Private TW

DeletedUser

Guest
Het lijkt me lucratief en bijzonder leuk om via TW de mogelijkheid een privé TW server te huren.

Op deze server kan je zelf alle instellingen als wereld snelheid, bouwsnelheid, etc. instellen en je betaald naar hoe je hem afneemt, afhankelijk van:

- Aantal accounts dat er op aangemaakt kan worden
- Hoe lang de wereld blijft bestaan (met optie tot verlengen)

Ik denk dan aan 1 premium punt per speler, max 200 spelers of zo.

De wereld is te benaderen via private.tribalwars.nl en dan middels een of ander inlogsysteem.

De werelden hebben géén support anders dan de account eigenaar van de wereld, mod functies als bannen en zo zijn niet beschikbaar.

Op die manier kan je via internet toch besloten spelletjes TW spelen zonder dat TW zijn spel kwijtraakt en doordat het relatief kleine servertjes zijn kosten ze TW ook niet veel om te hosten. Daarnaast zou je nog steeds premium moeten kopen voor de overige spelvoordelen.



Op die manier kan je dan ook laddercompetities maken met een select aantal spelers of een iets in die geest .. lijkt me een leuke toevoeging die niet veel kost en wel veel oplevert aan meerwaarde en cashflow.
 

DeletedUser

Guest
Is er niet als zoiets? TW-Lan heette het als ik het juist heb... Maar dat is om met dezelfde internet verbinding te spelen, anders is het verboden.
 

DeletedUser

Guest
Is er niet als zoiets? TW-Lan heette het als ik het juist heb... Maar dat is om met dezelfde internet verbinding te spelen, anders is het verboden.

tw-lan is iets wat ik zelf thuis of op het bedrijfsnetwerk kan installeren en draaien. Wat ik voorstel hangt aan internet en wordt geexploiteerd door TribalWars(.nl)

Deelname kost x PA punten per periode en ik stel me zo voor dat de persoon die de server huurt mensen uit kan nodigen en kicken, net zoals met stammen zeg maar.

Mensen die uitgenodigd zijn krijgen er op de hoofdpagina van TW een inlogknop bij.

Door het beperkte aantal deelnemers en het feit dat je alle isntellingen zelf kan bepalen kan je een bepaald type spel opzetten en met kleine groepjes actieve spelers een uitprobeer tuin hebben, of gewoon hard tegen hard spelen, of een speed-ladder, of whatever.
 

DeletedUser

Guest
tw-lan is iets wat ik zelf thuis of op het bedrijfsnetwerk kan installeren en draaien. Wat ik voorstel hangt aan internet en wordt geexploiteerd door TribalWars(.nl)

Deelname kost x PA punten per periode en ik stel me zo voor dat de persoon die de server huurt mensen uit kan nodigen en kicken, net zoals met stammen zeg maar.

Mensen die uitgenodigd zijn krijgen er op de hoofdpagina van TW een inlogknop bij.

Door het beperkte aantal deelnemers en het feit dat je alle isntellingen zelf kan bepalen kan je een bepaald type spel opzetten en met kleine groepjes actieve spelers een uitprobeer tuin hebben, of gewoon hard tegen hard spelen, of een speed-ladder, of whatever.

Daar heb je toch speedrondes voor? Is ook een snelle snelheid en zitten ook een beperkt aantal spelers op.
 

DeletedUser

Guest
jep, en anders kom je toch gewoon met z'n allen bij elkaar en doe je daar twlan?
 

DeletedUser

Guest
huur een ruimte? heb ik wel is gedaan gewoon met 50-80 andere hetzelfde spel gespeeld tegen elkaar
 

DeletedUser

Guest
[RANT]Ik ben niet dom. Ik kan bedenken dat ik een ruimte kan huren en bla bla bla bla. Als je eigenlijk geen argumenten weet te bedenken moet je mss niet op zenden drukken.[/RANT]

Het ging ook niet alleen om snelle instellingen.. maar goed, lees rustig nog een keer de eerste post en mijn eerste reactie in dit topic.

Als ik een servertje wil starten met mijn collega's op het werk, dan heb ik geen zin ze allemaal thuis te hebben. Ik heb ook geen zin om dat in het interne netwerk te moeten knopen met klasse A adressen, omdat TW-Lan dan niet gaat werken (of ik moet het hele netwerk plan hier omgooien... defensie... guess again.)

Als ik dus met mijn collega's wil spelen dan kan dat niet.

Huur ik een server voor 50 PA punten en koop daarmee bv 50 slots voor een maand, dan kan ik met 50 man een maand lang klootviolen op de isntellingen die we willen... snelheid 0,5 en nachtbonus van 17:00 - 07:00 bv (as if)

Het is een leuke extra inkomstenbron voor TW en bied ons de kans eens een besloten TW spelletje te spelen ...
 

DeletedUser

Guest
ik betwijfel of je zoon idee kan zetten hier bij...

dit gaat toc in de richting van innogames gaat....
 

DeletedUser

Guest
ik betwijfel of je zoon idee kan zetten hier bij...

dit gaat toc in de richting van innogames gaat....

Ehrm ... je koopt het ook gewoon bij Innogames, en de server staat ook gewoon bij hun, ze leveren alleen geen in-game support en bemoeien zich niet met die servers qua instellingen.

Voor de rest is het gewoon de huisige versie van TW en koop je niets meer dan server-slots en tijd.
 

DeletedUser710

Guest
Tsja maar dan wil iedereen die servers huren...
En zo goedkoop is een server ook weer niet.
 

DeletedUser

Guest
Tsja maar dan wil iedereen die servers huren...
En zo goedkoop is een server ook weer niet.

Nu: 4k gebruikers, een deel PA.

Dan: 200 gebruikers, 200 PA punten, 1 maand looptijd.

4000 PA = €1520 voor 4k gehuurde slots per maand.

Dat wil zeggen dat één huidige server die dit plan zou hosten 20 wereldjes kan hosten met max 200 gebruikers om aan een totaal van 4k gebruikers te komen er vanuit gaande dat ze net zo intensief gebruikt worden als de huidige speelwerelden, wat wss niet het geval zal zijn.

Die server levert dan (€1520,- per maand - kosten) op. Dat lijkt me uit kunnen eerlijkgezegd ;)
 

DeletedUser15245

Guest
Lijkt mij een fantastich plan!
Alleen, als dan een server 20 werelds draaid,ls er dan 5 zijn met een ontiegelijke snelheid(hoog) dan worden die servers heel zwaar belast....
Lijkt mij een goed plan maar dan moeten ze wel zeggen dat je niet sneller mag dan 500 ofzo.
 

Deleted User - 9131

Guest
Lijkt me niet echt haalbaar, er zouden dan nieuwe servers bij moeten komen en dat kost ook weer geld, bovendien kan hier misbruik van gemaakt worden tenzei alle codes etc. goed beschermd worden.
 

DeletedUser21510

Guest
Het lijkt me lucratief en bijzonder leuk om via TW de mogelijkheid een privé TW server te huren.

Op deze server kan je zelf alle instellingen als wereld snelheid, bouwsnelheid, etc. instellen en je betaald naar hoe je hem afneemt, afhankelijk van:

- Aantal accounts dat er op aangemaakt kan worden
- Hoe lang de wereld blijft bestaan (met optie tot verlengen)

Ik denk dan aan 1 premium punt per speler, max 200 spelers of zo.

De wereld is te benaderen via private.tribalwars.nl en dan middels een of ander inlogsysteem.

De werelden hebben géén support anders dan de account eigenaar van de wereld, mod functies als bannen en zo zijn niet beschikbaar.

Op die manier kan je via internet toch besloten spelletjes TW spelen zonder dat TW zijn spel kwijtraakt en doordat het relatief kleine servertjes zijn kosten ze TW ook niet veel om te hosten. Daarnaast zou je nog steeds premium moeten kopen voor de overige spelvoordelen.



Op die manier kan je dan ook laddercompetities maken met een select aantal spelers of een iets in die geest .. lijkt me een leuke toevoeging die niet veel kost en wel veel oplevert aan meerwaarde en cashflow.

dus je bedoelt eigenlijk dat je een eigen wereld krijgt ofzoiets dergelijks waar bijv maar 5000 spelers op kunnen
 

DeletedUser

Guest
Pirate server.
Kennen jullie vast wel van andere game's.
Dit is illigaal!
 

Deleted User - 9131

Guest
Het gaat er dus om dat tegen betaling dit LEGAAL kan ;) Voor een beperkt aantal spelers.
 

DeletedUser

Guest
Tja, tegen betaling. Kan het wel maar hoeveel moet dit ideetje kosten?
 

DeletedUser20781

Guest
Tja, tegen betaling. Kan het wel maar hoeveel moet dit ideetje kosten?

Ik denk dat dit soort dingen aardig wat geld gaat kosten.
Ik zelf kan geen prijs(en) noemen, maar weet wel dat het aardig wat geld en tijd vereist.
 
Bovenaan