Stelling van de dag

Reactiescore
684
Aangezien dit topic er nog niet was, en meestal een best populair topic is...
Deze titel spreekt redelijk voor zich lijkt me. Iemand gooit een stelling en om de zoveel tijd (beste is natuurlijk per dag) gooit iemand anders een nieuwe stelling.

Stelling:
De stam Alea gaat nog een belangrijke rol hebben op wereld 71, waarbij het nog een kans kan hebben voor een eventuele wereldwinst.
 
Reactiescore
56
Eens, Alea heeft een mooi en sterk cluster met degelijke spelers! Echter moeten zij ook oppassen dat zij niet te veel front gaan vormen met de 3 andere top stammen van de wereld. Diplomatieke betrekkingen zullen voor hun een doorslag gevende factor zijn.
 

DeletedUser78491

Guest
Ik denk persoonlijk dat Alea vooral een tijdelijke buffer is tussen het fronten van Hi Ho en Fier. Er zijn gewoon een aantal accounts in Alea die de skills missen om de stam met deze ligging tot een wereldwinst kanshebber te maken.

Ik wil niet hiermee zeggen dat ze geen goede acc's hebben overigens, Ik vind bijvoorbeeld Thatsanothercake best redelijk spelen en initiatief tonen.
 
Reactiescore
986
Hebben een aantal leuke accs maar ik heb nog nooit een core stam zien winnen dus denk eerlijk gezegd dat ze geen schijn van kans maken.
 
Reactiescore
175
TAS heeft al wat geprobeerd op murus. Eerste speldenprikje is dus al uitgedeeld.

Maar alea gaat nog een belangrijke rol spelen denk ik. Doen het daar tot nu toe erg goed naar mijn mening.
 
Reactiescore
1.570
Doet Alea het tot nu toe ''erg goed'' of hebben ze nog geen degelijk offensief gehad omdat de andere drie stammen gewoon hun rim veilig stellen?

Op het oog is Alea toch gewoon puur kansloos. Als Hiho of Fier een BG met ze zouden sluiten snijden ze zichzelf extreem in de vingers, tenzei ze een intern er mee kunnen afspreken of extreem moeilijke edellijnen.
 

DeletedUser78491

Guest
TAS heeft al wat geprobeerd op murus. Eerste speldenprikje is dus al uitgedeeld.

Maar alea gaat nog een belangrijke rol spelen denk ik. Doen het daar tot nu toe erg goed naar mijn mening.
Alea is bijna een volledig account kwijt geraakt aan Hi Ho en verliest bij een ander acc ook dorpen. Het gaat zeker niet foutloos
 
Reactiescore
421
De enige belangrijke rol die Alea gaat spelen is hoe lang ze zullen volhouden tegen Fier en Hi Ho en zo een confrontatie tussen beide stammen zullen vermijden. Ik denk dat het voor TAOW heel goed nieuws zou zijn als Alea snel weggespeeld wordt zodat de strijd tussen Fier en Hi Ho snel kan gaan beginnen. Als dit niet lukt zie ik TAOW het ook nog heel lastig krijgen.

Ik ben er zeker van dat ze het Fier en Hi Ho niet makkelijk zullen maken (of toch zeker sommige accounts, want Mien Jong slaagde hier niet bepaald in) maar of ze uiteindelijk kunnen meestrijden voor de eindwinst betwijfel ik, hiervoor is hun ligging in de core veel te moeilijk met het aantal kwaliteit dat ze bezitten.
 

DeletedUser49571

Guest
Ik den dat alea een prima kans maakt, mits diplomatiek meezit en/of niet alle stammen op alea gaan focussen / er samenwerkingen tegen alea gaan komen als in de vorm van een GAP of gezamelijke aanval
 
Reactiescore
1.838
Eens, eigelijk zouden ze gewoon eens af moeten wisselen. Even werelden voor de betere spelers, zonder moraal & 20:1 regel en de oneven werelden met moraal en 20:1 regel voor beginnende spelers. De vraag is dan alleen hoeveel mensen gaan starten op zo een wereld zonder alle beschermingen, stuk minder I guess.
Een wereld zonder moraal zal inderdaad de speelsnelheid iets bevorderen, maar moraal is in principe al vanaf w1 zo, waar als deze 20:1 regel uit de lucht is komen vallen. Idk, ik ben meer fan van moraal dan van die 20:1 regel.
 
Reactiescore
1.901
Stelling van de middag:

Een wereld zonder moraal, bevorderd de speel snelheid, en zou op elke wereld doorgevoerd moeten worden, o.a. omdat er al een 20:1 ratio is voor de eerste 60 dagen.
Oneens, de community is al jaren aan het krimpen en dit lijkt lastig om te keren. Door de 1/20 regel kunnen er nog leuke rimstammen ontstaan, zoals je op deze wereld ziet. Deze hebben door de 1/20 regel een redelijke hoeveelheid def (en off) kunnen creëren waardoor ze aanzienlijk meer weerstand kunnen bieden. Door de 1/20 regel kunnen nieuwe spelers zich doorontwikkelen tot redelijke spelers, waardoor de motivatie om nogmaals een wereld te starten hoger is. Je ziet ook dat de 1/20 regel ongeveer afloopt als er een nieuwe wereld open gaat (W72).

W49 was bijvoorbeeld moraalloos en daar hebben rimstammen geen enkele vorm van betekenis kunnen spelen. Voordeel van die wereld was dan wel dat je niet zo'n gigantische hoeveelheid aan moraalbrekers had liggen.
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Tribe Mate of the year 2020
Reactiescore
6.946
De 1:20 regel is goed voor beginnende spelers om toch net even wat langer te overleven en niet direct opgeslokt te worden en gelijk te quitten met het spel. Het is wel de belangrijkste reden waarom verschillende accounts kiezen voor een leuk aantal MB's. Dit was niet ten alle tijden , zeker niet. Maar TW voerde dit in om beginnende spelers nog meer te helpen en het aannemen van extra MBs is eigenlijk de automatische reactie hierop. Meestal ook nog dubbel, PP én veel MBs. Niet geheel onlogische gedachte, aangezien de PP abusers altijd hard starten en in no time hun hele omgeving in de 20:1 valt. Die willen dan misschien wel strijden voor hun dorpen, maar telkens op laag moraal bashen en überhaupt weinig keuze hebben in targets is de aanleiding voor meerdere abusers om gewoon een bovengemiddeld aantal MB's te gebruiken. Dit heeft dus ook veel samenhang met de eindeloze discussies over het pushen en alles.

In the end is de discussie over boosten toch wel iets dat door TW zelf veroorzaakt is. Het beschermen van beginnende spelers heeft simpelweg als keerzijde dat extra boosten gestimuleerd wordt. Dus de vraag of moraal en 20:1 goed zijn voor het spel? In my opinion zeker gezond voor de nieuwe spelers, maar af en toe een moraalloze wereld (1 op de 5 werelden oid) zou toch wel welkom zijn in mijn ogen. Of een wereld zonder 20:1, dat zou extreme MB legers toch wat moeten verminderen. Het is nu misschien de vraag of dat wel kan gebeuren nu de trend eigenlijk al gezet is. Al zullen er genoeg spelers afgeschrikt zijn met huidige beleid van het tw-team waar ik overigens nog niet achter sta.
 
Reactiescore
697
De 1:20 regel is goed voor beginnende spelers om toch net even wat langer te overleven en niet direct opgeslokt te worden en gelijk te quitten met het spel. Het is wel de belangrijkste reden waarom verschillende accounts kiezen voor een leuk aantal MB's. Dit was niet ten alle tijden , zeker niet. Maar TW voerde dit in om beginnende spelers nog meer te helpen en het aannemen van extra MBs is eigenlijk de automatische reactie hierop. Meestal ook nog dubbel, PP én veel MBs. Niet geheel onlogische gedachte, aangezien de PP abusers altijd hard starten en in no time hun hele omgeving in de 20:1 valt. Die willen dan misschien wel strijden voor hun dorpen, maar telkens op laag moraal bashen en überhaupt weinig keuze hebben in targets is de aanleiding voor meerdere abusers om gewoon een bovengemiddeld aantal MB's te gebruiken. Dit heeft dus ook veel samenhang met de eindeloze discussies over het pushen en alles.

In the end is de discussie over boosten toch wel iets dat door TW zelf veroorzaakt is. Het beschermen van beginnende spelers heeft simpelweg als keerzijde dat extra boosten gestimuleerd wordt. Dus de vraag of moraal en 20:1 goed zijn voor het spel? In my opinion zeker gezond voor de nieuwe spelers, maar af en toe een moraalloze wereld (1 op de 5 werelden oid) zou toch wel welkom zijn in mijn ogen. Of een wereld zonder 20:1, dat zou extreme MB legers toch wat moeten verminderen. Het is nu misschien de vraag of dat wel kan gebeuren nu de trend eigenlijk al gezet is. Al zullen er genoeg spelers afgeschrikt zijn met huidige beleid van het tw-team waar ik overigens nog niet achter sta.
Ben het wel eens met kyuka en jou.
Wat je ook kan doen wat dus nooit zal gebeuren maar als ervaren speler gewoon maar 1 of 2 mb's te nemen ipv van een heel leger.
Laat je kwaliteiten spreken ipv. zoveel MB zie serieus veel top 10 spelers met een leger aan mb spelers.

Doe het lekker met 1 of 2 en wees zo groot om dit ook tot max 2 te houden. Maar dat zal een ideale wereld zijn.
Ja 1 op de 5 werelden zonder moraal en/of 1:20 regel zou wel leuk zijn.