[Speeltopic] RISK - Het spel & discussietopic.

DeletedUser68027

Guest
Mooi gedaan Worsteman :)

En waar ik benieuwd naar ben... Hebben spelers nog bondgenootschappen gesloten of tacktieken gehad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
1. Samen met Stan Marsh samengewerkt tegen Imposant.
2. Afspraak met Dacure om elkaar niet in de weg te lopen, hij zou naar N-A gaan en ik kon me focussen op Azië.
3. Samen met JFO, Energy en Speeder om Tove in te maken. Tove was voor iedereen een makkelijk slachtoffer, hij was zo handig geweest om een rijk te creëren dat op vier fronten aangevallen kon worden. Die oorlog ging best snel, al hielp JFO niet mee en ik was toch al van plan hem daarna aan te vallen dus dat was makkelijk.
4. Samen met Dacure Stan Marsh onverwacht aangevallen, was niet al te actief meer.
5. Speeder wilde graag dat ik hem niet aanviel maar Flexy, dat vond ik wel prima. Hij ging voor de derde plaats, tegen Energy dus. Flexibility easy ingemaakt, die heeft het volgens mij nog steeds niet door dat die z'n glazen heeft ingegooid met die oproep om mij aan te vallen.

Viel me wel op dat eigenlijk zowat iedere speler gelijk opgaf als ik aanviel. :D

Tactiek was dus verdeel en heers.

Nice filmpje, al missen volgens mij het eerste en laatste shot.
 

DeletedUser65921

Guest
Samenwerking met Dacure tegen Benders in Noord-Amerika.
Jammer dat ik eerste dagen miste, was achterstand die ik nooit helemaal kon inhalen.
 

DeletedUser72975

Guest
Vonden jullie het strategisch ook een goed spel? Ik denk dat als je alle dagen mee zou doen, dat het dan zeker wel iets strategisch heeft.
 

DeletedUser68027

Guest
Interessant om zo de tacktieken te lezen.

Zijn er misschien nog andere dingen die verandert moeten worden aan het spel om het nog tacktischer te maken of zodat er meer spanning is?

Denk bijvoorbeeld aan die 'opdrachten' (verover Australië) bijvoorbeeld.
 

DeletedUser13565

Guest
Over de kaart:

Posities moeten gelijkwaardiger. Zuid-Amerika is bijna onmogelijk, als je het totaal aantal landen ziet, Noord-Amerika zit eigenlijk ook teveel. Alles moet gewoon opschuiven zodat iedereen evenveel landen ertussen heeft. Een betere verdeling dus. En niet op het oog, maar op aantal landen.
Verder vind ik Europa veel te priegelig klein, heb je niet meer kaarten, dus iets anders in plaats van deze wereldkaart?

Over het spel:

Het is misschien leuk om de mogelijkheid te hebben verdediging in te zetten. Ik stel voor: 5 actiepunten voor een verdediging. In de landen die je absoluut wil behouden zet je dan een uitroepteken, dat land kan niet veroverd worden door een gewone aanval die beurt.
Misschien nog een idee om extra punten (10?) in te zetten voor een aanval die je absoluut wil laten doorgaan. Dat kan dan zo'n verdediging weer omver werpen.

Opdrachten: Ben ik niet zo voor. Is bijna niet mogelijk om gelijkwaardige opdrachten te bedenken. Wat je wel kunt doen is dat je bonuspunten krijgt voor het uitschakelen van een speler. (als je dus het laatste land verovert).
Zoals het nu is, met drie spelers overblijven is op zich prima toch?

Verder, posities op de kaart niet kiezen maar random verdelen.

Dat zou ik tot nu toe willen toevoegen voor de volgende keer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser65921

Guest
Dat van dat verdedigen vind ik een goed idee, die aanval die sowieso doorgaat ben ik minder fan van eigenlijk.
Kunnen we niet zoals in gewoon risk met kansen doen?
Alhoewel dat met dit aanal landjes wel heel veel werk is misschien.
 

DeletedUser35251

Guest
Leuk om het op die manier eens te bekijken Worst! En ik had bondgenootschappen met Koen en Chris gesloten. Wat ik wel jammer vond was dat er in het begin zoveel spelers waren die vergaten in te leveren. Maar de volgende keer beter, zijn alweer een heleboel spelers die de volgende ronde wel mee zouden willen doen :)
 

DeletedUser13565

Guest
Dat van dat verdedigen vind ik een goed idee, die aanval die sowieso doorgaat ben ik minder fan van eigenlijk.
Kunnen we niet zoals in gewoon risk met kansen doen?
Alhoewel dat met dit aanal landjes wel heel veel werk is misschien.

Nou, ik zie het al voor me dat Australië dan bijna niet meer te veroveren is. Wat het nu overigens al niet is. Daar moet wel iets op gevonden worden, want bliksemaanvallen zijn heel duur en Australië heeft het dus heel makkelijk.
 

DeletedUser68027

Guest
@Quechua:
Een andere kaart is niet vindbaar Quechua, of ik moet nog eens heel goed gaan zoeken.
Met die verdedigingspunten ben ik het eens, met dat een aanval koste wat het kost doorgaat vind ik minder.

@Energy: ja het was jammer dat Europa inactief was.. Niks aan te doen :/
Hopelijk kunnen we de volgende keer weer 15 spelers vinden.
 

DeletedUser72975

Guest
Anders indelen van beginplekken waren we sws als van plan, als je Sven in het begin bekeek begon hij eigenlijk meteen in een 2 fronten oorlog en daar was voor hem weinig aan te doen.
 

DeletedUser13565

Guest
Misschien dan iemand half in Australië, half in Azië en iemand half in Australië, half in Zuid-Amerika.
 

DeletedUser73558

Guest
Je kan ook nog kijken naar enkel een werelddeel? Ik heb het idee dat het beter is om het toch op een andere manier te doen, aangezien de grote alleen maar groter worden.. Aangezien je deelt door 3 krijg je zo'n enorme stijgende lijn in overnames dat het op een gegeven moment niet eens meer de moeite is om terug te vechten. Dat is wat er gebeurd was tegen Q. Die was zo groot, dat je tegenover hem geen schijn van kans maakt..
 

DeletedUser13565

Guest
Je kan ook nog kijken naar enkel een werelddeel? Ik heb het idee dat het beter is om het toch op een andere manier te doen, aangezien de grote alleen maar groter worden.. Aangezien je deelt door 3 krijg je zo'n enorme stijgende lijn in overnames dat het op een gegeven moment niet eens meer de moeite is om terug te vechten. Dat is wat er gebeurd was tegen Q. Die was zo groot, dat je tegenover hem geen schijn van kans maakt..

Je kon aan het begin nog makkelijk samenwerken met anderen tegen mij. En het had niet eens gehoeven, als je telkens ingestuurd had was je even groot als mij geweest en had je kunnen winnen.
Grote spelers horen m.i. meer aanvallen te krijgen zoals het nu was, anders duurt het spel oneindig. Kleine spelers kunnen samenwerken om een grote speler neer te krijgen.
Balance of power ;);)
 

DeletedUser53396

Guest
1. NAP met Q zodat we niet vroeg met elkaar in de clinch zouden komen.
2. NAP met Energy omdat we tegen elkaar aan begonnen :eek:.

Vervolgens rustig naar Noord-Amerika gegaan :)

3. Om daar een verbond met drakenvriend te sluiten en Benders uit de weg te werken en later op fenoglio te gaan.
4. Met Energy samen op Fenoglio gegaan zodat ik uiteindelijk bijna het gehele westelijke deel van de VS in handen kreeg en Midden-Amerika.
5. Met Stan Marsh ook nog een verdeling gemaakt van Noord-Amerika (hierin zouden Dragonfriend en Benders sneuvelen).

6. Toen kwam de opper-risker Chris aan met als idee om Stan Marsh op te ruimen. Backstab terwijl ik met hem had besloten om die ronde dragonfriend aan te vallen. Het idee om hem aan te vallen was vooral omdat ik bang was niet in de top 3 te eindigen. Met Q die inmiddels zo'n gigantische voorsprong had en Stan Marsh die even sterk als mij was wilde ik niet dat die 2 gingen teamen tegen mij. Dus ik hielp mee om Stan Marsh uit te schakelen en kreeg hier aardig wat landen voor terug.

7. Energy en ik kwamen op het idee om samen met Q voor de overwinning te gaan. Nooit echt een pact geweest meer een idee, maar het heeft toch een aantal rondes stand gehouden.

8. Omdat ik Q niet wilde aanvallen (lees geen zelfmoord wilde plegen) en Energy liever ook niet bleef alleen dragonfriend nog over. RIP dragonfriend.

9. Toen hij uiteindelijk ook ver weg was, Q in Europa bezig was om te doen wat de Duitsers nooit lukte en Speeder voor de derde plek Zuid-Amerika in vluchtte, heb ik hier ook mijn toevlucht gezocht. Ik ben hoofdzakelijk op landen van Speeder gegaan, maar heb er toch ook aardig wat van Energy mee gepakt. Oftewel afspraak soort van geannuleerd, maar ze is wel 3de geworden uiteindelijk dus het is nog uitgekomen ook uiteindelijk.

10. Na een pm met klagende toon van Worsteman toch de grote Benders uit Alaska verdreven :)
 

DeletedUser53396

Guest
Ik zou trouwens wel fan zijn van een nieuwe map de volgende keer. Ik zal binnenkort eens kijken of ik iets kan vinden.

Dat verdedigen van Q ben ik ook al het halve potje over aan het klagen trouwens :p
 

DeletedUser66220

Guest
Waarom hielp niemand mij nou!!!!!!!!!!!! :(
Ik had kunnen winnen potjandriedubbeltjes maar blijkbaar deed iedereen laf
 

DeletedUser13565

Guest
Waarom hielp niemand mij nou!!!!!!!!!!!! :(
Ik had kunnen winnen potjandriedubbeltjes maar blijkbaar deed iedereen laf

Dat is dus precies wat ik bedoelde met je hebt het spel nog niet door :p

Als je iedereen om je heen als vijand hebt ga je er natuurlijk aan... Diplomatie jongen!
 
Bovenaan