Rimoorlogjes

DeletedUser

Guest
Een te grote versnelling willen draaien zorgt ook voor helse pijnen in de rug:p souplesse training ftw!!!
 

DeletedUser

Guest
Prosieeb zijn poging om on topic te gaan is nu officieel mislukt :p
Stel je voor dat we nu allemaal een ban krijgen ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja dat zou een giller zijn....
gewoon de hele dag door dubbele post plaatsen...dan staat je box helemaal vol met waarschuwingen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Bedankt voor je interventie kingjelle :D
ik ga nu toch maar even ontopic gaan

Zijde 1:
Stammen: O.M.A!
Zijde 2:
Stammen: TS.

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames:

Kant 1: 157
Kant 2: 666
Verschil: 509

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 0
Kant 2: 45
Verschil: 45

chart


Puntentotaal van totale overnames:

Kant 1: 390,430
Kant 2: 3,380,871
Verschil: 2,990,441

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 0
Kant 2: 276,327
Verschil: 276,327

chart



wij zijn aan het winnen :D

TS. wint zo hard dat het laatste grafiekje het niet meer doet.
 

DeletedUser24056

Guest
Nog heel even 1 keer inhaken op het fietsen. Hij zei dat hij het ook bij veel fietsen in het algemeen had. Een jong lichaam kan best tegen de schokken bij het mountainbiken, een full suspension is dan niet nodig (ik heb er één van nog geen 8.5 kilo overigens, dus ze kunnen wel licht zijn:p). Wat veel belangrijker is is de houding waarin je fietst en de geometrie van de fiets in het algemeen. Een goedkope fiets zal geen frame met een uitgekiende geometrie hebben. Verder maken zadelhoogte, rechtheid van zadel en hoever je hem naar voren/achter versteld, samen met de lengte en hoek van je stuurpen buiten je framelengte om natuurlijk ook ontzettend veel uit.

Ik had ook altijd vrij veel last van rugpijn, tot bij een clinic Henk Lubberding mijn hele fiets op mijn lichaam heeft afgesteld.

En is het natuurlijk altijd wennen om langere perioden in een sportieve houding door te brengen. Daarnaast gebruiken mensen vaak onbewust de verkeerde spieren bij een krachtinspanning. Bijna iedere ongeoefende wielrenner gebruikt zijn onderrugspieren, waar je toch echt van je bovenbenen moet uitgaan ;). Ook trekken mensen vaak handen/armen krampachtig samen als ze hun best doen hard te fietsen. Allemaal dingen die voor onnodige (spier)pijn zorgen.

Zou een van de redenen kunnen zijn, maar ik denk eerder dat het met mijn eigen lichamelijke alles heeft te maken. Hardlopen heb ik een jaar geleden ook laten gaan omdat ik dan een megaopgezwollen enkel krijgen ik daardoor een jaar niet heb kunnen voetballen. Doe dat dus nooit meer, fietsen ed: Als ik dat doe zit ik een paar dagen met rugpijn, dus ik heb dat ook al soort van uit mijn hoofd gezet en beperk me nu tot voetbal waarbij ik nauwelijks tot geen problemen bij heb.

(Mijn klachten komen overigens doordat ik geboren ben met een klompvoet, dat is soort van gecorrigeerd, maar m'n voet is scheef en je kent het wel)
 

DeletedUser

Guest
Nog heel even 1 keer inhaken op het fietsen. Hij zei dat hij het ook bij veel fietsen in het algemeen had. Een jong lichaam kan best tegen de schokken bij het mountainbiken, een full suspension is dan niet nodig (ik heb er één van nog geen 8.5 kilo overigens, dus ze kunnen wel licht zijn:p). Wat veel belangrijker is is de houding waarin je fietst en de geometrie van de fiets in het algemeen. Een goedkope fiets zal geen frame met een uitgekiende geometrie hebben. Verder maken zadelhoogte, rechtheid van zadel en hoever je hem naar voren/achter versteld, samen met de lengte en hoek van je stuurpen buiten je framelengte om natuurlijk ook ontzettend veel uit.

Ik had ook altijd vrij veel last van rugpijn, tot bij een clinic Henk Lubberding mijn hele fiets op mijn lichaam heeft afgesteld.

En is het natuurlijk altijd wennen om langere perioden in een sportieve houding door te brengen. Daarnaast gebruiken mensen vaak onbewust de verkeerde spieren bij een krachtinspanning. Bijna iedere ongeoefende wielrenner gebruikt zijn onderrugspieren, waar je toch echt van je bovenbenen moet uitgaan ;). Ook trekken mensen vaak handen/armen krampachtig samen als ze hun best doen hard te fietsen. Allemaal dingen die voor onnodige (spier)pijn zorgen.

Klopt ze kunnen ligt zijn, maar mijn vaders fiets is 5 kilo zwaarder dan mijne:p
Zou ook kunnen komen door het gebruik van carbon;)

Wat betreft de houding en het goede gebruik van spieren heeft ook te maken met talent. Er zijn wielerscouts die renners selecteren op het feit dat ze de goede houding aannemen. De rest leren ze aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
AOB. is op dit moment bezig met een massa-aanval, maar het lukt nog niet zo goed.
 

DeletedUser

Guest
Nog heel even 1 keer inhaken op het fietsen. Hij zei dat hij het ook bij veel fietsen in het algemeen had. Een jong lichaam kan best tegen de schokken bij het mountainbiken, een full suspension is dan niet nodig (ik heb er één van nog geen 8.5 kilo overigens, dus ze kunnen wel licht zijn:p). Wat veel belangrijker is is de houding waarin je fietst en de geometrie van de fiets in het algemeen. Een goedkope fiets zal geen frame met een uitgekiende geometrie hebben. Verder maken zadelhoogte, rechtheid van zadel en hoever je hem naar voren/achter versteld, samen met de lengte en hoek van je stuurpen buiten je framelengte om natuurlijk ook ontzettend veel uit.

Ik had ook altijd vrij veel last van rugpijn, tot bij een clinic Henk Lubberding mijn hele fiets op mijn lichaam heeft afgesteld.

En is het natuurlijk altijd wennen om langere perioden in een sportieve houding door te brengen. Daarnaast gebruiken mensen vaak onbewust de verkeerde spieren bij een krachtinspanning. Bijna iedere ongeoefende wielrenner gebruikt zijn onderrugspieren, waar je toch echt van je bovenbenen moet uitgaan ;). Ook trekken mensen vaak handen/armen krampachtig samen als ze hun best doen hard te fietsen. Allemaal dingen die voor onnodige (spier)pijn zorgen.

Helemaal eens !
Ik ben ook een "oudje" op een Mtb :) . Vindt het gevarieerder en het kost id minder tijd. Hier in de regio Diessen is zeer veel te vinden op het gebied van routes ! Allemaal om de hoek :)
Mijn eerste bike was van het type goedkoop :) En dus last van mijn rug, na een paar jaar toch naar een fully ( 10 kg ) en een goed merk, goed laten opmeten, va dat moment nooit geen rugklachten meer gehad. Afgelopen zondag bijv 65 km waarvan 50 in de bossen op een zeer technische parkoers en behalve moe ;) nergens een pijntje.

cluc
 

DeletedUser

Guest
Helemaal eens !
Ik ben ook een "oudje" op een Mtb :) . Vindt het gevarieerder en het kost id minder tijd. Hier in de regio Diessen is zeer veel te vinden op het gebied van routes ! Allemaal om de hoek :)
Mijn eerste bike was van het type goedkoop :) En dus last van mijn rug, na een paar jaar toch naar een fully ( 10 kg ) en een goed merk, goed laten opmeten, va dat moment nooit geen rugklachten meer gehad. Afgelopen zondag bijv 65 km waarvan 50 in de bossen op een zeer technische parkoers en behalve moe ;) nergens een pijntje.

cluc

Klopt Fully scheelt een hoop. Mijn vader had moeten stoppen met mountainbiken, wanneer hij door ging op een 'gewone bike'
 

DeletedUser

Guest
Yep los daarvan kun je als oudere jongere vooral op de langere afstanden nog aardig meekomen :) Dat explosieve raak je wel wat kwijt, maar ik ben net een diesel, pas na 20/30 km begin ik me echt lekker te voelen :)
morgen weer 40 s'morgens en 40 sávonds ! Heerlijk met dit weer ! ( wel die NN voor vervangen voor een nieuwe RR hij gleed wat teveel in de bochten voor. )

cluc
 

DeletedUser

Guest
Yep los daarvan kun je als oudere jongere vooral op de langere afstanden nog aardig meekomen :) Dat explosieve raak je wel wat kwijt, maar ik ben net een diesel, pas na 20/30 km begin ik me echt lekker te voelen :)
morgen weer 40 s'morgens en 40 sávonds ! Heerlijk met dit weer ! ( wel die NN voor vervangen voor een nieuwe RR hij gleed wat teveel in de bochten voor. )

cluc

Zoveel tijd en zin heb helaas niet om te fietsen. Ik ben ook net een diesel, maar vooral een klimmer. Vaak fiets ik op vakantie twee maal daags. Bijvoorbeel de franse alpen waarin ik dan 6 col's per dag pak.
 

DeletedUser

Guest
Zoveel tijd en zin heb helaas niet om te fietsen. Ik ben ook net een diesel, maar vooral een klimmer. Vaak fiets ik op vakantie twee maal daags. Bijvoorbeel de franse alpen waarin ik dan 6 col's per dag pak.

Voor klimmen ben ik te zwaar voor :( Dan ga ik helemaal kapot :) Maar ik moet fietsen wanneer ik tijd heb, vandaag geen tijd morgen wel dus s'morgens alleen en sávonds met een maat en lampen ( we vertrekken pas op Half 9 de bossen in ) Al bij al fiets ik 3 / 4 x in de week in de zomer en 2 x per week in de winter :) Wel min 2 x per jaar naar de Ardenne ff lekker doodgaan op de fiets :)

cluc
 
Bovenaan