Oorlog BB vs. B0rg

DeletedUser

Guest
dat is het spel waarom zouden wij al onze aanvals legers moeten doodlopen terwijl jullie leuk vanachter kunnen ondersteunen ?
 

DeletedUser

Guest
Je zou toch denken dat 2x zoveel punten wel genoeg moet zijn. :rolleyes:

Achjah dat is altijd zo je moet het risico naar 0,00001% verlagen zodat je zeker weet dat je kan doorgaan met Sim City spelen. Vriendjes maken met iedereen om je heen die even groot is zodat jezelf zo weinig mogelijk in gevaar komt en maar offs maken met bergen te gelijk maken en kapot gooien. Waarom zouden we defensie maken? We liggen toch midden in vriendelijk gebied en hoe meer offensief hoe sneller we punkten kunnen pakken en dorpjes nobelen! Het is toch wel wat he TribalWars. :eek:
 

DeletedUser

Guest
Tot voor kort ... ...blablabla

grote van de stammen maakt pas wat uit als de grootste stam de kleinere heeft omsingeld, in het grensgebied zijn beide stammen even groot.

gezien het feit dat de verdediger in TW altijd in het voordeel is, is het logisch dat =SDM= steun in jullie achtertuin zoekt.

dus stop met zeuren en speel het spel of stop gewoon:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
grote van de stammen maakt pas wat uit als de grootste stam de kleinere heeft omsingeld, in het grensgebied zijn beide stammen even groot.

gezien het feit dat de verdediger in TW altijd in het voordeel is, is het logisch dat =SDM= steun in jullie achtertuin zoekt.

dus stop met zeuren en speel het spel of stop gewoon:rolleyes:

Je hebt meer dorpen om ondersteuning vanuit te sturen :)?
 

DeletedUser

Guest
Tot voor kort had ik veel respect voor SDM. Ze wisten goed samen te werken, gingen er hard tegenaan en speelden voor zover ik wist het spel erg goed.

Zelfs na de aanvallen op mijn dorpen, kon ik niets dan bewondering opbrengen. wroeging is niet iets wat ik had, want als ikzelf een vijand temidden van mijn territorium zou hebben, zou ik die ook weg willen en op de manier hoe ze tewerk gingen was ik ook maar een en al lof.

Het is en blijft een spel en het spel werd rechtvaardig gespeeld, het was een mooi gevecht.

Zelf naar een aankomend treffen tussen onze stammen zat ik uit te kijken, ik ben geen sim city speler en had er wel zin in. posities werden dan al snel aan onze grenzen ingenomen. SDM had immers eens nap of BG aan al zijn grenzen en zou zich zo volop op ons kunnen concentreren op ons.

Maar het liep anders, anders dan ik had verwacht. SDM ging de buren in onze achtertuin aanspreken om hen voor hun kar te spannen.

Dat ze zoiets nog maar dachten vind ik al laag, ik had zoiets verwacht van een stam die gelijk als ons staat, maar een stam die dubbel zo groot is en zo centraal ligt zinkt toch wel erg diep hoor.

lafaardig troepjes naar onze westgrenzen laten sturen voor ondersteuning om hen te 'gebruiken' als moreelbreker. Tjonge jonge. Is dit dan het grote SDM? is dat hun prijs hoe ze zich laten kennen? Bang om een paar aanvalslegertjes te laten stuk lopen. cheap hoor ... foei foei foei ... echt erg.

Het erge hieraan is dat mensen hier SDM dan nog succes komen wensen, een stam die een andere stam die dubbel zo groot is wil aanvallen en daarvoor langs alle kanten andere stammen aanspreekt.

Tot zover mijn respect ...

Maar zoals ik al eerder zei, het is ver gekomen

Fijn zo'n post waarin je eens lekker je frustratie kwijt kan! Ik heb daar ook wel eens behoefte aan, maar ik stuur ze altijd naar mezelf omdat die berichten meestal bepaalde situaties precies verkeerd vertellen.

Misschien een tip?

Om inhoudelijk te reageren:

Ik sluit me aan bij sir moshalot, ik wil dit alleen nog iets breder zien. Wanneer SdM en DjV verweven lagen met elkaar of omsingeld of whatever op welke manier, als alle spelers aan deze oorlog mee konden doen, dan was het gemakkelijker geweest. Maar idd moeten we het vooral doen met de grensspelers, en dat is 20% van ons ledenbestand.


En nu wil ik je graag nog iets bijbrengen over strategie & taktiek.
Je wint een spel als TW niet door gewoon alleen maar doodleuk aan te vallen, zonder strategie en taktiek zul je het nooit halen, de opmerking van Tsukikaze gaat dan ook nergens over en ik zal uitleggen waarom.

De Strategie van DjV was alle dorpen aan de grens met SdM zwaar ondersteunen. (Zie je? Je gebruikt zelf ook al een strategie, ik dacht dat je daar niet van hield?) Wel, als SdM geen betere strategie had gehad dan DjV, hadden we nog zoveel punten kunnen hebben, maar had DjV alsnog gewonnen.

Ik ben van mening dat je oorlogen wint, door de tegenstander telkens een stapje voor te blijven, omdat te doen moet je je strategie zo aanpassen dat jouw strategie beter is dan die van je tegenstander.

Wel, ik denk dat wij op dit moment een stapje voor hebben op DjV en dat dit vooral te danken is aan de strategie, en niet aan het aantal punten......:rolleyes:

Ik ben benieuwd of we DjV steeds een stapje voor kunnen blijven.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt meer dorpen om ondersteuning vanuit te sturen :)?

Mijn inziens ook niet geheel correct.

Je hebt idd meer dorpen om ondersteuning vanuit te sturen, maar je hebt ook meer dorpen om te verdedigen.
Bovendien heb je ook meer troepen nodig om hetzelfde effect te krijgen omdat wij meer punten hebben en dus het moraal niet in ons voordeel is.

Ik heb bijvoorbeeld wel ondersteuning staan bij spelers die aan de grens van DjV liggen, maar denk je dat ik veel kan inbrengen?? Mijn dorpen liggen een dag lopen van de grens met DjV vandaan en het zou wel heel stom zijn zou ik mijn dorpen met een minimale verdediging laten zitten....

Er zijn ook nog andere stammen dan alleen DjV en SdM
 

DeletedUser

Guest
En nu wil ik je graag nog iets bijbrengen over strategie & taktiek. Je wint een spel als TW niet door gewoon alleen maar doodleuk aan te vallen, zonder strategie en taktiek zul je het nooit halen, de opmerking van Tsukikaze gaat dan ook nergens over en ik zal uitleggen waarom.

Opmerking gaat nergens over? Dubbel zoveel punten hebben en dan nog hulp inschakelen van 2 zwakkere stammen is geen teken van zwakte? Dus iedereen die 2x zoveel heeft moet dan ook maar even de vergelijking tot 10:1 trekken? Ja dat heet taktiek. Taktiek doe je met kwaliteit niet met kwantiteit. Met kwantiteit kan zelf een aap winnen. :rolleyes:

De Strategie van DjV was alle dorpen aan de grens met SdM zwaar ondersteunen. (Zie je? Je gebruikt zelf ook al een strategie, ik dacht dat je daar niet van hield?) Wel, als SdM geen betere strategie had gehad dan DjV, hadden we nog zoveel punten kunnen hebben, maar had DjV alsnog gewonnen.

Dat is weer denkwerk. 2x zoveel punten = 2x zoveel offensief. Offensief trained al 3x zo snel als defensief dus ik zou bij god niet weten waarom jullie een lange oorlog niet hadden kunnen winnen. Zoals gezegd kwantiteit wint altijd ook al ligt de kwaliteit bij de verdediger hoog.

Ik ben van mening dat je oorlogen wint, door de tegenstander telkens een stapje voor te blijven, omdat te doen moet je je strategie zo aanpassen dat jouw strategie beter is dan die van je tegenstander.

