoorden is op te maken dat er ten eerste onenigheid was over bepaalde zaken (beide leiders geven andere punten aan). Maar wat toch duidelijk is dat de ruzies ontspoorden, oplossingen zoeken niet mogelijk was of niet werd gedaan en uiteindelijk kwam het spreekwoord 'liefde en haat liggen dicht bij elkaar' goed te pas. Want het eens samenwerkende Astra* en Nilva is nu Astra* versus Nilva.

Nawoord

Ten eerste zie ik net dat de statistieken alweer veranderd zijn en dus mijn geschreven tekst anders is dan er in de statistiek wordt weergegeven. Ten tweede wil ik iedereen bedanken voor de antwoorden op mijn vragen. Ten derde wens ik alle partijen succes in hun oorlog(en), moge er nog spannende momenten komen waarover men verslag kan doen. Ten vierde had ik toch meer zelf geschreven tekst gezien, omdat dan weer compenseert met de grote antwoorden.

Ten vijfde had Veduki nog wat te zeggen ter afsluiting: "Tot slot zou ik graag nog willen afsluiten met een woordje aan de wereld. Hoe gek het ook klinkt: Geniet van de oorlog en allemaal het beste toegewenst!"

Bronnen: TWStats, TWMaps, .Totally spies, M j832, Veduki en het Algemene forum W16.

P.S. Feedback wordt zeker gewaardeerd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan