Nederland VS Belgie

DeletedUser974

Guest
Geen gelul, geen ellenlange discussies, geen gespam, elkaar niet beledigen en geen reden voor een mod om dit te sluiten.

We gaan hier voor eens en altijd duidelijk maken wie waar het beste in is.
Graag duidelijke zaken opgeven, bij discutabele dingen graag een bron erbij.

De bedoeling is dat hier een lijst komt met dingen waar Nederland het beste in is en dingen waar Belgie beter in is. Dat kan van alles zijn: Sporten, eten, drinken etc etc etc.

Ik zal alvast een klein beginnetje maken, aanvullingen graag posten dan zet ik ze erbij.

Nederland
Voetbal
Zwemmen
Darten
Snowboarden
Schaatsen
Hockey
Waterpolo
Politiek
Belgenmoppen
Korfbal
Penislengte
Schilderen
Civiele techniek
DJ's


Belgie
Wielrennen
Bier
Chocolade
Patat
Atletiek
Hondensport



(voorlopig) in het midden gelaten:
Veldrijden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Belgie: Van een muggenscheet een olifantendrol maken.
 

DeletedUser

Guest
+Frieten sowieso :D Deze lekkernij 'patat' noemen is een regelrechte aanfluiting. ^^

-Politiek, deze komt sowieso nog 100x voor.
 

DeletedUser

Guest
Heb ik eens een zeldzaam moment van zelfkritiek, wordt het weer niet geapprecieerd.
 

DeletedUser

Guest
Sommige zeggen dat de weed in Nederland beter is. Andere zeggen dat de beste weed in Nederland gemaakt is in België. Anyway die maar weed bij Nederland.

Nederland is ook beter in marginaal zijn.

Nederland is ook beter in het sociaal zijn.

In Nederland zijn ze ook meer racisten.
 

DeletedUser

Guest
De lijst met dingen waar Nederland beter is kan best wat langer. Verder eens met de dingen waar België beter in is. :)

Kort samengevat is Nederland beter in zo'n beetje elke sport, maar we zijn wel arroganter. Belgen zijn naar mijn ervaring wat sulliger, zijn minder goed in sport maar wel bescheiden en uiterst vriendelijke mensen.
 

DeletedUser

Guest
Nederland is qua sporten ook beter in.

Schaatsen, hockey, waterpolo, zwemmen... fill me up

En we zijn natuurlijk beter in tw.

En voor de belgen, helaas als zelf atleet zijnde. Ik moet bekkenen dat over het algemeen de belgen beter in atletiek zijn.
Aan de andere kant, in mijn jaar zijn de nederlanders een stuk sneller op de 100m dan de belgen. Maar ik ben nog geen senior, en daarbij is dit maar een onderdeel, dus atletiek gaat naar de belgen
 
Reactiescore
1.804
+ Wielrennen, motorcross en cyclocross

:D
 

DeletedUser

Guest
Nederland = Veldrijden, volgens mij ook bijna alle vechtsporten.

Belgie is wel beter in Judo en snooker.
 

DeletedUser

Guest
Wij hebben wegen zonder gaten in het asfalt.
Wij hebben geen gore vieze vuige industriesteden zoals Charlois.
Wij hebben een kabinet.
Wij hebben een veel omvangrijkere geschiedenis.
etc
 

DeletedUser

Guest
Nederland is beter in bmx (dacht ik)

Oh en om het even van sport weg te houden:

En de Nederlandse man? Die is qua penislengte de nummer 3 van Europa. 'Die van ons' meet gemiddeld 15,87 centimeter. De Belgen moeten het met 2 millimeter minder doen en de Duitsers (14,48) komen ruim een centimeter tekort.

Bron: depers.nl
 
Bovenaan