Politieke partijen

Wie zou je stemmen/wie stem je?

  • PvdA

    Stemmen: 12 25,5%
  • PvdD

    Stemmen: 3 6,4%
  • Pvv

    Stemmen: 8 17,0%
  • CDA

    Stemmen: 2 4,3%
  • SP

    Stemmen: 6 12,8%
  • D66

    Stemmen: 2 4,3%
  • Cristen Unie

    Stemmen: 2 4,3%
  • SGP

    Stemmen: 1 2,1%
  • VVD

    Stemmen: 3 6,4%
  • ik stem nooit

    Stemmen: 8 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2679

Guest
er zijn altijd mensen die weer iets anders moeten:p




(grapje natuurlijk,voordat iemand dadelijk hier weer volle gas op inhaakt...)
 

DeletedUser

Guest
heeft iemand geschiedenis gevolgd (lees: ook opgelet)
of heeft iemand maatschappijleer gehad (lees weer: ook opgelet)


pvda en cda (of hun voorgangers) wisselen elkaar de hele tijd af,

eerst heb je de pvda, er is geld zat, (of niet), pvda geeft allemaal sociale voorzieningen, uitkeringeringen gaan omhoog, sociale voorzieningen (ziekenhuizen scholen) worden goedkoper.
gevolg, schatkist loopt leeg, regering moet geld bijlenen, nog ergere schulden etc.


op het punt dat het te erg wordt, wordt er weer massaal cda gestemd.

cda gaat aan de slag: geld tekort, we gaan bezuinigen, mensen moeten meer betalen, krijgen minder terug, immers het geld gaat op aan de schulden die de pvda! gecreerd heeft.

uiteindelijk zijn de uitkeringen lager, de premies hoger, economie trekt weer aan, mensen verdienen weer meer, maar moeten daar ook meer van uitgeven.

op het moment dat economie weer goed draait, denken de mensen:
verrek, ik heb hoog inkomen, maar ik geef er wel te veel vanuit,
toen de pvda er was, hoefde ik minder te betalen: conclusie ik stem pvda,

waarna de pvda weer geld kan uitgeven, dat gespaard is door de cda.



wat ik ook zal stemmen de volgende keer, pvda wordt het niet.
 

DeletedUser

Guest
CDA kan in jouw verhaal vervangen worden door de VVD...

CDA is immers altijd, behalve tijdens paars, de regeringspartner geweest van of PvdA, of VVD. Dan zou jouw verhaal dus ook niet kloppen..
 

DeletedUser

Guest
Hierdoor komt het juist dat de economie in balans is. Door die balans gaat het goed met het land. als er 1 lang aan de macht is dan gaat het een kant op en dat is slecht.
 

DeletedUser

Guest
de PVV is ook wel hier mee bezig, hij is alleen nog niet zo groot maar wacht maar tot over 4 jaar
 

DeletedUser2679

Guest
eventjes naar het berichtje(s) erboven kijken, en je weet het:D
 

DeletedUser

Guest
Nederland is een prachtig land. Maar het staat onder druk. Om tal van redenen. De politieke elite in Nederland negeert stelselmatig de belangen en problemen van de burger.

Het is nog steeds niet veilig op straat door onvoldoende politie en te lage straffen. Het aantal vreemdelingen dat jaarlijks naar ons land komt is nog steeds excessief hoog. De demografische ontwikkelingen zijn ronduit zorgelijk: de meerderheid van de jongeren in de grote steden is nu al van niet-westerse afkomst. De overheid is veel te groot en heft te veel belastingen zowel op landelijk als gemeentelijk niveau zodat burgers iedere maand opnieuw te weinig van hun eigen verdiende geld overhouden. En kwetsbare mensen zoals ouderen in verpleeg- en verzorgingshuizen leiden te vaak een mensonwaardig bestaan. Ondertussen wordt een politieke partij voor pedofielen opgericht en worden dierenmishandelaars ongestraft of met hooguit een boete naar huis gestuurd. Dat kan en moet allemaal zoveel beter. Het fatsoen moet terug in onze samenleving.



Dit vind de PVV wel het belangerijkst :rolleyes:
 

DeletedUser2679

Guest
Nederland is een prachtig land. Maar het staat onder druk. Om tal van redenen. De politieke elite in Nederland negeert stelselmatig de belangen en problemen van de burger.

Het is nog steeds niet veilig op straat door onvoldoende politie en te lage straffen. Het aantal vreemdelingen dat jaarlijks naar ons land komt is nog steeds excessief hoog. De demografische ontwikkelingen zijn ronduit zorgelijk: de meerderheid van de jongeren in de grote steden is nu al van niet-westerse afkomst. De overheid is veel te groot en heft te veel belastingen zowel op landelijk als gemeentelijk niveau zodat burgers iedere maand opnieuw te weinig van hun eigen verdiende geld overhouden. En kwetsbare mensen zoals ouderen in verpleeg- en verzorgingshuizen leiden te vaak een mensonwaardig bestaan. Ondertussen wordt een politieke partij voor pedofielen opgericht en worden dierenmishandelaars ongestraft of met hooguit een boete naar huis gestuurd. Dat kan en moet allemaal zoveel beter. Het fatsoen moet terug in onze samenleving.



Dit vind de PVV wel het belangerijkst :rolleyes:


en zeg nu zelf, daar KUN je het gewoonweg niet ONEENS mee zijn...


WAt een PRACHTIGE samenvatting overigens!
 

DeletedUser

Guest
op dit moment bevalt geen enkele partij mij. PVV komt aardig in de buurt, maar Wilders is een losgeslagen idioot (Zie: Hij wil Iran bombarderen).

Als er ooit een partij komt zoals toen Pimmetje nog leefde, zou ik daar op stemmen. Bovendien; de regering luistert niet. er moet naar mijn mening een partij komen die:

meer blauw op straat ondersteunt.
Zwaardere straffen opstelt.
Minder zeurt over de verantwoordelijkheid van de beroepsmilitairen (Zie Eric O.).

En misschien wel het belangrijkste punt:
Het allochtonen-beleid aanpakken. Voorbeeld: de rellen bij Jong Oranje - Marokko. Die onruststokers naar hun eigen land schieten en de grenzen sluiten voor immigranten van die nationaliteit. Op die manier zijn ze voor elkaar verantwoordelijk.


EDIT: Partij van de Dieren. What the Fuck zijn die lui? Dieren hebben geen stemrecht, dus oprotten uit het kabinet, ze maken de Nederlandse regering belachelijk.
Helemaal mee eens! en dat meen ik serieus:)
 

DeletedUser2679

Guest
wilders is alles behalve een losgeslagen idioot, en de enigste die in de buurt komt van pim fortuyn. Natuurlijk, als pimmie er nog was, stemde ik UITERAARD op hem, maar het is HELAAS niet meer zo (dat hij voor het debielste wat ik kan verzinnen vermoord is, daar zal ik het nu maar niet over hebben.....), maar iran bombarderen is natuurlijk gewoon een statement om de discussie aan te wakkeren. Wees maar neit bang, als hij aan de macht is, bombardeert hij iran heus niet;)


Pim fortuyn, was NOG extremer, en dit vond ik wel een fijne,welkome afwisseling , tussen het standaard den haags dagelijks geneuzel en gekeuvel. Hij zei wat hij wilde, waar hij wilde, zonder een blad voor de mond te houden, daar houd ik van. Mensen die elkaar napraten, kun je al genoeg vinden in den-haag....

En ik ben ervan overtuigd, dat als pim er nog was geweest, alles anders was geworden.... Hij kreeg nl. vanaf het begin super veel support, waar wilders nog VEEL te veel campagne moet voeren voor zijn support. Maar wilders strookt nu eenmaal het beste met mijn meningen, en komt het dichtste bij fortuyn in de buurt, dus is dit een logische keuze. VVD,PVDA,CDA e.d. is wat mij betreft 1 pot nat.


En het feit dat er hier gewoon een pedofielenpartij mag worden opgericht, zegt denk ik genoeg over NL, dit MOET anders....
 

DeletedUser

Guest
Ja idd de LPF was wel een Top partij

Maar nu komt PVV er het dichts bij en van dat bombaderen, daar is dat wijf van VVD mee begonnen ( nee niet verdonk, maar die ander )
 

DeletedUser2679

Guest
Ja idd de LPF was wel een Top partij

Maar nu komt PVV er het dichts bij en van dat bombaderen, daar is dat wijf van VVD mee begonnen ( nee niet verdonk, maar die ander )



jij slaat de spijker op de kop. PVV, of wilders, is hier niet eens mee begonnen, hij is erin meegegaan, ok, maar als je erover wilt zeuren, moet je natuurlijk wel de starter van het verhaaltje pakken.
 

DeletedUser

Guest
wilders is alles behalve een losgeslagen idioot, en de enigste die in de buurt komt van pim fortuyn. Natuurlijk, als pimmie er nog was, stemde ik UITERAARD op hem, maar het is HELAAS niet meer zo (dat hij voor het debielste wat ik kan verzinnen vermoord is, daar zal ik het nu maar niet over hebben.....), maar iran bombarderen is natuurlijk gewoon een statement om de discussie aan te wakkeren. Wees maar neit bang, als hij aan de macht is, bombardeert hij iran heus niet;)


Pim fortuyn, was NOG extremer, en dit vond ik wel een fijne,welkome afwisseling , tussen het standaard den haags dagelijks geneuzel en gekeuvel. Hij zei wat hij wilde, waar hij wilde, zonder een blad voor de mond te houden, daar houd ik van. Mensen die elkaar napraten, kun je al genoeg vinden in den-haag....

En ik ben ervan overtuigd, dat als pim er nog was geweest, alles anders was geworden.... Hij kreeg nl. vanaf het begin super veel support, waar wilders nog VEEL te veel campagne moet voeren voor zijn support. Maar wilders strookt nu eenmaal het beste met mijn meningen, en komt het dichtste bij fortuyn in de buurt, dus is dit een logische keuze. VVD,PVDA,CDA e.d. is wat mij betreft 1 pot nat.


En het feit dat er hier gewoon een pedofielenpartij mag worden opgericht, zegt denk ik genoeg over NL, dit MOET anders....

Wilders is een zielige gast. Hij heeft geen enkel respect meer van andere partijen dus hoe zou hij ooit iets kunnen doen. iedereen zou hem tegenwerken etc... Denk niet dat hij ooit in een kabinet komt
 

DeletedUser

Guest
hij wordt bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk na CDA de grootste partij en dan komt hij echt wel met CDA, PVV en VVD in het kabinet

En dan krijgen we een Rechtse colaitesie ( of hoe je dat ook mag schrijven)

Dus Wilders maakt wel degelijk een kans xD ( zo'n een of ander vaag Cartem lagje)
 
Bovenaan