Stelling van de dag!

Deleted User - 2242732

Guest
Maar jouw MB is ook niet echt representatief :D

Hoezo? hij heeft veel minder dorpen dan de top en is niet eens full off (in tegenstelling tot wat velen denken)..
Dus je zou toch kunnen verwachten dat hij top 50 oda zou staan ipv top 10.
Vandaar de link naar het internen/fusies
 

DeletedUser3368

Guest
hmm merk ineens dat ik al in de top 100 zit :eek: laatste keer dat ik keek zat ik nog ruim onder de top 250.
Dit zonder dat ik actiever ben beginnen spelen of een snellere groei heb als ervoor.
Vandaar een mogelijke stelling:

het is makkelijker om nu een hoge(re) rank te behalen dan in de early fase omdat de concurrentie en activiteit zwaar aan het dalen zijn.

Om even te starten wat discussiepunten die met deze stelling te maken hebben
-> komt dit door minder spelers ih algemeen (core weggeëdeld)? zoja hoe zit het met rimmers?
-> Komt dit door mindere activiteit? Zoja wat zijn de redenen
-> groeien grotere spelers trager als kleinere spelers? Zoja waarom?
-> Dit is gewoon absoluut niet waar (waarom niet?)
-> ...

Dat heeft met meerdere zaken te maken.
1) Rimspelers hebben een tactisch voordeel bovenop spelers in de core. Rimspelers kunnen namelijk relatief goedkoper dorpen veroveren doordat ze over het algemeen meer te maken hebben met beginnende en minder actieve spelers. Farmen levert daardoor ook vaak meer grondstoffen op dan in de core gezien een daling in concurrentie.
2) De top 100 tot 250 bezit veel spelers die ook in de core zitten en weggeëdeld worden door grotere spelers of stoppen/fuseren met het spel. Dat zorgt ervoor dat je uiteraard sneller stijgt. Naarmate je hoger en hoger komt wordt het steeds moeilijker.
3) Naarmate een account groter wordt, moet er over het algemeen steeds meer moeite gedaan worden voor het veroveren van een dorp. Dit gezien moraal over het algemeen lager is en/of de tegenstander steeds groter is qua punten, dorpen en troepen. Vaak zijn grotere tegenstanders ook meer actief en ervaren waardoor je stuit op meer tegenstand.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Natuurlijk is dat verbazing, is al jaren geleden dat ik je nog op het AF zag:p
 

DeletedUser74396

Guest
Dat heeft met meerdere zaken te maken.
1) Rimspelers hebben een tactisch voordeel bovenop spelers in de core. Rimspelers kunnen namelijk relatief goedkoper dorpen veroveren doordat ze over het algemeen meer te maken hebben met beginnende en minder actieve spelers. Farmen levert daardoor ook vaak meer grondstoffen op dan in de core gezien een daling in concurrentie.
2) De top 100 tot 250 bezit veel spelers die ook in de core zitten en weggeëdeld worden door grotere spelers of stoppen/fuseren met het spel. Dat zorgt ervoor dat je uiteraard sneller stijgt. Naarmate je hoger en hoger komt wordt het steeds moeilijker.
3) Naarmate een account groter wordt, moet er over het algemeen steeds meer moeite gedaan worden voor het veroveren van een dorp. Dit gezien moraal over het algemeen lager is en/of de tegenstander steeds groter is qua punten, dorpen en troepen. Vaak zijn grotere tegenstanders ook meer actief en ervaren waardoor je stuit op meer tegenstand.

Puntje 1 begrijp je verkeerd, al is je uitleg ook wat raar. Ben je het nu eens of niet eens met de stelling?
Ik haalde rimmers aan net omdat deze over het algemeen sneller groeien. Zouden deze dus niet de plaats moeten innemen van de reeds kapot gespeelde spelers in de top100 ondertussen? Is het gebrek aan nieuwe spelers in de top 100 dus geen bewijs dat de rim minder sterk bezig is als men zou verwachten?

Puntje 3 vind ik een beetje grote onzin. Vooral doordat je puntje 2 eerst aanhaalde, dat de volgende alinea alvast ontkracht. Het moraal is zo uitgerekend dat het het verschil in grootte balanceerd. Met andere woorden: Je hebt wel meer verliezen maar ook meer troepen om te kunnen verliezen.
Je hebt grotere tegenstanders maar je bent zelf ook groter etc
Denk je dat je de enige bent die groeit of zo? of heb je jezelf gewoon slecht verwoord?
 

DeletedUser3368

Guest
Puntje 1 begrijp je verkeerd, al is je uitleg ook wat raar. Ben je het nu eens of niet eens met de stelling?
Ik haalde rimmers aan net omdat deze over het algemeen sneller groeien. Zouden deze dus niet de plaats moeten innemen van de reeds kapot gespeelde spelers in de top100 ondertussen? Is het gebrek aan nieuwe spelers in de top 100 dus geen bewijs dat de rim minder sterk bezig is als men zou verwachten?

Puntje 3 vind ik een beetje grote onzin. Vooral doordat je puntje 2 eerst aanhaalde, dat de volgende alinea alvast ontkracht. Het moraal is zo uitgerekend dat het het verschil in grootte balanceerd. Met andere woorden: Je hebt wel meer verliezen maar ook meer troepen om te kunnen verliezen.
Je hebt grotere tegenstanders maar je bent zelf ook groter etc
Denk je dat je de enige bent die groeit of zo? of heb je jezelf gewoon slecht verwoord?

Mijn visie op de stelling is precies zoals ik het hierboven had verwoord. Niet meer en niet minder. Daar komt geen slechte verwoording aan te pas, maar wellicht wel een verkeerde interpretatie. Of begrijpt en beaamt niemand mij hier?

Natuurlijk is dat verbazing, is al jaren geleden dat ik je nog op het AF zag:p

Soms kriebelt het weer een beetje. Soort van heimwee ;) Speel jij ook op W44?
 

Deleted User - 2242732

Guest
stelling: In dit stadium van het spel is het beter geen kata's in je clears te stoppen
 
Reactiescore
853
Sowieso tegen kata's en qua stadium maakt het weinig uit, boertjes op 1 is in elk stadium ronduit kloten
 

DeletedUser

Guest
Precies!

Je leeft nog Kez :D hoe ist?

Haha over kata's hebben wij een redelijk uitgesproken mening :rolleyes: Jaa met mij gaat het uistekend! Mij krijgen ze niet klein. Ben paar weken terug weer eens kijkje komen nemen en op W44 begonnen. Ik had nog zo gezworen nooit meer te starten :D Hoe is het met jou?
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627

DeletedUser10875

Guest
Haha over kata's hebben wij een redelijk uitgesproken mening :rolleyes: Jaa met mij gaat het uistekend! Mij krijgen ze niet klein. Ben paar weken terug weer eens kijkje komen nemen en op W44 begonnen. Ik had nog zo gezworen nooit meer te starten :D Hoe is het met jou?

Mooi:) ja hier gaat het ook goed, ben nog steeds niet gestopt en al weer een lading classics gespeeld.
Zelfs huidige classic nog eventjes met Diokhan en zijn broer. Zal ze vast wel zo ver krijgen om te beginnen op Cl11.
Mocht je zelf interesse hebben:D
 

DeletedUser3368

Guest
stelling: In dit stadium van het spel is het beter geen kata's in je clears te stoppen

Kata's zijn eigenlijk de pestkoppen in het leger. Ze maken het tactisch interessant, maar tegelijkertijd zijn ze ook vrij waardeloos voor het merendeel van de spelers.
Tactisch interessant omdat je kata's kan gebruiken om tegenstanders flink te vertragen en ze nog eens extra aanzet tot het verdedigen van dorpen mochten spelers bijvoorbeeld blijven dodgen. Zo is het in het beginfase interessant om te snel groeiende spelers in je omgeving te dwarsbomen door smederij kapot te maken zodat ze niet kunnen beginnen aan jou te edelen. Het allerbelangrijkste voordeel van kata's is vooral het demotiverende effect die het met zich meebrengt als je geen verdediging meer hebt. Het kan dus een middel zijn om je tegenstander sneller te laten stoppen op het spel, zeker als je tegenstander een goede speler is die je edeltreinen constant sniped e.d. De verzamelplaats slopen kan ook een tactisch voordeel met zich meebrengen. Als je bijvoorbeeld bang bent voor een backtiming, kan je dat ermee blocken.
Je kan katapulten ook maken als je snelle verdediging uit nood nodig hebt. Ze zijn traag, maar geven ook extra snipe mogelijkheden daardoor.

Op een wereld waar de boerderijregel geldt worden katapulten ook interessanter, net als kerkwerelden.

Maar uiteindelijk val je in dit spel vooral aan omdat je de dorpen van een tegenstander over wilt nemen om zelf te groeien. Het is daarbij veelal nutteloos om je toekomstige dorpen te slopen.

Hier een voorbeeld hoe je katapulten kan implementeren in je eigen leger
 

DeletedUser

Guest
Mooi:) ja hier gaat het ook goed, ben nog steeds niet gestopt en al weer een lading classics gespeeld.
Zelfs huidige classic nog eventjes met Diokhan en zijn broer. Zal ze vast wel zo ver krijgen om te beginnen op Cl11.
Mocht je zelf interesse hebben:D

Dio ook ja? Mooi man. Niemand zou nog verder spelen maar hier en daar houden mensen t toch niet vol. Hou me op de hoogte over cl11. Zal niet meer op oude niveau zijn, te tijdrovend he. Maar zeker leuk om weer keer met aantal oude te starten!
 

DeletedUser74396

Guest
5kata's in def dorpen, 10 kata's in off dorpen.
Enkel gebruiken op verzamelplaats en AH (adelshoeve om zo recaps te vermeiden bvb, niet doelloos alle ah kata'en ofc).

Andere gebouwen neerhalen is niet efficiënt. Enkel spelers die de tegenstander niet als toekomstige eigendom beschouwen zullen hun toekomstige dorpjes kata'en.
 
Bovenaan