Private TW

DeletedUser

Guest
maar dit idee zal TW niet doe want dan zullen ze nog maarn heel weinig spelers hebben op de gewone server..
enzo zal TW uitsterven nu ze tog al zo goed bezig zijn.
de laatste tijd blijven er maar nieuwe spelers bijkomen dus het ziet het almaar beter uit voor TW.
 

DeletedUser

Guest
Het lijkt me lucratief en bijzonder leuk om via TW de mogelijkheid een privé TW server te huren.

Op deze server kan je zelf alle instellingen als wereld snelheid, bouwsnelheid, etc. instellen en je betaald naar hoe je hem afneemt, afhankelijk van:

- Aantal accounts dat er op aangemaakt kan worden
- Hoe lang de wereld blijft bestaan (met optie tot verlengen)

Ik denk dan aan 1 premium punt per speler, max 200 spelers of zo.

De wereld is te benaderen via private.tribalwars.nl en dan middels een of ander inlogsysteem.

De werelden hebben géén support anders dan de account eigenaar van de wereld, mod functies als bannen en zo zijn niet beschikbaar.

Op die manier kan je via internet toch besloten spelletjes TW spelen zonder dat TW zijn spel kwijtraakt en doordat het relatief kleine servertjes zijn kosten ze TW ook niet veel om te hosten. Daarnaast zou je nog steeds premium moeten kopen voor de overige spelvoordelen.



Op die manier kan je dan ook laddercompetities maken met een select aantal spelers of een iets in die geest .. lijkt me een leuke toevoeging die niet veel kost en wel veel oplevert aan meerwaarde en cashflow.

Als dit gebeurt dan verdient innogames niet echt goed meer want iedereen heeft zijn eigenserver.
dan zal jij wel zeggen maar ze betalen hiervoor. Maar als je even globaal kijkt dan verdienen ze veel meer geld als er gewoon 1 Tw is.

En ps blijft het leuker als er gewoon 1 tribalwars is met veel mensen.
en het verveelt minder snel als je niet de instellingen kan veranderen enzo.
 

DeletedUser

Guest
[RANT]Ik ben niet dom. Ik kan bedenken dat ik een ruimte kan huren en bla bla bla bla. Als je eigenlijk geen argumenten weet te bedenken moet je mss niet op zenden drukken.[/RANT]

Het ging ook niet alleen om snelle instellingen.. maar goed, lees rustig nog een keer de eerste post en mijn eerste reactie in dit topic.

Als ik een servertje wil starten met mijn collega's op het werk, dan heb ik geen zin ze allemaal thuis te hebben. Ik heb ook geen zin om dat in het interne netwerk te moeten knopen met klasse A adressen, omdat TW-Lan dan niet gaat werken (of ik moet het hele netwerk plan hier omgooien... defensie... guess again.)

Als ik dus met mijn collega's wil spelen dan kan dat niet.

Huur ik een server voor 50 PA punten en koop daarmee bv 50 slots voor een maand, dan kan ik met 50 man een maand lang klootviolen op de isntellingen die we willen... snelheid 0,5 en nachtbonus van 17:00 - 07:00 bv (as if)

Het is een leuke extra inkomstenbron voor TW en bied ons de kans eens een besloten TW spelletje te spelen ...

Ik weet niet of je het begrijpt, maar aan 50 PA voor een maand verdient Tribal Wars nogsteeds te weinig om er een server voor open te stellen.

Ik dacht meer aan 150 PA voor, wat dacht je, een weekje? Nee ik denk 4 daagjes.

Alsnog zullen te weinig mensen dit gebruiken.
 

DeletedUser

Guest
het is een leuk id maar ik denk niet dat het realiseerbaar is. een server is duur. en met de pa die jullie voorstellen kom je er lang niet.
 

DeletedUser

Guest
Wat denk je wel niet van updates op al deze servers en support als er fouten optreden. Downtimes etc. Weet je hoe groot dit project zou zijn vor zo een kleine firma?
 

DeletedUser

Guest
kleine firma ??:eek::eek:

Tribalwars is helemaal geen kleine firma , Je kan het zelf een wereld bedrijf noemen.
over de hele wereld hebben ze een server ongeveer.
 

DeletedUser

Guest
dit idee ken ik ook van het spel Airline Mogul. alleen is het wel al snel vervelend: je krijgt gigantisch veel privewerelden en het wordt moeilijk te overzien. en ik vraag me ook af of de kosten voor Tribalwars niet groter zijn dan de kosten van de premiumpunten.
 

DeletedUser

Guest
dit idee ken ik ook van het spel Airline Mogul. alleen is het wel al snel vervelend: je krijgt gigantisch veel privewerelden en het wordt moeilijk te overzien. en ik vraag me ook af of de kosten voor Tribalwars niet groter zijn dan de kosten van de premiumpunten.

ik ben ervan overtuigd dat de kosten voor tribalwars groter zijn dan de opbrengst hiervan.

hetgeen dat ze bv wel zouden kunnen is speciale werelden openen voor bv topspelers van verschillende werelden. dat je bv om mee te mogen doen x aantal premium punten betaalt (zoals speed) en een bepaalde ranking moet hebben. en natuurlijk voor de duur van de wereld premium betaalt. maar dat zou dan enkel bij speciale aangelegenheden ofzo dat ze zulke werelden opendoen.
 

DeletedUser

Guest
ik ben ervan overtuigd dat de kosten voor tribalwars groter zijn dan de opbrengst hiervan.

hetgeen dat ze bv wel zouden kunnen is speciale werelden openen voor bv topspelers van verschillende werelden. dat je bv om mee te mogen doen x aantal premium punten betaalt (zoals speed) en een bepaalde ranking moet hebben. en natuurlijk voor de duur van de wereld premium betaalt. maar dat zou dan enkel bij speciale aangelegenheden ofzo dat ze zulke werelden opendoen.

En hoe weet je dan dat het een topspeler is?
 

DeletedUser

Guest
ik ben ervan overtuigd dat de kosten voor tribalwars groter zijn dan de opbrengst hiervan.

hetgeen dat ze bv wel zouden kunnen is speciale werelden openen voor bv topspelers van verschillende werelden. dat je bv om mee te mogen doen x aantal premium punten betaalt (zoals speed) en een bepaalde ranking moet hebben. en natuurlijk voor de duur van de wereld premium betaalt. maar dat zou dan enkel bij speciale aangelegenheden ofzo dat ze zulke werelden opendoen.

bij topspelers bedoelde ik hier ranking. je kan niet elke speler gaan doorlichten of hij echt goed is of niet.
 

DeletedUser

Guest
ofgewoon dat je verplicht premium moet zijn, dat je maximaal 3 dagen niet-premium magzijn en anders is je acc geblockt totdat je weer hebt betaald
 

DeletedUser

Guest
ofgewoon dat je verplicht premium moet zijn, dat je maximaal 3 dagen niet-premium magzijn en anders is je acc geblockt totdat je weer hebt betaald

daar zou ik niet mee beginnen anders gaan ze mss nog proberen in te voeren op elke wereld en er zijn spelers die uit principe niet willen betalen.
 

DeletedUser

Guest
De huidige discussie ontstaat door niet goed lezen in de eerste plaats.

Op een huidige server zitten iets van 40k spelers. Laat de helft daarvan premium hebben (en ik denk dat ik dan te veel PA gebruikers schat)

Dat is dan dus 20.000 * 5 premium per maand = 100.000 premium punten à €58000 per maand.

De server die ik voorstel is één server, die onderverdeeld wordt in meerdere speelwerelden. Ik zat geloof ik aan 150 deelnemers te denken per prive wereld, wat betekend dat je 266 servertjes van 150 deelnemers kan hosten op één server die nu een reguliere speelwereld draaid. Haal daar voor de overhead nog wat van af en dan kom je toch zeker op een 200 prive werelden per echte server (of cluster, als het dat nu is)

Iedere deelnemer betaald 1 premium punt per maand om deel te mogen nemen, daar krijgt ie dus geen premium voor. Dat betekend dat als er op die ene server (of cluster) het max aantal prive werelden gedraaid wordt er zowieso 150 * 200 = 30.000 PA punten / 5 = 6000 * €2.90 = €17.400,- verdiend wordt zonder dat er ook maar één premium account verkocht is.

Om PA te hebben op die werelden zal je het gewoon moeten kopen.

Er is geen support op die wereld, buiten de persoon die de server huurt.

Vertel me nu nog eens hoe dit niet lucratief is ?

En anders verhoog je het aantal premium punten wat benodigd is om deel te mogen nemen naar 2 of zelfs 3 per maand.


Als het niet gebruikt wordt tot de max dan kost het nagenoeg geen server ruimte, en levert wel op, en in het andere geval lopen ze er nog harder op binnen ;)
 

DeletedUser

Guest
kleine firma ??:eek::eek:

Tribalwars is helemaal geen kleine firma , Je kan het zelf een wereld bedrijf noemen.
over de hele wereld hebben ze een server ongeveer.

lol tribalwars is géén firma
wel innogames de makers van tribalwars :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
De huidige discussie ontstaat door niet goed lezen in de eerste plaats.

Op een huidige server zitten iets van 40k spelers. Laat de helft daarvan premium hebben (en ik denk dat ik dan te veel PA gebruikers schat)

Dat is dan dus 20.000 * 5 premium per maand = 100.000 premium punten à €58000 per maand.

De server die ik voorstel is één server, die onderverdeeld wordt in meerdere speelwerelden. Ik zat geloof ik aan 150 deelnemers te denken per prive wereld, wat betekend dat je 266 servertjes van 150 deelnemers kan hosten op één server die nu een reguliere speelwereld draaid. Haal daar voor de overhead nog wat van af en dan kom je toch zeker op een 200 prive werelden per echte server (of cluster, als het dat nu is)

Iedere deelnemer betaald 1 premium punt per maand om deel te mogen nemen, daar krijgt ie dus geen premium voor. Dat betekend dat als er op die ene server (of cluster) het max aantal prive werelden gedraaid wordt er zowieso 150 * 200 = 30.000 PA punten / 5 = 6000 * €2.90 = €17.400,- verdiend wordt zonder dat er ook maar één premium account verkocht is.

Om PA te hebben op die werelden zal je het gewoon moeten kopen.

Er is geen support op die wereld, buiten de persoon die de server huurt.

Vertel me nu nog eens hoe dit niet lucratief is ?

En anders verhoog je het aantal premium punten wat benodigd is om deel te mogen nemen naar 2 of zelfs 3 per maand.


Als het niet gebruikt wordt tot de max dan kost het nagenoeg geen server ruimte, en levert wel op, en in het andere geval lopen ze er nog harder op binnen ;)

Zo de jut. Ik ga geen server hosten'_'
 

DeletedUser16146

Guest
Ik vind het een geweldig idee, en zie niet waarom dit niet mogelijk zou kunnen zijn. Er was al gezegd tevoren PA betalen, dan krijg je ook geen ongein van niet betalen. Mocht het de kosten niet helemaal dekken, of dat er risico's bij komen, kan er nog een kleine fee als standaard betaald worden voor het openen van de wereld.

Qua uitloop van de goeie spelers, dat denk ik niet. Dit idee zou eerder zijn om tussendoor is te doen, stamgenoten/vrienden onder elkaar een competitie.

Dan kun je ook gewoon LAN doen? nee niet voor iedereen, niet alle pc's zijn er geschikt voor, niet iedereen heeft er verstand van en niet iedereen woont bij elkaar, dus dit zou een ideale oplossing zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een geweldig idee, en zie niet waarom dit niet mogelijk zou kunnen zijn. Er was al gezegd tevoren PA betalen, dan krijg je ook geen ongein van niet betalen. Mocht het de kosten niet helemaal dekken, of dat er risico's bij komen, kan er nog een kleine fee als standaard betaald worden voor het openen van de wereld.

Qua uitloop van de goeie spelers, dat denk ik niet. Dit idee zou eerder zijn om tussendoor is te doen, stamgenoten/vrienden onder elkaar een competitie.

Dan kun je ook gewoon LAN doen? nee niet voor iedereen, niet alle pc's zijn er geschikt voor, niet iedereen heeft er verstand van en niet iedereen woont bij elkaar, dus dit zou een ideale oplossing zijn.

dit zijn grote kosten voor tribalwars zelf voor ze met zoiets kunne beginnen. en dan moet het nog aanslagen ook. ze moeten rekening houden dat ze meerdere tegelijk kunne beginnen. en ze moeten ook rekening houden dat het met momenten niemand is. die werelden zullen niet altijd bezet zijn en als er na een jaar ofzo niemand meer speelt dan zitten ze ineens in de problemen.

het is en blijft een risico voor tw.
 

DeletedUser

Guest
het is wel mogelijk om een twlan op te zetten.. is alleen niks aan aangezien je met 5 man toch nog steeds met te weinig ben...... het zou mogen voor een lan party. je hebt problemen als je het openbaar maakt.
 
Bovenaan