Stelling van de dag

Reactiescore
277
Werd vroeger ook wel eens gedaan en daar gaan we toch naar terug?

Dus bij deze de eerste:

Gelijk lc rush is beter dan mijntjes uppen tot 15 met een actieve start
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Afhankelijk van je ligging zou ik zeggen

Dat antwoord gaat natuurlijk in dit geval altijd op, maar over het algemeen is het wel de betere route ben ik van mening. Er zijn meer dan zat BB's, en de snelheid is niet hoog genoeg om een mijnrush echt goed te verantwoorden.
 
Reactiescore
326
Dat antwoord gaat natuurlijk in dit geval altijd op, maar over het algemeen is het wel de betere route ben ik van mening. Er zijn meer dan zat BB's, en de snelheid is niet hoog genoeg om een mijnrush echt goed te verantwoorden.
Wij misten early een onderkant aan barbs. Met minder troepen goed te doen, maar met echt volle lc focus hadden wij er vast niet veel meer uitgehaald. Ben bij ons wel blij dat we gewoon mix van gs en lc hebben gedaan
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Wij misten early een onderkant aan barbs. Met minder troepen goed te doen, maar met echt volle lc focus hadden wij er vast niet veel meer uitgehaald. Ben bij ons wel blij dat we gewoon mix van gs en lc hebben gedaan

Maar dat gaat om jouw persoonlijke situatie, en één voorbeeld maakt niet een stelling meteen krachtig. Mijn post ging dan ook over een algemeen antwoord. Dit is denk ik geen juist/onjuist vraag, want iedere omgeving is andere en ieder team is anders. Er zijn teveel factoren die meewegen.

Desondanks ben ik nog steeds van mening dat in de meeste gevallen op deze wereld specifiek een LC rush de beste oplossing is, maar brengt wel een groter risico met zich mee.
 
Reactiescore
5.693
Geen idee, ik heb de ballen verstand van de starten. Ik denk wel dat een mijnen rush minder vermoeiend is. Aangezien zodra ik gelogd ben, er mensen op de telefoon mee zitten te kijken of ik wel direct iedere lc eruit stuur. Ben van mening dat mensen die dat doen echt heel leuk zijn op feestjes. Gr lord
 
Reactiescore
326
Maar dat gaat om jouw persoonlijke situatie, en één voorbeeld maakt niet een stelling meteen krachtig. Mijn post ging dan ook over een algemeen antwoord. Dit is denk ik geen juist/onjuist vraag, want iedere omgeving is andere en ieder team is anders. Er zijn teveel factoren die meewegen.

Desondanks ben ik nog steeds van mening dat in de meeste gevallen op deze wereld specifiek een LC rush de beste oplossing is, maar brengt wel een groter risico met zich mee.

Lc start is zeker het beste ja. Tot welk gs level je wel gaat voor je rusht is dan nog wel een vraag
 
Reactiescore
1.167
Reactiescore
548
Maar dat gaat om jouw persoonlijke situatie, en één voorbeeld maakt niet een stelling meteen krachtig. Mijn post ging dan ook over een algemeen antwoord. Dit is denk ik geen juist/onjuist vraag, want iedere omgeving is andere en ieder team is anders. Er zijn teveel factoren die meewegen.

Desondanks ben ik nog steeds van mening dat in de meeste gevallen op deze wereld specifiek een LC rush de beste oplossing is, maar brengt wel een groter risico met zich mee.
Denk wel dat het minder is dan vroeger. Met de huidige grootte lig je op een paar uur lopen van andere randdebielen die de hele dag de paardjes afmatten.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Denk wel dat het minder is dan vroeger. Met de huidige grootte lig je op een paar uur lopen van andere randdebielen die de hele dag de paardjes afmatten.

Er zijn wel veel meer bb’s dan vroeger ook, dus die vergelijking is lastig te maken. Vroeger was de verhouding eerder 1:0,3 ofzo van speler:bb.
 
Reactiescore
1.167
Er zijn wel veel meer bb’s dan vroeger ook, dus die vergelijking is lastig te maken. Vroeger was de verhouding eerder 1:0,3 ofzo van speler:bb.

Vroeger had je ook veel meer spelers, echt veel meer. In verhouding heb je nu misschien wat meer barbarendorpen, maar vroeger waren de werelden veel groter. Óók daar had je last van meefarmers, als je pech had.

Om echt één antwoord te geven op deze stelling is lastig. Je zei zelf al in één van je posts dat er teveel factoren zijn die van invloed zijn op de manier van starten. LC Rush kan een hele goede zijn, maar wat is het waard als je de rest van je dorp niet blijft uppen en alleen kaz/stal laat draaien. Één backtime en je bent klaar, je mist vervolgens dan heel veel gs opbrengst vanuit de mijntjes.

Mijn antwoord zou zijn om juist de gulle middenweg te zoeken. Mijntjes uppen omdat GS per uur best hoog is op een snelheid van 2 en de rest haal je binnen met farmen. Geleidelijk aan up je dan je dorp ook nog en laat je kaz/stal/hq constant draaien.
 
Reactiescore
15
Vroeger had je ook veel meer spelers, echt veel meer. In verhouding heb je nu misschien wat meer barbarendorpen, maar vroeger waren de werelden veel groter. Óók daar had je last van meefarmers, als je pech had.

Om echt één antwoord te geven op deze stelling is lastig. Je zei zelf al in één van je posts dat er teveel factoren zijn die van invloed zijn op de manier van starten. LC Rush kan een hele goede zijn, maar wat is het waard als je de rest van je dorp niet blijft uppen en alleen kaz/stal laat draaien. Één backtime en je bent klaar, je mist vervolgens dan heel veel gs opbrengst vanuit de mijntjes.

Mijn antwoord zou zijn om juist de gulle middenweg te zoeken. Mijntjes uppen omdat GS per uur best hoog is op een snelheid van 2 en de rest haal je binnen met farmen. Geleidelijk aan up je dan je dorp ook nog en laat je kaz/stal/hq constant draaien.
Zorgt er wel weer voor dat je enigzins achterloopt qua troepen op de wel full-LC starters. De vraag is of de GS-levels het verschil in farmen compenseren?

Op de toppagina zie je GS + bijkomende LC starts, terwijl hoogste farm inkomsten voor accounts zijn die ver van de toppagina af staan.

Zou de extra LC nu direct de extra GS inkomsten compenseren? Maakt die extra LC het verschil qua clear wanneer er geëdeld gaat worden? Vroeger had ik volmondig ja gezegd, maar nu ben ik benieuwd hoeveel het echt verschilt.
 
Reactiescore
5.693
Denk überhaupt dat we de echte voordelen van een volle LC start nog niet hebben kunnen zien vanwege de lange BB. In theorie is een goede middenweg de safest option en daarmee vang je altijd eventuele onverwachte omstandigheden op. Vol LC is in ieder geval more risky en of het uiteindelijk ook worth is, is de vraag, hangt ook weer puur van de omgeving af.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Zorgt er wel weer voor dat je enigzins achterloopt qua troepen op de wel full-LC starters. De vraag is of de GS-levels het verschil in farmen compenseren?

Op de toppagina zie je GS + bijkomende LC starts, terwijl hoogste farm inkomsten voor accounts zijn die ver van de toppagina af staan.

Zou de extra LC nu direct de extra GS inkomsten compenseren? Maakt die extra LC het verschil qua clear wanneer er geëdeld gaat worden? Vroeger had ik volmondig ja gezegd, maar nu ben ik benieuwd hoeveel het echt verschilt.

Dit laatste is ook iets wat bij mij meeweegt en waar we het al meermaals over gehad hebben binnen ons eigen team. Hoe groter je clear is, hoe minder de verliezen ook uiteindelijk.

Al met al is er voor beide strategieën wat te zeggen. Met een mijnenstart ben je minder afhankelijk van je regio, dat is een feit. De investering is echter wel hoog, en de tijd die nodig is om die investering terug te krijgen loopt al aanzienlijk op als je mijnen boven level 10 gaan.
 
Reactiescore
1.145
Ik zie al paar keer speed 2 genoemd worden maar dit maakt dus niks uit voor de keuze voor mijntjes.
Farms produceren ook 2x zoveel gs namelijk dus je hoeft ook half zo ver te lopen om het zelfde uit je farms te halen.

Daarnaast denk ik dat mijntjes misschien net bij kan blijven met lc op gs inkomsten vlak maar je loopt wel serieus achter in je clear.


Denk dat veel mensen denken aan classics waar je vaak hoge snelheden hebt maar daar komt het door de extra productie factor enkel voor mijntjes waardoor het daar veel voordeliger is.

Hier zit er in theorie zelfs een negatieve productie factor op omdat de 20% gs productie die je met pp koopt nu ook nog ontbreekt.
En als je pech hebt zoals ons en je geen gs boeken krijgt is het helemaal ruk :(
 
Bovenaan