Nederland VS Belgie

DeletedUser61134

Guest
België wint want België heeft 2 community-managers op tribalwars.nl en Nederland geen

Wanneer wint NL wel wat?
Oh wait, in al die onderzoeken onder 20 landen waar NL op 1 komt.

En als je dan onderzoek doet naar het onderzoek kom je erachter dat t onder 19 landen in Afrika en Zuid-Amerika was vergeleken met Nederland :eek:

Beetje zoals Noord-Korea die zich vergelijkt met Nederland om op alle aspecten beter te zijn.
 

DeletedUser74005

Guest
Geen gelul, geen ellenlange discussies, geen gespam, elkaar niet beledigen en geen reden voor een mod om dit te sluiten.

We gaan hier voor eens en altijd duidelijk maken wie waar het beste in is.
Graag duidelijke zaken opgeven, bij discutabele dingen graag een bron erbij.

De bedoeling is dat hier een lijst komt met dingen waar Nederland het beste in is en dingen waar Belgie beter in is. Dat kan van alles zijn: Sporten, eten, drinken etc etc etc.

Ik zal alvast een klein beginnetje maken, aanvullingen graag posten dan zet ik ze erbij.

Nederland
Voetbal
Zwemmen
Darten
Snowboarden
Schaatsen
Hockey
Waterpolo
Politiek
Belgenmoppen
Korfbal
Penislengte
Schilderen
Civiele techniek
DJ's


Belgie
Wielrennen
Bier
Chocolade
Patat
Atletiek
Hondensport



(voorlopig) in het midden gelaten:
Veldrijden

Belgisch bier is trouwens niet per definitie beter dan Nederlands bier. Nederland heeft meerdere fking lekkere biertjes, hoewel ze over het algemeen ondergewaardeerd zijn...
 
Reactiescore
1.468
Belgisch bier is trouwens niet per definitie beter dan Nederlands bier. Nederland heeft meerdere fking lekkere biertjes, hoewel ze over het algemeen ondergewaardeerd zijn...
Ik durf zelfs te stellen dat Nederlands bier vaak beter is. Uiteraard bedoel ik dan kleine merken.
Hier op het dorp is een geweldige kleine brouwerij die al veel prijzen heeft gewonnen. Die maken veel verschillende speciaalbieren.
 
Reactiescore
770
Prenataal verlof, nataal verlof, postnataal verlof, vaderverlof van een week, borstvoedingsverlof, extra vrije uren om tijdens het werk borstvoeding te mogen geven en allemaal doorbetaald, belastingsvrije som +1520 euro voor ieder kind die ge er bij krijgt, +530 voor een kindje jonger dan 3 jaar, etc

veel beter zwanger te worden in Belgie dan in Negerland me dunkt
 

DeletedUser61134

Guest
In Scandinavië is het wel goed geregeld.
Heb je gewoon zoveel weken vrij (20 dacht ik) en je mag zelf kiezen of de man of vrouw ze opneemt :p

Vrouw moet wel verplicht de 4 weken herstel, overige 16 weken kan de man opnemen als hij het kind moet verzorgen.
 

DeletedUser7072

Guest
Prenataal verlof, nataal verlof, postnataal verlof, vaderverlof van een week, borstvoedingsverlof, extra vrije uren om tijdens het werk borstvoeding te mogen geven en allemaal doorbetaald, belastingsvrije som +1520 euro voor ieder kind die ge er bij krijgt, +530 voor een kindje jonger dan 3 jaar, etc

veel beter zwanger te worden in Belgie dan in Negerland me dunkt

Wat een ramp voor de werkgever. Die denkt dan toch ook wel 2x na voor hij een jonge vrouw aanneemt?
 

DeletedUser78666

Guest
Daarom dat ik ook altijd zeg dat seksisme op de werkvloer meer dan logisch is. Er zijn veel meer voordelen aan het aannemen van een man ten opzichte van een vrouw. Dit geldt niet alleen voor de periode van zwangerschap, maar ook voor wanneer de vrouw kinderen heeft. Een vrouw stelt vaker zijn kinderen op plek 1 dan een man. De percentages dat men overwerkt ligt ook logischerwijs hoger bij de man dan de vrouw
 
Reactiescore
110
Daarom dat ik ook altijd zeg dat seksisme op de werkvloer meer dan logisch is. Er zijn veel meer voordelen aan het aannemen van een man ten opzichte van een vrouw. Dit geldt niet alleen voor de periode van zwangerschap, maar ook voor wanneer de vrouw kinderen heeft. Een vrouw stelt vaker zijn kinderen op plek 1 dan een man. De percentages dat men overwerkt ligt ook logischerwijs hoger bij de man dan de vrouw

En de periode voor de (eventuele) zwangerschap werken vrouwen al vaker in deeltijd dan mannen, lui!!
 

DeletedUser7072

Guest

Ga weg met die quota's aub. Dit soort dwangmaatregelen vanuit de overheid ben ik resoluut tegen. Als werkgever die los staat vd overheid moet je zelf kunnen bepalen welk personeel je inhuurt, en niet gedwongen worden een bepaald percentage mensen aan te nemen met een bepaalde identiteit.

Op die manier zullen vrouwen of minderheden ook aan zichzelf gaan twijfelen, zijn ze nou aangenomen omdat ze vrouw zijn of omdat ze de juiste persoon voor de job waren? ;)
 

DeletedUser61134

Guest
Ga weg met die quota's aub. Dit soort dwangmaatregelen vanuit de overheid ben ik resoluut tegen. Als werkgever die los staat vd overheid moet je zelf kunnen bepalen welk personeel je inhuurt, en niet gedwongen worden een bepaald percentage mensen aan te nemen met een bepaalde identiteit.

Op die manier zullen vrouwen of minderheden ook aan zichzelf gaan twijfelen, zijn ze nou aangenomen omdat ze vrouw zijn of omdat ze de juiste persoon voor de job waren? ;)

Iets met werven van buitenlandse arbeiders terwijl er meer dan 1 miljoen vrouwen wouden werken.
Wil je NL failliet hebben of wil je quota's.

Mannenwerelden enzo
 
Bovenaan