Top/Flop stammen

Reactiescore
7.940
De eerste intern van Anarchist van AIE in de westelijke rim vond plaats op 16-6-2020. Waarnaar de speler zich in het wilde weg naar onderen internt richting Imago. Het hoofdcluster wordt overgenomen om edels vrij te maken en te internen. Als je nu van mening bent dat wij niks meer mogen in de ruimte daar tussen in, omdat het tot het 'spread stamcluster' zou behoren in een paar dagen heb je een tunnelvisie van hier tot Tokio. Meer woorden ga ik daar dan ook niet over vuil maken.

Dit is geen dubieuze actie. Als je dat wel vind so be it, hier gaan wij niks aan veranderen.
 
Reactiescore
972
Tis al bevestigd hoor vanuit verschillende kanten van de wereld. Maakt mij persoonlijk ook niet uit hoor. Al moet ik wel zeggen dat Spread juist bewust die vv's bij elkaar af gehouden heeft. Zeker in jullie rim hebben we niks gedraaid terwijl daar natuurlijk genoeg kansen voor waren. Hadden in ons gedachte dat we de strijd zouden aangaan, maar dan wel op het front.

Merk toch duidelijk dat Imago er steeds meer aan doet en alles aangrijpt om Spread een hak te zetten, natuurlijk logisch, al dreigt dit door overenthousiasme altijd wel richting de discutabele kant te gaan. Kijk bijvoorbeeld de recruut van Skive of actief samenwerken met exitus, apex en nu op het oog ook Vans. (aan recente jumps van deze leden te zien).
Edit. Skive is trouwens gele op het kaartje, een recruut van Imago daar van welgeteld 100k
Bekijk bijlage 21628

Heb er alle hoop toe dat deze wereld gaat tot een leuke en faire eindstrijd, maar hou toch afgelopen week wel m'n hart vast.

Heb je post nog een keer opnieuw gelezen, en moet wel erg hard lachen om dik gedrukte opmerking. Spread die alles doet om kwantitatieve overmacht over Imago te verkrijgen (daar ook in geslaagd is) en dan gaan klagen als wij een nietszeggend recruitje doen. Man man man, ga lekker in de zon zitten, pak een lekker pilsje, geniet van de mooie vrouwtjes. Hier zet je jezelf enkel voor lul met die tunnelvisie...
 
Reactiescore
1.278
Heb je post nog een keer opnieuw gelezen, en moet wel erg hard lachen om dik gedrukte opmerking. Spread die alles doet om kwantitatieve overmacht over Imago te verkrijgen (daar ook in geslaagd is) en dan gaan klagen als wij een nietszeggend recruitje doen. Man man man, ga lekker in de zon zitten, pak een lekker pilsje, geniet van de mooie vrouwtjes. Hier zet je jezelf enkel voor lul met die tunnelvisie...

Wij een kwantiteit voorsprong? Lijkt me niet hoor. Na die samenwerkingen met apex, exitus en naar het schijnt ook Vans. Wel lachwekkend.
 
Reactiescore
2.303
Wij een kwantiteit voorsprong? Lijkt me niet hoor. Na die samenwerkingen met apex, exitus en naar het schijnt ook Vans. Wel lachwekkend.

Graag had ik van bovenstaande ook nog eens de bevestiging gekregen?
Jullie staan boven ons: kwantitatief voordeel.
 
Reactiescore
2.444
Tis al bevestigd hoor vanuit verschillende kanten van de wereld. Maakt mij persoonlijk ook niet uit hoor. Al moet ik wel zeggen dat Spread juist bewust die vv's bij elkaar af gehouden heeft. Zeker in jullie rim hebben we niks gedraaid terwijl daar natuurlijk genoeg kansen voor waren. Hadden in ons gedachte dat we de strijd zouden aangaan, maar dan wel op het front.

Enigszins hypocriet gezien er vanuit Spread vv is gedraaid op SpeedyAction, heel kort overigens maar er is wel vv gedraaid in de RIM van Pit. Wordt blijkbaar gewoon door beide partijen gedaan, dan heeft het niet bepaald veel zin erover te klagen op het AF.
 
Reactiescore
1.278
Enigszins hypocriet gezien er vanuit Spread vv is gedraaid op SpeedyAction, heel kort overigens maar er is wel vv gedraaid in de RIM van Pit. Wordt blijkbaar gewoon door beide partijen gedaan, dan heeft het niet bepaald veel zin erover te klagen op het AF.

Ah weet ik eerlijk gezegd niks van. Wanneer was dit dan? Volgens mij is die speler toch in 1 tik door weggespeeld. Maar ik zeg ook dat het ieder zijn goed recht is. Een keerzijde hiervan is natuurlijk wel dat de stam waarbij je vv draait als een samenwerkingspartner gerekend kan worden met alle nadelen van dien. Maar dit werkt natuurlijk meerdere kanten op.

Maar nu je toch hier bent. Wat vind je, als neutrale stam op deze wereld, van die recruut van skive door imago?
 
Reactiescore
1.226
@CostaRica Raar dat je het te min vindt om op mij persoonlijk te antwoorden maar het toch op AF - desondanks je hebt aangegeven dit niet te doen - gooit om een sneer te geven. Zeker iemand met jouw waarden en principes.

We blijven elkaar inderdaad verrassen!

Hoezo vind ik dat te min? Je gooit een paar opmerkingen naar mij toe op discord waar ik niet op reageer. Het is niet zo dat ik je niet beantwoord want je stelt mij geen vragen o.i.d.

Je mag mij laten zien waar ik zeg dat ik dit niet op het AF zou zetten. Je zei dat je geen zin had in een AF affaire waar ik op antwoord dat die affaire niet van mij uit zou komen. Heb er op dat moment ook geen aandacht aan besteed en geen affaire van gemaakt

Dat ik het vervolgens weken later een paar keer benoem is toch niet gelijk een affaire? Daarnaast heb ik volgens mij geen slecht woord over je gerept. Gezegd dat ik het een opmerkelijke keuze vond, en het je goed uitkwam gelijktijdig met W71.

Ik snap niet dat je mij als de boeman wilt weg zetten terwijl jij heel goed weet dat je punt 1 tegen mij gelogen hebt en punt 2 gewoon je oude stam in de steek hebt gelaten. Ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken.
 
Reactiescore
2.444
Maar nu je toch hier bent. Wat vind je, als neutrale stam op deze wereld, van die recruut van skive door imago?

Gaat een interessant front worden daar. Maar ik vind het een enigszins vergelijkbare situatie als de samenwerking/intern's met Mask bij het Pit/Spread front. Er wordt een makkelijke manier gezocht om gebied af te snijden en front te creëren door middel van interns/samenwerkingen. Ben ik persoonlijk geen fan van maar het gebeurd elke wereld weer.
 
Reactiescore
1.893
Wij een kwantiteit voorsprong? Lijkt me niet hoor. Na die samenwerkingen met apex, exitus en naar het schijnt ook Vans. Wel lachwekkend.
Met stijgende verbazing en zelfs een kleine glimlach op m'n gezicht lees ik wat voor onzin jij hier weer weet neer te pennen op deze mooie, zonnige woensdag. 'T blijft toch echt je specialiteit. Allereerst, er is geen samenwerking met Apex. Dat is je al meermaals verteld dus het zou fijn zijn als dat nu even bij je doordringt, dan hoeven we niet continu in herhaling te blijven vallen. Aangezien rekenen géén specialiteit van je is zal ik je op weg helpen middels onderstaand rekensommetje:
  • Spread: 18.8 mio + samenwerkingsverbanden: 7.5 mio (Aldus de berekening van Absurd) = 26.3 mio punten
  • Imago: 16.1 mio + Vans: 1.4 mio + Swift: 1.4 mio + 2 spelers van Exitus: 600k = 19.5 mio.
26 is een stuk meer dan 19. Zover kom je zelf ook nog wel denk ik, toch? Dus vanwaar die quasi verbazing over jullie kwantitatieve voorsprong? Het enige lachwekkende hier zijn jouw rekenskills. Je zou eens moeten nadenken over een carriere als komiek, ik zou je in ieder geval boeken!

Ah weet ik eerlijk gezegd niks van. Wanneer was dit dan? Volgens mij is die speler toch in 1 tik door weggespeeld. Maar ik zeg ook dat het ieder zijn goed recht is. Een keerzijde hiervan is natuurlijk wel dat de stam waarbij je vv draait als een samenwerkingspartner gerekend kan worden met alle nadelen van dien. Maar dit werkt natuurlijk meerdere kanten op.

Maar nu je toch hier bent. Wat vind je, als neutrale stam op deze wereld, van die recruut van skive door imago?
InformAnton die altijd overal van op de hoogte is behalve van acties van z'n eigen stam die niet in z'n voordeel werken. Typerend. Wel grappig om te zien hoe jij/jullie Imago willen aanspreken op het zogenaamd VV draaien in jullie rim, terwijl jullie dit zelf ook bij Pit! hebben gedaan. Dan kunnen we die gespeelde hypocrisie in ieder geval met een korreltje zout nemen. Welke recruit van Imago overigens? Want dan weet jij meer dan ik.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487957162

Guest
Wij een kwantiteit voorsprong? Lijkt me niet hoor. Na die samenwerkingen met apex, exitus en naar het schijnt ook Vans. Wel lachwekkend.

VANS? Pleur op met Imago. Van Amen naar Schamen. Wanbeleid is ook beleid. Wij houden ons wel aan onze idealen, kan de rest van de wereld nog wat van leren!
 

Deleted User - 487957162

Guest
Komt op de muur van grootste noobs die ik ooit ben tegen gekomen op TW. Zit je tussen Gilles, Jannes, Anton en Martijn.
 
Reactiescore
279
Gaat een interessant front worden daar. Maar ik vind het een enigszins vergelijkbare situatie als de samenwerking/intern's met Mask bij het Pit/Spread front. Er wordt een makkelijke manier gezocht om gebied af te snijden en front te creëren door middel van interns/samenwerkingen. Ben ik persoonlijk geen fan van maar het gebeurd elke wereld weer.
Als spelers dorpen aanbieden omdat ze inactief zijn, ga ik daar natuurlijk geen nee tegen zeggen ;). Vind het recruiten van een Mask lid(die ook in het mask cluster ligt) tijdens een aanval op mask wel vreemd. Zeker omdat deze speler tijdens de aanval nog in de stam zat(en hier ook in bleef zitten), en andere Mask leden hier niets van wisten. Het is dan ook genieten om te zien dat er nu in de NB een dorp van deze speler geinternd is die duidelijk buiten het pit cluster ligt, en duidelijk wel in mijn cluster ligt.
 
Reactiescore
972
Komt op de muur van grootste noobs die ik ooit ben tegen gekomen op TW. Zit je tussen Gilles, Jannes, Anton en Martijn.

Amai, grote bek, maar binnen 5 minuten knoop je weer een gesprek aan op Skype over hoe goed je me wel niet vindt. Je geloofwaardigheid op het AF is nog altijd onveranderd! :biggrin:
 
Reactiescore
2.444
Als spelers dorpen aanbieden omdat ze inactief zijn, ga ik daar natuurlijk geen nee tegen zeggen ;). Vind het recruiten van een Mask lid(die ook in het mask cluster ligt) tijdens een aanval op mask wel vreemd. Zeker omdat deze speler tijdens de aanval nog in de stam zat(en hier ook in bleef zitten), en andere Mask leden hier niets van wisten. Het is dan ook genieten om te zien dat er nu in de NB een dorp van deze speler geinternd is die duidelijk buiten het pit cluster ligt, en duidelijk wel in mijn cluster ligt.

Eerst genoemde al met je op skype over gehad en je mijn mening over gegeven. Is vervolgens ook direct opgelost toen de betreffende speler na dagen van inactiviteit eindelijk reageerde. Overigens een kleine nuance over het Mask verhaal, Kratje Grolsch was tot kort een Mask lid en niet elk Mask lid was tevreden met de samenwerking met Spread/Oelewapper en het massaal internen van accounts daar door Oelewapper, die GB13 waar het verhaal over gaat is een van die spelers.

