Politieke partijen

Wie zou je stemmen/wie stem je?

  • PvdA

    Stemmen: 12 25,5%
  • PvdD

    Stemmen: 3 6,4%
  • Pvv

    Stemmen: 8 17,0%
  • CDA

    Stemmen: 2 4,3%
  • SP

    Stemmen: 6 12,8%
  • D66

    Stemmen: 2 4,3%
  • Cristen Unie

    Stemmen: 2 4,3%
  • SGP

    Stemmen: 1 2,1%
  • VVD

    Stemmen: 3 6,4%
  • ik stem nooit

    Stemmen: 8 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
LOL?
Denk je echt. PF had aanhang. Wilders is een idioot. dat jullie er zulk vertrouwen in hebben. Volg je de peilingen?
 

DeletedUser2679

Guest
wilders laat zich niet bezeiken, net als fortuyn destijds. Tegen andermans ideeën, gaat hij keihard in, ook al gaat hij hiermee, tegen een hele partij, of zelfs heel kabinet in. Hij zegt zijn mening, en laat zich niet omlullen door 1 of andere grote partij. Hierdoor krijgt hij ook regelmatig ruzie, en zo heeft hij dus nu onderhand wel met iedere partij al diverse ruzietjes gehad. So what?

Als hij genoeg stemmen heeft, zodat niemand meer om hem heen kan, komt hij toch aan de macht, of die andere dat willen, of niet. Mijn stem heeft hij i.i.g. altijd! tenzij er iemand opstaat die NOG meer in de buurt komt van fortuyn.

PS: het is coalitie:)
 

DeletedUser

Guest
hij wordt bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk na CDA de grootste partij en dan komt hij echt wel met CDA, PVV en VVD in het kabinet

En dan krijgen we een Rechtse colaitesie ( of hoe je dat ook mag schrijven)

Dus Wilders maakt wel degelijk een kans xD ( zo'n een of ander vaag Cartem lagje)

als alle partijen behalve PVV samen gaan zullen die toch de meerderheid hebben he, en het is coalitie:p
 

DeletedUser2679

Guest
@kdeb, nu even een hele andere kant belichten: weet je hoeveel (extreem) rechtsen er in dit land zijn? weet je hoeveel (extreem) rechtsen jongeren er zijn? volg je het nieuws? dan weet je dat dit echt explosief groeit. Wat denk je dat gebeurd als die allemaal volwassen worden en stemrecht krijgen??? juist ja, dan stemmen ze op degene die het meeste bij hun mening in de buurt komt, en dat is alleen wilders.
Dit is echt een zeer groot wordende "vloeiïng", die je niet over het hoofd mag zijn. Ik ben zelf ook nog niet zo overdreven lag volwassen:p , en ik heb in mijn tijd op de middelbare school ,en ook op de opleiding, hier zelf een zeer grote groei van gemerkt. Niet per-sé dat extreem rechts, maar veel meer rechtsen, die allemaal voor fortuyn en nu voor wilders waren. Deze groei, wordt alleen maar groter, als de regering zo blijft handelen als ze nu doen, en de aanhang van wilders, zeker onder de jongeren, blijft stijgen....
 

DeletedUser

Guest
@kdeb, nu even een hele andere kant belichten: weet je hoeveel (extreem) rechtsen er in dit land zijn? weet je hoeveel (extreem) rechtsen jongeren er zijn? volg je het nieuws? dan weet je dat dit echt explosief groeit. Wat denk je dat gebeurd als die allemaal volwassen worden en stemrecht krijgen??? juist ja, dan stemmen ze op degene die het meeste bij hun mening in de buurt komt, en dat is alleen wilders.
Dit is echt een zeer groot wordende "vloeiïng", die je niet over het hoofd mag zijn. Ik ben zelf ook nog niet zo overdreven lag volwassen:p , en ik heb in mijn tijd op de middelbare school ,en ook op de opleiding, hier zelf een zeer grote groei van gemerkt. Niet per-sé dat extreem rechts, maar veel meer rechtsen, die allemaal voor fortuyn en nu voor wilders waren. Deze groei, wordt alleen maar groter, als de regering zo blijft handelen als ze nu doen, en de aanhang van wilders, zeker onder de jongeren, blijft stijgen....

Dat ligt per gebied anders. als je op mijn school verkiezingen zou houden zouden er misschien 20 stemmen PVV zijn. het ligt er echt aan.
En ik zou zo graag zien dat er dan een andere rechtse partij kwam dan wilders.
 

DeletedUser2568

Guest
Ben belg
dus zou niet weten wie dat allemaal is
en in België zou ik stemmen voor CD&V
Dus democraat
 

DeletedUser

Guest
heey groenlinks staat er niet eens bij op die zou ik stemmen
 

DeletedUser1348

Guest
ik stem op de nieuwe partij, de grote concurrent van PvdD , de :ptdD (Partij tefen de dieren:p ). Grapje, maar de PvdD gaat te ver, 5 dieren op een boerderij?? waar moet ik dan van leven??? 5 buffels ???
 

DeletedUser

Guest
ik stem op de nieuwe partij, de grote concurrent van PvdD , de :ptdD (Partij tefen de dieren:p ). Grapje, maar de PvdD gaat te ver, 5 dieren op een boerderij?? waar moet ik dan van leven??? 5 buffels ???

zulke plannen komen er uiteindelijk toch niet door, maar bedenk wel dat er bijvoorbeeld over 40 jaar amper vis meer zal zijn als het gwoon zo doorgaat

@drugs: als je dan gwoon met zn allen stiekem afspreekt om altijd tegen te stemmen kunnen ze nog niet veel beginnen;)
 

DeletedUser1348

Guest
zulke plannen komen er uiteindelijk toch niet door, maar bedenk wel dat er bijvoorbeeld over 40 jaar amper vis meer zal zijn als het gwoon zo doorgaat

@drugs: als je dan gwoon met zn allen stiekem afspreekt om altijd tegen te stemmen kunnen ze nog niet veel beginnen;)
ja, maar ik hoop wel dat er dan nog buffels zijn, want die zijn leuk:p, wij hebben die, op een kan je zitten
 

DeletedUser

Guest
Wilders is een zielige gast. Hij heeft geen enkel respect meer van andere partijen dus hoe zou hij ooit iets kunnen doen. iedereen zou hem tegenwerken etc... Denk niet dat hij ooit in een kabinet komt

Pim Fortuyn had ook geen respect van de 'gevestigde' partijen, en aangezien Wilders een nawee is van de Pim Fortuyn-revolutie is, is het meer dan logisch dat hij geen respect krijgt van andere partijen. Wat ook betreffende een aantal van zijn standpunten meer dan logisch is.
 

DeletedUser

Guest
Pim Fortuyn had ook geen respect van de 'gevestigde' partijen, en aangezien Wilders een nawee is van de Pim Fortuyn-revolutie is, is het meer dan logisch dat hij geen respect krijgt van andere partijen. Wat ook betreffende een aantal van zijn standpunten meer dan logisch is.

zoals je weet respecteerden in ieder geval sommige partijen nog PF. geen van de partijen respecteert wilders
 

DeletedUser

Guest
Pim Fortuyn had ook geen respect van de 'gevestigde' partijen, en aangezien Wilders een nawee is van de Pim Fortuyn-revolutie is, is het meer dan logisch dat hij geen respect krijgt van andere partijen. Wat ook betreffende een aantal van zijn standpunten meer dan logisch is.

Pim was een voorbeeld voor de VVD , Wilders overdrijft maar komt wel in de buurt, Pim had zeker wel steun van de VVD en van het CDA maar dat viel weg naar 'de moord' :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Drugs, als je het in je laatste post over Pim hebt, bedoel je daarbij niet LPF?
anyway,
VVD en CDA stonden niet achter Pimmetje, ze waren neutraal. Bijna élke partij was bezig met het demoniseren, het zwart maken, van Pim. Pim wou een einde maken aan het achterkamertjes-politiek. Aangezien de meeste partijen ontzettend van achterkamertjes-politiek houden, en op die manier alleen maar kunnen bestaan, was dit een gevoelig punt. Pim had hartstikke, 100% gelijk in zijn standpunten. Toegegeven, sommige standpunten waren extreem, maar pim die was tenminste iemand die achter zijn standpunten stond, en recht voor zijn raap was en niet iemand was zoals die slappe lullen die nu het volk 'vertegenwoordigen'. Figuren zoals Wilders, en Pim (ze zijn niet met elkaar te vergelijken, alleen op intergratie-belang naar mijn mening) zullen net zolang komen, totdat er een echte volksvertegenwoordiger zal komen. En ik zie dat nog niet erg snel gebeuren. Kijk maar naar wat er met Pim Fortuyn is gebeurd..
 

DeletedUser

Guest
oke ik zie hier net dat iemand op de SGP heeft gestemt
ik vind dat best maar, serieus,
als je zegt op punt 1 "naar de bijbel leven"
en dan op punt 3 "dood straf invoeren"

dat is een beetje tegen strijdig of niet?
"Gij zult niet doden" - "doodstraf invoeren"

dus als iemand op een partij zou stemmen in dit geval om de doodstraf in te voeren, kijk ook even wat de partij voor de rest zegt:

"vrouwen mogen geen politieke- of openbare functie bekleden"

(meer heb ik even niet kunnen vinden, als iemand dat wel doet vul me aan)

_______
dus nogmaals ik vind het best dat je er op wou stemmen en ik hoop dat je dan ook de meeste punten hebt na gekeken en het niet zomaar op 1 punt baseert of het voor de grap doet
 

DeletedUser

Guest
oke ik zie hier net dat iemand op de SGP heeft gestemt
ik vind dat best maar, serieus,
als je zegt op punt 1 "naar de bijbel leven"
en dan op punt 3 "dood straf invoeren"

dat is een beetje tegen strijdig of niet?
"Gij zult niet doden" - "doodstraf invoeren"

dus als iemand op een partij zou stemmen in dit geval om de doodstraf in te voeren, kijk ook even wat de partij voor de rest zegt:

"vrouwen mogen geen politieke- of openbare functie bekleden"

(meer heb ik even niet kunnen vinden, als iemand dat wel doet vul me aan)

_______
dus nogmaals ik vind het best dat je er op wou stemmen en ik hoop dat je dan ook de meeste punten hebt na gekeken en het niet zomaar op 1 punt baseert of het voor de grap doet

voor de duidelijkheid, ik stem niet op de sgp, maar toch vond ik het even nodig om te reageren....

doodstraf in de bijbel is heel normaal.
mensen die zondigen (erge zonden) worden gestenigd.
mensen die veroordeeld worden door het sanhedrin (hoge raad) kunnen ook worden gestenigd.

de hele bijbel staat vol met zulke straffen, god zelf straft ook zwaar!

Dus wat dat betreft is de doodstraf makkelijk te verdedigen,
maar.... Jezus zegt: wie zonder zonde is, die werpe de eerste steen.

helaas blijven er dan weinig steenwerpers over....

daarom vind ik dat je zelf niet de doodstraf mag uitdelen.
je doet zelf net zou hard (zonden/misdaden ook al zijn het kleine) en je maakt ook fouten, als je ziet dan in de vs 1 op 5? onterecht tot de doodstraf is veroordeeld, dan is de doodstraf een te gevaarlijke straf.

bij levenslang kun je nog terugdraaien, bij doodstraf niet.
 

DeletedUser

Guest
als we het over de bijbel hebben. Yellow heeft nog ergens in het vrij forum een mooi stukje tegen alles wat god te maken heeft geschreven.
 

DeletedUser

Guest
met wilders wil niemand(geen partij) samenwerken, hij heeft letterlijk gezegd:


als moslims nog in nl willen leven moeten ze de helft uit de koran scheuren :S

Dat laatste kan enigszins begrepen worden als je de Koran gelezen hebt, en het op een bepaalde manier interpreteert. Dit wordt dus een ramp als de Koran wordt uitgelegd door een extremistische imam of mullah(maar datzelfde kun je ook vinden in het Christendom en het Jodendom, hoewel dat hier niet zo aanwezig is).


Over Pim Fortuyn kunnen de meesten dit misschien nog even lezen:

http://www.pimfortuynarchief.nl/demonisering.htm
TROUW - 11-mei-2002
 
Bovenaan