Muntkost op W11

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Bij deze wil ik eens polsen bij de collega's van W11 wat zij vinden over de muntenkost op deze wereld. Dit omdat ik mij wat zorgen maak over de toekomst van W11, als ik zie welke richting het de laatste maanden steeds meer uitgaat.

Maar om het koebeest bij de hoorns te vatten: naar mijn gevoel is de muntkost hier veel te hoog, en gaat dit ten koste van het spelplezier op deze wereld. Veel meer munten dan het equivalent van anderhalve edel per dag kan je niet slaan, en op die manier schiet edelen heel traag op. Zeker nu W11 steeds meer te maken krijgt met internes of fusies of barbarenaccounts. Mijn stelling is dus dat er te weinig edels beschikbaar zijn voor waar dit spel om hoort te draaien: vijanden aanvallen, en er dorpen op (proberen) veroveren, en waar het saaie internen of fusioneren eigenlijk bijzaken zouden moeten zijn worden dit op deze wereld steeds meer hoofdzaken, wat ik een onrustwekkende evolutie vind.

Als 2 spelers willen fusioneren zijn ze (aangezien de accounts steeds groter worden) al gauw een half jaartje bezig, dat is absoluut geen gezonde manier van werken. Nu kan je uiteraard wel zeggen: laat bb's voor wat ze zijn, laat die interns maar aanmodderen of begin er gewoon niet gaan. In zekere mate kan je dat inderdaad doen. Maar uiteindelijk wil je (zeker in de buurt van gevaarlijker) vijanden liefst een dichte cluster, en moeten er dus kostbare edels opgeofferd worden om clusters dicht te houden. Kostbare edels die dan voor altijd verloren zijn om ingezet te worden bij het aanvallen van de vijanden.

Vandaar wil ik bij deze een pleidooi starten om te kijken of er onder de W11-spelers geen voldoende basis is die voorstander is om de muntkost veel goedkoper te maken (ik zeg maar bvb: de helft goedkoper). Dan komen er ruwweg 3 edels per dag beschikbaar, wat alleen maar ten voordele kan zijn van het oorlogsspektakel op deze wereld.

Graag jullie mening hierover. En indien er een duidelijke trend aanwezig is: vraag aan de spelleiding om hiermee iets te gaan doen. Al is het in eerst instantie maar het idee grondiger onderzoeken.

Dank voor uw mening.
 

DeletedUser33197

Guest
Bij deze wil ik eens polsen bij de collega's van W11 wat zij vinden over de muntenkost op deze wereld. Dit omdat ik mij wat zorgen maak over de toekomst van W11, als ik zie welke richting het de laatste maanden steeds meer uitgaat.

Maar om het koebeest bij de hoorns te vatten: naar mijn gevoel is de muntkost hier veel te hoog, en gaat dit ten koste van het spelplezier op deze wereld. Veel meer munten dan het equivalent van anderhalve edel per dag kan je niet slaan, en op die manier schiet edelen heel traag op. Zeker nu W11 steeds meer te maken krijgt met internes of fusies of barbarenaccounts. Mijn stelling is dus dat er te weinig edels beschikbaar zijn voor waar dit spel om hoort te draaien: vijanden aanvallen, en er dorpen op (proberen) veroveren, en waar het saaie internen of fusioneren eigenlijk bijzaken zouden moeten zijn worden dit op deze wereld steeds meer hoofdzaken, wat ik een onrustwekkende evolutie vind.

Als 2 spelers willen fusioneren zijn ze (aangezien de accounts steeds groter worden) al gauw een half jaartje bezig, dat is absoluut geen gezonde manier van werken. Nu kan je uiteraard wel zeggen: laat bb's voor wat ze zijn, laat die interns maar aanmodderen of begin er gewoon niet gaan. In zekere mate kan je dat inderdaad doen. Maar uiteindelijk wil je (zeker in de buurt van gevaarlijker) vijanden liefst een dichte cluster, en moeten er dus kostbare edels opgeofferd worden om clusters dicht te houden. Kostbare edels die dan voor altijd verloren zijn om ingezet te worden bij het aanvallen van de vijanden.

Vandaar wil ik bij deze een pleidooi starten om te kijken of er onder de W11-spelers geen voldoende basis is die voorstander is om de muntkost veel goedkoper te maken (ik zeg maar bvb: de helft goedkoper). Dan komen er ruwweg 3 edels per dag beschikbaar, wat alleen maar ten voordele kan zijn van het oorlogsspektakel op deze wereld.

Graag jullie mening hierover. En indien er een duidelijke trend aanwezig is: vraag aan de spelleiding om hiermee iets te gaan doen. Al is het in eerst instantie maar het idee grondiger onderzoeken.

Dank voor uw mening.

Je hebt een punt maar is dat niet juist een deel van het spel, wie kan het beste verband vinden tussen troepen/dorpen bouwen- edelen - edels maken.

Als je die kost gaat verlagen gaat de weg naar de top vergemakkelijken & aan de top blijven moeilijker worden!

Het is lastig maar het is nu eenmaal zo...
 

DeletedUser

Guest
Eens bekijken wat de mogelijkheden zijn kan zeker geen kwaad denk ik.
Er is inderdaad weinig oorlogsactie, het internen en het edelen van barbaren wordt er niet minder op is mijn gevoel.

Ik denk dat ik de komende weken of maanden ook niet veel oorlog zal moeten voeren met mijn buren en dat is nou net het leukste onderdeeltje van dit spel. :(
Steeds weer wachten op een nieuwe edel om om weer verder te kunnen is enorm vervelend..

Toeval of niet maar gompio is een buur. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27685

Guest
Je hebt een punt maar is dat niet juist een deel van het spel, wie kan het beste verband vinden tussen troepen/dorpen bouwen- edelen - edels maken.

Als je die kost gaat verlagen gaat de weg naar de top vergemakkelijken & aan de top blijven moeilijker worden!

Het is lastig maar het is nu eenmaal zo...

Jah, 't Is een tweesnijdend mes, maar zeker met de zomer gaan er wellicht weer wat spelers wegvallen. En als iemand zich moet bezig houden met internen of fuseren valt het plezier voor lange tijd weg en riskeer je een domino-effect. Met meer edels kan je sneller internen en krijg je meer tijd en edels om zwaardere oorlogen te voeren.

Aan de andere kant hou ik wel van de tragere stijl die we op W11 hebben, alleen kan ik me goed voorstellen dat niemand zich graag een half jaar lang bezig houdt met internen of barbarendorpen te edelen, noch om de VV te doen. Die dorpen laten liggen kan je ook niet echt doen als je een sterke stamcluster wilt behouden.

Naja, eens peilen wat de anderen hiervan denken kan geen kwaad :)
 

DeletedUser

Guest
Zou het niet erg vinden, maar wacht er ook niet op. Wat denberre al zegt, het edelen van barbaren of het internen wordt er niet minder op, het zal alleen wat sneller gaan. Tuurlijk, dan gaat het allemaal wat sneller, maar ook ik vind het rustige gangetje hier wel fijn.

Mijn oplossing: katapulten.
Dorpen die niet in actief bezit zijn maar toch in de stamcluster liggen gooi je helemaal kapot. Mochten er liefhebbers zijn om te farmen laat je alleen de GS en opslagplaats over. Om van niks naar een redelijk dorp te komen, heb je genoeg tijd gerekt om een counteraanval te starten op degene die zich daar denkt te vestigen.
 

DeletedUser34283

Guest
Bij w1 snap ik het, die kregen een verlaging toen er nog 200/300 spelers over waren, maar hier met ruim 8000 spelers... overigens mooie post:)
 

DeletedUser24823

Guest
Wat mij betreft zeker een optie: Iedere keer dat ik denk klaar te zijn met een intern of fusie, dient de volgende zich aan en het einde is nog niet in zicht! ;) En dan heb ik het nog niet over de bb dorpen!

Omdat de spanning er wat uitgaat op deze manier stoppen er steeds meer mensen en laten hun dorpen aan stamgenoten ter intern, deze neergaande spiraal gaat zo door tot er inderdaad minder spelers zijn en om dan alsnog deze kostenverlaging door te voeren is een redelijk late reactie. Er zou meer actie in het spel kunnen komen door het eerder te doen.
 

DeletedUser

Guest
Als je de kosten verlaagt dan zijn de interns sneller klaar en kun je je weer focussen op het echte spel
 

DeletedUser

Guest
je hebt wel een punt...
ik moet 1 of 2 maanden sparen om edels genoeg te hebben
heb nu 45 dorpen geedelt in nog geen week en een half
en nu moet ik weer zolang wachten voor ik kan edelen...
 

DeletedUser26726

Guest
Wat mij betreft zeker een optie: Iedere keer dat ik denk klaar te zijn met een intern of fusie, dient de volgende zich aan en het einde is nog niet in zicht! ;) En dan heb ik het nog niet over de bb dorpen!.

Of je internt eens lekker niet.... wij dumpen interns... hou je de spanning er ook wel in hoor
 

DeletedUser30312

Guest
De prijzen van munten mogen van mij best naar beneden. Al heb ik er voorlopig wel genoeg. Als stam ben je meer bezig met internen dan met oorlog voeren. Wat natuurlijk niet helemaal de bedoeling is van het spelletje.

Je kan natuurlijk de barbarendorpen gewoon laten liggen. Maar dan krijg je van die grote grijze gaten in je stamcluster...

Het hoeft van mij niet perse maar het zou wel wat leuker kunnen worden hier op w11 :)
 

DeletedUser

Guest
kom op zeg anders wordt het te makkelijk
ik vind als iedereen te hoog vind moeten ze wereld 19 met lagere kosten doen niet nu
 

DeletedUser30312

Guest
kom op zeg anders wordt het te makkelijk
ik vind als iedereen te hoog vind moeten ze wereld 19 met lagere kosten doen niet nu

Nee hoor het word niet makkelijker. Je tegenstander kan net zo goed meer edels maken ;)
 

DeletedUser

Guest
je hebt wel een punt...
ik moet 1 of 2 maanden sparen om edels genoeg te hebben
heb nu 45 dorpen geedelt in nog geen week en een half
en nu moet ik weer zolang wachten voor ik kan edelen...

Ik geraak nooit aan 45 edels...
Ik heb altijd edel te kort en ik hou het nemen van bb's heel miniem en aan internen doe ik helemaal niet...

Maar ik begrijp de voor en tegenstanders hier.



Zoals mr bowser al aangaf, het moest dan van in het begin van het spel gebeurt geweest zijn.
Als ze het nu toepassen, dan benadelen ze de spelers die later begonnen zijn...
 

DeletedUser

Guest
Ik geraak nooit aan 45 edels...
Ik heb altijd edel te kort en ik hou het nemen van bb's heel miniem en aan internen doe ik helemaal niet...

Maar ik begrijp de voor en tegenstanders hier.



Zoals mr bowser al aangaf, het moest dan van in het begin van het spel gebeurt geweest zijn.
Als ze het nu toepassen, dan benadelen ze de spelers die later begonnen zijn...

De spelers die later begonnen zijn hebben net zoveel voordeel als de spelers die vanaf het begin meespelen.
Want een speler die later begonnen is kan sneller groeien dan een speler vanaf het begin. Ligt maar net aan de situatie van elke speler apart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan