Muntkost op W11

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser27685

Guest
Daar is niks vreemds aan, het is gewoon weg niet mogelijk.
Zeggen dat je er 2 dagen voor spaart is een beetje onzinnig je had het over per dag, anders kun je elk edel aantal wel maken als je lang genoeg spaart.

Hij zei sowieso 6-7 edels per dag, niet per keer :)
 

DeletedUser39302

Guest
Klopt, en dat is ook op een andere wereld niet mogelijk want dan zou je speed 3+ moeten hebben, en volgens mij heeft alleen die nieuwe beta versie speed 3.
 

DeletedUser

Guest
Kreeg net nog een ideetje:

- als je een dorp van een andere speler verovert krijg je de edel van het overwonnen dorp, de verliezer verliest de edel
- geldt niet voor barbarendorpen
- GS zelfde prijs als nu


Gevolg:
- Verliezende (en dus steeds kleiner wordende accounts) zitten dan niet met een nutteloos overschot aan edels, want die worden overgedragen naar de actieve accounts waar ze wel nuttig zijn.
- barbarendorpen worden wat minder aantrekkelijk
- spelers die vechten voor hun dorpen worden beloond en internes schieten sneller op
==> Offensief spelen wordt interessanter, er zal dus ook meer in die stijl gespeeld worden, de dynamiek neemt toe, plezier komt terug, saaie periodes van internen worden korter, GS prijs hoeft niet aangepast te worden.

Weet natuurlijk niet of dit haalbaar is in een reeds bestaande wereld, maar lijkt me geen slecht idee al zeg ik het zelf, evt met nog aanpassingen aan.
 

DeletedUser27685

Guest
Interessant idee, maar zou dat niet betekenen dat er bijna nooit munten moeten worden gemept behalve voor wat barbarendorpen en een voorraad edels aan te leggen? In principe zit er dan geen enkele rem op de snelheid van edels maken.

Misschien een variant erop: stel je hebt x dorpen en je verovert een dorp van een speler met y dorpen, dan krijg jij x/2 munten erbij en verliest die speler y/2 munten. Heeft hetzelfde effect maar je moet nog steeds wat munten slaan, dus je kan niet meteen beginnen met weer een ander dorp te edelen maar je haalt er toch wel voordeel uit door actiever te spelen.
 

DeletedUser

Guest
Idd, 1 edel per veroverd dorp is misschien wat overdreven, maar zoals je zegt zijn er andere mogelijkheden, zoals 1 edel per 2 dorpen ofzo. Jouw idee om op muntniveau te werken en in verhouding met de grootte misschien zelfs beste.

In ieder geval dat er iets is dat (een deel van) de edels/munten van de verliezer naar de overwinnaar gaat. Zodat je geen situaties hebt van spelers van 1M punten met 300 nutteloze edels omdat ze ooit in een ver verleden 4M ptn hadden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27685

Guest
Nuja, da's sowieso niet van toepassing op deze wereld. De muntkost halveren lijkt me het beste, dan heb je in ideale omstandigheden net geen 4 edels per dag. In realistische omstandigheden wordt dat dan ~2 edels per dag als je ook troepen bouwt en ~4 edels als je spaart.
 

DeletedUser39259

Guest
Kreeg net nog een ideetje:

- als je een dorp van een andere speler verovert krijg je de edel van het overwonnen dorp, de verliezer verliest de edel
- geldt niet voor barbarendorpen
- GS zelfde prijs als nu


Gevolg:
- Verliezende (en dus steeds kleiner wordende accounts) zitten dan niet met een nutteloos overschot aan edels, want die worden overgedragen naar de actieve accounts waar ze wel nuttig zijn.
- barbarendorpen worden wat minder aantrekkelijk
- spelers die vechten voor hun dorpen worden beloond en internes schieten sneller op
==> Offensief spelen wordt interessanter, er zal dus ook meer in die stijl gespeeld worden, de dynamiek neemt toe, plezier komt terug, saaie periodes van internen worden korter, GS prijs hoeft niet aangepast te worden.

Weet natuurlijk niet of dit haalbaar is in een reeds bestaande wereld, maar lijkt me geen slecht idee al zeg ik het zelf, evt met nog aanpassingen aan.
Lijkt me niks eerlijk gezegd.. Als je dan gaat internen schiet je in 1x vooruit..
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me niks eerlijk gezegd.. Als je dan gaat internen schiet je in 1x vooruit..

Zoals gezegd, je kan er een rem op zetten op de manier die Obli bvb zei. Of wat ik ook nog dacht: als steuntje voor kleinere spelers zou je misschien zelfs kunnen zeggen dat de veroveraar de helft van het aantal munten krijgt dat de verliezer moet betalen voor een nieuwe edel (en die verliezer verliest de helft van dat aantal munten). Een kleine speler die dan een dorp weet te nemen van een grote speler zal daar extra voor beloond worden met veel munten, terwijl een grote die een dorp afneemt van een kleine speler maar erg beperkt zal beloond worden.
Internen zal dan ook enkel in het begin een stuk sneller kunnen verlopen, maar naarmate het geïnternde account steeds kleiner wordt ook steeds minder muntvoordeel opleveren.

En iemand die alleen maar internt zonder dat hij kwaliteit haalt zal z'n dorpen snel weer kwijt zijn aan een betere speler. Bedenk ook: Als je té snel edelt heb je gewoon onvoldoende def om je nieuwe aanwinsten te verdedigen. Wat weer aanvallen zal uitlokken en opnieuw meer dynamiek brengt.


Je kan toch moeilijk beweren dat het nu lekker loopt. Als ik voor mezelf mag spreken. Ik ben al een half jaar bezig een kerel voor me uit te edelen. De eerste 3 maanden deed hij nog iets terug (al stelde dat niet zo veel voor). De laatste 3 maand doet hij zelfs helemaal niks meer (zonder bb te worden). Geloof me, dan hoop je gewoon dat degene die daarachter ligt WEL iets zal voorstellen en je er niet nog eens een paar maand van dat saaie gedoe bijkrijgt. En dan is men verwonderd dat het enthousiasme bij mensen in gelijkaardige situaties afneemt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hij zei sowieso 6-7 edels per dag, niet per keer :)

ik heb vandaag 9 edels aan goudmunten gedaan, je moet niet zeggen dat het niet kan met de volle troepen dorjes die productie gaat gewoon voort zonder er iets mee gebeurt, en gisteren deed ik de massa recruiter nog aan..
en zowizo niet op andere werelden? xD :D
 

DeletedUser

Guest
En hoelang was het geleden dat je nog munten had geslagen, 5-6 dagen? We hebben het hier over per dag, niet per 5-6 dagen.

Kerel, het spijt het me te moeten zeggen, maar ik denk niet dat jouw account boven de wetten van de wiskunde staat (tenzij je op een of andere manier kan cheaten). En als die wetten zeggen dat gemiddeld 1,92 per dag het maximum (zonder farmen) is, dan is dat ook zo.

En als je het echt niet gelooft: kijk dan maar bij de automatische kaartjes naar 'meeste overnames (speler)'. De nr 1 haalt daar 1,88 dorpen per dag. Vrij vertaald is dat 1,88 edels per dag. Wel erg dichtbij de berekende bovengrens van 1,92 van Obliterator, maar als jij nog altijd wil geloven dat die fout is, leef dan gerust verder in je eigen wereld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27685

Guest
En als je het echt niet gelooft: kijk dan maar bij de automatische kaartjes naar 'meeste overnames (speler)'. De nr 1 haalt daar 1,88 dorpen per dag. Vrij vertaald is dat 1,88 edels per dag. Wel erg dichtbij de berekende bovengrens van 1,92 van Obliterator, maar als jij nog altijd wil geloven dat die fout is, leef dan gerust verder in je eigen wereld.

Voor 2.5 edels per dag heb je 30% van je eigen dorpen nodig aan farmdorpen, in de tijd van de farmscripts lijkt me dat wel mogelijk om zo'n hoog gemiddelde vol te houden, maar 't is wel hoog ja :)
 

DeletedUser

Guest
En hoelang was het geleden dat je nog munten had geslagen, 5-6 dagen? We hebben het hier over per dag, niet per 5-6 dagen.

Kerel, het spijt het me te moeten zeggen, maar ik denk niet dat jouw account boven de wetten van de wiskunde staat (tenzij je op een of andere manier kan cheaten). En als die wetten zeggen dat gemiddeld 1,92 per dag het maximum (zonder farmen) is, dan is dat ook zo.

En als je het echt niet gelooft: kijk dan maar bij de automatische kaartjes naar 'meeste overnames (speler)'. De nr 1 haalt daar 1,88 dorpen per dag. Vrij vertaald is dat 1,88 edels per dag. Wel erg dichtbij de berekende bovengrens van 1,92 van Obliterator, maar als jij nog altijd wil geloven dat die fout is, leef dan gerust verder in je eigen wereld.

was 2 dagen geleden..
 

DeletedUser

Guest
Nou, dan had jij 2 dagen geleden niet alle mogelijke munten geslagen die je toen kon slaan, maar kon je er nog 6-tal meer slaan. 2 dagen later (2* een getal kleiner dan 1,92) waren er daar dan een stuk of 3 bijgekomen zodat je er toen 9 kon slaan. Einde verhaal. Geen zin meer om er verder over te discussiëren. Het maximum ligt afgerond op 2. Punt.

Dus het zou fijn zijn als je nou zou stoppen de aandacht weg te leiden van waar de eigenlijke discussie om draait. Dus liever had ik een reactie gezien op mijn laatste idee. Danku.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nou, dan had jij 2 dagen geleden niet alle mogelijke munten geslagen die je toen kon slaan, maar kon je er nog 6-tal meer slaan. 2 dagen later (2* een getal kleiner dan 1,92) waren er daar dan een stuk of 3 bijgekomen zodat je er toen 9 kon slaan. Einde verhaal. Geen zin meer om er verder over te discussiëren. Het maximum ligt afgerond op 2. Punt.

Dus het zou fijn zijn als je nou zou stoppen de aandacht weg te leiden van waar de eigenlijke discussie om draait. Dus liever had ik een reactie gezien op mijn laatste idee. Danku.

ik vind gewoon dat W11 hier niet aan toe is..
 

DeletedUser19930

Guest
ik heb al behoorlijk lang een chronisch gebrek aan edels,...alles wat me van dit tekort afhelpt om-arm ik,...

mvg Ab
 

DeletedUser38368

Guest
Tja, alles lijkt me ook sterk, dan zou ik wel een handje kunnen helpen. :p

Maar ik vind ook dat we eerder moeten ingrepen, dan wachten tot er echte barbaren zeeën ontstaan. Een nieuw systeem is op deze wereld zoiezo niet van toepassing, dus lijkt mij het halveren van de muntprijs de beste oplossing.
 

DeletedUser

Guest
Een nieuw systeem is op deze wereld zoiezo niet van toepassing, dus lijkt mij het halveren van de muntprijs de beste oplossing.

Stimmt, m'n ideetje is verworpen :(

Overigens zijn er momenteel veel verborgen 'barbarenzeeën'. Allerhande spelers en spelertjes die onder vv staan en waarvan de oorspronkelijke eigenaars niet meer terugkeren. Je ziet ze niet op de kaart, maar zo zijn er wel degelijk massa's.
 

DeletedUser38368

Guest
Je zou het ook kunnen doen dat je kan goudmunten kan stelen van andere spelers, 't is maar een gedachte :p

Maar goed, ik geloof inderdaad wel dat er een hoop intern's en inactieve spelers zijn in W11, ze worden alleen nog niet op delete gezet hier.
 

DeletedUser39259

Guest
Je zou het ook kunnen doen dat je kan goudmunten kan stelen van andere spelers, 't is maar een gedachte :p

Maar goed, ik geloof inderdaad wel dat er een hoop intern's en inactieve spelers zijn in W11, ze worden alleen nog niet op delete gezet hier.
Nope.. Dat komt pas als het écht lang duurt voor je een account geinternt hebt. Dat is nog niet echt, een paar maandjes hooguit nu
 

DeletedUser

Guest
Nope.. Dat komt pas als het écht lang duurt voor je een account geinternt hebt. Dat is nog niet echt, een paar maandjes hooguit nu

Een paar maandjes niet lang??

Bedenk, als je op je eentje voor 3 Miljoen punten moet overnemen door internen/barbaren/inactieve vijand ben je met de huidige muntkost een half jaar (!!!) bezig. En 3 Miljoen is dan nog niet eens een erg groot account.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan