Muntkost op W11

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Wie bepaald dat het veel te vroeg is? Als de kosten het spel doodslaan......:confused:

Als je gemiddeld 2 edels per dag kunt slaan.
Dan heeft dat met een stamactie veel meer effect op iemand met 3 miljoen dan bij bijv. w4 met 15 miljoen.
 

DeletedUser24823

Guest
Als je gemiddeld 2 edels per dag kunt slaan.
Dan heeft dat met een stamactie veel meer effect op iemand met 3 miljoen dan bij bijv. w4 met 15 miljoen.

wat bedoel je daarmee, als reactie op mijn quote? (sorry, vroeger blond ;-) )
 

DeletedUser39729

Guest
Als ze al mijn dorpen naar 126 punten hebben gehaald, weet ik wel dat ik niet meer wil spelen hoor :p

Is ook wel lachen, een account van de vijand helemaal naar de klote kata-en xD Heb je gelijk geen front meer, haha.:D
 

DeletedUser

Guest
Is ook wel lachen, een account van de vijand helemaal naar de klote kata-en xD Heb je gelijk geen front meer, haha.:D

Natuurlijk wel wat dorpen overlaten :) Dat is denk ik wel dé manier van oorlog voeren. De tegenstand elimineren. Of dat nou door overnemen is, of door dorpen waardeloos te maken. Denk dat dat een goede tweede keuze is, als edels niet toereikend zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat de muntjes zoveel moeten blijven kosten. Want anders gaat het te snel en als je dan neit veel aktief bent blijf je zitten met 200 edels teveel ook lekker handig....
Zolang er op W11 nog genoeg spelers zijn moeten de muntjes evenveel blijven kosten :D
 

DeletedUser39656

Guest
Bij deze wil ik eens polsen bij de collega's van W11 wat zij vinden over de muntenkost op deze wereld. Dit omdat ik mij wat zorgen maak over de toekomst van W11, als ik zie welke richting het de laatste maanden steeds meer uitgaat.

Maar om het koebeest bij de hoorns te vatten: naar mijn gevoel is de muntkost hier veel te hoog, en gaat dit ten koste van het spelplezier op deze wereld. Veel meer munten dan het equivalent van anderhalve edel per dag kan je niet slaan, en op die manier schiet edelen heel traag op. Zeker nu W11 steeds meer te maken krijgt met internes of fusies of barbarenaccounts. Mijn stelling is dus dat er te weinig edels beschikbaar zijn voor waar dit spel om hoort te draaien: vijanden aanvallen, en er dorpen op (proberen) veroveren, en waar het saaie internen of fusioneren eigenlijk bijzaken zouden moeten zijn worden dit op deze wereld steeds meer hoofdzaken, wat ik een onrustwekkende evolutie vind.

Als 2 spelers willen fusioneren zijn ze (aangezien de accounts steeds groter worden) al gauw een half jaartje bezig, dat is absoluut geen gezonde manier van werken. Nu kan je uiteraard wel zeggen: laat bb's voor wat ze zijn, laat die interns maar aanmodderen of begin er gewoon niet gaan. In zekere mate kan je dat inderdaad doen. Maar uiteindelijk wil je (zeker in de buurt van gevaarlijker) vijanden liefst een dichte cluster, en moeten er dus kostbare edels opgeofferd worden om clusters dicht te houden. Kostbare edels die dan voor altijd verloren zijn om ingezet te worden bij het aanvallen van de vijanden.

Vandaar wil ik bij deze een pleidooi starten om te kijken of er onder de W11-spelers geen voldoende basis is die voorstander is om de muntkost veel goedkoper te maken (ik zeg maar bvb: de helft goedkoper). Dan komen er ruwweg 3 edels per dag beschikbaar, wat alleen maar ten voordele kan zijn van het oorlogsspektakel op deze wereld.

Graag jullie mening hierover. En indien er een duidelijke trend aanwezig is: vraag aan de spelleiding om hiermee iets te gaan doen. Al is het in eerst instantie maar het idee grondiger onderzoeken.

Dank voor uw mening.

Ik ben het hier helemaal met eens. De muntkost is evenveel als op w4 als ik me niet vergis en het grote verschil met daar is het aantal geproduceerde gs/uur, dat ligt daar met 50% hoger dan op w11.

Misschien een aanpassing mogelijk?
 

DeletedUser27685

Guest
Ik ben ook wel voor een verlaging, niet te drastisch maar toch merkbaar. Liever nu het probleem oplossen dan wanneer we verzuipen in barbarenzeeen :)
 

DeletedUser

Guest
Laat die grijze zeeën maar komen hoor! Eigenlijk vind ik barbaren helemaal niet erg. Last heb ik er niet van, want eigenlijk levert het alleen maar grondstoffen op. Gebaseerd op die gedachte, en het automatisch uitgroeien van bbdorpen, ben ik tegen een verlaging van de muntkosten. Sommigen houden het nu al niet bij, anderen hebben chronisch tekort. Dat balanceert het weer mooi :p
 

DeletedUser24823

Guest
Laat die grijze zeeën maar komen hoor! Eigenlijk vind ik barbaren helemaal niet erg. Last heb ik er niet van, want eigenlijk levert het alleen maar grondstoffen op. Gebaseerd op die gedachte, en het automatisch uitgroeien van bbdorpen, ben ik tegen een verlaging van de muntkosten. Sommigen houden het nu al niet bij, anderen hebben chronisch tekort. Dat balanceert het weer mooi :p

Moet je wel eerst clearen, kost weer troepen die je weer op moet bouwen kost weer GS, die je anders voor edelmannetjes kunt gebruiken...:(
 

DeletedUser26726

Guest
Muntjes kun je prima maken met de GS van de BB dorpen... als je alleen maar internt heb je die off troepen toch niet nodig... daarna bouw je ze langzaam weer op omdat je ze toch niet nodig hebt :cool:
 

DeletedUser24823

Guest
Muntjes kun je prima maken met de GS van de BB dorpen... als je alleen maar internt heb je die off troepen toch niet nodig... daarna bouw je ze langzaam weer op omdat je ze toch niet nodig hebt :cool:

Klopt, zo schuift mijn off lijn tenminste lekker mee :D
Alleen kost het meer als 1 clear per bb dorp en dus gaat het spel weer wat slomer!

Kom maar op met die kostenverlaging wat mij betreft.
 

DeletedUser

Guest
Ik sta hier neutraal tegenover. Elke optie heeft zijn voor- en nadelen en dus voor- en tegenstanders. In principe teken je voor de instellingen wanneer je een wereld joint, maar de omstandigheden moeten ook een zekere flexibiliteit toelaten, anders wordt het droefheid alom op W11.
 

DeletedUser

Guest
Moet je wel eerst clearen, kost weer troepen die je weer op moet bouwen kost weer GS, die je anders voor edelmannetjes kunt gebruiken...:(

Je denkt dat ik clearen erg vind? :p Ik sta net buiten de top 20 te loeren op een plekje binnen de top ODA. Een door tw team barbaar geworden speler levert 10k*4+10k*5=90k ODA op per dorp. Niet slecht voor hooguit 1,5 clear. Dat gaat in totaal ongeveer 1500k grondstoffen kosten. Met een beginplunderwaarde van 400k moet je nog 19 dagen farmen voor je die grondstoffen er weer uit hebt. Als je het een beetje goed voor elkaar hebt, laat je die farmdorpen lekker liggen tot in de eeuwigheid om er gebruik van te maken. Die clears om ze leeg te krijgen zijn het dan zeker wel waard geweest.

Dus ja, of je dit wilt doen, of ze over wilt nemen is een eigen keuze, die je mening hier denk ik grotendeels bepaald. Heb je die 1,5 clear ervoor over om ze te farmen, maar geen 1 edel ervoor over om ze over te nemen, ga je denk ik voor het niet verlagen van de kosten. Je hebt dan een voordeel tegenover de spelers die die bbdorpen wél willen edelen en wél edels verspillen aan weerloze dorpjes.
 

DeletedUser24823

Guest
Maar ze dan vervolgens vol zetten met troepen wat ook welliswaar een ruime week duurt, maar daarna groeit die GS ook gewoon door.

Die troepen zijn in een later stadium ongetwijfeld erg handig, of het nu def. of off. troepen zijn.... ;)
Die 19 dagen komen wel als ze van mij zijn en vol staan!

En ik heb nog eens even de markt gecheckt, maar al wat aangeboden wordt is ijzer en een enkel verdwaald houtblokje, en al wat gevraagd wordt is leem, rarara....

Zegt toch genoeg lijkt me!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Toch verkoopt ijzer wel redelijk heb vandaag ruim 600.00 verkocht tegen 300.000 leem :D
 

DeletedUser

Guest
Hout is er te kort. Veel houtkosten bij munten slaan, veel houtkosten bij troepen maken. IJzer en leem balanceren zichzelf door ijzertekort bij troepenproductie en ijzeroverschot bij muntproductie. Hout is het probleem :p
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook nog kleine hout overschot ^^ Alleem leem te kort.
 

DeletedUser

Guest
Beste W11-spelers/forumlezers,

Ik zie dat dit topic hier al enige tijd bestaat en er toch ook wel enige aandacht vanuit jullie kant aan geschonken wordt.
Daarom heb ik dit ook doorgegeven aan de community managers (Kaneel en Duckje).
Het besluit luidt als volgt: We zullen een thread openen wanneer de tijd rijp is. Maar het is niet de bedoeling dat de adel-prijzen op elke wereld gehalveerd worden.

Reacties kunnen jullie hier posten.

Met vriendelijke groeten,

Oneal (Jonas)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20554

Guest
Het moet er om doen dat enkel de heel actieve leden bij een munten-halvering een voordeel halen. Dan hoeven ze niet meer te krabben naar munten en hun groei beperkt te zien naar een gebrek eraan. Het zijn daarintegen de minder actieve en de minder ervaren spelers die zijn of haar cluster midder snel zien krimpen. Het altijd goed voor iets zeker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan