Stelling van de dag!

Deleted User - 2242732

Guest
AH heb je toch in 6u terug?

Wij maken bv meer kata's in defdorpen omdat we barbshapen.
Ik persoonlijk vind dat kata's enkel je clear verzwakt, maar zoals je zegt, 10 kata's kan wel voor verzamelplaats.
 

DeletedUser10875

Guest
Dio ook ja? Mooi man. Niemand zou nog verder spelen maar hier en daar houden mensen t toch niet vol. Hou me op de hoogte over cl11. Zal niet meer op oude niveau zijn, te tijdrovend he. Maar zeker leuk om weer keer met aantal oude te starten!

Yup:) Zal hem op de hoogte stellen dat je ook wel interesse hebt. Het zijn wel snelle werelden trouwens, 3-4 ofzo.
Dus geen wereld zoals w10 qua snelheid.
 

DeletedUser74396

Guest
AH heb je toch in 6u terug?

Wij maken bv meer kata's in defdorpen omdat we barbshapen.
Ik persoonlijk vind dat kata's enkel je clear verzwakt, maar zoals je zegt, 10 kata's kan wel voor verzamelplaats.

in 6u heb je het terug inderdaad. Maar dat kan al snel 9u vertraging opleveren om te recappen (3u productie tijd mee gerekend). 6u tijd creëeren geeft heel wat opties, laat staan 9u tijd.
AH kata'en werkt zodoende wel bijna alleen als de tegenstander zijn recap edels nog niet op voorhand had klaar staan.

Barbshapen is enkel belangrijk als je farmt. Ik haal zonder barbshapen mijn maximale inkomsten nog ruim niet. kata's daar dan voor gaan gebruiken zou in mijn situatie dus enkel betekenen dat ik mijn buren help.

Heb nog nooit echt aan barbshapen gedaan (behalve bb's afbreken om farmers te boycotten).
Hoe ga je om met de meefarmers? Die krijgen dan toch ook een betere productie waardoor bb shapen eigenlijk niet echt een invloed heeft lijkt me? Even oprecht geïnteresseerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2242732

Guest
Kan idd, maar waarom dan niet bv smederij een lvl aantikken? (20u ofzo geloof ik) :)

Verder farmen onze meeste buren(royboyz/alex/farmers) niet zo regelmatig, wat de verliezen in gs nog enigzinds beperkt.

Komt er nog bij dat we met 3 zowat de hele dag/nacht door online zijn (wat afwisselen als de ene weg moet etc) dus farms gaan er +- om het uur uit laatste dagen. Looptijden zijn dus heel kort op barbs die we shapen, waar anderen toch al 4-5u voor lopen. Dus valt opzich allemaal goed mee
 

DeletedUser74396

Guest
Smederij is een principe :p ik edel vaak praktisch direct uit de dorpen die ik over neem. een halve dag wil ik nog wel wachten om troepen te produceren. Meer is zonde want dan ben je te laat voor te profiteren van de aanvalswave.
En je kan natuurlijk niet weten of er toevallig gaten in de verdediging van iemand zitten voor je 1e wave is aangekomen.

Hmm, bedoel je dus dat barbshapen enkel nut heeft indien je de overheersende farmer bent in dat gebied? Begrijpbaar, welliswaar. Niets voor mij dus
 

Deleted User - 2242732

Guest
Het brengt altijd meer op natuurlijk, maar of het rendabel is in vergelijking met de tijd die het shapen inneemt is een andere vraag :)
 

DeletedUser71618

Guest
Het is dan ook het meest logisch om met barbshapen vanuit het midden van je cluster te werken; je eigen ofwel je stamcluster. Zo ben je zelf of zijn je stamgenoten degene die er het meeste profijt uit halen / kunnen halen, gezien je er veel frequenter langskomt dan anderen. Simpel rekensommetje; jij loopt 1 uur, andere speler bijvb 4 uur. Meesten farmen in rondes en met de optie 'dorpen onder aanval tonen' uitgeschakeld in de FA. Zo kan je zelf om het uur alweer er een farm opsturen als je een luie farmer bent met de FA terwijl anderen vier uur lopen voordat het dorp weer in de FA verschijnt.