Strategie = Massa? Massa is geen strategie dat is gewoon met een grote hoeveelheid winnen van een kleinere hoeveelheid. En iedereen kan dat dus doe niet ofdat het goddelijk denkwerk is :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Opmerking gaat nergens over? Dubbel zoveel punten hebben en dan nog hulp inschakelen van 2 zwakkere stammen is geen teken van zwakte? Dus iedereen die 2x zoveel heeft moet dan ook maar even de vergelijking tot 10:1 trekken? Ja dat heet taktiek. Taktiek doe je met kwaliteit niet met kwantiteit. Met kwantiteit kan zelf een aap winnen. :rolleyes:

Lezen gaat je ook niet echt goed af merk ik alweer, ik leg net uit dat maar 20% van het ledenbestand gezien de afstand kan meedoen. Ze zijn goed voor (20% van 20 mille = )4 mille aan punten, waarschijnlijk iets meer omdat veel hooggerankte spelers meedoen dus laten we het ruim nemen. 8 mille aan punten doet mee. (Puur gekeken naar punten)



Dat is weer denkwerk. 2x zoveel punten = 2x zoveel offensief. Offensief trained al 3x zo snel als defensief dus ik zou bij god niet weten waarom jullie een lange oorlog niet hadden kunnen winnen. Zoals gezegd kwantiteit wint altijd ook al ligt de kwaliteit bij de verdediger hoog.

Lange oorlog hadden we ook kunnen winnen idd, maar ook hier gaat je berekening alweer de mist in. Zie je het voor je dat ik ff mijn troepen naar DjV ga sturen??? Oh, verrek, het is maar 30 uur wandelen. Zien ze vast niet aankomen:eek:

Edit en dan laat ik de edels nog even buiten beschouwing.


Strategie = Massa? Massa is geen strategie dat is gewoon met een grote hoeveelheid winnen van een kleinere hoeveelheid. En iedereen kan dat dus doe niet ofdat het goddelijk denkwerk is :rolleyes:

Heb je mij horen zeggen dat Strategie gelijk is aan massa?
Jij legt mij hier woorden in de mond die ik niet in de mond heb gehad...:rolleyes:

Onze strategie had als doel die van DjV te onderuit te halen, wel DjV had van overal vandaan ondersteuning aan de grens met SdM gezet. Dus was is onze (mijn inziens logische) strategie: Zorgen dat ze die troepen ergens anders nodig hebben. Wel, dat is gelukt denk ik..
 

DeletedUser5435

Guest
Dan word er wel gezegt van SDM is laf om kleine stammetjes enzo erbij te halen maar ik noem het eerder slim ik zou ook zo te werk gaan...

Dus DJV als jullie nou ook voor bondgenoten zorgen achter de linie van die 2 kleine stammetjes dan kan het nog is leuk worden en SDM heeft dit gewoon goed uitgedacht en jullie zijn gewoon te slecht voorbereid geweest...

verder kijken dan je neus lang is als je slim was geweest dan had je mischien kunnen denken dat SDM zoals jullie zeggen ''laf'' speelt en kleinere stammen als moraalbreker erbij haalt in jullie achtertuin...
 

DeletedUser

Guest
Lezen gaat je ook niet echt goed af merk ik alweer, ik leg net uit dat maar 20% van het ledenbestand gezien de afstand kan meedoen. Ze zijn goed voor (20% van 20 mille = )4 mille aan punten, waarschijnlijk iets meer omdat veel hooggerankte spelers meedoen dus laten we het ruim nemen. 8 mille aan punten doet mee. (Puur gekeken naar punten)

Ligt heel DJV langs die lijn bij jullie? Denk het ook niet of wel? Je meet met 2 maten. Dus ik lees het goed alleen jij negeert sommige dingen totaal. :rolleyes:

Lange oorlog hadden we ook kunnen winnen idd, maar ook hier gaat je berekening alweer de mist in. Zie je het voor je dat ik ff mijn troepen naar DjV ga sturen??? Oh, verrek, het is maar 30 uur wandelen. Zien ze vast niet aankomen:eek:

Edit en dan laat ik de edels nog even buiten beschouwing.

30 uur? En toen? Je kan ze toch nogsteeds sturen? Maak er anders een fake van dan gaan ze vast heel veel defensie neerzetten in dat dorp. Ook aanvallen over lange afstanden kunnen effectief zijn als mensen het bij voorbaat al afschrijven terwijl er gevaar kan schuilen daarin.



Heb je mij horen zeggen dat Strategie gelijk is aan massa?
Jij legt mij hier woorden in de mond die ik niet in de mond heb gehad...:rolleyes:

Onze strategie had als doel die van DjV te onderuit te halen, wel DjV had van overal vandaan ondersteuning aan de grens met SdM gezet. Dus was is onze (mijn inziens logische) strategie: Zorgen dat ze die troepen ergens anders nodig hebben. Wel, dat is gelukt denk ik..

Ik leg geen woorden in je mond. Je zit zelf te verkondigen dat het taktiek is om met meerdere stammen (terwijl jezelf al veel meer had om te beginnen) een aanval te plegen op een kleinere stam. Dat noem ik kwantiteit spelen en niet kwaliteit.

Dat hun die grensdorpen volzetten is logisch. Maar je hoeft toch niet perse die grensdorpen aan te vallen? Je kan toch ook die dorpen daarachter faken en echt aanvallen. Verdwijnt die ondersteuning die aan de grens staat. :rolleyes:
 

DeletedUser7196

Guest
Lezen gaat je ook niet echt goed af merk ik alweer, ik leg net uit dat maar 20% van het ledenbestand gezien de afstand kan meedoen. Ze zijn goed voor (20% van 20 mille = )4 mille aan punten, waarschijnlijk iets meer omdat veel hooggerankte spelers meedoen dus laten we het ruim nemen. 8 mille aan punten doet mee. (Puur gekeken naar punten)





Lange oorlog hadden we ook kunnen winnen idd, maar ook hier gaat je berekening alweer de mist in. Zie je het voor je dat ik ff mijn troepen naar DjV ga sturen??? Oh, verrek, het is maar 30 uur wandelen. Zien ze vast niet aankomen:eek:

Edit en dan laat ik de edels nog even buiten beschouwing.




Heb je mij horen zeggen dat Strategie gelijk is aan massa?
Jij legt mij hier woorden in de mond die ik niet in de mond heb gehad...:rolleyes:

Onze strategie had als doel die van DjV te onderuit te halen, wel DjV had van overal vandaan ondersteuning aan de grens met SdM gezet. Dus was is onze (mijn inziens logische) strategie: Zorgen dat ze die troepen ergens anders nodig hebben. Wel, dat is gelukt denk ik..


Tja je eerste punt over dat hij niet kan lezen.... Jij kan niet schrijven. Jullie hebben 20 miljoen punten dus geen 20 mille wat 20000 betekent...... En dan heb je het over 20% die aan de grens zit. He goh zullen dat er niet ongeveer evenveel als zijn als die van djv. Daar kan je best gelijk in hebben goh............

En het gaat erom dat jullie je voorste linies met meer units kunnen volpompen. Ik bedoel jullie outnumberen ons met gigantische aantallen. Zowel offensief als defensief. Dus ga niet zitten brabbelen over de tijden. Je kan al van te voren defensief iets steunen en als je maar genoeg stuurd komt het er uiteindelijk wel doorheen.

Ja strategie heb je nodig om te winnen. En wij weten dat jullie strategisch ook sterk zijn. Daar hebben we ook een zekere mate van respect voor. Echter is het niet helemaal waar dat jullie op puur strategie winnen. Behalve als jullie strategie outnumberen is... En nee we hebben dat niet uit jouw mond horen vallen, maar als dat wel zo was dan zou dat het enige zinnige zijn wat je gezegd hebt op dit forum.

atomic Proud member of djv
 

DeletedUser

Guest
Tja je eerste punt over dat hij niet kan lezen.... Jij kan niet schrijven. Jullie hebben 20 miljoen punten dus geen 20 mille wat 20000 betekent...... En dan heb je het over 20% die aan de grens zit. He goh zullen dat er niet ongeveer evenveel als zijn als die van djv. Daar kan je best gelijk in hebben goh............

En het gaat erom dat jullie je voorste linies met meer units kunnen volpompen. Ik bedoel jullie outnumberen ons met gigantische aantallen. Zowel offensief als defensief. Dus ga niet zitten brabbelen over de tijden. Je kan al van te voren defensief iets steunen en als je maar genoeg stuurd komt het er uiteindelijk wel doorheen.

Ja strategie heb je nodig om te winnen. En wij weten dat jullie strategisch ook sterk zijn. Daar hebben we ook een zekere mate van respect voor. Echter is het niet helemaal waar dat jullie op puur strategie winnen. Behalve als jullie strategie outnumberen is... En nee we hebben dat niet uit jouw mond horen vallen, maar als dat wel zo was dan zou dat het enige zinnige zijn wat je gezegd hebt op dit forum.

atomic Proud member of djv

mille moet idd miljoen zijn, kan gebeuren, gelukkig leven we in een wereld waar je zulke foutjes kunt maken. Dat wil nog niet zeggen dat ik geheel niet kan schrijven, dat je dat beweerd zegt meer iets over jou dan over mij...

