Stelling van de dag

DeletedUser9529

Guest
Ja inderdaad, vonden wij ook vreemd. Maarja, als je 't niet kan terugbezorgen kun je er even goed zelf van genieten :) met 3 man voor die 100 euro uitgegaan, leuke avond gehad :) Enkel de kater erna was voor één van mijn vrienden iets teveel van het goede :D
 
Reactiescore
38
Haha :p

Dat heb je wel vaker als je met vrienden bent. Dat verkleint de kans toch serieus dat je het zou aangeven bij de politie ofzo. :p
En ik denk ook dat vrouwen makkelijker van het geld afblijven dan mannen.
 

DeletedUser72857

Guest
Tijdje terug gingen wij naar een concertje in Gent. Bij het vastzetten van zijn fiets zag mijn vriend een portefeuille liggen. Zaten 2 briefjes van 50 in, en niets anders. Geen ID, bankkaart, rijbewijs, of eender wat, enkel die 100 euro. Daar zijn we eens goed mee gaan feesten :p

Daarentegen heb ik ook eens een portefeuille gevonden met 70 euro waar wél een ID bij zat. Daarbij heb ik die persoon wel via facebook gecontacteerd en de portefeuille mét geld terugbezorgd. Die kerel was zodanig verrast door de eerlijkheid dat 'ie me 20 euro ervan gaf :p

Hangt er dus imo van af of je de mogelijkheid hebt om het geld terug te bezorgen. Indien die mogelijkheid er is zal ik dat altijd doen, maar als je totaal geen aanwijzing hebt van wie het geld is, tja, dan heb je even een lucky moment :D

Dus als ik men portefeuille kwijt speel hier in Gent dan weet ik wie hem heeft :eek:
 
Reactiescore
38
Vooral in de uitgaansbeurt in de nachtelijke sferen moet je je geld niet gaan rondstrooien of op staat laten liggen. Het kan wel eens zeer snel weg gaan daar en waarschijnlijk niet alleen door jobkick en z'n maatjes. :p
 

DeletedUser9529

Guest
Was zelfs niet eens in de uitgaansbuurt (ik neem aan dat jullie de buurt rond Overpoort/Sint Pietersplein bedoelen). Was in Ledeberg, wat toch eventjes buiten de stadskern ligt :)

En nee lmnt, indien er een vorm van identificatie bij zit zal ik, zoals gezegd, zeker proberen om de portefeuille mét inhoud terug te bezorgen aan de eigenaar hoor.

Die redenering kun je trouwens doortrekken naar een ongelukkige barman hoor. Als de barman van mijn stamcafé Den Drummer mij teveel geld teruggeeft als ik een pint bestel, geef ik dit zeker terug. Als het gebeurt in zo'n nachtclub waar ze toch een omzet van een paar duizend euro per nacht draaien, tja, dan moet'ie maar beter opletten :D Heb ik weer wat geld om nog wat extra pinten te drinken, of om te sparen voor mijn 1500 euro aan PP die ik wil uitgeven :D

Trouwens, indien je zoals in mijn geval die portefeuille met geld zonder iets anders vindt is het gewoon dom dit aan de politie te melden: zij hebben ook geen aanknopingspunten, en als je gaat aangeven dat je je portefeuille kwijt bent zonder dat je de mogelijkheid hebt die te identificeren en te bewijzen dat ze van jou is, krijg je die toch niet. Dus dan liever dat geld voor mij dan voor de popo. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9529

Guest
Ja, lag ook niet echt in het zicht. Lag zowat tussen de muur en het fietsrek, enige reden dat mijn maat die zag liggen is omdat hij zijn voorwiel aan het rek aan het vastmaken was, anders was iemand anders de gelukkige geweest. :p
 

DeletedUser72857

Guest
Iedereen die de w43 wereldchat wil joinen moet even steff van daap (alex lennon, sheikh suli, ...) aanspreken op skype.
 
Reactiescore
1.075
stelling: DAAP is meer voor fair play dan finity??
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan