Stelling van de dag

Reactiescore
3.584
Zoals ik al zei, def en vv's worden er niet aan elkaar verleent, geen gedeelde forums. Zolang dat nog niet het geval is kan je zelfs niet spreken van een onofficiële samenwerking.


Als je stelt dat we onrechtstreeks voordeel uit elkaar halen is dat natuurlijk wel zo, dat is een discussie we tijdje geleden al gevoerd hebben.
 

DeletedUser80951

Guest
Dan was het dus geen NAP he ;).


Nee, en je hebt ook helemaal gelijk. Maar ik vind wel dat HiHo hier op mag blijven drukken en de feiten mag blijven benoemen om zo (hopelijk) veel verdere samenwerkingen tussen Fier en TaoW te voorkomen om een eerlijke strijd te kunnen houden. Zoals je weet hebben jullie de kwantitatieve macht, dus elke extra samenwerking tussen jullie voelt HiHo 2x zo erg.

En klopt ook dat er bij NAPS ook gewoon info doorgespeeld wordt, vv's worden gedraaid etc. In mijn ogen is dat praktisch alleen geen NAP meer. HiHo verwacht gewoon dat Fier en TaoW naast theoretisch, ook praktisch de NAP naleven.

Sinds wanneer mag een vijand iets op diplomatisch vlak verwachten? Enige wat er als vijanden onder elkaar verwacht kan worden is dat er fair game gespeeld wordt zonder naaistreken en dergelijke.

Diplomatie hoort daar verder niet bij, gelukkig ook niet anders zou het maar een saaie wereld zijn. Lijkt me dat TAOW en/of FIER zelf goed kunnen besluiten wat ze wel of niet doen op diplomatiek vlak. Als dit ten nadele van Hi Ho is, betekent het gewoon dat Hi Ho niet de juiste strategie heeft gekozen voor het moment.
 
Reactiescore
180
Sinds wanneer mag een vijand iets op diplomatisch vlak verwachten? Enige wat er als vijanden onder elkaar verwacht kan worden is dat er fair game gespeeld wordt zonder naaistreken en dergelijke.

Diplomatie hoort daar verder niet bij, gelukkig ook niet anders zou het maar een saaie wereld zijn. Lijkt me dat TAOW en/of FIER zelf goed kunnen besluiten wat ze wel of niet doen op diplomatiek vlak. Als dit ten nadele van Hi Ho is, betekent het gewoon dat Hi Ho niet de juiste strategie heeft gekozen voor het moment.
Omdat dit onder fair game valt in mijn oogpunt. Stel, Fier en TaoW hadden een BG met alle bijkomende samenwerkingen. Dus samen massa's sturen, vv'en voor elkaar, elkaar ossen en info samen delen. Dat zou al helemaal een overmacht gaan worden tegen HiHo wat nog lastiger, of misschien zelfs onmogelijk om tegen te spelen gaan worden. Dat zou geen fair game zijn, maar gewoon heel simpel een bg'tje afleggen om de 3e partij weg te spelen.
 

DeletedUser80951

Guest
Omdat dit onder fair game valt in mijn oogpunt. Stel, Fier en TaoW hadden een BG met alle bijkomende samenwerkingen. Dus samen massa's sturen, vv'en voor elkaar, elkaar ossen en info samen delen. Dat zou al helemaal een overmacht gaan worden tegen HiHo wat nog lastiger, of misschien zelfs onmogelijk om tegen te spelen gaan worden. Dat zou geen fair game zijn, maar gewoon heel simpel een bg'tje afleggen om de 3e partij weg te spelen.

Heb jij de wereldkaart al eens goed bekeken met de stammen waar jullie allemaal een vinger in de pap hebben? Dan zie ik nog altijd 50% van de wereld die onder jullie "controle" valt.

Als er d.m.v. diplomatie een voordeel behaald wordt betekent het gewoon dat de betrokken partijen slim gehandeld hebben en de partij die benadeeld wordt niet de juiste strategie gekozen heeft.
Maar goed dat zal ik je vast niet aan je verstand te hoeven brengen zeker.
 
Reactiescore
180
Heb jij de wereldkaart al eens goed bekeken met de stammen waar jullie allemaal een vinger in de pap hebben? Dan zie ik nog altijd 50% van de wereld die onder jullie "controle" valt.

Als er d.m.v. diplomatie een voordeel behaald wordt betekent het gewoon dat de betrokken partijen slim gehandeld hebben en de partij die benadeeld wordt niet de juiste strategie gekozen heeft.
Maar goed dat zal ik je vast niet aan je verstand te hoeven brengen zeker.
Ga je nu beweren dat jullie nu niet de kwantitatieve overmacht hebben maar dat die gelijk is? Het tegendeel is namelijk al bewezen :O!
 
Reactiescore
180
Stelling: De NAP tussen TAoW en Fier is het verpesten van de wereld door een oneerlijke overmacht te creëren?

EDIT: Dit is geen sneer naar TAoW en fier toe, ben gewoon benieuwd naar de meningen, ik heb ook mijn mening gegeven.

Kaartje: Kamp TAoW + Fier = wit, Hi Ho = zwart. Hierbij zijn twijfelachtige stammen bij fier en TAoW niet door mij meegenomen! Ik weet namelijk niet precies wie er allemaal met TAow/fier samenwerkt.

Wit:
Fier 30m
TAoW 22m
DodoDo 5.1m
DOT! 4.1m
Snow. 1.9m
OMA 1.2m
Wagen 1m

Totaal: 63.3 Miljoen punten, waarvan 30+22+1.3(ethereal)+3(Firefox)+1.9(snow)= 58.2 miljoen aan hoofdaccounts

Zwart:
Hi Ho 36m
TM 3m
Seven 2.3m
RW 1.9m
PVM 1.8 m
Jo Ho 1.7m
Out 800k
RST 800k

totaal: 48.3 m waarvan 36+2(IAA) = 38m aan hoofdaccounts

Tussen de kampen zit zoals aan de opgetelde punten te zien een flink verschil. Vooral het verschil in hoofdaccounts laat mij schrikken. Het ledenaantal 8 (TAoW) + 10 (Fier) + 3 (Snow./alea) vs 11 hi ho + IAA laat mij erg schrikken. Hierbij komt dat TAoW en Fier nog vele accounts safe hebben liggen en daardoor veel meer spelers tot hun beschikking hebben. Wanneer de kaart wordt bekeken is te zien dat TAOW en fier samen bijna 2.5 continent tot hun beschikking hebben en Hi Ho net iets meer dan 1.5.

Naar mijn mening is de samenwerking tussen Fier en TAoW (ookal is het alleen een NAP volgens hun) een trieste zaak. Meerdere accounts die in de safe lagen zijn inmiddels al door de NAP naar het front gejumped (QQ, Fanta, UM, Whale, AAO, firefox ect). Mede door de jumps is het beeld op de wereld erg veranderd. Hi Ho vecht tegen een overmacht waar je u tegen zegt, en breekt zelf echter nog wel accounts door knap offensief werk (kanade op 2 plekken, Toilet en MI).

Mijn antwoord op de stelling: De NAP tussen Fier en TAoW is niet persee een slechte keuze voor beide stammen, anders had Hi Ho een voordeel gehad, echter hoe ze het aanpakken met jumps ect. maakt het wel een trieste actie. Jullie (fier en TAoW) doen er beide alles aan om Hi Ho te breken, en gaan hierdoor samen vollop 1c spammen op alle accounts van Hi Ho, laten alle safe accounts jumpen naar het front ect. Wat het gewoon een lastige situatie maakt voor Hi Ho.

Edit: 1c spam is ofc niet verkeerd, maar het maakt het wel minder leuk voor ons aangezien we tegen een overmacht vechten. Ik vind het jumpen van alle accounts richting Hi Ho dan wel weer jammer.

Ik steun jullie beslissing over de NAP misschien, maar hoe jullie het aanpakken atm is gewoon triest! Ik wil hier best over in gesprek gaan met jullie, aangezien ik weet dat jullie het er niet mee eens zijn.

Bekijk bijlage 19052
Lees dit even na, zelfs voor de val van IAA was er al overmacht. Gwn kwestie van +2mil bij HiHo en -2 bij Fier
 
Reactiescore
2.064
Lees dit even na, zelfs voor de val van IAA was er al overmacht. Gwn kwestie van +2mil bij HiHo en -2 bij Fier

Wij hebben de afgelopen week ook tlott gebroken, en daarvoor kanade en Mi. Zijn ook weer flink wat puntjes de andere kant op. Denk voortaan voordat je iets roept
 
Reactiescore
259
HiHo 40% Taow 30% Fier 30% kans op de wereldwinst als je mijn subjectieve mening vraagt.
Dat maakt samen inderdaad dat hiho met een 2:3 verhouding speelt.
Is gewoon prima te doen als je het mij vraagt. daarbij wordt nog onderschat hoeveel andere factoren meespelen dan simpel punten en slagkracht.
Goede activiteit red je het vaker mee dan een paar miljoen aan punten, en nee dan niet de activiteit van P&P post hier.
 
Reactiescore
786
Een nieuwe dag, een nieuwe stelling! Bek houwe allemaal nu xxx
 
Reactiescore
2.064
Dat is toch ook al opgenomen in je post of niet dan..? Die is gisteren gemaakt :O

Kanade viel eerst daarna gingen tlott en IAA ongeveer tegelijkertijd. Denk niet dat de statistieken voor de val van IAA in het voordeel van Hi Ho uitvallen
 
Reactiescore
290
5689a08da5027044f3db79c1db98ef6a.png


Gewoon feiten. Als Hiho iets wilt beweren kunnen ze dit best onderbouwen met gegronde argumenten. BG's draaien vv's voor elkaar, BG's verlenen elkaar def. Dit zijn o.a 2 heel belangrijke aspecten die ik iedereen sterk afraad binnen Fier om te doen (in mijn ambtstermijn van leider) en bij mijn weten ook nog niet hebben plaatsgevonden.


Ik spreek nu even voor mezelf en niet namens Fier. Als je mijn persoonlijke mening en inschattingsvermogen zou vragen betreft wereldverloop is dat nog altijd een streven naar een 1 v 1 v 1. Menig Hiho speler heeft dat sterk in twijfel getrokken doordat wij met een 3de partij een NAP namen. Enkel moeten we er wel bij vertellen dat menig Hiho speler niet zo heel intellectueel is.


Schets 1: Fier en Taow namen geen NAP, resultaat zou zijn dat Fier klappen zou krijgen tegen TAoW, AAO en Leone waren gebroken geweest, eventueel Firefox ook al maakt dat opzich weinig uit in het eindresultaat. Dit is het gevolg doordat TAoW betreft clustering veel verder stond als ons daar en hun spelers gemiddeld ook beter waren als ons op dat front. Fier zou verder gewoon stabiel staan aan de andere kant tegen TM en Hiho. Wegens het beperkte tot geen front. Worst case scenario, Acta zou gebroken zijn geweest door IAA, omdat Acta verwaarloosd werd, Chuchu had het front overgenomen en Fier zou gewoon stabiel hebben gestaan. Na het vallen van AAO, Leone en FF zou TAoW nu wel tegen een goed geclusterde core kern van Fier komen dat wel evenwaardig weerstand zou kunnen bieden.

TAoW zou in de tussentijd ze onze 3 front accounts wegspeelde volledig weggespeeld worden door Hiho in de noordkant. En uiteindelijk ook tegen Fier daardoor het lootje leggen. Waarna Fier ook kansloos is tegen Hiho zijn overmacht.

Conclusie: Zonder NAP tussen TAoW en Fier zijn beide stammen kansloos waarbij TAoW als eerste zou afvallen al is dat volledig irrelevant wie het eerste afvalt. Daarbij kan je dus concluderen dat zowel TAoW als Fier deze NAP evenhard nodig hadden.

Een 1 v 1 v 1 strijd zou het zonder NAP in dat opzicht nooit geweest zijn.


Schets 2: TAoW en Fier nemen een NAP, ze rechten de rug en kunnen standhouden tegen Hiho, niet easy maar gewoon 50/50, niet vergeten dat tijdens de NAP, Hiho alsnog acc's heeft gebroken bij o.a Alea. Dus tegen de zogezegde overmacht is er alsnog progressie geboekt.

Hiho zal in alle waarschijnlijkheid de strijd tegen beide verliezen, het resultaat van te vroeg gepiekt te hebben in de wereld. Als je te vroeg piekt krijg je nu eenmaal meer weerstand en gaan stammen elkaar opzoeken uit noodzaak. Het is wellicht moeilijk te begrijpen voor sommige maar te snel te goed zijn is niet altijd zo voordelig. Je kan beter pas de overhand nemen op de juiste tijd, de juiste tijd is wanneer het te laat is er nog iets tegen te gaan ondernemen. Hoe vroeger je piekt in een wereld, hoe meer kans je u tegenstanders geeft.

Dat gezegd zijnde en dan wijs ik nu nogmaals op mijn eigen ideologie, brengt een NAP meer kansen toe een 1 v 1 v 1. Hiho moet gewoon effe zware klappen krijgen om de balans weer goed te krijgen in de wereld. Hiho spelers zeggen nu, ja maar de balans is al in ons nadeel.

Fout, de balans is nog altijd dik in jullie voordeel als je Fier en TAoW niet bij elkaar zou tellen, waarom zouden wij de NAP nu weg doen omdat we zogezegd (samen) veel sterker zijn, dan neemt Hiho in no time weer de overmacht. Hiho moet redelijk diep zakken, zodat een 1 v 1 v 1 voor alle 3 de stammen gelijk of zo gelijk mogelijk is. In mijn mening mag de NAP met TAoW dan weer weg en kan er een 1 v 1 v 1 ontstaan met gelijke wapens, veel meer dan als er geen NAP zou zijn.


Als Hiho spelers dan zeggen ik mezelf tegenspreek door een NAP te nemen en alsnog 1 v 1 v 1 te roepen lach ik dat gewoon weg, dat is kortzichtigheid en een gebrek aan visie.


Ik deel namelijk wel de mening dat op deze manier winnen beetje een zwaktebod zou zijn, niet mijn style alvast. Ikzelf pleit nog altijd voor een 3 strijd, echter ben ik wederom geen leider meer, ook niet heel actief meer laatste weken. Ben van mening dat je niet je wil moet opleggen voor meer oorlog, meer strijd als je er zelf niet vaak meer bent, dus ik ga zeker mijn wil niet opleggen hiervoor, wat ik in normale doen zeker wel gedaan had. De stammen moeten onderling maar uitmaken wat ze precies willen. Maar dit is wel zoals ik het zie.


Daarbij wil ik
Het is niet omdat je het wereldrecord aantal BG's zeggen in 1 tekst verbroken hebt dat het daarmee ook een feit is. Je kan prima deals sluiten met vijanden, neutrale spelers, NAP's of BG's om dorpjes te ruilen of dorpjes af te geven voor een langere NAP,... de lijst is eindeloos voor zulke deals, als beide stammen vinden ze daarin voordeel halen kan dit gewoon zonder dat dit dan een BG zou moeten zijn.


Dat is een stelling die ik alvast niet deel. Ik heb in het verleden zat deals met zelfs vijanden gesloten dat ze enkele dorpen mochten hebben in ruil voor van alles waar mijn stam maar voordeel uit kon halen. Zoals ik al zei, er worden geen vv's bij elkaar gedraaid, er word geen OS aan elkaar verleend, er is geen gedeeld forum,... Dus gewoon geen BG.

Hypocriet
 
Reactiescore
290
Tis niet omdat Hi Ho wilt dat we een bg toegeven dat we daarom ook een BG hebben.
Tis toch echt vrij logisch om te zien dat er geen BG is. Er zijn geen massas samen, er word niet vv gedraaid , er word geen OS gestuurd. Hoeveel verder moet je het zoeken?
Er is eerder WEL OS os gestuurd vannuit iamnoob.
er worden jump dorpen afgegeven.
en prone en ijkyo kregen wel gezamelijk op precies de zelfde dagen een volle inc spam van taow en fier waarbij van fier toen de clears waren. En aangezien taow hier niks heeft liggen zou het een beetje raar zijn als ze ons zoude moeten fake voor zichzelf he...
 
Reactiescore
1.380
Er is eerder WEL OS os gestuurd vannuit iamnoob.
er worden jump dorpen afgegeven.
en prone en ijkyo kregen wel gezamelijk op precies de zelfde dagen een volle inc spam van taow en fier waarbij van fier toen de clears waren. En aangezien taow hier niks heeft liggen zou het een beetje raar zijn als ze ons zoude moeten fake voor zichzelf he...


Dit is puur toeval dat er tegelijk aangevallen werd want tussen Fier en TAOW is er nul contact om samen aan te vallen.
Dit is wel eens gevraagd in het hele begin maar nooit gehoor aangegeven.

Ja er is OS naar Kanade en TLOTT gestuurd maar is geen TAOW.
Er is ook wel eens per ongeluk door een onwetende co OS naar taow gestuurd maar nooit een bash op geweest en ook terug gestuurd.

Jumpdorpen afgeven om te jumpen naar een andere plek zie ik niet als een bg ook als de jumpdorpen gewoon weer terug gegeven worden.
Om edelspam eruit te doen ben ik het ook niet mee eens.

Maar ipv elke keer zeggen dat er een BG is wat er niet is, misschien wat meer focus op het spel zelf.
Door dit gezaag kan je misschien wel een BG veroorzaken omdat misschien beide partijen er genoeg van hebben om elke keer te zeggen dat het geen BG is.

Er staat nul def van TAOW bij FIER en andersom ook niet naar mij weten en er worden ook zeker geen plannen gemaakt om samen aan te vallen.
Elke aanval is gewoon vanuit de eigen stam gepland. Nogmaals FIER en TAOW hebben een NAP niks meer.

en nu weer verder met de nieuwe stelling:

Is het vandaag BBQ weer?
dan steek ik hem weer aan ;)
 
Reactiescore
786
nieuwe Stelling van de dag:

Is het vanavond BBQ weer ja of nee?
Hangt er natuurlijk vanaf of Fier en TaoW een bg hebben of NAP. En of Hi Ho uitgenodigd is op de bbq of niet. Want voor alle slaafjes van Hi Ho heb je nooit genoeg vlees.
 
Bovenaan