Maar het is een groot cf festijn daar tussen jullie accounts, een festijn dat gestart is door het internen van accounts in het cluster van andere spelers. Dus zoals ik ook al op skype tegen je zei ga ik daar niet ingrijpen als beide partijen hetzelfde doen en de situatie niet verder escaleert.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
279
Eerst genoemde al met je op skype over gehad en je mijn mening over gegeven. Is vervolgens ook direct opgelost toen de betreffende speler na dagen van inactiviteit eindelijk reageerde. Maar het is een groot cf festijn daar tussen jullie accounts, een festijn dat gestart is door het internen van accounts in het cluster van andere spelers. Dus zoals ik ook al op skype tegen je zei ga ik daar niet ingrijpen als beide partijen hetzelfde doen en de situatie niet verder escaleert.
Voor zover ik weet is het recruiten van een speler uit vijandelijke stam midden in een aanval sowieso al niet netjes. En het eerste wat je dan al hoort te doen is deze speler z'n huidige stam te laten verlaten.

Verder kan ik wel even een mooie timelapse maken van het mooie CF front. Dan zal je zien dat geen van mijn dorpen CFs waren toen ik deze nam. De dorpen van kratje zijn later gekomen dan de mijne, en waren met hoe het cluster destijds lag ook nog geen CF. Dat dorp waar ik het nu over heb is dat overduidelijk wel, wat ik je ook op skype al heb duidelijk gemaakt.
 

Deleted User - 487936070

Guest
Amai, grote bek, maar binnen 5 minuten knoop je weer een gesprek aan op Skype over hoe goed je me wel niet vindt. Je geloofwaardigheid op het AF is nog altijd onveranderd! :biggrin:

Jij klinkt als een goede speler, kan je mij even bericht sturen? We zoeken een trainer voor noob stamgenoten
 
Reactiescore
13
Wel een aantal weken ervoor de ex-leider van Apex aangenomen als hulpje voor jullie mb's hè ;).

Ik vind dit aardig kort door de bocht dat ik wordt afgedaan als hulpje voor de mb's.

Ik kan echt wel waarderen dat jullie anderen hun spelplezier proberen te behouden, hoor. Ik probeer enkel te zeggen dat je nooit kan garanderen dat je voor iedereen het spelplezier verbeterd: misschien voor Furzlol wel, maar daarmee naai je wel zijn stam die erom zat, ongeacht de interne situatie. Tribal Wars is een oorlogsspel, verliezen hoort daarbij. Jullie hadden best tegen hem kunnen zeggen dat jullie geen plek voor hem hadden, het mom spelplezier blijft voor mij gewoon een zeer slap excuus.

Natuurlijk zijn er winnaars en verliezers bij ieder besluit dat je neemt in deze fase van de wereld. Maar ik zou je graag willen laten inzien waarom ik deze keuze heb gemaakt. Daarnaast, is het verboden om voor je eigen spelplezier te kiezen op een spelletje?

Allereerst ben ik nooit met de insteek begonnen om leider te zijn binnen Apex. Dit is gekomen doordat de oprichter (Tiigroaaa) in het begin van de wereld veel PM contact met mij onderhield. Toen hij opeens aangaf te gaan minderen en misschien te stoppen was ik niet eens de eerste binnen de stam die dit hoorde.

Even een soort van tijdlijn uit mijn perspectief om mijn beweegredenen aan te geven:

Toen het account Noo-Noo de Stofzuiger oprukte naar de rim, wisten wij (Apex) niet wat de plannen hiervoor waren en aangezien wij zelf (in mijn optiek) geen slagkracht hadden heb ik destijds contact gezocht met de spelers van dit account. Toen is er, in overleg met de stam, een NAP opgesteld. Om dit rond te maken kreeg ik bepaalde rechten binnen de stam om dit formeel te maken aangezien Tiigroaaa hier zelf geen tijd voor had en ik op dat moment in contact was met Noo-Noo.

Aangezien bepaalde recruits zijn gedaan en edelrichtingen niet altijd netjes gevolgd werden binnen de stam, kon ik op een gegeven moment niet anders dan in de richting van spelers van Wuf. edelen. Hierbij heb ik toen samengewerkt met Noo-Noo en twee MB's van dat account. Dit is nooit een geheim geweest en heb ik ook openlijk binnen de stam aangegeven. Om eerlijk te zijn is dit bijna de enige échte samenwerking geweest die ik heb gehad op deze wereld. Binnen mijn stam was bijna iedereen gefocust om oostwaarts (van mijn cluster weg)te groeien en de accounts om mij heen begonnen stuk voor stuk te stoppen.

Toen later de accounts Rayret en Ruizcv zijn toegevoegd is er een stam discord opgestart, met de hoop weer wat leven in de brouwerij te brengen en de samenwerking onderling wat te verbeteren. Een speler van Rayret kwam ook in de stamleiding, maar gaf vrij snel daarna aan het plezier wat te hebben verloren en minder actief te zijn. Des ondanks was hij wel diegene die alle gesprekken voerde omdat hij aangaf contacten te hebbenof mensen te kennen binnen verschillende stammen. Er is toen ook met Exitus gesproken over een NAP/samenwerking, waar ik uiteindelijk mee 'opgescheept' werd om dit rond te maken. Mij werd medegedeeld dat er contact met mij zou worden opgenomen, wat pas ruim een week later ook daadwerkelijk gebeurde nadat ik nogmaals de speler van het rayret account via discord gevraagd had met wie hij contact had.

Hier voelde het voor mij al niet goed, aangezien ik wel weer de persoon was die dingen 'officieel' mocht maken maar eigenlijk zelf geen beeld had van wat er nou besproken werd en met wie. Ook bij vragen hierover kreeg ik niet altijd de gewenste antwoorden. Nadat het contact via discord ook weer minder werd met de stam en de onvrede binnen de stam m.b.t. communicatie verder toenam (van zowel mij, als leden die vragen bij mij via PM neerlegden waar ik geen antwoorden op kon geven) ben ik heel erg gaan twijfelen over hoe nu verder.

Naar mate de tijd verder vorderde waren de enige met wie nog regelmatig samenwerkte/contact had de MB's van Noo-Noo. Hierdoor heb ik toen ook de afweging gemaakt waarom ik überhaupt nog dit spel speelde en of ik dit zou willen blijven doen. Aangezien dit spelletje toch ergens verslavend werkt wilde ik wel doorspelen, maar dan wel op een manier waar ik zelf plezier aan had.

Ik heb toen een post gemaakt op het forum van Apex met letterlijk deze alinea erin:
"Ik snap dat dit bij sommigen van jullie misschien in het verkeerde keelgat kan schieten, maar ik heb absoluut geen intenties om jullie als Apex. zijnde tegen te werken of te ‘stabben’. Dit besluit is puur gemaakt om mijn eigen plezier in het spel te houden. En ik hoop dan ook dat jullie mij dit niet kwalijk nemen."

De reacties die hierop volgende waren zowat allemaal begripvol, waarbij mijn stamgenoten netjes reageerden en de keuze om te blijven of vertrekken geheel bij mij lieten. Ik heb niet het gevoel dat ik het spelplezier van anderen hierdoor te min heb gedaan, wat jij (in mijn ogen) wel impliceert met jouw post. Ik denk namelijk dat ik dan een stuk minder malse reacties had gehad.

Over het stukje 'naaien van de stam', in mijn ogen zou ik Apex meer schade aan doen door te blijven maar met weinig tot geen motivatie de oorlog aan te gaan en dus weinig loggen/wekkeren om de natuurlijk komende massa te deffen. Dan zou mijn account snel vallen en krijg je situaties zoals Spread vs Exitus, waarbij je de def die je hebt juist minder goed kan in zetten. Andere optie was om mijn account op delete te zetten, maar zoals ik al eerder aangaf wilde ik zelf het spel nog wel door spelen en anders komen er BBs te liggen die ongetwijfeld ook door beide partijen worden opgeedeld waardoor het front voor Apex alleen maar groter wordt.

EDIT: hier boven miste een stukje van de zin.

Ter 'compensatie' heb ik toen ook aangeboden om dorpen af te staan om eventuele clusters van Apex makkelijker te dichten en ik heb een eenzijdig opzegbare NAP opgesteld, die alleen van hun uit opgezegd kon worden voor onbepaalde tijd. In mijn optiek gaf hen dit een redelijk stuk safe, aangezien er vanuit het westen een stuk minder front zou kunnen ontstaan.

Anyway, dit is mijn eerste en (waarschijnlijk) laatste post op dit toxic forum. Ik ga weer eens in de 3 weken lurken en laat de rest aan jullie over. Veel spelplezier allemaal.

- Furz
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan