Stelling van de dag

Reactiescore
1.221
Ik ben van mening dat hier niet een eenduidig antwoord op te geven is. Bespeel je een account in je eentje en heb je ernaast ook nog werk/studie. Dan kan het voor de inkomsten lucratiever te zijn om te GS lvls omhoog te gooien. Ook afhankelijk hoe de omgeving is. Zijn er veel barbs of juist weinig? Heb je een account met een bijna 24/7 bezetting dan zou ik ook voor de troepen gaan zeker omdat je daarmee ook voor kunt lopen op de omgeving om eventuele buren te clearen die juist voor een GS start gaan.
 
Reactiescore
1.902
Ik ben van mening dat hier niet een eenduidig antwoord op te geven is. Bespeel je een account in je eentje en heb je ernaast ook nog werk/studie. Dan kan het voor de inkomsten lucratiever te zijn om te GS lvls omhoog te gooien. Ook afhankelijk hoe de omgeving is. Zijn er veel barbs of juist weinig? Heb je een account met een bijna 24/7 bezetting dan zou ik ook voor de troepen gaan zeker omdat je daarmee ook voor kunt lopen op de omgeving om eventuele buren te clearen die juist voor een GS start gaan.
Ga voor het gemak maar uit van een account met prima bezetting en een ligging niet in de core, maar ook niet volledig rim (dus er tussenin).
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.800
Stelling: in de start is het beter om de focus op kazerne en stal te leggen dan op mijnen. Eens/oneens?

(Focus op het één betekent niet dat je het ander verwaarloost).

Eens. Je zou het argument kunnen brengen dat zowel mijnen als troepen grondstoffen binnenhalen, elk wel op een andere wijze. Dat hebben ze beiden dus mee en wat dat betreft zijn beiden een goede investering.

Het enige probleem waar je vanzelf tegenaan loopt is het edelen van een nieuw dorp zodat je je account uitbreidt. Indien je geen intern geregeld hebt op een of andere slinkse manier, of gewoon bizar veel geluk hebt (bijv. je buurman loopt dood op iemand anders), zul je nooit een tweede dorp krijgen zonder troepen.

Omdat zowel mijnen als troepen grondstoffen binnenhalen, waarbij vermoedelijk troepen dat ook nog beter doen dan mijnen, lijkt het me dus aannemelijk dat vanwege de edelfase je beter een degelijk leger hebt dan dat je degelijke mijnen hebt.
 
Reactiescore
1.902
Eens. Je zou het argument kunnen brengen dat zowel mijnen als troepen grondstoffen binnenhalen, elk wel op een andere wijze. Dat hebben ze beiden dus mee en wat dat betreft zijn beiden een goede investering.

Het enige probleem waar je vanzelf tegenaan loopt is het edelen van een nieuw dorp zodat je je account uitbreidt. Indien je geen intern geregeld hebt op een of andere slinkse manier, of gewoon bizar veel geluk hebt (bijv. je buurman loopt dood op iemand anders), zul je nooit een tweede dorp krijgen zonder troepen.

Omdat zowel mijnen als troepen grondstoffen binnenhalen, waarbij vermoedelijk troepen dat ook nog beter doen dan mijnen, lijkt het me dus aannemelijk dat vanwege de edelfase je beter een degelijk leger hebt dan dat je degelijke mijnen hebt.
Exact. Over het punt dat zowel mijnen als troepen grondstoffen binnenhalen zou op zich nog wel een goed argument zijn op een wereld met speed 2, maar op deze (speed 1.2) is dat imo niet rendabel.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.800
Exact. Over het punt dat zowel mijnen als troepen grondstoffen binnenhalen zou op zich nog wel een goed argument zijn op een wereld met speed 2, maar op deze (speed 1.2) is dat imo niet rendabel.

Zelfs op speed 2 is het nog maar de vraag of de grondstofproductie echt rendabel is. Je gaat pas voorbij mijnenlevels van 20 voorbij de 1000 productie per uur op speed 2. Dat kun je met LC nog steeds behapbaar maken.
 
Reactiescore
1.902
Zelfs op speed 2 is het nog maar de vraag of de grondstofproductie echt rendabel is. Je gaat pas voorbij mijnenlevels van 20 voorbij de 1000 productie per uur op speed 2. Dat kun je met LC nog steeds behapbaar maken.
Juh, bedoel ook niet dat het dan wel rendabel is, maar dan snap ik de keuze wel beter. Zou er zelf echter niet voor kiezen.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.787
Kaz/stal rush zit meer potentiële GS in dus in principe kun je stellen dat als de factoren daarvoor (activiteit, omgeving) etc beetje positief zijn kun je daar zeker voor gaan. Bedenk wel dat farminkomsten minder stabiel zijn, mocht je clear eens gebacktimed worden of flinke schade oplopen, dan ga je een zware tijd tegemoet. Ik zie het ook wel als een "high" risk high reward.

Deze wereld wel een extra goede tactiek ivm OS regel (je clear staat voor minder verrassingen bij clearen van spelersfarms ) en de snelheid is laag, wat voor farmen bevorderlijk is.
 

Deleted User - 487936070

Guest
Eens bij een team met prima bezetting die goed farmen. In een start waar je toch al kwetsbaar bent is het belangrijk om voldoende troepen te hebben.

Indien het farmen niet rendabel genoeg blijkt te zijn door tijdgebrek of meefarmers zou ik persoonlijk initieel meer focus leggen op mijnen zodat je stal & kaz ook aan kan houden op mindere farmdagen. Uiteindelijk is het hebben van de juiste balans cruciaal.
 

Deleted User - 487831821

Guest
Kaz/stal rush zit meer potentiële GS in dus in principe kun je stellen dat als de factoren daarvoor (activiteit, omgeving) etc beetje positief zijn kun je daar zeker voor gaan. Bedenk wel dat farminkomsten minder stabiel zijn, mocht je clear eens gebacktimed worden of flinke schade oplopen, dan ga je een zware tijd tegemoet. Ik zie het ook wel als een "high" risk high reward.

Deze wereld wel een extra goede tactiek ivm OS regel (je clear staat voor minder verrassingen bij clearen van spelersfarms ) en de snelheid is laag, wat voor farmen bevorderlijk is.
De enige rush waar jij normaal voor gaat is de intern jezelf naar de top met een slechte stam om je heen rush :rolleyes:
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.787
De enige rush waar jij normaal voor gaat is de intern jezelf naar de top met een slechte stam om je heen rush :rolleyes:

Beetje misplaatst toch, op W53 / W69 was telkens maar 1 vd 2 factoren aan de orde en op de andere werelden geen :redface:
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
De nohaul of unlimited haul is de grootste bepaler voor je start natuurlijk. En hoe goed je kan/wil en gaat farmen bepaald ook je groei en daarbij je troepen of grondstoffen rush.

Wij zitten op tad met een 3/4 spelers die gewoon heel graag farmen, dan kozen we er voor om de kazerne en stal iets hoger te zetten voor we aan ah begonnen omdat de inkomsten dat konden draaien. Als ik zelf gestart was had ik zeker meer focus op gs levels gelegd aangezien ik niet graag farm.
 
Reactiescore
1.902
Welke ligging geef je TAD? Puur uit interesse
Uit m'n hoofd zal dat ongeveer de ligging zijn die ik hier beschreef, maar weet niet exact hoe die is veranderd t.o.v. de laatste dagen/weken. Aangezien de rim aanzienlijk is gegroeid sinds de 'lockdowns'.

De nohaul of unlimited haul is de grootste bepaler voor je start natuurlijk. En hoe goed je kan/wil en gaat farmen bepaald ook je groei en daarbij je troepen of grondstoffen rush.

Wij zitten op tad met een 3/4 spelers die gewoon heel graag farmen, dan kozen we er voor om de kazerne en stal iets hoger te zetten voor we aan ah begonnen omdat de inkomsten dat konden draaien. Als ik zelf gestart was had ik zeker meer focus op gs levels gelegd aangezien ik niet graag farm.
Het ging om deze wereld, dus NH en LH is niet aan de orde. Daarnaast ging het er mij voornamelijk om wat het 'beste' is, niet wat het leukste is. Iemand die farmen leuk vindt heeft in mijn ogen sowieso een chomosoompje te veel.
 
Reactiescore
1.221
Het ging om deze wereld, dus NH en LH is niet aan de orde. Daarnaast ging het er mij voornamelijk om wat het 'beste' is, niet wat het leukste is. Iemand die farmen leuk vindt heeft in mijn ogen sowieso een chomosoompje te veel.

Als je wilt bekijken wat het beste is dan zijn daar wiskundige modellen voor te maken en als je dan bepaalde parameters veranderd krijg je andere uitkomsten.

Ik denk dat je wel degelijk rekening moet houden met het aspect "leuk" vinden. In theorie kun je alles wel weg zetten, tuurlijk troepen halen meer GS binnen dan dat mijnen doen, in theorie. Echter moet je daar ook veel meer activiteit voor op de mat leggen en dan komt de praktijk om de hoek kijken.

Daarom denk ik dat dit een stelling is die je theoretisch goed kunt beargumenteren, maar praktisch is het geheel situatie afhankelijk en kun je er dus eigenlijk niet zo heel veel over zeggen zonder een shitload aan context.
 
Reactiescore
1.902
Als je wilt bekijken wat het beste is dan zijn daar wiskundige modellen voor te maken en als je dan bepaalde parameters veranderd krijg je andere uitkomsten.

Ik denk dat je wel degelijk rekening moet houden met het aspect "leuk" vinden. In theorie kun je alles wel weg zetten, tuurlijk troepen halen meer GS binnen dan dat mijnen doen, in theorie. Echter moet je daar ook veel meer activiteit voor op de mat leggen en dan komt de praktijk om de hoek kijken.

Daarom denk ik dat dit een stelling is die je theoretisch goed kunt beargumenteren, maar praktisch is het geheel situatie afhankelijk en kun je er dus eigenlijk niet zo heel veel over zeggen zonder een shitload aan context.
En dat geldt voor zo ongeveer alle stellingen die hier worden geplaatst. Het is namelijk hypotethisch en in 9 van de 10 gevallen kan hier geen specifieke situatie bij worden geschetst. Neemt niet weg dat er gewoon een algemene mening over kan worden gevormd. Er was namelijk wel degelijk context bij gegeven: de betreffende wereldinstellingen, de ligging, de activiteit en de tactieken waarover de uitspraak moest worden gedaan.

Volgens mij was het mijn stelling en heb ik er bewust voor gekozen om voor 'beste' te kiezen in plaats van 'leukste'. Dus nee, daar hoef ik geen rekening mee te houden aangezien dat niet hetgeen was waarover ik de meningen wilde horen. Maar als je het er toch bij wil betrekken, op TW geldt gewoon hetzelfde als in RL: er zijn soms dingen die gewoon moeten gebeuren ondanks dat ze minder leuk zijn, mits je je doelstellingen wil behalen. Anders zou de helft van de community enkel spelen als er aangevallen of gedeft moest worden. Zo simpel is het helaas niet.
 
Reactiescore
1.174
In het verleden heb ik wel mijntjes level 9/8/6 (tutorial levels van toen) gehad in mijn main dorp terwijl ik al 10 dorpen had.
En was ik destijds van die 100% farm strat wat opzich prima werkte.
Echter sinds die tijd veel classics gespeeld waar je no haul hebt en dat heeft mij wel meer de value van mijntjes doen in zien.
Sws focuss ik natuurlijk nog altijd sterk op troepen alleen negeer ik me mijntjes nu niet meer zo lang als vroeger.
Atm halen wij 6m+ per dag puur uit mijntjes om maar even een beeld de geven rover gaat net over 2m heen atm.
 
Reactiescore
766
In het verleden heb ik wel mijntjes level 9/8/6 (tutorial levels van toen) gehad in mijn main dorp terwijl ik al 10 dorpen had.
En was ik destijds van die 100% farm strat wat opzich prima werkte.
Echter sinds die tijd veel classics gespeeld waar je no haul hebt en dat heeft mij wel meer de value van mijntjes doen in zien.
Sws focuss ik natuurlijk nog altijd sterk op troepen alleen negeer ik me mijntjes nu niet meer zo lang als vroeger.
Atm halen wij 6m+ per dag puur uit mijntjes om maar even een beeld de geven rover gaat net over 2m heen atm.
1 momentje hoor. Ik heb mijn gs op 30 incl 20% boost (vlag weg) en daar haal ik ~3500 van op p uur. Dus 10,500 p uur in totaal. Rond dat even af naar 250k p dorp per 24 uur, per dag dus. Je claimt 6.000.000 maar dat zouden 24 dorpen met gs level 30 moeten zijn? Op basis van wat bereken jij die 6 mil?
 
Reactiescore
1.221
En dat geldt voor zo ongeveer alle stellingen die hier worden geplaatst. Het is namelijk hypotethisch en in 9 van de 10 gevallen kan hier geen specifieke situatie bij worden geschetst. Neemt niet weg dat er gewoon een algemene mening over kan worden gevormd. Er was namelijk wel degelijk context bij gegeven: de betreffende wereldinstellingen, de ligging, de activiteit en de tactieken waarover de uitspraak moest worden gedaan.

Volgens mij was het mijn stelling en heb ik er bewust voor gekozen om voor 'beste' te kiezen in plaats van 'leukste'. Dus nee, daar hoef ik geen rekening mee te houden aangezien dat niet hetgeen was waarover ik de meningen wilde horen. Maar als je het er toch bij wil betrekken, op TW geldt gewoon hetzelfde als in RL: er zijn soms dingen die gewoon moeten gebeuren ondanks dat ze minder leuk zijn, mits je je doelstellingen wil behalen. Anders zou de helft van de community enkel spelen als er aangevallen of gedeft moest worden. Zo simpel is het helaas niet.

Oke fair enough, in dat geval, als je kijkt naar wat het beste is in de context zoals geschetst door jou. Dan denk ik dat het een stelling is die weinig discussie zal opleveren.

Ik zou dan wel een stelling willen opgooien die hier een klein beetje op aan sluit.

TW kan in de huidige tijd in de startfase, niet meer succesvol gespeeld worden door 1 persoon op een account, in acht nemende dat hij/zij een normaal sociaal leven en werk/studie heeft (MB/DU valt buiten de stelling). Eens/oneens
 
Reactiescore
1.174
1 momentje hoor. Ik heb mijn gs op 30 incl 20% boost (vlag weg) en daar haal ik ~3500 van op p uur. Dus 10,500 p uur in totaal. Rond dat even af naar 250k p dorp per 24 uur, per dag dus. Je claimt 6.000.000 maar dat zouden 24 dorpen met gs level 30 moeten zijn? Op basis van wat bereken jij die 6 mil?
30% bonus van het event voor een week.
 
Reactiescore
1.369
Oke fair enough, in dat geval, als je kijkt naar wat het beste is in de context zoals geschetst door jou. Dan denk ik dat het een stelling is die weinig discussie zal opleveren.

Ik zou dan wel een stelling willen opgooien die hier een klein beetje op aan sluit.

TW kan in de huidige tijd in de startfase, niet meer succesvol gespeeld worden door 1 persoon op een account, in acht nemende dat hij/zij een normaal sociaal leven en werk/studie heeft (MB/DU valt buiten de stelling). Eens/oneens

Deze wereld gaat je dat niet lukken, normale werelden gaat dat prima
 
Bovenaan