Muntkost op W11

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ik denk niet dat late spelers meer benadeeld zouden zijn dan ze nu al zijn puur door het feit dat ze laat begonnen zijn. Ik pleit ook nergens om andere zaken aan te passen (zoals loopsnelheden, of recruitsnelheden e.d.). Deze zijn goed zoals ze zijn, en wil je die sneller dan kan je best naar een andere wereld gaan. Maar de muntkost vind ik in deze fase van het spel gewoon niet meer in verhouding staan. Als er gemiddeld gezien bijna evenveel mensen stoppen/fusioneren als dat er dorpen kunnen bijgeëdeld worden door de actievelingen, dan zit het evenwicht gewoon scheef en zie ik de toekomst voor W11 somber in. Het is ook een vicieuze cirkel: mensen internen noodgedwongen vrij veel, op den duur tegen hun zin, tot ze de zin in het spelletje helemaal verliezen en er ook mee kappen, en er weer een extra account af te handelen is.

En nu kan je er nog iets aan doen, maar over een maand of 8 kan het kalf al half verdronken zijn.

Ik denk dat velen onder ons wel al meerdere keren een situatie gehad hebben als deze: Aha, lekker gezellig eens een grote aanval doen, eventueel met nog wat buurspelers erbij. He jongens tof, we hebben 500 clears bijeen gekrasseld, daar kunnen we toch al wat leuks mee doen he. En dan, laten we ff kijken hoeveel edels we met z'n allen bijeen kunnen krabben: oja! de volle 11 met 4 man tesamen, ole joepie juij, elk 2-3 dorpen erbij...

Mijn theorie is dat de er weer veel meer dynamiek in het spel zou terugkeren.
 

DeletedUser26726

Guest
Ik blijf erbij, als de instellingen je niet bevallen ga je lekker ergens anders spelen. Internen heb je zelf in de hand. Ik vermaak me prima op w11 als oud w7 speler...

Ik vind w11 echt de leukste wereld... Veranderen van instellingen later in het spel zie ik echt als een onnozel iets. Als mensen stoppen prima lekker je account wissen en opzouten, met 8000 spelers mis ik je echt niet.
 

DeletedUser39729

Guest
Ik kom ook altijd aan een edel tekort, wat goedkopere munten zou goed van pas komen. :)
 

DeletedUser

Guest
Ik kom ook altijd aan een edel tekort, wat goedkopere munten zou goed van pas komen. :)

Jou kennende heb je met die lagere kosten nog edel tekort ;)

De mening van Omegasun deel ik min of meer. Je hebt de wereld geaccepteerd zoals die is, niet om hoe die kan worden als er eindelijk eens een verandering van kosten is.
 

DeletedUser

Guest
Ik blijf erbij, als de instellingen je niet bevallen ga je lekker ergens anders spelen. Internen heb je zelf in de hand. Ik vermaak me prima op w11 als oud w7 speler...

Ik vind w11 echt de leukste wereld... Veranderen van instellingen later in het spel zie ik echt als een onnozel iets. Als mensen stoppen prima lekker je account wissen en opzouten, met 8000 spelers mis ik je echt niet.


Yup niets mis met de instellingen! Ik denk dat er een aantal spelers zijn die, bij wijze van spreken, niet eens weten hoe een clear van dichtbij er uit ziet, maar enkel weten hoeveel begeleiding ze met hun edelman moeten meesturen.
 

DeletedUser23207

Guest
mooie post, alleen vind ik deze wereld nog te jong en te actief om zo'n eventuele kostenverlaging in te stellen, W1 kreeg hem pas na 3 jaar ofzo (?) en vooral toen er zeeën van barbaren waren.

W3 of 4 krijgt hem nu ook vanwege de barbaren zeën maar ook die werelden zijn veel ouder.
Ik denk dat we nu eerder in een fase in het spel zitten waarbij er een lijn wordt getrokken tussen de mensen die deze wereld echt leuk lijven vinden en dus actief blijven, en de inactievelingen. In de stam waar ik in zat (T~T~E voor als men dat niet weet) waren er ook veel interns, maar er was ook een actieve kern. En die moesten alleen de fusies en interns afronden. Na die afronding kon het weer hard tegen hard gaan. en ik denk dat dat zo in bijna elke stam is, dat er uiteindelijk een goede actieve kern overblijft.
 

DeletedUser

Guest
Als iedereen actief binnen je stam blijft, doordat er een goede sfeer hangt, is er niks aan de hand:p, want dan hoef je nauwelijks te internen:eek:
Maar ik snap wel dat SusQua en T-T-E veel interns hebben/hadden, dat komt er van als je in zo'n ballenstam zit he :p
 

DeletedUser26726

Guest
Als iedereen actief binnen je stam blijft, doordat er een goede sfeer hangt, is er niks aan de hand:p, want dan hoef je nauwelijks te internen:eek: Maar ik snap wel dat SusQua en T-T-E veel interns hebben/hadden, dat komt er van als je in zo'n ballenstam zit he :p

Spuit 11 heeft weer eens gal gespuwd, als je nou eens iets zinnigs zou zeggen kon ik er een normale reactie op geven...

Interns heb je niet voor het kiezen, als er ppl in je stammetje ermee stoppen doen ze dat lekker... kan ook in een massastam zoals just/zero gaan zitten maar dat gaat ook vervelen als je niet direct aan het front ligt.. Dan snap ik wel dat er telkens nieuwe spelers gezocht moeten worden...

Vooralsnog doet SuSqua het boven verwachting en hoe jouw idiote gedachtes hierbij komen is mij een raadsel en wat dat nou uiteindelijk weer te maken heeft met de muntkost nu is zelfs nog verder offtopic...
 

DeletedUser

Guest
Spuit 11 heeft weer eens gal gespuwd, als je nou eens iets zinnigs zou zeggen kon ik er een normale reactie op geven...

Interns heb je niet voor het kiezen, als er ppl in je stammetje ermee stoppen doen ze dat lekker... kan ook in een massastam zoals just/zero gaan zitten maar dat gaat ook vervelen als je niet direct aan het front ligt.. Dan snap ik wel dat er telkens nieuwe spelers gezocht moeten worden...

Vooralsnog doet SuSqua het boven verwachting en hoe jouw idiote gedachtes hierbij komen is mij een raadsel en wat dat nou uiteindelijk weer te maken heeft met de muntkost nu is zelfs nog verder offtopic...

Volgens mij ligt valt jouw stam bekant uit elkaar en staat Zero nog steeds stabiel op de eerste plaats. Zegt iets over het verschil in organiseren tussen deze twee stammen.

Daarnaast internen wij maar weinig, als er iemand stopt zoeken we meestal een nieuwe speler voor dat account. En dat is een hele goeie manier om het geintern tegen te gaan ;), zodoende verhoog je het spelplezier van je andere stamgenoten doordat er weinig te internen valt zodat er weer minder mensen stoppen. (uiteraard een tip voor andere stammen):p, dus is het gehele muntkostverhaal voor Zero niet echt urgent.
 

DeletedUser26726

Guest
Volgens mij ligt valt jouw stam bekant uit elkaar en staat Zero nog steeds stabiel op de eerste plaats. Zegt iets over het verschil in organiseren tussen deze twee stammen.

offtopic: Ehm oké? Volgens mij zaten jullie al retesnel te vissen bij leden die voor zichzelf wilden beginnen en hebben ze néé gezegt... zegt iets over jullie stammetje nietwaar...

Maar de discussie over het wel of niet zoeken van nieuwe spelers voor accounts om een massastam op gang te houden hebben we al eens gevoerd, beleid bij ons is dat als iemand stopt wij dat account lozen. Dat jullie dat niet doen prima...

Ontopic: Maar jij hebt zowieso geen muntprobleem :D
 

DeletedUser

Guest
De stam waar ik in zit zou véééééééél voordeel uit halen bij snellere edels per dag.


We zijn correct en eerlijk tegen over anderen.

Iemand dat zegt, dat latere spelers die deze wereld zijn binnengekomen, er geen nadeel zouden aan beleven; wel die weten niet waar ze over spreken....

Ik kan verscheiden spelers opnoemen (spreek hier over mezelf nu hé) die nooit nu nog zouden leven als ik genoeg edels had!!

Ik kan gerust te samen met mijn stam dan, hier 4 tot 5 slachtoffers maken die geheel plat zouden staan!!!
----> de reden dat het niet zo is...
Mja, die moet ik niet meer zeggen zeker!!!!


Het verschil in dorpen; het verschil in stam(elkaar leren kennen en vertrouwen); het verschil in tacktiek; de uren, de dagen, de maanden, om leken en om ervaren spelers een kans te geven....

Mss. is het niet zo in het centrum van het spel; maar hou ajb rekening met de buitenste randen van w11....

P.S.: ik spreek in mijn eigen nadeel hé...
 

DeletedUser

Guest
Jou kennende heb je met die lagere kosten nog edel tekort ;)

De mening van Omegasun deel ik min of meer. Je hebt de wereld geaccepteerd zoals die is, niet om hoe die kan worden als er eindelijk eens een verandering van kosten is.

Het is echt nog niet nodig nu hoor.
Je zou alleen wat sneller kunnen internen.
Pas als de wereld echt ver is,
Zoals bijv. W2, W4 en W6 met grote aantallen punten,
Dan kan je met een stamactie maar een paar dorpen afnemen als je maar 2 edels per dag kan maken..
 

DeletedUser

Guest
Vind dit beetje onnodig gezeur. Degene die het niet met de instellingen eens zijn moeten maar naar een andere wereld gaan. Je weet van te voren waar je aanbegint. Qua wereld instellingen. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Als iedereen actief binnen je stam blijft, doordat er een goede sfeer hangt, is er niks aan de hand:p, want dan hoef je nauwelijks te internen:eek:
Maar ik snap wel dat SusQua en T-T-E veel interns hebben/hadden, dat komt er van als je in zo'n ballenstam zit he :p

Als u mij persoonlijk wou viseren, ik zit in Vision. En het spijt het me te moeten zeggen maar ik was deze open discussie niet begonnen zodat sommigen hun stamtwisten hier verbaal zouden kunnen komen uitvechten, maar om als spelers van W11 onderling en volwassen te bekijken wat zo'n beetje de algemene idee is over dit thema. Dus gelieve het dan ook daarover te laten gaan. En ook in een stam mét optimum sfeer stopt er wel al eens iemand van tijd tot tijd. Maar mijn vraag geldt dus algemeen, gebaseerd op ervaringen in mijn eigen stam, èn op wat ik hoor en zie bij andere stammen en algemene tendensen in W11.

@ezzeia: blijkbaar waren er dan al gigantische problemen op W1 als ik het goed begrijp: als dat al het geval was heeft men dus gewoon veel te laat gereageerd. Als je proactief ingrijpt hoeft het zover niet te komen dat er eerst "zeeën" bb's moeten zijn vooraleer men beslist er iets aan te doen.


Maar goed, ik denk dat ik mijn visie genoeg verklaard heb. De algemene mening lijkt me zo'n beetje dat de meeste mensen het (nog) niet echt nodig vinden, dus so be it.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser24823

Guest
Ik vind dat je niet goed telt, Gompio :) :

Volgens mij is de stand zo'n beetje gelijk tot nu toe. Sommigen geven alleen een mening met voor en nadelen, maar de voors en tegens lopen aardig gelijk op!
 

DeletedUser

Guest
Vind het vreselijk eigenlijk dat je hier nog geen stemtopic kan openen.
Dat zou een duidelijker beeld geven en zullen waarschijnlijk veel meer mensen hun mening ook brengen.
 

DeletedUser

Guest
Het is nog veel te vroeg om de kosten te verlagen voor W11, dit is ook in mijn nadeel, maar het is nu éénmaal zo :)
 

DeletedUser24823

Guest
Het is nog veel te vroeg om de kosten te verlagen voor W11, dit is ook in mijn nadeel, maar het is nu éénmaal zo :)

Wie bepaald dat het veel te vroeg is? Als de kosten het spel doodslaan......:confused:
 

DeletedUser26726

Guest
Op alle werelden zijn de muntjes te duur... Als je nu eens 10 dorpen per dag zou kunnen edelen zou het eens leuk worden...

Ik durf zelfs te stellen dat een grote speler... zeg 5 mln punten en 500 dorpen... zonder al te veel moeite voor eeuwig kan overleven zonder ooit bang te zijn weggespeeld te worden...
 

DeletedUser

Guest
Als ze al mijn dorpen naar 126 punten hebben gehaald, weet ik wel dat ik niet meer wil spelen hoor :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan