Stelling van de dag

DeletedUser79458

Guest
Zullen we nachtelijke PM checks er ook in houden of is dat ook een normale gang van zaken?
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Jouw cluster lag ook gewoon volledig tegen ons en bestond uit 20-30 dorpen maar? :tongue:

Jouw main cluster (dat ver van je front lag) heb ik nooit gefaked*

2x! Toen kreeg ik overal tenminste 1 ram tag. Maar was wss meer als scoutronde bedoeld:biggrin:
 
Reactiescore
259
Zullen we nachtelijke PM checks er ook in houden of is dat ook een normale gang van zaken?

Dat kan je zelf in de hand hebben door expres geen pm te lezen, blokkeren tussen bepaalde tijdstippen etc, of ergens anders praten als je zo nodig met de vijand wil praten. Hoeft wat mij betreft geen wereldafspraak over gemaakt worden.

Wbt fakelimiet, laat ik aan anderen over. ben geen duidelijk voor of tegenstander van een kant.
 
Reactiescore
3.584
Nee niet verwaarloosbaar maar het lijkt mij eerder mooi moesten wie hier een eerste wereldafspraak van maken. In de huidige situatie haalt enkel fier voordeel met deze afspraak.

Ik herhaal mezelf nog even dan. Als Hiho dagelijks 20 k inc's krijgt van Taow en Fier. Hihi zelf 10k naar Fier en Hiho stuurt (20k totaal). Waarop Fier en hiho een afspraak maken. Waardoor Fier 0 inc's krijgt en Hiho 10k ipv 20k.

Blijven de verhouding hetzelfde. Beide zakken 10k. Hoe is dat enkel voordeel voor Fier en niet voor Hiho. Explain it.
 
Reactiescore
1.242
Ik herhaal mezelf nog even dan. Als Hiho dagelijks 20 k inc's krijgt van Taow en Fier. Hihi zelf 10k naar Fier en Hiho stuurt (20k totaal). Waarop Fier en hiho een afspraak maken. Waardoor Fier 0 inc's krijgt en Hiho 10k ipv 20k.

Blijven de verhouding hetzelfde. Beide zakken 10k. Hoe is dat enkel voordeel voor Fier en niet voor Hiho. Explain it.
Heb mij hier fout uitgedrukt, haalt vooral fier hier voordeel mee. Ben benieuwd hoe taow hier tegenover staat
 
Reactiescore
1.380
Ja, het is je co die dit doet.
blijft uiteraard hetzelfde account he :)

Wij willen gerust een deal maken, maar dan moet er samen aan tafel gezeten worden om te kijken wat mogelijk is.

Want je zegt nu, wat tegen Fier gedaan wordt, doen wij gewoon terug.
dit geldt ook voor ons uiteraard ;)

en liefst wil ik ook gewoon rustig TW'n zonder elke dag 500 fakes en 5 clears te dodgen.

hou dan wel 1,5 meter afstand he als je aan tafel zit
 
Reactiescore
3.584

Autocorrect op gsm.

Heb mij hier fout uitgedrukt, haalt vooral fier hier voordeel mee. Ben benieuwd hoe taow hier tegenover staat

Je zegt nu gewoon wederom net hetzelfde. Fier haalt hier niet 'vooral' voordeel uit. Hiho haalt hier evenveel voordeel mee als Fier. En als je het puur praktisch zou bekijken haalt Hiho er meer voordeel uit dan Fier, wegens jullie er veel meer moeite mee hebben dan wij. Als je nu luidop de vraag stelt waarom ik dan een afspraak zou willen maken als ik van mening ben Hiho hier meer voordeel uit haalt praktisch gezien. Is mijn antwoord daarop: principes, principieel, normen & waarden, een eigen ondervinding, mening ongeacht of het in mijn voor of nadeel speelt is vaak irrelevant voor mij. Moeten andere ook keer eens proberen.

Maar puur theoretisch, is het voor beide identiek even voordelig. En dus niet 'vooral' voor Fier.
 
Reactiescore
177
Autocorrect op gsm.



Je zegt nu gewoon wederom net hetzelfde. Fier haalt hier niet 'vooral' voordeel uit. Hiho haalt hier evenveel voordeel mee als Fier. En als je het puur praktisch zou bekijken haalt Hiho er meer voordeel uit dan Fier, wegens jullie er veel meer moeite mee hebben dan wij. Als je nu luidop de vraag stelt waarom ik dan een afspraak zou willen maken als ik van mening ben Hiho hier meer voordeel uit haalt praktisch gezien. Is mijn antwoord daarop: principes, principieel, normen & waarden, een eigen ondervinding, mening ongeacht of het in mijn voor of nadeel speelt is vaak irrelevant voor mij. Moeten andere ook keer eens proberen.

Maar puur theoretisch, is het voor beide identiek even voordelig. En dus niet 'vooral' voor Fier.

Ik moet eerlijk zeggen fakes, clears achterland en alles wat bij tw hoort moet je geen afspraken over willen maken. Kijk cf's of kata is weer een ander verhaal het is wel onderdeel maar toch andere principes dan wat fakes dodgen. Bedoel als je kata's dodged en je boer gaat omlaag wordt niemand vrolijk van. En ja als je geen fakes mag sturen of maar 200 wordt het wel easy target zien denk ik. Fakes en clears overal en nergens horen er gewoon bij maar dat is mijn mening. Ene keer dodge de hele dag voor niks andere keer heeft de ander dat zo is het leven toch.
 
Reactiescore
1.075
Ik moet eerlijk zeggen fakes, clears achterland en alles wat bij tw hoort moet je geen afspraken over willen maken. Kijk cf's of kata is weer een ander verhaal het is wel onderdeel maar toch andere principes dan wat fakes dodgen. Bedoel als je kata's dodged en je boer gaat omlaag wordt niemand vrolijk van. En ja als je geen fakes mag sturen of maar 200 wordt het wel easy target zien denk ik. Fakes en clears overal en nergens horen er gewoon bij maar dat is mijn mening. Ene keer dodge de hele dag voor niks andere keer heeft de ander dat zo is het leven toch.
Lot mi gerist
 
Reactiescore
1.242
Autocorrect op gsm.



Je zegt nu gewoon wederom net hetzelfde. Fier haalt hier niet 'vooral' voordeel uit. Hiho haalt hier evenveel voordeel mee als Fier. En als je het puur praktisch zou bekijken haalt Hiho er meer voordeel uit dan Fier, wegens jullie er veel meer moeite mee hebben dan wij. Als je nu luidop de vraag stelt waarom ik dan een afspraak zou willen maken als ik van mening ben Hiho hier meer voordeel uit haalt praktisch gezien. Is mijn antwoord daarop: principes, principieel, normen & waarden, een eigen ondervinding, mening ongeacht of het in mijn voor of nadeel speelt is vaak irrelevant voor mij. Moeten andere ook keer eens proberen.

Maar puur theoretisch, is het voor beide identiek even voordelig. En dus niet 'vooral' voor Fier.
Ik benadruk ook de huidige situatie, fier zou 0 Inc's krijgen vanuit hi ho/taow door de huidige nap situatie met taow, Hiho krijgt er 10k vanuit taow en taow 10k vanuit hi ho. Dan heeft fier toch gewoon het meeste voordeel aangezien hun nergens last van hebben en taow en hi ho blijven elkaar spammen en fier kan rustig chillen.

De meeste accounts binnen hi ho hebben ook geen problemen met het gespam maar soms gaat het wel in het absurde en begrijp dat enkele leden dit niet normaal vinden.
 
Reactiescore
3.584
Ik moet eerlijk zeggen fakes, clears achterland en alles wat bij tw hoort moet je geen afspraken over willen maken. Kijk cf's of kata is weer een ander verhaal het is wel onderdeel maar toch andere principes dan wat fakes dodgen. Bedoel als je kata's dodged en je boer gaat omlaag wordt niemand vrolijk van. En ja als je geen fakes mag sturen of maar 200 wordt het wel easy target zien denk ik. Fakes en clears overal en nergens horen er gewoon bij maar dat is mijn mening. Ene keer dodge de hele dag voor niks andere keer heeft de ander dat zo is het leven toch.

Zwakke post omdat: Wat is dit nu voor uitleg, alles wat met tw te maken heeft horen geen afspraken over gemaakt te worden, maar CF's en kata's wel omdat het andere principes zijn. Principes zijn subjectief. Maar als je er dieper op zou willen in gaan is de enige reden waarom er cf en kata afspraken zijn, omdat dit weinig met tactiek te maken heeft, het spelplezier behoorlijk naar beneden haalt. Dit is met doelloos 1c spammen identiek zo, puur en alleen je tegenstander bezig houden te dodgen. Met de nadruk op dodgen en niet deffen. Is er iemand die tribalwars speelt om te dodgen?

Ik heb ook nergens gezegd fake's sturen niet meer mag of dat er limieten op moeten komen in het aantal fake's je zou mogen sturen. Ik wil niet het fake'n tegengaan, ik wil ook niet het massaal aantal fake's tegengaan. Ik wil het doelloos 1c spammen op achterland tegengaan. Dat zijn grote verschillen. Hoe je dit kan vastleggen in een reglement is niet eenvoudig maar het kan wel gewoon, aangezien ik daar de mogelijke opties al voor ogen heb.

Ik benadruk ook de huidige situatie, fier zou 0 Inc's krijgen vanuit hi ho/taow door de huidige nap situatie met taow, Hiho krijgt er 10k vanuit taow en taow 10k vanuit hi ho. Dan heeft fier toch gewoon het meeste voordeel aangezien hun nergens last van hebben en taow en hi ho blijven elkaar spammen en fier kan rustig chillen.

De meeste accounts binnen hi ho hebben ook geen problemen met het gespam maar soms gaat het wel in het absurde en begrijp dat enkele leden dit niet normaal vinden.

Hele zwakke post omdat: Ik mezelf voor de 3de keer moet herhalen. Of Fier dan geen inc's meer krijgt en Hiho wel nog inc's, is irrelevant aan het feit deze deal in theorie even voordelig is voor beide.

Er is een verschil tussen dat de situatie voor ons voordeliger is of dat de deal voor ons voordeliger is t.o.v Hiho. Na een deal blijven de verhoudingen hetzelfde met als gevolg beide evenveel minder 1c spam krijgen. Dat Hiho dan alsnog wel 1c spam krijgt van Taow staat daar helemaal los van, of er nu een deal is of niet, dat is gewoon de situatie, het is namelijk nu al voordeliger voor ons zonder deal, na de deal 'blijft' het voordeliger voor ons. De situatie voor en na de deal blijft identiek dezelfde enkel verkleinen de verhoudingen.


Ik zou bij deze ook een oproep doen aan de gewone mens, als je een trein neemt, kies niet voor de nachttrein, wees verstandig en ga voor de Chuchu trein. Deze locomotief blijft immers draaien, ook buiten de nacht om.
 
Reactiescore
2.064
Stelling: De NAP tussen TAoW en Fier is het verpesten van de wereld door een oneerlijke overmacht te creëren?

EDIT: Dit is geen sneer naar TAoW en fier toe, ben gewoon benieuwd naar de meningen, ik heb ook mijn mening gegeven.

Kaartje: Kamp TAoW + Fier = wit, Hi Ho = zwart. Hierbij zijn twijfelachtige stammen bij fier en TAoW niet door mij meegenomen! Ik weet namelijk niet precies wie er allemaal met TAow/fier samenwerkt.

Wit:
Fier 30m
TAoW 22m
DodoDo 5.1m
DOT! 4.1m
Snow. 1.9m
OMA 1.2m
Wagen 1m

Totaal: 63.3 Miljoen punten, waarvan 30+22+1.3(ethereal)+3(Firefox)+1.9(snow)= 58.2 miljoen aan hoofdaccounts

Zwart:
Hi Ho 36m
TM 3m
Seven 2.3m
RW 1.9m
PVM 1.8 m
Jo Ho 1.7m
Out 800k
RST 800k

totaal: 48.3 m waarvan 36+2(IAA) = 38m aan hoofdaccounts

Tussen de kampen zit zoals aan de opgetelde punten te zien een flink verschil. Vooral het verschil in hoofdaccounts laat mij schrikken. Het ledenaantal 8 (TAoW) + 10 (Fier) + 3 (Snow./alea) vs 11 hi ho + IAA laat mij erg schrikken. Hierbij komt dat TAoW en Fier nog vele accounts safe hebben liggen en daardoor veel meer spelers tot hun beschikking hebben. Wanneer de kaart wordt bekeken is te zien dat TAOW en fier samen bijna 2.5 continent tot hun beschikking hebben en Hi Ho net iets meer dan 1.5.

Naar mijn mening is de samenwerking tussen Fier en TAoW (ookal is het alleen een NAP volgens hun) een trieste zaak. Meerdere accounts die in de safe lagen zijn inmiddels al door de NAP naar het front gejumped (QQ, Fanta, UM, Whale, AAO, firefox ect). Mede door de jumps is het beeld op de wereld erg veranderd. Hi Ho vecht tegen een overmacht waar je u tegen zegt, en breekt zelf echter nog wel accounts door knap offensief werk (kanade op 2 plekken, Toilet en MI).

Mijn antwoord op de stelling: De NAP tussen Fier en TAoW is niet persee een slechte keuze voor beide stammen, anders had Hi Ho een voordeel gehad, echter hoe ze het aanpakken met jumps ect. maakt het wel een trieste actie. Jullie (fier en TAoW) doen er beide alles aan om Hi Ho te breken, en gaan hierdoor samen vollop 1c spammen op alle accounts van Hi Ho, laten alle safe accounts jumpen naar het front ect. Wat het gewoon een lastige situatie maakt voor Hi Ho.

Edit: 1c spam is ofc niet verkeerd, maar het maakt het wel minder leuk voor ons aangezien we tegen een overmacht vechten. Ik vind het jumpen van alle accounts richting Hi Ho dan wel weer jammer.

Ik steun jullie beslissing over de NAP misschien, maar hoe jullie het aanpakken atm is gewoon triest! Ik wil hier best over in gesprek gaan met jullie, aangezien ik weet dat jullie het er niet mee eens zijn.

1587197789179.png
 
Laatst bewerkt:

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Oneens.
Toen Fier en TAOW niet samenwerkten was er een relatieve overmacht van Hi Ho t.o.v. zowel TAOW als Fier door het overvloedig gebruik van allerlei spelers en zelfs hele stammen. Als er, zelfs na alle kritiek, niet van af wordt gestapt vind ik niet dat je nu kunt komen zeuren op een NAP tussen die twee andere partijen. Beetje een boontje komt om z'n loontje verhaal dit imo.

Daarnaast dat gezeur over jumps, Hi Ho legt al sinds beginne der tijden MB's aan het front om een hardere edelspam te kunnen doen. Dit gebeurde zelfs in de core waar er gewoon 100% moraal was en een MB in essentie dus compleet nutteloos is. Daarbij kwam nog dat de corespelers van o.a. Alea geen 100% moraal hadden op die MB's, die gewoon delen van het Hi Ho front afbakenden.
 
Reactiescore
2.064
Oneens.
Toen Fier en TAOW niet samenwerkten was er een relatieve overmacht van Hi Ho t.o.v. zowel TAOW als Fier door het overvloedig gebruik van allerlei spelers en zelfs hele stammen. Als er, zelfs na alle kritiek, niet van af wordt gestapt vind ik niet dat je nu kunt komen zeuren op een NAP tussen die twee andere partijen. Beetje een boontje komt om z'n loontje verhaal dit imo.

Daarnaast dat gezeur over jumps, Hi Ho legt al sinds beginne der tijden MB's aan het front om een hardere edelspam te kunnen doen. Dit gebeurde zelfs in de core waar er gewoon 100% moraal was en een MB in essentie dus compleet nutteloos is. Daarbij kwam nog dat de corespelers van o.a. Alea geen 100% moraal hadden op die MB's, die gewoon delen van het Hi Ho front afbakenden.

Dit is echt amper gebeurd. Misschien doel je op het account Nap Time bij NBNG, maar die deed zeker geen edelspam. Alea is weggespeeld door vooral Vinci en IJKYO, die beide geen gebruik maakte van MB's met edelspam.
 
