Politieke partijen

Wie zou je stemmen/wie stem je?

  • PvdA

    Stemmen: 12 25,5%
  • PvdD

    Stemmen: 3 6,4%
  • Pvv

    Stemmen: 8 17,0%
  • CDA

    Stemmen: 2 4,3%
  • SP

    Stemmen: 6 12,8%
  • D66

    Stemmen: 2 4,3%
  • Cristen Unie

    Stemmen: 2 4,3%
  • SGP

    Stemmen: 1 2,1%
  • VVD

    Stemmen: 3 6,4%
  • ik stem nooit

    Stemmen: 8 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
dat is een heel goed idee, die mensen naar van die centra's laten gaan, want idd, daar ligt het probleem: bij de verveling

nog een opmerkelijk feit over het nederlands: als je alle nederlanders de integratie test laat doen, zou !meer dan de helft! zakken, ikzelf had een 4 ongeveer, wat dus zou betekenen dat ik zou zakken, maar ik ben 7/8 nederlands en 1/8 belgisch, leg me eens uit waarom ik dan niet goed geintegreerd zou zijn:eek:
 

DeletedUser

Guest
Naar mijn idee steel je meestal niet iets omdat je je verveelt, je molt iets omdat je je verveelt.
 

DeletedUser

Guest
Naar mijn idee steel je meestal niet iets omdat je je verveelt, je molt iets omdat je je verveelt.

ja, maar hun vinden stelen misschien beter vermaak, dat ligt helemaal aan de persoon... en zonder werk MOET je misschien wel jatten omdat je ook nog geen uitkering krijgt omdat je nog geen paspoort hebt(weet niet zeker of dat hier zo kan, maar ik zie het zou gebeuren)
 

DeletedUser

Guest
stelen komt misschien niet omdat je je verveelt maar vandalisme zeker wel en dat is een groot probleem. Voor alle jongeren is dat een probleem
 

DeletedUser

Guest
Bonusmaximum (weet niet of die er is en anders omlaag). minimumloon omhoog. Hogere belasting voor rijke mensen. Bedrijven vind ik niet zo erg.
Bonusmaximum kan wat mij betreft ook omlaag, dat kan beter in het bedrijf geïnvesteerd worden. Ik vraag me ook af waarom je hogere belasting wil voor rijke mensen, ik vraag me af waarom zij procentueel meer moeten afstaan(terwijl ze al meer betalen) dan mensen die een minder inkomen hebben.

Verder kan ik me totaal vinden in Masterfire's verhaal.
 

DeletedUser

Guest
Bonusmaximum kan wat mij betreft ook omlaag, dat kan beter in het bedrijf geïnvesteerd worden. Ik vraag me ook af waarom je hogere belasting wil voor rijke mensen, ik vraag me af waarom zij procentueel meer moeten afstaan(terwijl ze al meer betalen) dan mensen die een minder inkomen hebben.

Verder kan ik me totaal vinden in Masterfire's verhaal.

ik zeg niet dat ik het met alles eens ben maar ik vindt dat er meer aan gedaan moet worden dan tot nu toe wordt gedaan.
 

DeletedUser2679

Guest
PVV, gewoonweg vanwege het feit ,dat deze hun meningen het dichts mijn eigen meningen benaderen. Ik ben echt niet tegen allochtonen, maar wel 100 procent tegen diegene, die hiernaartoe komen, en naar 3a4 jaar nog steeds geen woordje NL spreken, die hiernaar toe komen om de boel te verzieken(lees crimineeltje spelen), en niet willen kiezen voor 1 nationaliteit. Of je kiest ervoor NLer te zijn, en je hebt alle rechten/plichten van de nederlander, of je kiest ervoor turk/marokkaan/pool/rus of whatever te blijven, en je blijft ook maar lekker waar je bent. Want die dubbele nationaliteit komt de integratie echt niet ten goede. Want zo blijft iedereen officieel toch nog turk/marokkaan/rus enz.

Verder ben ik ook zeker voor strengere straffen, ook al zijn ze hier, vergeleken met andere landen niet mild(volgens sommige). Zeker politieke moorden(zie pim fortuyn), mogen van mij veeeeeeeeeel harder bestraft worden. Dit is een moord op iemand die met zijn partij , TE veel macht dreigde te krijgen in NL, en dus ook hun eigen ideeen ten uitvoer konden gaan brengen. Door Pim te vermoorden, is hetgeen gelukt wat de bedoeling was, LPF is ingestort, en hun ideeen met hun.(ook al ging het alleen maar om het bont).

Verder vind ik dat iedereen wel klaagt over balkenende, maar stemmen ze iets anders bijde volgende verkiezingen, NEE. Dan ook niet klagen. balkenende is nl. 1 van de laatste die luisterd naar het volk. Hiervoor komt de SP nog eerder in aanmerking, alhoewel die ook al niet erg veel meer luisteren......
 

DeletedUser

Guest
Ik snap dat gedoe van de luisterenden echt niet. oh die luistert naar het volk en die niet. Denk redelijk na. Wat wordt daarmee bedoeld? Ik zie nog niks gebeuren. hoeveel er ook "geluisterd" wordt. Btw als marrokaan kan je niet van je nationaliteit af en denk eens na. Als jij naar australie gaat imigreren zou jij dan ook de australische nationaliteit snel aannemen. Een nationaliteit is toch iets van jezelf.

Straffen moeten strenger maar wat je zegt over PF, dat is geen voorbeeld. Het is eenmaal gebeur dus kan het geen voorbeeld zijn.
 

DeletedUser

Guest
Verder vind ik dat iedereen wel klaagt over balkenende, maar stemmen ze iets anders bijde volgende verkiezingen, NEE. Dan ook niet klagen. balkenende is nl. 1 van de laatste die luisterd naar het volk. Hiervoor komt de SP nog eerder in aanmerking, alhoewel die ook al niet erg veel meer luisteren......

ik zal je even iets vertellen over cda(dus balkenende) dit is saai, maar het maakt wel duidelijk dat jij er niet heel veel verstand van hebt:p

vroeger waren er allemaal zuilen, een daarvan was de rooms-katholieke zuil, zoals je weet zijn er daar redelijk veel van in nederland, het was ook die zuil waar de meeste mensen hun kerk volgden(protestanten doen niet aan priesters met veel macht enzo, dus die vallen af voor dit verhaal:p ) het was dan ook zo dat je kerk soms voor jou stemde in die tijd(je moest je stemkaartje afgeven, en anders werd je verplicht om op de grootste rk partij te stemmen, anders moest je naar de hel, waar ze toen veel erger over dachten dan nu) het zit er dan ook bij alle oudere mensen heel erg ingebrandd om op een rk partij te stemmen, op dit moment is dat dus vooral cda, zoals je weet is er heel veel vergrijzing nu=>veel stemmen voor cda, dus alle ouderen stemmen op balkenende, niet de jongeren(natuurlijk ook wel, maar die beslissen daar meer zelf over) de ouderen doen dat gwoon automatisch(zoals mijn opa) daardoor kan CDA dus zo vaak winnen, denk daar maar eens over na:p
 

DeletedUser

Guest
PVV, gewoonweg vanwege het feit ,dat deze hun meningen het dichts mijn eigen meningen benaderen. Ik ben echt niet tegen allochtonen, maar wel 100 procent tegen diegene, die hiernaartoe komen, en naar 3a4 jaar nog steeds geen woordje NL spreken, die hiernaar toe komen om de boel te verzieken(lees crimineeltje spelen), en niet willen kiezen voor 1 nationaliteit. Of je kiest ervoor NLer te zijn, en je hebt alle rechten/plichten van de nederlander, of je kiest ervoor turk/marokkaan/pool/rus of whatever te blijven, en je blijft ook maar lekker waar je bent. Want die dubbele nationaliteit komt de integratie echt niet ten goede. Want zo blijft iedereen officieel toch nog turk/marokkaan/rus enz.

Verder ben ik ook zeker voor strengere straffen, ook al zijn ze hier, vergeleken met andere landen niet mild(volgens sommige). Zeker politieke moorden(zie pim fortuyn), mogen van mij veeeeeeeeeel harder bestraft worden. Dit is een moord op iemand die met zijn partij , TE veel macht dreigde te krijgen in NL, en dus ook hun eigen ideeen ten uitvoer konden gaan brengen. Door Pim te vermoorden, is hetgeen gelukt wat de bedoeling was, LPF is ingestort, en hun ideeen met hun.(ook al ging het alleen maar om het bont).

Verder vind ik dat iedereen wel klaagt over balkenende, maar stemmen ze iets anders bijde volgende verkiezingen, NEE. Dan ook niet klagen. balkenende is nl. 1 van de laatste die luisterd naar het volk. Hiervoor komt de SP nog eerder in aanmerking, alhoewel die ook al niet erg veel meer luisteren......

Als je niet uit je park mag omdat je geen verblijfsvergunning hebt en je visa is verlopen kan je erg moeilijk Nederlands leren niet waar? Zorg dat je weet wat er gaat en zeg dan wat...
 

DeletedUser2679

Guest
ik zal je even iets vertellen over cda(dus balkenende) dit is saai, maar het maakt wel duidelijk dat jij er niet heel veel verstand van hebt:p

vroeger waren er allemaal zuilen, een daarvan was de rooms-katholieke zuil, zoals je weet zijn er daar redelijk veel van in nederland, het was ook die zuil waar de meeste mensen hun kerk volgden(protestanten doen niet aan priesters met veel macht enzo, dus die vallen af voor dit verhaal:p ) het was dan ook zo dat je kerk soms voor jou stemde in die tijd(je moest je stemkaartje afgeven, en anders werd je verplicht om op de grootste rk partij te stemmen, anders moest je naar de hel, waar ze toen veel erger over dachten dan nu) het zit er dan ook bij alle oudere mensen heel erg ingebrandd om op een rk partij te stemmen, op dit moment is dat dus vooral cda, zoals je weet is er heel veel vergrijzing nu=>veel stemmen voor cda, dus alle ouderen stemmen op balkenende, niet de jongeren(natuurlijk ook wel, maar die beslissen daar meer zelf over) de ouderen doen dat gwoon automatisch(zoals mijn opa) daardoor kan CDA dus zo vaak winnen, denk daar maar eens over na:p


ik ken dat hele verhaal, en het klopt ook, buiten het feit dat je zegt dat ik er geen verstand van heb, want jou bovenstaande verhaal, heb ik al meermaals gelezen en gehoord. Maar het feit blijft, dat veel mensen KLAGEN,ZEUREN E.D. over (ONDER ANDERE CDA),en daarna zie je dat ze ( door welke reden dan ook, hetzij 1 van bovenstaande, hetzij een andere/bijv. niet goed ingelicht, geen idee wat te stemmen enz.), WEER op CDA stemmen, terwijl ze het er eigenlijk niet mee eens zijn. DAAR gaat het mij om. Partijen die met verkiezingstijd mooi weer spelen, en de rest van de regeerperiode doen wat ze willen(in beperkte mate , natuurlijk), zijn er genoeg....Maar veel mensen denken dan weer, o, ja, verkiezingen. CDA (of een andere), heeft nu wel weer goede ideeën, misschien voeren ze ze nu ook ECHT uit. Nog maar een keertje voordeel van de twijfel geven....... en zo werkt het niet...
 

DeletedUser2679

Guest
Als je niet uit je park mag omdat je geen verblijfsvergunning hebt en je visa is verlopen kan je erg moeilijk Nederlands leren niet waar? Zorg dat je weet wat er gaat en zeg dan wat...


is dat moeilijk??? man, JIJ WEET ECHT NIET WAAR JE HET OVER HEBT!!!! ga eens op vakantie , in een land, waar je de taal NIET kent, dus echt geen enkel woordje. Gewoonweg al van debiele/domme vragen als je verstaanbaar maken aan voorbijgangers , om de tijd te vragen, leer je de taal. Er zijn zoveel manieren om de taal te leren, ALS je maar wilt.



En daarbij komt, als je verblijfsvergunning is verlopen, of geen hebt??? WTF doe je dan hier??? waarvoor meen je dat die regels zijn???? als je niet in aanmerking komt, om hier te blijven, opflikkeren.... Dat zou nog mooier worden.... En ik snap niet echt wat je visa met je nederlands te leren te maken heeft. In het geval dat je doelt, op dingen betalen, er zijn zoveel alternatieven....(contant anyone......)
 

DeletedUser

Guest
is dat moeilijk??? man, JIJ WEET ECHT NIET WAAR JE HET OVER HEBT!!!! ga eens op vakantie , in een land, waar je de taal NIET kent, dus echt geen enkel woordje. Gewoonweg al van debiele/domme vragen als je verstaanbaar maken aan voorbijgangers , om de tijd te vragen, leer je de taal. Er zijn zoveel manieren om de taal te leren, ALS je maar wilt.



En daarbij komt, als je verblijfsvergunning is verlopen, of geen hebt??? WTF doe je dan hier??? waarvoor meen je dat die regels zijn???? als je niet in aanmerking komt, om hier te blijven, opflikkeren.... Dat zou nog mooier worden.... En ik snap niet echt wat je visa met je nederlands te leren te maken heeft. In het geval dat je doelt, op dingen betalen, er zijn zoveel alternatieven....(contant anyone......)

In westerse landen kan je gewoon engels praten en in afrikaanse landen e.d. kan je of spaans praten of een tolk meenemen want je reist dan in een groep.
Hoe snel spreek jij een vreemde aan om de tijd te vragen. Die mensen zitten de hele dag opgesloten in hun huis omdat ze geen leven daarbuiten hebben. Geen contacten. Want je maakt zelf contacten op school,werk en sporten.
Dat doen deze mensen dus niet.

En als jij in zon klein arm land zit en je gaat hier naartoe ben je wanhopig En ik zou echt niet terug willen als je hier dan die rijkdom ziet.
 

DeletedUser

Guest
PvdA ben alleen fel tegen dat turkije lid wordt van de EU, reden:


iedereen uit turkije komt dan naar nederland emigreeren, dit moet niet omdat amsterdam en andere grote steden dan nog voller en armer worden



misschien kunnen de modators hier een poll van maken, dat je kan kiezen uit:


- PvdA
- CDA
- SP
- Cristen unie
- PVV
- PvdD
- SGP
- D66
- VVD


als ik er wat vergeten ben, zeg het me...!
 

DeletedUser2679

Guest
idd, zet er maar eens een poll in, ben wel eens benieuwd hoe dat dan "netjes"bij elkaar uitziet, die resultaten.
 

DeletedUser

Guest
poll ge-add, zijn maximaal 10 keuzes.
Sommige staan er dus niet in...
 

DeletedUser

Guest
jullie hebben er ook maar 10 en jullie missen groen links
 
Bovenaan