Stelling van de dag

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Oei dat is wel kut inderdaad als iedereen blijft klieren en BW blijft aanzetten. Tijd voor katas?
 
Reactiescore
1.145
Ik vraag mij af in hoeverre het effect van een LC of mijntjes start over een paar weken nog zichtbaar is. Het tweede dorp, het tijdstip en de ligging daarvan, de manier waarop deze wordt verkregen en hoe groot het dorp is, weegt tezamen zwaarder dan het verschil in start-strategie gedurende de startperiode (eerste maand), lijkt mij.

Stel dat Kouchov in de gelegenheid is om een goedkoop dorp van 3000 punten op 8 velden te pakken en dat twee dagen eerder doet dan CBC, dat het vanwege zijn omgeving moet doen met een 1800 punten dorpje van een speler die gecleard moet worden met enige verliezen, dan is het verschil in LC/mijntjes start direct verbleekt. Je zou het kunnen berekenen maar volgens mij gaat dit al snel om honderdduizend(en) gs'jes per dag. Als de een ook weer een dag sneller is met het 3e, 4e en 5e dorp gaat hetzelfde verhaal weer op.

Zelf ben ik genakt met de ridder-boeken, met slechts 3% GS extra, jammer want mijn mijntjes staan best hoog (gezien farmen toch geen reet oplevert met die veel te actieve buren). Het niet hebben gekregen van de juiste boekjes kost ook dagelijks 12% gs-inkomsten.

Uiteindelijk gaat het erom dat je snel kwantiteit (in dorpen) verwerft omdat dat direct (zonder inspanning) extra grondstoffen oplevert. Een clear kan kleiner worden, kan thuis staan omdat het in actie moet komen. Je farminkomsten zijn dan een dag vrij minimaal. Mijntjes produceren altijd. Kwantiteit wint het eindelijk gewoon van kwaliteit, als de verschillen maar groot genoeg worden (#73 :tongue:)

Zeker waar maar nu zonder pp om de boel te halveren hebben we 2 weken extra gekregen om over elk detail te mieren neuken :biggrin:
Daarnaast kan die 1 of 2 dagen die je wint door de start net beter te doen natuurlijk ook net dat extra verschil maken waardoor je er een goed vervolg aan kunt geven.
 
Reactiescore
1.893
Ik vraag mij af in hoeverre het effect van een LC of mijntjes start over een paar weken nog zichtbaar is. Het tweede dorp, het tijdstip en de ligging daarvan, de manier waarop deze wordt verkregen en hoe groot het dorp is, weegt tezamen zwaarder dan het verschil in start-strategie gedurende de startperiode (eerste maand), lijkt mij.

Stel dat Kouchov in de gelegenheid is om een goedkoop dorp van 3000 punten op 8 velden te pakken en dat twee dagen eerder doet dan CBC, dat het vanwege zijn omgeving moet doen met een 1800 punten dorpje van een speler die gecleard moet worden met enige verliezen, dan is het verschil in LC/mijntjes start direct verbleekt. Je zou het kunnen berekenen maar volgens mij gaat dit al snel om honderdduizend(en) gs'jes per dag. Als de een ook weer een dag sneller is met het 3e, 4e en 5e dorp gaat hetzelfde verhaal weer op.

Zelf ben ik genakt met de ridder-boeken, met slechts 3% GS extra, jammer want mijn mijntjes staan best hoog (gezien farmen toch geen reet oplevert met die veel te actieve buren). Het niet hebben gekregen van de juiste boekjes kost ook dagelijks 12% gs-inkomsten.

Uiteindelijk gaat het erom dat je snel kwantiteit (in dorpen) verwerft omdat dat direct (zonder inspanning) extra grondstoffen oplevert. Een clear kan kleiner worden, kan thuis staan omdat het in actie moet komen. Je farminkomsten zijn dan een dag vrij minimaal. Mijntjes produceren altijd. Kwantiteit wint het eindelijk gewoon van kwaliteit, als de verschillen maar groot genoeg worden (#73 :tongue:)
Inhakend op je eerste alinea, klopt. Maar vervang de naam Kouchov met elke willekeurige naam en het statement gaat nog steeds op. Heeft dus weinig uit te staan met wat voor soort start je doet. Daarnaast, hoe groter je clear is, hoe minder verliezen je leidt - in gelijke scenario's - (je verliest minder GS, minder farmcapaciteit, minder troepen, minder tijd, etc.), hoe sneller je die kwantiteit in dorpen verwerft.

Die is wel een beetje makkelijk Jona, haha. Ik volg je, maar je voorbeeld gaat puur over de uitslag van gisteren, waarvoor absolute hulde overigens; dat is een monsterscore. Alle dagen ervoor waren de gaten een stuk kleiner, en het gat in mijnenlevels (verhoudingsgewijs) een stuk groter.

Maar, ik volg je, nogmaals. Het is echter nog steeds een reden waarom het voor jullie werkt. Met de farmdrift die onze buren bezielt, ben ik erg content met de keuze voor een mijnenstart. Ik weet niet hoe we er anders voor hadden gestaan.
Absoluut mee eens dat de score van gisteren relatief voordelig is voor het punt wat ik maak, en ook deel ik je mening in je 3e zin m.b.t. de uitspraak dat het verschil kleiner was. Dit neemt echter niet weg dat er nog steeds een verschil was, ook in voorgaande dagen

Verschil in inkomsten ontstaat voornamelijk door spelerfarms. Wij hebben er precies 0 op Kouchov
Dus? De reden dat wij (veel) spelersfarms konden clearen is omdat we ver voorliepen met troepen op de rest van de omgeving waardoor je die spelersfarms simpelweg persoonlijk afdwingt. En in de dagen hierna profiteer je hier vervolgens van.

Even inhakend op je stelling over LKO en De Sukke; je vergeet hierbij wel te vermelden dat zowel LKO, De Sukke als Arithmetic (Nr 4) & Zaeres (nr 9) allemaal héél dichtbij elkaar liggen. Vergelijk dat met opbrengst gs per account dan zitten we toch hartstikke goed?
Ik beweer dan ook nergens dat een Kouchov of de Sukke het slecht doen. Daarnaast vind ik farmprestaties (of gebrek hieraan) baseren op het aantal top X farmers in je omgeving ook vrij misleidend. Stel speler A heeft twee top 10 farmers in z'n omgeving en speler B tien top 75 - 100 farmers in zijn omgeving, is speler B slechter af ondanks dat de farmranking een andere indruk wekt, puur omdat de misgelopen GS uit meefarmers in het scenario van speler B gefragementeerder is dan in het scenario van speler A.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
326
Dus? De reden dat wij (veel) spelersfarms konden clearen is omdat we ver voorliepen met troepen op de rest van de omgeving waardoor je die spelersfarms simpelweg persoonlijk afdwingt. En in de dagen hierna profiteer je hier vervolgens van.
Spelerfarms kan je niet afdwingen. Als je contant BW knallers hebt ga je daar niet op lopen. Tenzij je 40 lc per keer wil verliezen. Of je moet echt heel veel moeite gaan doen met kata's
 
Reactiescore
510
Boer van cbc is vannacht naar 25 geupt, dat troepen verschil is toch stuk kleiner dan jullie denken dan. Afgaande op dorpsakte dan
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Ik wi l nog wel een kleine kanttekening maken dat CBC ook met een best grote achterstand begon op dag 1, wij farmden 9k minder dan veel van de accounts die je nu in de top ziet. Wat natuurlijk een grote doorslag heeft op de rest van de week.
 
Reactiescore
510
Al denk ik dat de farmligging van CBC op het moment beter is dat die van Kouchov, Sukke en Arithmetic.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Volgens mij is daar wel genoeg over geluld nu en moet de tijd laten zien wat er verder gebeurt, hoewel het nog steeds appel met peren vergelijken blijft omdat de twee regio's volledig verschillend waren, zowel in bb's als wat dan ook.

