Speler van het jaar |2016

DeletedUser51467

Guest
1. Ik vind de schade aan No1Rules echt nog wel meevallen hoor? En ik denk dat dit juist een goede oefening was voor Met Ui, er zijn een aantal problemen voorgekomen waar we nu aan kunnen werken :)

2. Ik ben blij dat je het met me eens bent op dat vlak.

3. /

4. Holsappeltje heeft evenveel dorpen verloren bij de massa van Met Ui op hem. Het verschil is dat wij geen edels op het achterland strooiden, maar dat wij voor dorpen gingen die we konden behouden. EN toch wordt Holsappeltje aanbeden als topdeffer?

Bij 4 kan ik meteen dan Revenge als gelijkaardige speler aanhalen. Hols hoorde net zoals Revenge tot een bepaalde stam, maar werd maar in bepaalde omstandigheden gesteund. Holsappeltje hebben we nu opgenomen in de stam en ik denk dat jullie amper nog winst boeken. Revenge is er zelf niet meer. Zie je daar het verschil? Kijk naar Dead Man Walking, Troepe en dus Revenge zoals aangehaald. Kan jij 1 speler van Fide opnoemen die gelijkaardige verliezen heeft geleden? Fide is een stam die al een half jaar bestaat en nog geen enkele speler is weggespeeld, hooguit een paar dorpjes en dan durf je te beweren dat Fide defensief nog niets heeft betekent? Ik zou zeggen, kruip terug naar het niveau van spelers proberen te bannen op basis van pm's want je pogingen voor degelijke argumentatie gaan de mist in.
 

DeletedUser

Guest
De discussie ging over of jij nou een flopspeler bent of niet. Jij begon over Holsappel, vandaar dat ik jouw statistieken betreft verloren dorpen vergeleek met die van Hols. Om dan te kijken wie het best heeft verdedigd heb ik de verliezen t.o.v. de stammen erbij gepakt om aan te tonen dat je toch behoorlijk veel dorpen verloren bent.

Gelukkig heb je goed onderzoek verricht en weet je dat Hols nog niet zo lang in Fide zit waardoor No1Rules eigenlijk al veel meer dorpen winst gemaakt heeft dan dat jouw statistieken weergeven.
 
Reactiescore
853
Gelukkig heb je goed onderzoek verricht en weet je dat Hols nog niet zo lang in Fide zit waardoor No1Rules eigenlijk al veel meer dorpen winst gemaakt heeft dan dat jouw statistieken weergeven.

Punt blijft dat je in de afgelopen weken 60 dorpen verloren bent, op basis daarvan ben je een flopper ;)
 

DeletedUser

Guest
Bij 4 kan ik meteen dan Revenge als gelijkaardige speler aanhalen. Hols hoorde net zoals Revenge tot een bepaalde stam, maar werd maar in bepaalde omstandigheden gesteund. Holsappeltje hebben we nu opgenomen in de stam en ik denk dat jullie amper nog winst boeken. Revenge is er zelf niet meer. Zie je daar het verschil? Kijk naar Dead Man Walking, Troepe en dus Revenge zoals aangehaald. Kan jij 1 speler van Fide opnoemen die gelijkaardige verliezen heeft geleden? Fide is een stam die al een half jaar bestaat en nog geen enkele speler is weggespeeld, hooguit een paar dorpjes en dan durf je te beweren dat Fide defensief nog niets heeft betekent? Ik zou zeggen, kruip terug naar het niveau van spelers proberen te bannen op basis van pm's want je pogingen voor degelijke argumentatie gaan de mist in.

Dat punt wou ik helemaal niet maken.
Het punt dat ik wil maken is dat volgens ongeveer iedereen Holsappeltje een top deffer is. Maar bij de massa van met Ui op hem (waarbij Fide hem al behoorlijk sterk gestackt had) hij toch (zelfs meer dan No1Rules nu) dorpen verloor.
Je kan dus niet echt oordelen of iemand een goede deffer is aan de hand van verloren dorpen van de speler. Want zelf ben ik ook overtuigd dat Steven van Hols een top deffer is.
 

DeletedUser

Guest
Volgens TW stats zijn het er 60, je denkt toch niet dat ik ze zelf ga tellen.

Ik zal je helpen.
5 december (begin van de massa) hadden we 389 dorpen.
Nu hebben we er 340 (binnen een uurtje zullen dit er nog een paar meer zijn)
389 - 340 = 49 dorpen (en dit is nog aan het afnemen)

Als je kijkt naar Holsappeltje heeft hij op 1 week (niet 2 zoals bij ons) 64 dorpen verloren.
 

DeletedUser74404

Guest
@Felicitys Zou em maar snel kijken, main charac lijkt het erg op Light + een goed eind in tegenstelling tot Death Note xD
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
SPELERS

Wie was de beste speler van 2016?
er is veel te zeggen over spelers wat ze de beste maakt, al om al denk ik dat hierbij vooral gaat om het totaal beeld van de speler doet en kan, zowel offensief, deffensief en voor stam belang. Hierdoor heb ik naar mijn weten 2 accounts staan en zal moeten kiezen voor de eerste plaats savior of the north als account heeft dit account opzichzelf al veel laten zien maar ook voor de stam zijn de individuele spelers een enorme aanwinst voor wat ze doen. Wel een eervolle vermelding voor act of divinity zei waren en zijn nog steeds als speler en team ook van onschatbare waarde voor de wereld

Dankjewel <3
 
Reactiescore
2.303
Kijk nu maar gewoon naar de stammen in totaal.

Zijde 1:
Stammen: Fide
Zijde 2:
Stammen: Met Ui

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames:

Kant 1: 7,352
Kant 2: 5,204
Verschil: 2,148

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 861
Kant 2: 477
Verschil: 384

chart


Puntentotaal van totale overnames:

Kant 1: 61,020,983
Kant 2: 45,800,470
Verschil: 15,220,513

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 8,083,899
Kant 2: 4,482,499
Verschil: 3,601,400

chart



Je kan dus duidelijk zien dat met Ui suckt. En guust, dorpen verliezen en ze dan een week later terug recappen is alsnog winst voor Fide. Jij verloor je troepen wij wonnen terrein jullie wonnen dus juist niks, dus in de opzicht een verlies ;) ga nou maar weer verder guust flater.
 

DeletedUser61134

Guest
Jep, Fide aan de harde intern zoals ik al eens gezegd had.
 

DeletedUser

Guest
Jij verloor je troepen wij wonnen terrein jullie wonnen dus juist niks, dus in de opzicht een verlies ;) ga nou maar weer verder guust flater.

Ik denk dat jullie wel wat meer troepen verloren hebben ;)
Maar tuurlijk verloren wij dorpen. En volgende keer is het weer aan ons om dorpen te winnen. Zo gaat dat nu eenmaal.
 
Reactiescore
3.457
SPELERS

Wie was de beste speler van 2016?
er is veel te zeggen over spelers wat ze de beste maakt, al om al denk ik dat hierbij vooral gaat om het totaal beeld van de speler doet en kan, zowel offensief, deffensief en voor stam belang. Hierdoor heb ik naar mijn weten 2 accounts staan en zal moeten kiezen voor de eerste plaats savior of the north als account heeft dit account opzichzelf al veel laten zien maar ook voor de stam zijn de individuele spelers een enorme aanwinst voor wat ze doen. Wel een eervolle vermelding voor act of divinity zei waren en zijn nog steeds als speler en team ook van onschatbare waarde voor de wereld


Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?
hier zet ik tokugawa ieyasu ze hebben laten zien dat ze hun verschillende vijanden zonder al te veel problemen kunnen wegvegen en hebben voor zichzelf een van de mooiste, al dan niet mooiste, account van de wereld kunnen maken.

Wie was de beste aanvaller van 2016?
tokugawa ieyasu

Wie was de beste verdediger van 2016?
savior of the north

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
d.i.a. en tasmanian devil.

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?
savior, intern doen ze genoeg om 2 stammen te leiden


Wie was je favoriete forumposter dit jaar?
forum ben ik niet al te veel mee bezig


Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?
forum ben ik niet al te veel mee bezig

Wie was de beste leider van 2016?
-

Welke speler gaf je de meeste motivatie?
timo, duh....

Wie was dé flopspeler van 2016?
damien, duh...

Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?
teveel opties

Wat was het moment van 2016?
mijn eerste rover

Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?
qua potentie van spelers verwacht ik het meeste van doctore oenomaus. dit is zeker een team met veel potentiël en als ze ervoor gaan zullen ze een van de meest belangrijke accounts van het komende jaar zijn.


Thanks!!! >3
 

DeletedUser77014

Guest
Ik denk dat jullie wel wat meer troepen verloren hebben ;)
Maar tuurlijk verloren wij dorpen. En volgende keer is het weer aan ons om dorpen te winnen. Zo gaat dat nu eenmaal.
Logisch dat Fide troepen verloor, zij kwamen met de aanzet van de massa en de eerste wave kost nu eenmaal meer troepen dan de 2e, cetera. Gaat erom dat jullie cluster niet meer netjes is en jullie enorm veel gaten hebben gekregen, dat is een groot verlies op zich al. Verder is het leuk dat je dorpen terug pakt, maar het verlies blijft er. Jullie hadden al weinig troepen en door die teruggenomen dorpen heb je meer dorpen leeg staan, het totaal aantal troepen is weer gedaald omdat je natuurlijk verlies leed. Hierdoor sta je eigenlijk in een nog slechtere positie.
 

DeletedUser

Guest
Logisch dat Fide troepen verloor, zij kwamen met de aanzet van de massa en de eerste wave kost nu eenmaal meer troepen dan de 2e, cetera. Gaat erom dat jullie cluster niet meer netjes is en jullie enorm veel gaten hebben gekregen, dat is een groot verlies op zich al. Verder is het leuk dat je dorpen terug pakt, maar het verlies blijft er. Jullie hadden al weinig troepen en door die teruggenomen dorpen heb je meer dorpen leeg staan, het totaal aantal troepen is weer gedaald omdat je natuurlijk verlies leed. Hierdoor sta je eigenlijk in een nog slechtere positie.

Toch ook logisch dat wij troepen verloren?
Wij staan in een nog slechtere positie omdat we dorpen teruggenomen hebben waar na een paar uur genoeg troepen staan om jullie treintjes weer te snipen?
 

DeletedUser77014

Guest
Toch ook logisch dat wij troepen verloren?
Wij staan in een nog slechtere positie omdat we dorpen teruggenomen hebben waar na een paar uur genoeg troepen staan om jullie treintjes weer te snipen?
Je wilt ze op dezelfde manier snipen zoals je bij de 1e wave van ons deed toen wij al dorpen pakte, waarna er uiteindelijk de dag erna 30 volgden? Good luck with that.
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
2.508
Pfff ik wilde mezelf eigenlijk buiten de discussie zetten, maar schatje, Guust. Heb je door wat je nu allemaal probeert te verkopen en hoe het over komt.

Allereerst komt deze discussie voort uit een lijstje van een speler die zelf aangeeft dat hij nog niet lang speelt op deze wereld, maar toch graag een lijstje wil maken over zijn recente ervaringen. En wees nu eerlijk Guust de afgelopen week heeft jou team gewoon gefaald. Je bent onnodig veel dorpen verloren en, ja, je pakt waarschijnlijk 80/90% terug, maar er in deze aanval zal er een positief resultaat voor Fide zijn.
Kortom je hebt veel dorpen verloren aan twee spelers die 'veel edels' gooien... En door dit resultaat kom jij is een lijstje als 'de flopspeler'. Kan je dan echt niet begrijpen waarom een nieuwe speler op W49 jou een flopt speler vindt? Moet je hier nu echt een hele discussie over beginnen? Kan je, je verlies niet nemen als een man en zeggen: Ja, het klopt we hebben gefaald deze week, maar hier gaar nu verandering in komen, omdat.....
Zo moeilijk is het toch niet om je verlies een keertje te nemen, in plaats van excuses te verzinnen en niemands mening meteen af te willen kraken? Lijkt me wat overdreven toch? Zeker aangezien hij een punt van waarheid heeft, ik bedoel je bent gewoon 40/50 dorpen in 1 dag verloren. Dat is het feit! Ja, je pakt er nu misschien een hoop terug, maar je hebt die bewuste dag, waar Felicitys mening/oordeel op gebaseerd is gewoon gefaald. Hier kan je niet op heen draaien.

Wat betreft dat Fide volgens jou zich nog niet bewezen heeft is ook de grootste onzin, jullie roepen steeds dat Fide offensief veel succes heeft gehad door runners. Nu weet ik zeker dat een deel van Fide dit(rungedrag) gewoon afdwingt. Als je wakker wordt en je hebt een teller van 3/4k ontagde inc... Dat is gewoon deprimerend, zeker als je die dag dingen gepland heb om te doen. Ik vind het steeds aanhalen van 'het is de schuld van de runners, dat fide zo een succes heeft' totaal misplaatst. Misschien heeft Fide zich (nog) niet optimaal kunnen bewijzen tegen echte massa's, ik bedoel ze hebben alleen maar enkele massa's op holsappeltje 'afgeslagen'(sommige beter als andere). Maar Steven is er nog altijd, alhoewel ik persoonlijk nog niet helemaal overtuigd ben van zijn inzicht/skills heeft hij wel laten zien wat doorzettingsvermogen is en hier kun je alleen maar respect/bewondering voor hebben. Zover ik weet zitten zowel Holsappeltje als The Age of Nobility nu is in Fide. The Age of Nobility heeft deze week een massa afgeslagen van jou stam, met minimale verliezen. Als je naar de hoeveelheid front kijkt die dit account heeft, heeft Laurens met de hulp van Fide deze massa bijna perfect afgeslagen. Iets waar met Ui nog niet in geslaagd is, een massa perfect afslaan.
Als je dus puur naar deze feiten kijkt heeft Fide zichzelf betere deffers getoond dan met UI, dus heeft Fide zich ook meer bewezen. Als dit volgens jou niet het geval is, hoor ik dit graag natuurlijk.
Een andere conclusie is dat Fide buiten Hols en Age zich nog niet heeft hoeven te bewijzen. Misschien is dit nog wel een pijnlijkere stelling/conclusie....

Ik denk dat jullie wel wat meer troepen verloren hebben ;)

En Guust deze reactie... Kom op man als een aanvaller minder verliest als een verdedig doet de verderiger echt iets verkeerd.... Ik wil bijna zeggen dat dit onmogelijk is. Een runners-account pakt meer ODD dan de aanvaller ODA pakt. Ik hoop dat ik niet hoeft uit te leggen hoe dit fenomeen zich voordoet.
Naar mijn mening trek je, met deze reactie, dus de aanvallende capaciteiten van Fide naar beneden. Iets wat raar is aangezien je in een voorgaande post juist aangaf dat Fide de beste aanvallende stam op W49 is...

Je begin deze discussie omdat een lijstje je niet aanstaat, je hebt nu bijna meer tijd in deze discussie zitten dan het duurt om een lijstje te maken. Waarom laat je jou visie niet niet over het verloop van W49 in 2016. Laat iedereen zijn mening en laat je niet uitlokken en als je dat doet, maak dan echt een sterken tegen post. Ik ben het ook niet met elk lijstje eens, maar het is een interpretatie van de maker van een lijstje en dit moet je accepteren, zeker als de maker ervan zicht dat hij het op de recente gebeurtenissen baseert, en jou account de enige is die echt flop was en anders van verwacht werd.

Hiernaast denk ik dat dit een gevalletje is dat jou account nogal tegenvalt qua prestatie van afgelopen week. Altijd als er iets mis gaat in Fide en Fide een paar dorpen verliest in jou account de eerste die hierover begint, over hoe noob Fide dan wel niet is. Als je in het verleden zo een grote mond hebt en je op die tragische dag opeens dorpen verliest is het vragen om dit soort reacties. Hoge torens vangen veel wind, je moet alles wat je roept ook waarmaken en hier is jou account gewoon tekort is geschoten afgelopen week, meer kan je er niet van maken en moet je ook niet willen proberen.
 
Reactiescore
2.303
Classic Aldonus post:

1b37e32a30c64655ab57da6062e678af.png
 
Reactiescore
2.508
Ik had hem nog wel een keertje snel nagelezen, ist zo erg :(
 
Bovenaan