Sneak Preview - Wereld 78

Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Tijd om je voor te bereiden want Wereld 78 zal begin januari starten. De wereldinstellingen zullen vlak na het nieuwe jaar gekeurd worden door InnoGames.

Echter geven we jullie graag een sneak preview. Feedback is welkom en zal meegenomen worden om de instellingen vlak voor keuring naar InnoGames te tweaken.

===============================================

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 2 (200%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.5 (50%)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief, met skills
- Bonusdorpen: Niet Actief
- Kerk en geloof: Niet Actief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.
- Minimum troepen per aanval: 4%
-
Vlaggen: actief
- Nachtmodus: 00:00 - 08:00
- Aanvalstiming: 50 ms
- Bolwerken: Actief
- Farmen: Gedeactiveerd
- Basisproductie: 60, op level 30 produceer je 9.600 GS per uur.
- Richting Kiezen: Gedeactiveerd

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie, 60% behalen en behouden voor 7 dagen
- Ledenlimiet Stam: 10 leden
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op
- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Een speler moet 2 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan sturen. Ondersteuning krijgen is meteen mogelijk.
- Bijzonderheid 3: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.
- Bijzonderheid 4: Grondstoffen sturen is enkel mogelijk binnen de stam.


Premium-Functies

- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Reactiescore
2.064
Vind hem op dit moment wel een beetje op de huidige wereld 76 lijken (op eenhedensnelheid en boogschutters na).
Had misschien leuk geweest als deze wereld juist zonder uitkijktoren en/of ridder was.

Verder zijn het gewoon weer erg interessante instellingen, waarmee ik verwacht dat deze wereld genoeg aandacht zal trekken.
 
Reactiescore
1.697
wellicht ga ik wel weer een wereld serieus spelen om de werelders te laten zien wie de baas is?
 
Reactiescore
1.019
wel grappig, de instellingen lijken bijna exact gekopierd te zijn van w76, exclusief de nohaul die vorige wereld ook al actief was. Mag ik vragen waarom hier voor is gekozen? 2x achter elkaar nohaul?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
keer minder stamleden zou tof zijn

Denk dat dit het beste advies is voor Duckje. Daarmee voorkom je dat er na 1-2 maanden al 2 stammen de dienst uitmaken, en dat het ook niet de ene rimstam tegen de andere rimstam direct wordt.
 
Reactiescore
2.490
Alles staat te bespreken (for now)

Ledenlimiet staat op 10 wat al laag is, zeker om 60% te behalen
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Alles staat te bespreken (for now)

Ledenlimiet staat op 10 wat al laag is, zeker om 60% te behalen

Nee hoor, dat was al te merken op 73: dat was een tragere wereld als deze, waar je max. 12 leden kon hebben? Wereld was echt al na 4 maanden gespeeld, terwijl de hoogste accounts net de 4-5 Mio aantikten. Dit is daarbij een snellere wereld, dus dat gaat veel sneller gebeuren. Denk dat 8 beter zou zijn, dan blijft de wereld qua diplomatie en stammenbeleid ook veel langer spannend.

Maar goed, dat is mijn mening. :)
 
Reactiescore
2.444
Alles staat te bespreken (for now)

Ledenlimiet staat op 10 wat al laag is, zeker om 60% te behalen

Voor de huidige wereldgrootte vind ik 10 simpelweg te hoog. Wat er momenteel gebeurd is dat er twee sterke stammen met een sterke RIM ligging starten en deze binnen een hele korte periode nog de enige kanshebbers zijn op de wereldwinst. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door verschillende factoren die helaas niet te veranderen zijn zoals pp en events. Maar de factor die hier wel te beïnvloeden is, dat is het verkleinen van het stammenlimiet, forceer stammen in een veel kleiner formaat te starten en je zult meerdere sterke premades op een wereld krijgen. Met in een later stadium meer dan twee kanshebbers op de wereldwinst, dit zal naar mijn mening tot veel langer interessantere werelden leiden.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Voor de huidige wereldgrootte vind ik 10 simpelweg te hoog. Wat er momenteel gebeurd is dat er twee sterke stammen met een sterke RIM ligging starten en deze binnen een hele korte periode nog de enige kanshebbers zijn op de wereldwinst. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door verschillende factoren die helaas niet te veranderen zijn zoals pp en events. Maar de factor die hier wel te beïnvloeden is dat is de stammenlimiet, forceer stammen in een veel kleiner formaat te starten en je zult meerdere sterke premades op een wereld krijgen. Met in een later stadium meer dan twee kanshebbers op de wereldwinst, dit zal naar mijn mening tot veel langer interessantere werelden leiden.

Precies dit bedoel ik: volledig mee eens.
 
Reactiescore
2.490
Doe dan gerust een voorstel voor lagere limiet en dan verdedig ik dat bij InnoGames.

8? 6? 5?
 
Reactiescore
1.367
Ik zou voor 5 gaan. Is een keer compleet anders vergeleken met normale werelden en je kunt dan ook weer eens diplomatiek bezig gaan op de manier die bedoeld is. Als er dan een sterke premade tevoorschijn komt kun je deze hopelijk nog met andere stammen aanpakken. Of je eigen stam versterken.
 
Reactiescore
2.490
Ik denk dat een poll een beter beeld zal geven van wat de community wil dan een voorstel gedaan door een enkele posters hier.

Het staat je vrij een van deze posters te zijn. Een wereldwijde poll staat niet op de planning tijdens de feestdagen.

Op basis van de feedback hier ga ik naar Innogames.
 
Reactiescore
1.145
6 of 5 leden lijkt mij ook wel nice inderdaad.
Daarnaast zou ik misschien die

- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.

30 dagen maken aangezien de wereld speed zo hoog ligt.
en ik kon zo snel niet zien welke ratio er is op deze wereld 100/1? :engel:
 
Reactiescore
604
Het staat je vrij een van deze posters te zijn. Een wereldwijde poll staat niet op de planning tijdens de feestdagen.

Op basis van de feedback hier ga ik naar Innogames.

Maar de richtlijnen (stamleden) van elke server zijn hetzelfde ongeacht de grote van de server?
 
Reactiescore
1.226
Het staat je vrij een van deze posters te zijn.

Ik ben niet van plan deze wereld te gaan spelen dus vind ik niet dat mijn mening omtrent deze wereldinstellingen relevant is. Uiteraard ben jij de CM en als jij denkt dat je de community het beste representeert op deze manier dan moet je het zo doen.
 
Reactiescore
415
5, 6 leden lijkt me wel een keer leuk. Zorgt voor veel meer diplomatiek spel, en hopelijk niet na 2 maanden een 1v1.
 
Bovenaan