Dus bij deze een nieuwe stelling, eentje alvast voor Roald als die weer drie maanden op wereldreis gaat (zie de sarcasme Roald, sla me niet aub):
Om een stam (goed) te leiden hoef je eigenlijk niet eens daadwerkelijk op een account actief te zijn in die stam.

Al denk ik dat de farmligging van CBC op het moment beter is dat die van Kouchov, Sukke en Arithmetic.

Misschien nu wel, dat is moeilijk te stellen. Het aantal GS/dorp laat dat in ieder geval wel doorschemeren. In de start was dat in elk geval zeker niet het geval.
 
Reactiescore
1.145
Ik denk dat het zelfs beter is om niet actief te zijn op een account aangezien nu toch zeker in middel grote stammen ik vaak het idee heb dat de leiding deels bias beslissingen neemt.
Vaak kleine dingentjes maar toch het zorgt soms voor wat onvrede in stammen zeker als de boel sws al niet lekker draait.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Ik denk dat het zelfs beter is om niet actief te zijn op een account aangezien nu toch zeker in middel grote stammen ik vaak het idee heb dat de leiding deels bias beslissingen neemt.
Vaak kleine dingentjes maar toch het zorgt soms voor wat onvrede in stammen zeker als de boel sws al niet lekker draait.
Heb je wellicht recente voorbeelden?
 
Reactiescore
1.532
Ik wi l nog wel een kleine kanttekening maken dat CBC ook met een best grote achterstand begon op dag 1, wij farmden 9k minder dan veel van de accounts die je nu in de top ziet. Wat natuurlijk een grote doorslag heeft op de rest van de week.
heb je je nachtelijke farmrondjes niet verstuurd noob
 
Reactiescore
548
Dus bij deze een nieuwe stelling, eentje alvast voor Roald als die weer drie maanden op wereldreis gaat (zie de sarcasme Roald, sla me niet aub):
Om een stam (goed) te leiden hoef je eigenlijk niet eens daadwerkelijk op een account actief te zijn in die stam.

Ja, leuke! Ik weet niet of ik me echt volledig aansluit bij @Vanquisher. doch ben ik van mening dat dit zeker goed mogelijk is. Timo herinnert zich w49 ook nog wel; daar waren we leiding samen met Michiel (vetrix, voor de ouwe lullen). Zeker ikzelf werd naarmate de stam zich vormde en groter werd steeds actiever als leiding en minder op Savior. Nu heb ik er een handje van om minder actief te geraken na de start, maar daar hield ik het nog lang vol als leider. Wel denk ik dat je een basisaccount moet hebben waar je 'bij hoort', omdat dit de feeling met de wereld ten goede komt.

Wat is je eigen ervaring hiermee?
 
Reactiescore
999
al dat geleuter over een goeie start of niet maakt allemaal bitter weinig uit, al is het natuurlijk leuk voor de no-life teams die het klokje rond online zijn om lekker wat competitie onderling te hebben wie het meeste bijltjes, paardjes, mijntjes of grondstofjes heeft

het is evident dat de (1) grootte en ligging van het tweede dorp, (2) de tegenstand in je regio (en eventueel aanvallen incasseren), en (3) persoonlijke diplomatieke skills en ervaring, van veel groter belang zijn dan het eerder genoemde

daarom hanteren wij bij VF snip ook deze tactiek, omdat dit op de lange termijn veel effectiever, efficienter en duurzamer is

dit kan immers bewezen worden aangezien ik persoonlijk elke wereld waarop ik deelgenomen heb en uitgespeeld heb uiteindelijk gewonnen heb, meestal als stamleider of iets gelijkaardigs

gegroet blond
 
Reactiescore
1.532
eerder in dit topic las ik het voorstel om deze wereld met kata's te werken. wij hebben hierover gestemd binnen VF snip en zijn unaniem tot de conclusie gekomen dat wij voor zijn.

on topic. het heeft er ook mee te maken of je stamgenoten stiekem mee snoepen van je geclearde spelersfarms, dat scheelt veel inkomsten. vuile smerige rat dat je bent @blond , ik heb je wel door!!!
 
Bovenaan