Politieke partijen

Wie zou je stemmen/wie stem je?

  • PvdA

    Stemmen: 12 25,5%
  • PvdD

    Stemmen: 3 6,4%
  • Pvv

    Stemmen: 8 17,0%
  • CDA

    Stemmen: 2 4,3%
  • SP

    Stemmen: 6 12,8%
  • D66

    Stemmen: 2 4,3%
  • Cristen Unie

    Stemmen: 2 4,3%
  • SGP

    Stemmen: 1 2,1%
  • VVD

    Stemmen: 3 6,4%
  • ik stem nooit

    Stemmen: 8 17,0%

  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Ik vraag me al een tijdje af wie en wat voor een partij jullie nou de beste vinden. Ik stem altijd op Wouter Bos maar dat is mijn mening:) . Ik vraag iedereen hierbij: Stem op je favoriete voorzitter/partij :) . Misschien kan kaneel hier een polletje opzetten met alle beschikbare partijen in Nederland.

Greetz
 

DeletedUser

Guest
Ik ben vrij rechts (liberaal) dus zou ik VVD moeten stemmen, maar zo rechts ben ik nu ook weer niet. Ik stem D'66 (ja één van de 5 mensen die dat doen ;))

GreetZz
 

DeletedUser

Guest
En ik wil dan ook iedereen oproepen om niet alleen een partij/Politicus neer te krabbelen, maar ook een verantwoording.

Zo kan ik me het beste vinden bij de PvdA, omdat zij, naar mijn mening, een beleid kunnen uitvoeren wat sociaal gerechtvaardigd is, maar ook het economisch belang niet verwaarsloost.

Daarnaast vind ik bijvoorbeeld de EU een zeer goede zaak, ben ik erg voor homorechten, dus deze "liberale" vrijheden vind ik ook erg belangrijk. Dit vind ik bijvoorbeeld niet terug bij de SP, waar ze het lieft een groot hek om Nederland zouden bouwen in het belang van onze Arbeidersch! Dit conservatieve denken beanstigt me zelfs een beetje, omdat de PvdA zich aanpast aan deze onderbuikgevoelens die bij sommige mensen voorkomen.

Helaas zie ik ook wel een kentering bij de PvdA, deze waardes zijn niet langer topprioriteit. Hierdoor overweeg ik ook Groenlinks te stemmen.

Het liefst zou ik zelf een mengeling van liberaal en sociaal zien: een partij die de zwakkeren in de samenleving verdedigt, voor een sterk Europa is, niet zanikt over dubbele paspoorten, en al die ongein. Een sociale vrijheidspartij, dus.
 

DeletedUser

Guest
die sociale vrijheidspartij zie ik ook wel zitten:D

ik zou denk ik partij voor de dieren stemmen, het is namelijk zo dat die amper zetels krijgen, en als die ongeveer 5 zetels hebben kunnen ze nog wat doen voor de dieren zonder dat ze alle dingen kunnen beslissen enzo, maar ze kunnenn wel wat voor de dieren doen dan
 

DeletedUser

Guest
Er is ook een nieuwe partij voor dieren.... Ehhhhh, ik weet de naam niet meer:(

Ik hou me er over het algemeen ook niet zo super mee bezig alleen ik dacht: mooie discussie voor het forum :) . Maar kan iemand kaneel niet een PM sturen dat hij hier een poll van maakt? Dan is het wat overzichtelijker ;) . En qua partijen ben ik ook nog niet heel erg zeker. Het is bij mij een beetje Pvda vs. CDA. Het zal erom hangen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik denk dat ik op de PvdD zou stemmen. Zou ook kunnen dat ik SP ga stemmen, die vind ik ook wel goed.

Maar ik vind ook dat het voor de dieren een stuk beter moet. Dus ik denk dat ik gwn op de PvdD ga stemmen.
 

DeletedUser

Guest
op dit moment bevalt geen enkele partij mij. PVV komt aardig in de buurt, maar Wilders is een losgeslagen idioot (Zie: Hij wil Iran bombarderen).

Als er ooit een partij komt zoals toen Pimmetje nog leefde, zou ik daar op stemmen. Bovendien; de regering luistert niet. er moet naar mijn mening een partij komen die:

meer blauw op straat ondersteunt.
Zwaardere straffen opstelt.
Minder zeurt over de verantwoordelijkheid van de beroepsmilitairen (Zie Eric O.).

En misschien wel het belangrijkste punt:
Het allochtonen-beleid aanpakken. Voorbeeld: de rellen bij Jong Oranje - Marokko. Die onruststokers naar hun eigen land schieten en de grenzen sluiten voor immigranten van die nationaliteit. Op die manier zijn ze voor elkaar verantwoordelijk.


EDIT: Partij van de Dieren. What the Fuck zijn die lui? Dieren hebben geen stemrecht, dus oprotten uit het kabinet, ze maken de Nederlandse regering belachelijk.
 

DeletedUser

Guest
op dit moment bevalt geen enkele partij mij. PVV komt aardig in de buurt, maar Wilders is een losgeslagen idioot (Zie: Hij wil Iran bombarderen).

lol, wist ik niet, erg grappig feit, aangezien het toch niet gaat gebeuren

Als er ooit een partij komt zoals toen Pimmetje nog leefde, zou ik daar op stemmen. Bovendien; de regering luistert niet. er moet naar mijn mening een partij komen die:

meer blauw op straat ondersteunt.
Zwaardere straffen opstelt.
Minder zeurt over de verantwoordelijkheid van de beroepsmilitairen (Zie Eric O.).

En misschien wel het belangrijkste punt:
Het allochtonen-beleid aanpakken. Voorbeeld: de rellen bij Jong Oranje - Marokko. Die onruststokers naar hun eigen land schieten en de grenzen sluiten voor immigranten van die nationaliteit. Op die manier zijn ze voor elkaar verantwoordelijk.

dus jij vind precies hetzelfde als wat al die **** racisten denken, er is een klein groepje turken en marrokanen en anderen(al zijn die 2 vaak de boosdoeners volgens racisten) maar de racisten zien alleen dat groepje, terwijl de GROTE meerderheid gwoon heel normaal is, dus zou een hele kleine groep het moeten kunnen verpesten voor een heel land? dat is het domste wat ik ooit gehoord heb


EDIT: Partij van de Dieren. What the Fuck zijn die lui? Dieren hebben geen stemrecht, dus oprotten uit het kabinet, ze maken de Nederlandse regering belachelijk.

ik ben benieuwd wat je daarover zegt als alle dieren nu dood zouden gaan, wij zouden alleen al als alle wespen en bijen nu dood gingen nog maar 3 jaar te leven hebben, dus weer: denk na voor je iets zegt
dikgedrukte is mijn commentaar
 

DeletedUser

Guest
op dit moment bevalt geen enkele partij mij. PVV komt aardig in de buurt, maar Wilders is een losgeslagen idioot (Zie: Hij wil Iran bombarderen).

Als er ooit een partij komt zoals toen Pimmetje nog leefde, zou ik daar op stemmen. Bovendien; de regering luistert niet. er moet naar mijn mening een partij komen die:

meer blauw op straat ondersteunt.
Zwaardere straffen opstelt.
Minder zeurt over de verantwoordelijkheid van de beroepsmilitairen (Zie Eric O.).

En misschien wel het belangrijkste punt:
Het allochtonen-beleid aanpakken. Voorbeeld: de rellen bij Jong Oranje - Marokko. Die onruststokers naar hun eigen land schieten en de grenzen sluiten voor immigranten van die nationaliteit. Op die manier zijn ze voor elkaar verantwoordelijk.


EDIT: Partij van de Dieren. What the Fuck zijn die lui? Dieren hebben geen stemrecht, dus oprotten uit het kabinet, ze maken de Nederlandse regering belachelijk.


Wat ben je toch als altijd weer diplomatiek bezig, sluipmoordenaar ;)

Als eerste wilde ik even zeggen: ik ben het hardgrondig met je eens over het bestaanrecht van een PvdD, beetje onzinnig. Maar, de PvdD zit NIET in het kabinet, ze hebben alleen 2 (correct me if I'm wrong) zetels in het parlement.

Overde straffen op beroepsmilitairen: daar heeft onze regering niets over te zeggen. Aangezien we het verdrag van Geneve hebben getekend, hebben we ons te houden aan het internationale oorlogsrecht, en moet het spel dus volgens bepaalde regels worden gesteld. Geen gemartel e.d. dus. Overtreedt je deze, of andere regels volgen repressailes. Simpel.

Zwaardere straffen: Zoals ik al in een eerder topic heb gezegd, zijn de straffen in Nederland, in vergelijking met andere landen, echt niet licht. We zijn bijvoorbeeld een van de weinige landen waar levenslang ook ECHT levenslang is. Voor de geinteresseerde: zie mijn post in het doodstraf topic.

Dan over het allochtonen-beleid. Het mocht jou misschien, met je mooie oogkleppen, nog niet zijn opgevallen, maar Nederland telt op dit moment meer vacatures dan werkelozen. We hebben de immigranten hard nodig, willen we onze economie nu en in de toekomst, met oog op de vergrijzing, draaiende en groeende houden. Ik ben het wel met je eens dat deze mensen goed moeten integreren, maar daar houden de overeenkomsten toch echt op.

Misschien zou je eens wat meer boeken en kranten moeten lezen, en je verdiepen in de wereld. Dan zul je vanzelf zien dat er meer goeds in de mensen schuilt dan je nu misschien denkt :)
 

DeletedUser

Guest
Citaat één:
dus jij vind precies hetzelfde als wat al die **** racisten denken, er is een klein groepje turken en marrokanen en anderen(al zijn die 2 vaak de boosdoeners volgens racisten) maar de racisten zien alleen dat groepje, terwijl de GROTE meerderheid gwoon heel normaal is, dus zou een hele kleine groep het moeten kunnen verpesten voor een heel land? dat is het domste wat ik ooit gehoord heb.
--------------
Wat is daar dom aan? Dat is blijkbaar de enige manier om de allochtonen aan te pakken. Alleen al het feit dat je me vergelijkt met een racist blijkt dat je hier erg weinig verstand van hebt. Om het toch maar even af te maken:
Ten eerste, ik haalde een VOORBEELD aan. Als het nou Turken, Marrokanen of Polen geweest waren, oprotten, ze verkrachten het land.

Citaat 2:
ik ben benieuwd wat je daarover zegt als alle dieren nu dood zouden gaan, wij zouden alleen al als alle wespen en bijen nu dood gingen nog maar 3 jaar te leven hebben, dus weer: denk na voor je iets zegt.
-----------------
Zonder de Partij van de Dieren is het toch ook decennia goed gegaan? Wat lul je nou dom man..De Partij van de Dieren is gewoon een slap aftreksel van het WWF (maar dan op internationaal gebied). Het enige wat de PArtij van de Dieren doen is zeuren over andermans bondkraag (Ja, je leest het goed. Ze hadden kritiek op een minister die bont droeg). Verder heb ik nog niets zinnigs van die lui gehoord. Heb jij wel iets zinnigs gehoord, deel het dan gerust mee.


dankje Newlivez :)
dat van de PvdD wist ik niet, maar ik reageerde op voorgaande posts. Bedankt voor de kennis :p

@ de zwaarde straffen: Nederland kan een van de weinige landen zijn die levenslang ook echt levenslang toepassen, maar die worden dan ook in extreme gevallen toegepast. Als ik het over zware straffen heb, heb ik het niet alleen over moord, maar ook over pedofilie, verkrachting, zware mishandeling etc. Die straffen zijn abnormaal laag in Nederland (naar mijn mening)

@ het allochtonen-beleid:
Mijn oogkleppen heb ik jaren geleden er al afgehaald. Sinds wanneer stel je de economie voorop ten opzichte van de veiligheid? En, zoals je al hebt gelezen, Nederland is het derde rijkste land van Europa. Niet dat dat zoveel zegt, maar zonder de allochtonen kunnen we het écht wel af. Denk alleen maar aan de kosten die het intergratiebeleid voor haar rekening neemt..Zonder allochtonen zullen de kosten aanzienlijk zakken.

En kranten + Televisie (Teletext, nieuws, dus niet alleen Jackass :p), lees/zie ik al genoeg :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
PVV voor mij.
Nee ik haat geen allochtonen, absoluut niet.
Ik vind gewoon dat als zij hier willen wonen dat zij zich aan ons moeten aanpassen en niet wij aan hen zoals het nu is.
Overigens staat de PVV voor meer dan alleen een streng immigratie beleid, anders dan dat meeste mensen denken.
 

DeletedUser

Guest
Sluipmoordenaar, je hebt gelijk wat dieren betreft. Die horen niet in de politiek thuis, daarvoor is het wereld natuur fonds:rolleyes: . Ik vindt het dan een beetje dom naar aandacht smeken als je daarmee de politiek in gaat..:eek: . Er worden al fucking veel vergaderingen gemaakt om die diertjes een beter leven te geven. Dat is ook goed. Daar hoor je mij niet over klagen. Maar om zetels te gaan verspillen daarvoor terwijl hier al zo vaak over wordt gepraat vindt ik simpelweg bullshit. Dat is gewoon niks meer dan naar aandacht smeken om in Nederland populair te worden. En wat Ripping riot betreft: Ik vindt het zielig om hier mensen uit te gaan maken voor racist. Ik geef Sluipmoordenaar geen gelijk om gelijk dat hele land te gaan bannen omdat er een paar aan het rellen zijn. Geef ze dan gewoon een verbod om te supporten bij voetbal wedstrijden en een vette bon. Dan ben je toch van die relschoppers af? Lijkt het mij een beetje overbodig om daar gelijk het hele land te gaan bannen :eek: .
 

DeletedUser

Guest
IK ben zelf niet echt voor een partij want ik ben niet zo goed op de hoogte maar als ik zou stemmen is het toch wel voor de SP omdat ze proberen iets voor de armere mensen te doen

over jouw mening over allochtonen en partij van de dieren:
Wat hebben allochtonen jouw aangedaan dat je ze het land uit wil. Weet je waarom sommigen crimineel zijn: omdat ze bij mensen zoals jij niet aan een baan kunnen komen. Ik weet ook niet wat je tegen poolse mensen heb. Hoewel het goedkope aarbeidskrachten zijn blijven het gewoon mensen. Waarom wil je de ene mens het land uit en de andere niet. Het ligt gewoon aan hoe tolerant je bent. Dit is ook zo met partij van de dieren: ik zou er niet op stemmen, maar er zijn mensen die zodra ze een diertje zien, helemaal van slag raken en dat beest willen vertroetelen en dat soort gedoe. En nee, ik ben absoluut geen dierenliefhebber.

Nog even over het voorbeeld dat je gegeven hebt bij allochtonen tijdens die voetbalwedstrijd. Een gemiddelde ajax-feyenoord wedstrijd levert meer problemen op. Ben je ervoor om ze in de been te schieten trouwens?
 

DeletedUser

Guest
IK ben zelf niet echt voor een partij want ik ben niet zo goed op de hoogte maar als ik zou stemmen is het toch wel voor de SP omdat ze proberen iets voor de armere mensen te doen

over jouw mening over allochtonen en partij van de dieren:
Wat hebben allochtonen jouw aangedaan dat je ze het land uit wil. Weet je waarom sommigen crimineel zijn: omdat ze bij mensen zoals jij niet aan een baan kunnen komen. Ik weet ook niet wat je tegen poolse mensen heb. Hoewel het goedkope aarbeidskrachten zijn blijven het gewoon mensen. Waarom wil je de ene mens het land uit en de andere niet. Het ligt gewoon aan hoe tolerant je bent. Dit is ook zo met partij van de dieren: ik zou er niet op stemmen, maar er zijn mensen die zodra ze een diertje zien, helemaal van slag raken en dat beest willen vertroetelen en dat soort gedoe. En nee, ik ben absoluut geen dierenliefhebber.

Nog even over het voorbeeld dat je gegeven hebt bij allochtonen tijdens die voetbalwedstrijd. Een gemiddelde ajax-feyenoord wedstrijd levert meer problemen op. Ben je ervoor om ze in de been te schieten trouwens?

Ik neem aan dat je het over mij hebt?
anyway:
kijk nog eens naar mijn post. Als je een beetje begrijpelijk kunt lezen, kun je eruit opmaken, dat ik helemaal niets tegen ze heb. Ze moeten zoals Radiation al zei, zich aan ons aanpassen. Om er nog een belangrijke waarde aan toe te voegen: Ze zijn hier te gast. Hoe je het ook wend of keert, ze zijn hier te gast. Ook al zijn hun ouders hier naartoe gekomen, ook al hebben ze een dubbel paspoort, ze zijn hier te gast. Als ik als nederlander een kerk wil bouwen in turkije, mag je me veel succes wensen. dus om het nog een keertje te zeggen, zodat er niet weer miscommunicatie ontstaat: Ik heb niets tegen allochtonen, ik ga zelfs met turken om :D

en over ajax-feyenoord, die lui (meeste dan) zijn Nederlanders. Hun zijn hier geen gasten, dus kun je ze moeilijk het land uitschoppen, ofniet? En die kogel in de been, waarom? Wat ze echt moeten doen is de hooligans lekker laten uitvechten, het probleem lost zichzelf op. En zeg nou zelf, wie zorgt voor de meeste sfeer in stadions :D
 

DeletedUser

Guest
Dan over het allochtonen-beleid. Het mocht jou misschien, met je mooie oogkleppen, nog niet zijn opgevallen, maar Nederland telt op dit moment meer vacatures dan werkelozen. We hebben de immigranten hard nodig, willen we onze economie nu en in de toekomst, met oog op de vergrijzing, draaiende en groeende houden. Ik ben het wel met je eens dat deze mensen goed moeten integreren, maar daar houden de overeenkomsten toch echt op.
Het zal je waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat er op het moment 350.000 werklozen in Nederland zijn*. Deze groep werklozen zouden in feite de meeste vacatures kunnen invullen: het probleem is echter dat zij niet de benodigde opleiding ervoor hebben. Dit is ook het geval met de meeste immigranten uit diverse gebieden zoals Marokko, Turkije etc. Deze groep kan, door het lage opleidingsniveau, relatief slecht integreren in de maatschappij. Hierna zou ik de bekende kenmerken opnoemen van deze groepen, maar dat laat ik achterwege.

Het zou heel anders zijn als er allerlei (hoog)-opgeleide immigranten zouden komen naar Nederland. Deze groep zou dan in theorie graag willen werken(anders komen ze hier met zo'n opleiding niet), kunnen goed integreren, en zouden een goede bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij(op allerlei vlakken, ook cultureel). Ik denk dat de meeste Nederlanders hier geen aanstoot van nemen, in tegenstelling tot de zoveelste gelukszoeker(parasiet).


*http://statline.cbs.nl/StatWeb/tabl...1=0-1,6,9-10,12&D3=0&D4=(l-13)-l&STB=G3&HDR=T
 

DeletedUser

Guest
Het zijn gasten. Maar net zoals gasten zich aan jouw moeten aanpassen moet je ook respect hebben voor de gast die je hebt. het gaat niet eenzijdig. En het is wel logisch dat ze zich een beetje moeten aanpassen aan onze cultuur maar ze hebben ook hun eigen cultuur. anders zijn ze niet meer te gast zoals jij dat noemt. Maar jij gaat bijvoorbeeld ook met turken om. Vind je dat als die iets fout doen, samen met jouw dat hun dan het land uitgezet moeten worden en jij er met een kleine gevangenisstraf of een boete ervan af komt. Want dat is wat je wilt.

En ik vind inderdaad dat allochtonen zich ook moeten aanpassen aan onze cultuur maar hoe ver moet dat gaan. Ze moeten natuurlijk de taal leren, maar wat wil je nog meer doen om ze aan de nederlandse cultuur te laten aanpassen.

Ik ben het wel eens met belisarius post over dat er vaak buitenlanders komen uit marokko of andere landen om hier van de uitkering te genieten. Hier moet wel streng tegen opgetreden worden, maar niet door ze het land uit te laten zetten. er is gelukkig zoiets als verplicht werken
 

DeletedUser

Guest
Ik neem aan dat je het over mij hebt?
anyway:
kijk nog eens naar mijn post. Als je een beetje begrijpelijk kunt lezen, kun je eruit opmaken, dat ik helemaal niets tegen ze heb. Ze moeten zoals Radiation al zei, zich aan ons aanpassen. Om er nog een belangrijke waarde aan toe te voegen: Ze zijn hier te gast. Hoe je het ook wend of keert, ze zijn hier te gast. Ook al zijn hun ouders hier naartoe gekomen, ook al hebben ze een dubbel paspoort, ze zijn hier te gast. Als ik als nederlander een kerk wil bouwen in turkije, mag je me veel succes wensen. dus om het nog een keertje te zeggen, zodat er niet weer miscommunicatie ontstaat: Ik heb niets tegen allochtonen, ik ga zelfs met turken om :D

en over ajax-feyenoord, die lui (meeste dan) zijn Nederlanders. Hun zijn hier geen gasten, dus kun je ze moeilijk het land uitschoppen, ofniet? En die kogel in de been, waarom? Wat ze echt moeten doen is de hooligans lekker laten uitvechten, het probleem lost zichzelf op. En zeg nou zelf, wie zorgt voor de meeste sfeer in stadions :D

No offence, maar dat is een beetje hypocriet. Als fans met een marokkaanse achtergrond heibel schoppen moeten ze het land uit, en Nederlanders mogen het gewoon uitvechten? Dit heeft toch een klein beetje een ras gerelateerd tintje.

Punt 2: Mensen met een dubbel paspoort zijn hier niet te gast. Iedereen met de Nederlandse nationailiteit is Nederlander. Daar kan jij niets aan veranderen. Je kunt mensen niet indelen in klasses Nederlander: raszuiver: klasse 1, allochtonen: klasse laatst. Dat was wat Hitler deed, en dat wil niemand hier natuurlijk (hoop ik athans).

We mogen dan misschien de twee na rijkste van Europa zijn, dat wil niets zeggen over het arbeidsaanbod. Je hebt niet gereageerd op mijn these dat er meer vactures dan werkelozen zijn, en we hard immigranten nodig hebben, om de gaten op onze arbeidsmarkt op te vullen.
 

DeletedUser

Guest
op dit moment bevalt geen enkele partij mij. PVV komt aardig in de buurt, maar Wilders is een losgeslagen idioot (Zie: Hij wil Iran bombarderen).

Als er ooit een partij komt zoals toen Pimmetje nog leefde, zou ik daar op stemmen. Bovendien; de regering luistert niet. er moet naar mijn mening een partij komen die:

meer blauw op straat ondersteunt.
Zwaardere straffen opstelt.
Minder zeurt over de verantwoordelijkheid van de beroepsmilitairen (Zie Eric O.).

En misschien wel het belangrijkste punt:
Het allochtonen-beleid aanpakken. Voorbeeld: de rellen bij Jong Oranje - Marokko. Die onruststokers naar hun eigen land schieten en de grenzen sluiten voor immigranten van die nationaliteit. Op die manier zijn ze voor elkaar verantwoordelijk.


EDIT: Partij van de Dieren. What the Fuck zijn die lui? Dieren hebben geen stemrecht, dus oprotten uit het kabinet, ze maken de Nederlandse regering belachelijk.


ik wil jullier erop wijzen dat dit een serieus forum is dus een mening mag maar houdt het allen wel beschaafd!!
 
Bovenaan