Reactiescore
592
Oneens. Het gebruik van alle mb's en vriendjes van Hi Ho heeft als eerst voor een oneerlijke overmacht gezorgd. De NAP is daar als reactie op gesloten. Niet andersom.

Dus ja, samen heeft de NAP inderdaad meer punten dan Hi Ho, maar de stammen afzonderlijk zijn nog altijd in de minderheid tegen Hi Ho apart. En de NAP zal er in ieder geval zijn tot dat evenwicht recht is getrokken. Daarbij heeft Hi Ho erg sterke phalanxen en goede spelers, wat ze natuurlijk ook al een flink voordeel geeft. Dus nee ik vind het niet oneerlijk ;)
 
Reactiescore
8
Oneens.
In dit komt uit het eigen kamp.
Jumpen is van alle tijden en in TW is het altijd zo dat er tegen een overmacht gevochten wordt. linksom of rechtsom is het altijd zo dat er stammen zijn die groter zijn dan andere. Zo is het in het begin, zo is het midgame en zo is het endgame. Ben wel van mening dat 15m aan punten niet perse een enorm verschil is. En dat het echt nog niet gespeeld is of wat dan ook. de lijnen van Fier/Taow zijn minder dan die van Hi Ho. Ben benieuwd wat de doorslag gaat geven. Meerderheid of lijnen.

Hoop voor mij dat het onze kant op valt.

Nog veel speelplezier allen en hou het netjes!
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dit is echt amper gebeurd. Misschien doel je op het account Nap Time bij NBNG, maar die deed zeker geen edelspam. Alea is weggespeeld door vooral Vinci en IJKYO, die beide geen gebruik maakte van MB's met edelspam.
Leuk dat je een selectief deel van mijn post citeert, ga je ook nog in op het eerste deel?

Ten tweede, Kevin heeft zelfs een keer verteld dat hij een ochtend overstapte op een MB om vanaf daar aan te vallen, klopt niets van jouw statement.
 
Reactiescore
2.064
Oneens.
Toen Fier en TAOW niet samenwerkten was er een relatieve overmacht van Hi Ho t.o.v. zowel TAOW als Fier door het overvloedig gebruik van allerlei spelers en zelfs hele stammen. Als er, zelfs na alle kritiek, niet van af wordt gestapt vind ik niet dat je nu kunt komen zeuren op een NAP tussen die twee andere partijen. Beetje een boontje komt om z'n loontje verhaal dit imo.

Daarnaast dat gezeur over jumps, Hi Ho legt al sinds beginne der tijden MB's aan het front om een hardere edelspam te kunnen doen. Dit gebeurde zelfs in de core waar er gewoon 100% moraal was en een MB in essentie dus compleet nutteloos is. Daarbij kwam nog dat de corespelers van o.a. Alea geen 100% moraal hadden op die MB's, die gewoon delen van het Hi Ho front afbakenden.

Om nog even op je eerste deel in te gaan. Hi Ho heeft de early game inderdaad een beetje vermakkelijkt voorzich zelf door veel MBs te hebben. Hiermee hebben ze een snelle inhaalslag en grote voorsprong op kunnen bouwen. Dit heeft de early game inderdaad een beetje verpest. Echter had dit meer effect op spelers zoals Chameleon, en Killb dan op TAoW of Fier. Het account DPschut had effect op Kuyka bijvoorbeeld.
Voorderest ben ik het met je eens dat er eerst een overmacht vanuit Hi Ho was, vandaar dat ik de NAP ook terrecht vind.

Leuk dat je een selectief deel van mijn post citeert, ga je ook nog in op het eerste deel?

Ten tweede, Kevin heeft zelfs een keer verteld dat hij een ochtend overstapte op een MB om vanaf daar aan te vallen, klopt niets van jouw statement.

Welk MB account van Da Vinci heeft dan geedeld van Alea? Kevin is nooit overgestapt naar een ander account naar mijn weten, en aangezien hij mijn CO is had ik dit anders wel geweten.
 
Bovenaan