Stelling van de dag

Reactiescore
853
Nee, dat is wat ik doe, ik manupuleer je woorden en draai ze om.

LOLOL

OT:
Ik denk dat het niet veel verschil maakt afhankelijk van de wereldinstellingen. Op farmwerelden zal er meer verschil zijn dan op No Haul werelden denk ik.
 
Reactiescore
853
Stelling:

Kruisdeffen is voor frontspelers niet nodig hoewel dit bij rimspelers wel zo is. (Gaat dus om de speler die stacked, front bij zichzelf, rim bij een ander)
 

DeletedUser54299

Guest
De enige situatie waarbij ik denk dat je het "nodig" zal hebben is als je als frontspeler vaak of voor een lange periode aangevallen wordt, waarbij je erg afhankelijk bent van mobiele def. Het zal altijd voordelig zijn om het te gebruiken, voor frontspelers een groter/belangerijker voordeel dan voor spelers in het achterland.
 

DeletedUser72857

Guest
De enige situatie waarbij ik denk dat je het "nodig" zal hebben is als je als frontspeler vaak of voor een lange periode aangevallen wordt, waarbij je erg afhankelijk bent van mobiele def. Het zal altijd voordelig zijn om het te gebruiken, voor frontspelers een groter/belangerijker voordeel dan voor spelers in het achterland.

Of net dat het achterland kruis deft zodat de stacks sneller kunnen worden aangevuld. Als je moet kiezen tussen frontspeler die kruisdeft of de stackers dan zou ik voor de stackers kiezen (indien die vanuit meer dorpen OS'en dan het aantal dorpen van het doelaccount).
 
Reactiescore
38
Kruisdef heeft enkel zin wanneer ze wordt gebruikt in meerdere dorpen die NIET gelijktijdig onder aanval liggen of als de ene dorpen aanzienlijk minder worden aangevallen dan de andere.

Stel je stuurt vanuit 10 dorpen kruisdef naar 5 dorpen die tegen elkaar liggen aan het front. Vanuit elk dorp stuur je dus 1/5 def, wat per frontdorp neerkomt op 10 * 1/5 def = 2 defdorpen. Stel, iemand smijt er een clear op en je verliest 40% van de troepen in dat dorp. De schade wordt vervolgens mooi evenredig verdeeld over de 10 defdorpen. Die verliezen dus elk 40% van 1/5 defdorp, wat erop neerkomt dat elk dorp 8% van zijn troepen moet herbouwen. Valt een speler elk van die 5 dorpen aan met 1 clear, dan moeten de defdorpen 5*8% van hun troepen opbouwen wat neerkomt op 40%.

Stel dat je geen kruisdef hebt gestuurd, dan staan er 2 defdorpen in elk frontdorp. Een clear vernietigt 40% van de def, wat erop neerkomt dat de 2 defdorpen elk 40% van een vol defdorp zullen verliezen. Als de aanvallende speler op alle 5 frontdorpen 1 clear smijt, dan zal elk defdorp 40% schade opgelopen hebben en moet er terug 40% herbouwt worden.

In beide gevallen moeten de defdorpen evenveel opbouwen en heb je dus geen enkel voordeel gehaald uit je kruisverdediging. Als er bv. slechts 3 van de 5 frontdorpen worden aangevallen, dan zal je met kruisdef WEL voordeel oplopen. Als je in elk frontdorp 2 defdorpen steekt, dan zal je 6 defdorpen hebben met 40% schade. Bij kruisdef zal de schade verdeeld worden over 10 defdorpen en omdat er 3 frontdorpen aangevallen werden, moet elk defdorp 3 * 8% schade herstellen. Dit is dus 24% per defdorp.

Dus om op de stelling te antwoorden, als je def sowieso toch gaat naar dorpen die allemaal onder aanval liggen op hetzelfde moment, zal je niet echt voordeel halen uit kruisdef. Dit geldt voor zowel de frontspeler als de rimspeler die def naar de frontspeler stuurt. Het belangrijkste is dus dat je de kruisdef goed verdeeld tussen dorpen die wel onder aanval liggen en dorpen die niet (of weinig) onder aanval liggen.

Edit: En uiteraard heeft het vaak ook weinig zin om kruisdef te sturen naar dorpen waarvan je sowieso weet dat ze nooit aangevallen zullen worden. Dan kun je ze beter gewoon in hun thuisdorp laten om de gesneuvelde kruisdef aan het front direct op te kunnen vangen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser54299

Guest
Kruisdef heeft enkel zin wanneer ze wordt gebruikt in meerdere dorpen die NIET gelijktijdig onder aanval liggen of als de ene dorpen aanzienlijk minder worden aangevallen dan de andere.

Stel je stuurt vanuit 10 dorpen kruisdef naar 5 dorpen die tegen elkaar liggen aan het front. Vanuit elk dorp stuur je dus 1/5 def, wat per frontdorp neerkomt op 10 * 1/5 def = 2 defdorpen. Stel, iemand smijt er een clear op en je verliest 40% van de troepen in dat dorp. De schade wordt vervolgens mooi evenredig verdeeld over de 10 defdorpen. Die verliezen dus elk 40% van 1/5 defdorp, wat erop neerkomt dat elk dorp 8% van zijn troepen moet herbouwen. Valt een speler elk van die 5 dorpen aan met 1 clear, dan moeten de defdorpen 5*8% van hun troepen opbouwen wat neerkomt op 40%.

Stel dat je geen kruisdef hebt gestuurd, dan staan er 2 defdorpen in elk frontdorp. Een clear vernietigt 40% van de def, wat erop neerkomt dat de 2 defdorpen elk 40% van een vol defdorp zullen verliezen. Als de aanvallende speler op alle 5 frontdorpen 1 clear smijt, dan zal elk defdorp 40% schade opgelopen hebben en moet er terug 40% herbouwt worden.

In beide gevallen moeten de defdorpen evenveel opbouwen en heb je dus geen enkel voordeel gehaald uit je kruisverdediging. Als er bv. slechts 3 van de 5 frontdorpen worden aangevallen, dan zal je met kruisdef WEL voordeel oplopen. Als je in elk frontdorp 2 defdorpen steekt, dan zal je 6 defdorpen hebben met 40% schade. Bij kruisdef zal de schade verdeeld worden over 10 defdorpen en omdat er 3 frontdorpen aangevallen werden, moet elk defdorp 3 * 8% schade herstellen. Dit is dus 24% per defdorp.

Dus om op de stelling te antwoorden, als je def sowieso toch gaat naar dorpen die allemaal onder aanval liggen op hetzelfde moment, zal je niet echt voordeel halen uit kruisdef. Dit geldt voor zowel de frontspeler als de rimspeler die def naar de frontspeler stuurt. Het belangrijkste is dus dat je de kruisdef goed verdeeld tussen dorpen die wel onder aanval liggen en dorpen die niet (of weinig) onder aanval liggen.

Edit: En uiteraard heeft het vaak ook weinig zin om kruisdef te sturen naar dorpen waarvan je sowieso weet dat ze nooit aangevallen zullen worden. Dan kun je ze beter gewoon in hun thuisdorp laten om de gesneuvelde kruisdef aan het front direct op te kunnen vangen.

Kruisdeff maakt alleen een verschil als je de troepen nodig hebt binnen de tijd die het kost om ze te rekruteren. Je loopt eigenlijk alleen tegen dat probleem aan als je een frontspeler bent die vaak word aangevallen. Een tiental halve safedeff dorpjes maken een oneindig veel kleiner verschil dan een tiental halve mobiele deffdorpjes. Dit is niet alleen omdat die dorpen mobiel kunnen worden ingezet, maar ook omdat het aantal potentiele safedeff dorpen dat beschikbaar is voor een speler vele malen groter is dan het aantal mobiele deffdorpen (iets met stamgenoten enzo). Er is heel vaak wel iemand die wel een stuk of 10 halve safedorpjes kan vervangen.
 
Reactiescore
768
Nouja om het niveau even op te leuken een stelling waar ik wel benieuwd naar was. Het is niet tw gerelateerd helaas. Ik zag net wen filmpje over een test dat ze geld laten verliezen (perongeluk zogenaamd). Het gaat om 50 euro. Zou jij als je iemand 50 euro ziet verliezen het teruggeven of zelf houden?
 

DeletedUser34772

Guest
zelf houden wat denk je wel kan ik lekker wat vlaggen voor kopen
 
Reactiescore
38
Als de mogelijkheid er is, zou ik het teruggeven ja.
Als dat niet het geval is, zou ik het houden.

Moest het echter 100 euro zijn of meer, dan zou ik het wel overwegen om het bij de politie binnen te brengen.
 

DeletedUser9529

Guest
Tijdje terug gingen wij naar een concertje in Gent. Bij het vastzetten van zijn fiets zag mijn vriend een portefeuille liggen. Zaten 2 briefjes van 50 in, en niets anders. Geen ID, bankkaart, rijbewijs, of eender wat, enkel die 100 euro. Daar zijn we eens goed mee gaan feesten :p

Daarentegen heb ik ook eens een portefeuille gevonden met 70 euro waar wél een ID bij zat. Daarbij heb ik die persoon wel via facebook gecontacteerd en de portefeuille mét geld terugbezorgd. Die kerel was zodanig verrast door de eerlijkheid dat 'ie me 20 euro ervan gaf :p

Hangt er dus imo van af of je de mogelijkheid hebt om het geld terug te bezorgen. Indien die mogelijkheid er is zal ik dat altijd doen, maar als je totaal geen aanwijzing hebt van wie het geld is, tja, dan heb je even een lucky moment :D
 
Reactiescore
38
Vreemd, een portefeuille zonder enige vorm van ID maar wel met geld in. :eek:
Je zou toch net verwachten dat het precies omgekeerd zou zijn.
 
Bovenaan