Ik wil je op 1 ding wijzen, en dat is dat DjV heel wat compacter ligt dan SdM en veel minder stammen om zich heen heeft liggen... Dat zet jouw verhaal al in een ander daglicht schat ik..
 

DeletedUser7196

Guest
mille moet idd miljoen zijn, kan gebeuren, gelukkig leven we in een wereld waar je zulke foutjes kunt maken. Dat wil nog niet zeggen dat ik geheel niet kan schrijven, dat je dat beweerd zegt meer iets over jou dan over mij...

Ik wil je op 1 ding wijzen, en dat is dat DjV heel wat compacter ligt dan SdM en veel minder stammen om zich heen heeft liggen... Dat zet jouw verhaal al in een ander daglicht schat ik..

Nee iedereen mag fouten maken, maar wijs dan niet direct op iemand die zogenaamd iets niet kan lezen ofzo. Normaal zou ik me namelijk ook niet zorgen maken om schrijffouten dat doe ik namelijk ook zat.

Sdm ligt even compact hoor :p i heb even kaarten erbij gepakt en zie toch echt een grote sdm vlek. En minder stammen om ons heen ?. Laten we zien aan het oosten en zuiden 1 stam met dubbele aantal punten. oke en dan nog twee in het westen die samen 1/3 van het continent heeft. hmmm ja misschien wel minder stammen. Maar wel meer stammen tegen ons op hetzelfde stukje gebied. Ik bedoeld jullie oost spelers hebben nauwelijks invloed op het westen ook al is jullie gebied een grote vlek. Dus je kan wel meer stammen op je hebben maar dat beinvloed niet alles.
 

DeletedUser

Guest
Tsukikaze zei:
30 uur? En toen? Je kan ze toch nogsteeds sturen? Maak er anders een fake van dan gaan ze vast heel veel defensie neerzetten in dat dorp. Ook aanvallen over lange afstanden kunnen effectief zijn als mensen het bij voorbaat al afschrijven terwijl er gevaar kan schuilen daarin.

yeah right, stuur aub al je troepen naar mijn dorpen (gezien de afstand met animus zal dat ook wel zo'n 30 uur duren), dan beloof ik dat ik de eerste 24 uur van de 30 niets onderneem :D
 

DeletedUser

Guest
yeah right, stuur aub al je troepen naar mijn dorpen (gezien de afstand met animus zal dat ook wel zo'n 30 uur duren), dan beloof ik dat ik de eerste 24 uur van de 30 niets onderneem :D

Ik neem aan dat je nog nooit zulke lange afstanden hebt moeten overbruggen met aanvallen? Beetje kinderachtig provoceren noem ik dit. En als alles even lang duurt eer dat het er is kan je alleen als enigste al je dorpjes volzetten. Maar dat is ook zowat is het niet.

Een goed nagedacht lange afstandsoffensief kan nog goed lukken. En als je me niet gelooft vraag dat maar aan W1 spelers. En nee geen 50+ uur aanvallen. Maar 15-20+.
 

DeletedUser

Guest
Ik neem aan dat je nog nooit zulke lange afstanden hebt moeten overbruggen met aanvallen? Beetje kinderachtig provoceren noem ik dit. En als alles even lang duurt eer dat het er is kan je alleen als enigste al je dorpjes volzetten. Maar dat is ook zowat is het niet.

Een goed nagedacht lange afstandsoffensief kan nog goed lukken. En als je me niet gelooft vraag dat maar aan W1 spelers. En nee geen 50+ uur aanvallen. Maar 15-20+.

Je moet sir moshalot niet ondeschaten ze :) In mijn ogen is ie een topspeler en weet ie waar hij over spreekt...
 

DeletedUser

Guest
Je moet sir moshalot niet ondeschaten ze :) In mijn ogen is ie een topspeler en weet ie waar hij over spreekt...

Dat het ik gezien. Aanvallen zonder rammen. Heb ook echt zijn klasse gezien moet ik eerlijk zeggen. :rolleyes: Hij moet echt nog heel wat tw-ervaring bijkrijgen mij dunkt.

Maar goed ik ga weer helemaal off-topic. Mijn excuses hiervoor.
 

DeletedUser

Guest
Ligt heel DJV langs die lijn bij jullie? Denk het ook niet of wel? Je meet met 2 maten. Dus ik lees het goed alleen jij negeert sommige dingen totaal. :rolleyes:

Ja idd, heel DjV lag bij ons langs 1 lijn. (oke niet heel, maar er stonden een hap troepen van hier tot Tokio aan de grenst van SdM daar werd je misselijk van)


30 uur? En toen? Je kan ze toch nogsteeds sturen? Maak er anders een fake van dan gaan ze vast heel veel defensie neerzetten in dat dorp. Ook aanvallen over lange afstanden kunnen effectief zijn als mensen het bij voorbaat al afschrijven terwijl er gevaar kan schuilen daarin.

Ik kan ze best sturen, maar gelukkig ben ik niet ingesloten door mijn eigen stam en kan ik mijn aanvalstroepen ergens anders nuttiger gebruiken, zeker voor de eerste aanval was het niet handig geweest omdat ze dan eerder gewaarschuwd zouden zijn, nu zou het eventueel kunnen, maar je moet toch ook weten dat hoe langer je troepen er over lopen hoe BETER ze kunnen zien wat voor SOORT troepen het zijn en hoe BETER je tegenstander een tegenzet kan doen. En bij 30 uur neem ik het risico niet, ik ben niet zo groot geworden op W3 door 30+ looptijd aanvallen.





Ik leg geen woorden in je mond. Je zit zelf te verkondigen dat het taktiek is om met meerdere stammen (terwijl jezelf al veel meer had om te beginnen) een aanval te plegen op een kleinere stam. Dat noem ik kwantiteit spelen en niet kwaliteit.

Dat hun die grensdorpen volzetten is logisch. Maar je hoeft toch niet perse die grensdorpen aan te vallen? Je kan toch ook die dorpen daarachter faken en echt aanvallen. Verdwijnt die ondersteuning die aan de grens staat. :rolleyes:

Dat kan idd, maar ook hier speelt looptijd een rol, denk je niet dat het effectiever is wanneer ze ook nog eens helemaal aan de andere kant worden aangevallen???

Los van het feit dat nu die aanvallen geplanned waren, maar DjV en de beide andere stammen TSB en [UFG] lagen al lange tijd overhoop met DjV, alleen was het meestal zo dat zij verdedigend bezig waren. Dus zelfs al waren er geen afspraken geweest dan hadden ze vanzelf aan gaan vallen, alleen nu hebben we gezorgd dat het wat effectiever was. Wat is daar mis mee? Je doet alsof de wereld vergaat.
 

DeletedUser

Guest
Nee iedereen mag fouten maken, maar wijs dan niet direct op iemand die zogenaamd iets niet kan lezen ofzo. Normaal zou ik me namelijk ook niet zorgen maken om schrijffouten dat doe ik namelijk ook zat.

Sdm ligt even compact hoor :p i heb even kaarten erbij gepakt en zie toch echt een grote sdm vlek. En minder stammen om ons heen ?. Laten we zien aan het oosten en zuiden 1 stam met dubbele aantal punten. oke en dan nog twee in het westen die samen 1/3 van het continent heeft. hmmm ja misschien wel minder stammen. Maar wel meer stammen tegen ons op hetzelfde stukje gebied. Ik bedoeld jullie oost spelers hebben nauwelijks invloed op het westen ook al is jullie gebied een grote vlek. Dus je kan wel meer stammen op je hebben maar dat beinvloed niet alles.

Ja, ik weet het, ik ben meestal ook wat fel, niet in schelden, maar meer in verwoording, tsja negatieve eigenschap.

SdM ligt redelijk compact (het is wat je onder compact verstaat) maar ik ben toch van mening dat SdM minder compact ligt dan DjV. Jullie zijn een mooi rondje, wij zijn een langgerekt geval met 2 uitstulpsels. Ach in feite doet het er niet toe wat de vorm is, maar wat een feit is is dat niet heel de stam SdM meedoet vanwege de afstand. Bij DjV is nu wel heel de stam bezig schat ik, voornamelijk ook doordat TBS en [UFG] meedoen.
 
Bovenaan