"Legale" Scripts

DeletedUser69389

Guest
Precies, 1C zie ik persoonlijk als een irritant script, alleen geeft spelers nog overzicht. Er is momenteel een script actief wat veel verder gaat dan TW. Een script wat binnen een tijdsbestek van max een halfuurtje 4000+ aanvallen op een account heeft gestuurd. Iedereen is er van op de hoogte dat dit met 1C kan, maar kost veel moeite. Het kost ook veel moeite om er dan nog wat clears tussen te stoppen en treinen gaat niet zomaar. Als je nu geen lijn trekt, waar komt die lijn dan? Een script die gewoon 5 aanvallen per seconde kan sturen, 2 uur lang als het moet? Dat je binnen 2 uur, met amper op toetsen drukken 18000 INC op een account van 6 miljoen puntjes kunt sturen?

Dit topic is juist om die grens te trekken, waar je de grens beter op geen kunt trekken om het tactische spel weer boven te laten komen.

Kost totaal geen moeite om snel te sturen met 1C alleen gebruiken veel mensen 1C niet slim, maar ook met 1C kun je op een slimme manier heel snel veel incs eruit rammen.
 

DeletedUser62889

Guest
Hoezo is het voor de verdediger moeilijker te verdedigen als er 4000 aanvallen in een halfuur worden verstuurd, in plaats van, laten we zeggen, een paar uur?
 
Reactiescore
1.167
Dit topic is juist om die grens te trekken, waar je de grens beter op geen kunt trekken om het tactische spel weer boven te laten komen.

Tactisch zal het altijd blijven. Al stuur je blind 5k incommings eruit dan hoef je als aanvaller nog steeds niet in het voordeel te zijn.
 
Reactiescore
30
Hoezo is het voor de verdediger moeilijker te verdedigen als er 4000 aanvallen in een halfuur worden verstuurd, in plaats van, laten we zeggen, een paar uur?

Dat is niet moeilijker, over dat verschil gaat de discussie niet eens. Het gaat er om dat de aanvaller veel frequenter kan aanvallen zonder moeite, waar dat voor de verdediger niet het geval is.
 
Reactiescore
1.094

DeletedUser62889

Guest
Dat is niet moeilijker, over dat verschil gaat de discussie niet eens. Het gaat er om dat de aanvaller veel frequenter kan aanvallen zonder moeite, waar dat voor de verdediger niet het geval is.

Moeilijk om te beoordelen of dat echt makkelijker gaat met dat script. Er zijn genoeg andere manieren om zo'n aantal aanvallen te versturen zonder al te veel moeite.. dus wil je er echt wat aan doen dan zal het TW-team consistent dergelijke scripts moeten verbieden, maar dan nog is het de vraag of zij over de mogelijkheden en rechten beschikken om dat te doen.
 
Reactiescore
30
Je kan als verdediger toch ook terug aanvallen?

Dan moet je toch alsnog blijven verdedigen? :eek:


Moeilijk om te beoordelen of dat echt makkelijker gaat met dat script. Er zijn genoeg andere manieren om zo'n aantal aanvallen te versturen zonder al te veel moeite.. dus wil je er echt wat aan doen dan zal het TW-team consistent dergelijke scripts moeten verbieden, maar dan nog is het de vraag of zij over de mogelijkheden en rechten beschikken om dat te doen.

Klopt inderdaad. Ik zou er persoonlijk wel voorstander van zijn, maar goed. Het iets meer in balans brengen mag het TW-team wel naar kijken wat mij betreft.
 
Reactiescore
30
De tegenstander moet dan ook deffen. Dus in feite spendeer je quasi evenveel tijd.

En dat is dus precies het punt wat een paar mensen proberen te maken: puur het aanvallen gooien in zo'n grote kwantitatieve overkill dat echt nadenken niet meer nodig is, om de verdediger zoveel mogelijk werk te bezorgen. Het is op zich een goed punt om aan te halen dat ''iedereen het in principe kan gebruiken'', maar ten eerste klopt dat niet voor 100% natuurlijk; niet iedereen kan dat. Dan zou het in het spel geïntegreerd moeten worden. En ten tweede: als iedereen het gebruikt betekent dat nog niet dat het ook een goede zaak is dát het gebruikt wordt.
 

