Ik ben er zelf geen voorstander van en denk dat het wel een redelijk oneerlijk voordeel is tegen over niet gebruikers.
Ondanks dat natuurlijk iedereen de mogelijkheid heeft het te gebruiken.
Echter denk ik ook dat er wel een aanzienlijk aantal spelers zou stoppen zodra de wereld wat vorder omdat het te veel tijd gaat kosten alles zonder dat soort scripts te doen.
Dus of dat nu tw ten goede komt durf ik niet te zeggen.
Hier ben ik het volledig mee eens, ook in combinatie met de zin eronder. Natuurlijk werd ik een paar posts later aan die exclusieve scripts herinnerd.
Hoewel ik nog niet denk dat exclusieve scripts de deur uit moeten, vind ik niet dat ze een dusdanig groot voordeel moeten veroorzaken zoals mike beschrijft.
Ik ben het er niet mee eens.
Wat je namelijk over het hoofd ziet is dat niet alleen de aanvalsscripts beter zijn geworden, maar ook de deffscripts.
Denk aan PDP en ME. Scripts die echt nog niet eens een jaar oud zijn.
Verder kun je niet zeggen dat bepaalde scripts pas vanaf 5 miljoen mogelijk worden ofzo, reagerend op sseg (maar dat weet je zelf ook, weet ik).
PDP en ME helpen eigenlijk vooral met taggen. Als je dan alsnog 4k aanvallen moet dodgen, een berg deff moet verschuiven/organiseren en mogelijk wat treintjes moet snipen heb je nog steeds een paar probleem waar die scripts niet mee helpen.
(Ik wil eigenlijk wel een deffscript zien dat kan dodgen/deff schuiven op basis van tags :O! 1 van de scripters hier misschien zin in een uitdaging?)
Besides, ME is redelijk nutteloos als je als aanvaller alleen uit offdorpen faked. (Fakes vinden tegen divine was lange tijd heel grappig, tot ze zich dat realiseerden)
en dat deffen vaak veel meer tijd komt is over het algemeen zo doordat de accounts niet goed op orde zijn, want met goede scripts kan dat anders nogsteeds snel, wel is het zo dat deffen altijd meer tijd zal kosten, al zou er in dit spel geen enkel script zijn dan nog zal deffen veel meer tijd kosten da aanvallen, want ook zonder scripts kunnen aanvallen relatief snel worden verstuurd (in vergelijking met het deffen want met deffen moet je dus sowieso meer online zijn om te dodgen/bijstacken/schuiven met troepen/snipen)
Het deffen kost mij evenveel tijd op georganiseerde en ongeorganiseerde accounts. Op die latere kan je waarschijnlijk alleen minder effectief deffen. En hoewel je er meer moet dodgen, hoef je weer minder tijd te besteden aan het schuiven van troepen en dergelijke.
en zoals Zaeres al zei is het juist makkelijker te overleven als iemand continu hetzelfde script gebruikt want de meesten versturen dan toch continu op dezelfde manier, dus dit soort scripts hebben echt vrij weinig met het tactische aspect van het spel te maken.
Daar kan je als aanvaller ook juist weer rekening mee houden. Overigens is dat juist waar die paar verdedigende scripts voor zijn gemaakt, en als je daar met slim aanvallen omheen kan werken heb je weinig aan die verdedigende scripts.
Wat boeit het dat het de aanvaller meer tijd kost dan de deffer? De grap is dat je deft en reageert met een eigen aanval. Dan zijn jij en je tegenstander allebei 1x deffer geweest en 1x aanvaller en heb je er allebei net zoveel tijd ingestopt. Mits jullie allebei even goed zijn en voorbereid zijn ofcourse, maar da's logisch.
There's your problem. Een massa is vaak een aantal uur aan planning ingestopt - op dezelfde manier is er een aantal uur gestopt in het voorbereiden van een account op aanvallen.
Alsnog kan je niet op hetzelfde niveau een counteraanval teruggooien. Je hebt simpelweg te weinig tijd om zoiets te plannen en goed uit te denken (je moet immers ook nog deffen), overigens zal je ook nooit het aantal aanvallen kunnen matchen. Hoewel counteraanvallen zeker voor goede afleiding kunnen zorgen bij edelaccounts, zullen ze zelden zorgen dat de aanvaller ook maar in de buurt komt van de verdediger met hoeveel tijd ze aan deffen besteden.