Binnen je eigen cluster is het dan ook veel effectiever om te C-farmen dan richting de rand van je cluster, en zo kan je nog wel meer voorbeelden aanhalen hoe je je farms kan aanpassen voor je eigen optimale gewin. Blind shapen zoals waarschijnlijk de meesten doen met dat GM-script is dus hoe dan ook niet de slimste manier; daarmee help je meefarmers ook meer en is het voor jezelf minder rendabel.
 

DeletedUser74396

Guest
Inleiding:
Iedereen uit Snow of Preau zegt wel dat de beslissende oorlog van w44 tussen deze 2 stammen zal uitgevochten worden.
Maar vandaag viel me op dat er eigenlijk zeer veel spelers nog (semi-) stamloos zijn op deze wereld.
Met semi stamloos doel ik op de spelers die wel reeds in een stam zitten, maar in een stam die slechts tijdelijk is of nog niet af is.
Als voorbeeld kan je misschien KAT nemen. Met een kleine 3 spelers zal deze stam dus niet blijven bestaan op dezelfde manier als ze nu is.
Ua1 zou eigenlijk ook zo'n stam zijn, maar met roboyz etc zullen we deze stam maar even als noob beschouwen voor de gemakkelijkheid en om discussiepunten te voorkomen).

Als je dan alle spelers bekijkt die nog geen (definitieve) stam hebben kom je uit op
6 spelers in de top 25
14 spelers in top 26-50
...

Dit zijn al 20 van spelers uit de top 50 die nog geen (definitieve) stam gevonden hebben.
Stammen zoals Ua1 en UA heb ik niet mee geteld trouwens, ook al zijn het noob stammen het zijn gevormde stammen met een degelijk aantal leden.
Ik ben ook absoluut niet uitgegaan op de ervaren en skills van elk stamloos account. Al heb ik wel enkel de groeiende accounts mee geteld.

Na de inleiding mijn nieuwe stelling:
Er zijn veel meer spelers die het op zichzelf zoeken en zonder stam spelen als vroeger.
Dit zorgt ervoor dat de wereld al veel sneller beslist (lijkt).

-> eens/niet eens met de stelling?
-> vanwaar komen al die stamloze spelers? Is er een specifieke reden voor?
-> is dit anders dan in andere werelden? Zo ja, hoe zou dit kunnen komen?
-> Kan de wereld nog een hele andere vorm krijgen door deze stamloze spelers of zitten er geen deftige spelers tussen?
-> ...
 

DeletedUser65135

Guest
Oneens, en ik denk dat ze het daar aan de kant van Preau ook mee eens zijn.
Van die 14 leden in de top 50 heeft grootendeel gesolliciteerd bij of Preau of Snow.

Dus het weigeren van deze leden zorgt voor hiervoor, lijkt me de hoofdreden.
Er zullen uiteraard spelers zijn die ervoor kiezen (wegens ligging of zoiets)

De wereld kan altijd nog een andere vorm krijgen als stammen vallen (zie ik niet zo snel gebeuren).
Of end game overstappen voor whatever reason
 

DeletedUser72985

Guest
Ik heb altijd op wereld 1 gespeeld (daar was de doelstelling overigens wel 100% :eek: ) maar daar veranderde de samenstelling van stammen soms ook erg snel. met 21 leden in een stam zullen er altijd mensen zijn die botsen en hun eigen plan trekken. Ik zou het erg knap vinden als een van de twee stammen in de huidige samenstelling deze wereld wint.

Mensen in de top 50 kunnen het Snow en P. nog lastig maken naar mijn mening.
 
Reactiescore
489
Oneens, en ik denk dat ze het daar aan de kant van Preau ook mee eens zijn.
Van die 14 leden in de top 50 heeft grootendeel gesolliciteerd bij of Preau of Snow.

Dus het weigeren van deze leden zorgt voor hiervoor, lijkt me de hoofdreden.
Er zullen uiteraard spelers zijn die ervoor kiezen (wegens ligging of zoiets)

De wereld kan altijd nog een andere vorm krijgen als stammen vallen (zie ik niet zo snel gebeuren).
Of end game overstappen voor whatever reason

Jep, bij ons hebben er zich ook al wat top50 spelers gemeld, maar niet iedereen wordt hier toegelaten ;)
En op deze wereld is niet iedere top 50 speler, een goede speler. Houdt daar ook rekening mee :D
 

DeletedUser74396

Guest
Jep, bij ons hebben er zich ook al wat top50 spelers gemeld, maar niet iedereen wordt hier toegelaten ;)
En op deze wereld is niet iedere top 50 speler, een goede speler. Houdt daar ook rekening mee :D

top50 was eerder een voorbeeld, het was mijn bedoeling om aan te geven dat ze er voor kozen om zonder grotere stam voort te gaan. Ik heb in het verleden heel vaak stammen zien vormen van spelers die uiteindelijk maar bij elkaar gekropen zijn. Is dit omdat ze afgewezen zijn bij grotere stammen, of omdat ze bij hun vriendjes willen blijven dat maakt niet uit.

Op deze wereld zie ik diezelfde spelers echter op zichzelf gaan ipv samen te bundelen tot 1 grote hoop met het motto 'samen staan we sterk'. Ik wou het dus eigenlijk hier over hebben en niet over waarom ze nu niet bij P of Snow zaten.
 

DeletedUser74396

Guest
nieuwe stelling dan maar.

Degelijke diplomatie is belangrijker naarmate je stam minder sterk is.

met degelijke diplomatie bedoel ik niet enkel het vermogen om een BG/NAP aan te kunnen gaan (-> overtuigen van de voordelen, al is dat vaak al moeilijk voor sommigen)
maar ook de diepere betekenis:
- Recruiten/NAP's afsluiten met als doel verwarring en oneensgezindsheid bij de tegenstander te veroorzaken
- Subtiel stoken tussen vijandige samenwerkingen
- ...

Het mentale gedeelte van tribalwars dus. Aangevuld door druk uitvoeren op de juiste plaatsen mbv aanvallen zijn dit toch de belangrijkste factoren om een topprestatie neer te zetten.

Waarom deze stelling? Wel, ik heb de indruk dat naarmate een stam sterker staat hij meer en meer aan dit soort spelletjes zal doen.
Dit terwijl juist de zwakkere stammen (die helaas onbekwaam zijn op dit vlak) dit juist nodig zouden hebben om door te breken tot een sterkere stam in mijn ogen.

Door gebrek aan echte diplomatiek is de wereld zodoende veel sneller besloten volgens mij. Niemand denkt aan diplomatieke spelletjes, zodoende zullen ze enkel bij de reeds aanwezige topstammen willen aansluiten. Als vliegjes rond een kampvuur vliegen ze zo recht in de vlammen. Zonde vind ik dat, waar ging het mis want vroeger was dit niet het geval dacht ik
 

DeletedUser73678

Guest
nah doe nog maar een andere nieuwe stelling

Och vent ga toch ergens anders huilen.

Sowieso moeten de mindere stammen het hebben van andere aspecten dan de 'skills' om zich te kunnen meten aan de topstammen. Helaas zie je vaak dat voor de makkelijke weg gekozen wordt; het aansluiten bij al reeds bestaande topstammen. Wanneer een wat mindere stam een diplomatiek vaardig en sterk iemand in zijn gelederen heeft, is dit een belangrijk wapen. Wel zie je vaak dat wanneer dit de onbekenden voor de 'toppers' zijn, dat dit wordt afgewimpeld als noob en dus niet serieus genomen wordt waardoor het zijn effect verliest en het wapen dus helemaal niet zo belangrijk is als dat het kan zijn. Daarbovenop komende dat AF-propaganda alleen werkt voor de mensen die op het AF zitten (meestal dus de mensen van de topstammen) denk ik dat het helaas weinig effect heeft. Het blijft dus vooral moddergooien tussen de topstammen onderling dan iets anders, ten minste dat is wat me deze wereld is opgevallen.

Of heb ik je stelling verkeerd begrepen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
853
Denk dat iedere stam aan diplomatie doet toch? Als alles om skills zou draaien zou de wereld een stuk makkelijker zijn, naar mijn mening is diplomatie/propaganda dus wel degelijk een belangrijk aspect van de topstammen. Niet iedere noob kijkt op het AF, alleen zullen de noobjes over het algemeen toch wel redelijk snel worden weggespeeld, waardoor uiteindelijk de top overblijft. Hier gaat het momenteel om 2 stammen, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld een wereld 43 kun je zien dat diplomatie een MUST is (als babe en cruise geen BG hadden gehad waren ze allang weggespeeld denk ik zo).

Back to W44, jazeker is diplomatie belangrijk en het zou zomaar eens de wereld kunnen beslissen
 

DeletedUser74396

Guest
Of heb ik je stelling verkeerd begrepen?

Had het over ingame diplomatiek, propaganda is iets voor het AF. al klopt wat jij zegt wel, het AF is vaak een te hoge stap doordat ze vaak als noob genegeerd worden. Ingame kunnen ze echter veel minder genegeerd worden, nuttige info blijft nuttige info namelijk

@ felicitys, jij hebt het over een NAP/BG. Dat is een aspect van de diplomatie ingame maar dat is slechts een aspect. Al ben ik het er wel over eens dat diplomatie belangrijk is.
Het is haast een kunst om spelers/stammen te kunnen laten vallen zonder 1 aanval of dreigement.
En dan heb ik het niet over de noobs die dit proberen door allerlei leugens te verspreiden maar over spelers die de bvb een subjectieve waarheid zou kunnen uitleggen dat de gesprekspartner(s) alle kijk op een objectieve mening verliezen en dus recht inspelen op wat er van hen gevraagd wordt.
Al is dit maar een voorbeeld natuurlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
853
@ felicitys, jij hebt het over een NAP/BG. Dat is een aspect van de diplomatie ingame maar dat is slechts een aspect. Al ben ik het er wel over eens dat diplomatie belangrijk is.
Het is haast een kunst om spelers/stammen te kunnen laten vallen zonder 1 aanval of dreigement.
En dan heb ik het niet over de noobs die dit proberen door allerlei leugens te verspreiden maar over spelers die de bvb een subjectieve waarheid zou kunnen uitleggen dat de gesprekspartner(s) alle kijk op een objectieve mening verliezen en dus recht inspelen op wat er van hen gevraagd wordt.
Al is dit maar een voorbeeld natuurlijk

Is een aspect, alleen voor diplomatiek als in rekrutering van spelers is er iets anders nodig dan een goed verhaal, een goede stam. Om zo'n stam te creëren ben je wel noemenswaardige spelers nodig, of in ieder geval spelers met uitstraling wat al een heel probleem kan zijn.
 

DeletedUser74396

Guest
Je hoeft niet persé de beste spelers te recruiten om een stam in chaos te zetten. Het is bovendien niet altijd nodig om het opvangcentrum te zijn indien een speler zijn stam verlaat. Vaak zijn er andere oplossingen die jou en hem beter uitkomen.

Het zou natuurlijk dom zijn om met een aanbod af te komen dat geen voordelen biedt. Maar er zijn veel verschillende soorten voordelen.
groeiruimte en veiligheid zijn slechts voorbeelden hiervan.
 
Bovenaan