DeletedUser69459

Guest
En dat is dus precies het punt wat een paar mensen proberen te maken: puur het aanvallen gooien in zo'n grote kwantitatieve overkill dat echt nadenken niet meer nodig is, om de verdediger zoveel mogelijk werk te bezorgen. Het is op zich een goed punt om aan te halen dat ''iedereen het in principe kan gebruiken'', maar ten eerste klopt dat niet voor 100% natuurlijk; niet iedereen kan dat. Dan zou het in het spel geïntegreerd moeten worden. En ten tweede: als iedereen het gebruikt betekent dat nog niet dat het ook een goede zaak is dát het gebruikt wordt.

Ik ben zelf een voorstander van maximaal een aantal aanvallen per uur, dan spreek ik over 1000-2000 ofzo, iig op de nieuwe werelden, niet op oude werelden, maar ik vind niet dat deze scripts illegaal verklaard moeten worden.

Scripts worden langs alle kanten al gepromoot en laten we eerlijk zijn, dit gaat enkel spelers aan die groter zijn dan pakweg een miljoen punten. Deze spelers hebben allemaal wel al eens gehoord van scripts, want er wordt langs alle kanten vermeld dat deze scripts bestaan.

Ik heb de sloopapp zelf al tegen me gehad, anderhalf jaar geleden, en toen ben ik idd gestopt vanwege de gigantische hoeveel inc. die ik kreeg+ nog eens 100 tal treinen. Maar zoals ik al eerder heb vermeld in dit topic, is er niets gedaan met de klachten van vele spelers over dit soort scripts toen er een denktank was. Daarom dat het nu ook nutteloos is in mijn ogen, zeker vooraleer er een reactie komt van Poo of Duckje.
 

DeletedUser

Guest
Maar wat er nu allemaal verteld wordt over 4000+ aanvallen in een half uur kan toch helemaal niet? Zover ik weet zit het limiet op (corrigeer me als ik dit verkeerd heb) 600 aanvallen per 10 minuten dus dat zou neer komen op 1800 aanvallen per half uur. Daarbij moet je al een redelijke PC hebben wil je dit behalen.
 

DeletedUser68252

Guest
Maar wat er nu allemaal verteld wordt over 4000+ aanvallen in een half uur kan toch helemaal niet? Zover ik weet zit het limiet op (corrigeer me als ik dit verkeerd heb) 600 aanvallen per 10 minuten dus dat zou neer komen op 1800 aanvallen per half uur. Daarbij moet je al een redelijke PC hebben wil je dit behalen.

Hoe kom je op dat limiet als ik vragen mag? Voor zover ik weet is er 1 limiet welke erop staat en dat is 5 aanvallen per seconde, wel is het volgens mij zo dat het tw team een melding krijgt als er zoveel aanvallen gestuurd worden in zo'n korte tijd. Correct me if I'm wrong. :)
 

DeletedUser69459

Guest
Maar wat er nu allemaal verteld wordt over 4000+ aanvallen in een half uur kan toch helemaal niet? Zover ik weet zit het limiet op (corrigeer me als ik dit verkeerd heb) 600 aanvallen per 10 minuten dus dat zou neer komen op 1800 aanvallen per half uur. Daarbij moet je al een redelijke PC hebben wil je dit behalen.

Je kan er 5*60*60=18000 per uur versturen of gewoonweg 3600seconden maal 5 ;)

Alleen kan dit slechts benaderd worden, omwille van verschillende factoren. Ik gok dat iemand die op volle snelheid stuurt en weet waar hij mee bezig is, er ongeveer 10k per uur kan uitsturen ongeveer :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63648

Guest
Wat boeit het dat het de aanvaller meer tijd kost dan de deffer? De grap is dat je deft en reageert met een eigen aanval. Dan zijn jij en je tegenstander allebei 1x deffer geweest en 1x aanvaller en heb je er allebei net zoveel tijd ingestopt. Mits jullie allebei even goed zijn en voorbereid zijn ofcourse, maar da's logisch.
 

DeletedUser54299

Guest
Ik ben er zelf geen voorstander van en denk dat het wel een redelijk oneerlijk voordeel is tegen over niet gebruikers.
Ondanks dat natuurlijk iedereen de mogelijkheid heeft het te gebruiken.
Echter denk ik ook dat er wel een aanzienlijk aantal spelers zou stoppen zodra de wereld wat vorder omdat het te veel tijd gaat kosten alles zonder dat soort scripts te doen.
Dus of dat nu tw ten goede komt durf ik niet te zeggen.

Hier ben ik het volledig mee eens, ook in combinatie met de zin eronder. Natuurlijk werd ik een paar posts later aan die exclusieve scripts herinnerd.

Hoewel ik nog niet denk dat exclusieve scripts de deur uit moeten, vind ik niet dat ze een dusdanig groot voordeel moeten veroorzaken zoals mike beschrijft.

Ik ben het er niet mee eens.

Wat je namelijk over het hoofd ziet is dat niet alleen de aanvalsscripts beter zijn geworden, maar ook de deffscripts.

Denk aan PDP en ME. Scripts die echt nog niet eens een jaar oud zijn.

Verder kun je niet zeggen dat bepaalde scripts pas vanaf 5 miljoen mogelijk worden ofzo, reagerend op sseg (maar dat weet je zelf ook, weet ik).

PDP en ME helpen eigenlijk vooral met taggen. Als je dan alsnog 4k aanvallen moet dodgen, een berg deff moet verschuiven/organiseren en mogelijk wat treintjes moet snipen heb je nog steeds een paar probleem waar die scripts niet mee helpen.

(Ik wil eigenlijk wel een deffscript zien dat kan dodgen/deff schuiven op basis van tags :O! 1 van de scripters hier misschien zin in een uitdaging?)

Besides, ME is redelijk nutteloos als je als aanvaller alleen uit offdorpen faked. (Fakes vinden tegen divine was lange tijd heel grappig, tot ze zich dat realiseerden)


en dat deffen vaak veel meer tijd komt is over het algemeen zo doordat de accounts niet goed op orde zijn, want met goede scripts kan dat anders nogsteeds snel, wel is het zo dat deffen altijd meer tijd zal kosten, al zou er in dit spel geen enkel script zijn dan nog zal deffen veel meer tijd kosten da aanvallen, want ook zonder scripts kunnen aanvallen relatief snel worden verstuurd (in vergelijking met het deffen want met deffen moet je dus sowieso meer online zijn om te dodgen/bijstacken/schuiven met troepen/snipen)

Het deffen kost mij evenveel tijd op georganiseerde en ongeorganiseerde accounts. Op die latere kan je waarschijnlijk alleen minder effectief deffen. En hoewel je er meer moet dodgen, hoef je weer minder tijd te besteden aan het schuiven van troepen en dergelijke.


en zoals Zaeres al zei is het juist makkelijker te overleven als iemand continu hetzelfde script gebruikt want de meesten versturen dan toch continu op dezelfde manier, dus dit soort scripts hebben echt vrij weinig met het tactische aspect van het spel te maken.

Daar kan je als aanvaller ook juist weer rekening mee houden. Overigens is dat juist waar die paar verdedigende scripts voor zijn gemaakt, en als je daar met slim aanvallen omheen kan werken heb je weinig aan die verdedigende scripts.

Wat boeit het dat het de aanvaller meer tijd kost dan de deffer? De grap is dat je deft en reageert met een eigen aanval. Dan zijn jij en je tegenstander allebei 1x deffer geweest en 1x aanvaller en heb je er allebei net zoveel tijd ingestopt. Mits jullie allebei even goed zijn en voorbereid zijn ofcourse, maar da's logisch.

There's your problem. Een massa is vaak een aantal uur aan planning ingestopt - op dezelfde manier is er een aantal uur gestopt in het voorbereiden van een account op aanvallen.

Alsnog kan je niet op hetzelfde niveau een counteraanval teruggooien. Je hebt simpelweg te weinig tijd om zoiets te plannen en goed uit te denken (je moet immers ook nog deffen), overigens zal je ook nooit het aantal aanvallen kunnen matchen. Hoewel counteraanvallen zeker voor goede afleiding kunnen zorgen bij edelaccounts, zullen ze zelden zorgen dat de aanvaller ook maar in de buurt komt van de verdediger met hoeveel tijd ze aan deffen besteden.
 
Reactiescore
1.075
welke zou in godsnaam 1K incs met de hand willen gaan versturen aangezien 1C en dergelijke verboden zouden moeten worden..
of lekker 5K incs gaan taggen met de hand..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Het deffen kost mij evenveel tijd op georganiseerde en ongeorganiseerde accounts. Op die latere kan je waarschijnlijk alleen minder effectief deffen. En hoewel je er meer moet dodgen, hoef je weer minder tijd te besteden aan het schuiven van troepen en dergelijke.

Oké, ik stopte met lezen vanaf daar.. Vanaf hier verloor je me. Dit kan twee dingen betekenen:
1. Je hebt nog nooit een goede massa op je gehad.
2. Je hebt nog niet veel deffervaring.

Er zit wel degelijk een verschil in tijd die je nodig hebt om te deffen op een account die de massa goed vooorbereid heeft of niet.. Of het account goed georganiseerd is of niet. Het maakt deffen of heel intensief of stukken minder intensief.

Verder wat betreft je stukje van deffen: taggen is ontzettend belangrijker en alleen de ME al maakt het stukken makkelijker en sneller om de fakes eruit te vissen. Dit was vroeger een stuk lastiger om te doen en dan met name lategame, als de accounts groter werden en het bijhouden van notities ontzettend veel werk kon worden.
 
Reactiescore
41
(Ik wil eigenlijk wel een deffscript zien dat kan dodgen/deff schuiven op basis van tags :O! 1 van de scripters hier misschien zin in een uitdaging?)
automatisch dodgen/deff schuiven zou sowieso illegaal zijn (tenzij zoiets weer een uitzonderingsgeval zou worden maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk) maar als je een script bedoeld dat dan aangeeft waar je goed met deff kunt schuiven en waar je kunt dogen en hoelaat je dan moet versturen dan is daar zeker wat voor te verzinnen maar als je zoiets wil hebben, werk het dan goed uit en spreek mij aan op skype dan bekijk ik het wel en maak het dan zeer wss ook wel als ik de mogelijkheid zie om het legaal en goed te maken. (en meestal vind ik wel een manier om voor iets een legaal script te maken :p
 

DeletedUser54299

Guest
Oké, ik stopte met lezen vanaf daar.. Vanaf hier verloor je me. Dit kan twee dingen betekenen:
1. Je hebt nog nooit een goede massa op je gehad.
2. Je hebt nog niet veel deffervaring.

Er zit wel degelijk een verschil in tijd die je nodig hebt om te deffen op een account die de massa goed vooorbereid heeft of niet.. Of het account goed georganiseerd is of niet. Het maakt deffen of heel intensief of stukken minder intensief.

Beide van die punten zijn fout als je mij een beetje kent... (het zal de namechange zijn)

Op een georganiseerd account moet je deff schuiven/organiseren en je achterland dodgen. Het verschil is dat je op een ongeorganiseerd account veel minder deff zal hebben om te schuiven en organiseren, waardoor je daar minder werk aan hebt. Dat wordt dan wel een beetje gecompenseerd door de ongeorganiseerdheid.

Ik zat eigenlijk met die uitspraak te denken aan de tijd die het kost om je voor te bereiden op de aanvallen, Op de dag van aankomst heb je er inderdaad meer intensiteit en tijd nodig op een ongeorganiseerd account. Beetje een dom geformuleerde uitspraak van mij inderdaad.

Verder wat betreft je stukje van deffen: taggen is ontzettend belangrijker en alleen de ME al maakt het stukken makkelijker en sneller om de fakes eruit te vissen. Dit was vroeger een stuk lastiger om te doen en dan met name lategame, als de accounts groter werden en het bijhouden van notities ontzettend veel werk kon worden.

Volledig mee eens, maar als je als aanvaller fakes stuurt uit offdorpen en je off/deffdorpen wisselt, ga je door ME juist weer fouten maken.

automatisch dodgen/deff schuiven zou sowieso illegaal zijn (tenzij zoiets weer een uitzonderingsgeval zou worden maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk) maar als je een script bedoeld dat dan aangeeft waar je goed met deff kunt schuiven en waar je kunt dogen en hoelaat je dan moet versturen dan is daar zeker wat voor te verzinnen maar als je zoiets wil hebben, werk het dan goed uit en spreek mij aan op skype dan bekijk ik het wel en maak het dan zeer wss ook wel als ik de mogelijkheid zie om het legaal en goed te maken. (en meestal vind ik wel een manier om voor iets een legaal script te maken :p

Ik zat te denken aan iets 1c achtigs waarbij je je enter knop spamt terwijl die een berg bevelen voor je opent. De bevelen die dan geopend worden zijn dan gebaseerd op dorpen die een aantal aanvallen met "dodgen" in de tag hebben ofzo. Dat ie daarbij een aanval op de eerstvolgende bb doet die een looptijd heeft van net over de helft van de looptijd van de laatste aanval.

deff schuiven lijkt me lastiger te doen, misschien de defflijstjes functionaliteit van pdp combineren met een linkjesgenerator voor de aanvraagfunctionaliteit van de "aanvragen verbeteren" tool.

Zijn nog maar vage ideeen... misschien werk ik er nog eens iets mee uit, maar voor nu laat ik dit idee maar open voor anderen om geinspireerd door te raken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan