[Speeltopic] RISK - Het spel & discussietopic.

DeletedUser68027

Guest
Ik zal eens met Worsteman overleggen wanneer we de volgende gaan starten.

Voor als ik 't vergeten ben: gefeliciteerd Quechua, terechte winnaar!!
 

DeletedUser72975

Guest
Over dat verdedigen: zou je niet kunnen doen dat verdedigen bijvoorbeeld 5 actiepunten kost, en dat het hetzelfde werkt als aanvallen aleen
dan negatief: -1,-2,-3 etc. Als dan bijvoorbeeld aanval 1 op -3 gaat, wint de aanval. Gaat 3 op -1, wint de verdeging. Wat denken jullie van zoiets?
 

DeletedUser65921

Guest
Waarom zet je de verdedigingsacties dan niet gewoon tussen de aanvalacties als volgordes?
Of wordt dat te onoverzichtelijk misschien?
 

DeletedUser68027

Guest
Mmmm, daar moeten we eventjes over nadenken, kan dit weekend.

Btw, wat me opviel: topic is 10k keer bekeken :D
 

DeletedUser68027

Guest
Nog niet echt tijd voor gehad om erover te praten.
Misschien nog een 3e leider erbij nemen?
 

DeletedUser53396

Guest
Klopt ja, al weet ik niet precies waarom een 3 mans-leiding nodig zou zijn voor dit spel. Maar ik ben wel bereid te helpen ja.
 

DeletedUser13565

Guest
Leider en speler gaat denk ik niet samen als je de acties al gedurende de dag binnenkomt. Dus als iemand anders wil leiden moet je gewoon even rondvragen, misschien wil dacure dat wel doen met worsteman.
 

DeletedUser72975

Guest
Mij maakt het niet zoveel uit.

Maar voor we het volgende potje beginnen moeten we wel eerst besluiten wat we met het verdedigen doen.
 

DeletedUser53396

Guest
Ik heb hier wel een idee voor, ik zal dit vanavond of morgen nog uitwerken.
 

DeletedUser68027

Guest
Ik ga het spel niet meer leiden, daar heb ik geen tijd meer voor vanwege school en relatie enz enz..
Wil nog wel als speler meedoen.
 

DeletedUser53396

Guest
Mijn idee voor verdedigen is eigenlijk vrijwel hetzelfde als hoe het aanvallen nu al geregeld is. In plaats van een aanval, zet je op een van je eigen landen een cijfer neer.
Is het getal op de aanvallende aanval hoger of gelijk mislukt de aanval. Is het aanval lager dan is hij alsnog geslaagd. Als het aan mij ligt zou deze actie 3 á 4 actiepunten kosten.

Als een aanval mislukt en je hebt aanvallen gepland die enkel vanuit die niet veroverde land gedaan kunnen worden dan mislukken deze ook automatisch.

Overigens lijkt de onverslaanbare aanval mij wel een goed idee. Hiermee wordt je niet te overpowered als je een goede verdedigingspositie hebt.

Ik vrees dat ik de komende tijd (tot kerst) ook weinig tijd heb om het spel te leiden. Hierna natuurlijk wel.
 

DeletedUser72975

Guest
Prima idee, zoiets dacht ik ook al.

Na de kerstvakantie beginnen dan?
 

DeletedUser53396

Guest
Nog niet maar als we na de kerstvakantie willen beginnen lijkt het me overbodig om nu al te overleggen.
 
Bovenaan