"Legale" Scripts

Reactiescore
1.149
Nee, ik hebt het script al is eerder meegemaakt. Alleen wat is dit voor argument? Er bestaan zoveel dingen al heel lang, die verboden zouden moeten worden. Alleen het feit is dat de tegenpartij nu tot privé scripten de beschikking krijgt, waar normale spelers niet bij kunnen. Als we naar de toekomst kijken, zullen stammen met scripters altijd de wereld winnen, aangezien de stammen zonder scripters het niet zullen winnen van de kwantiteit..

Waarom hoor ik je er dan nu pas over? Omdat het tegen je wordt gebruikt en jij niet kwalitatief goed genoeg bent om je er tegen te verdedigen?
 
Reactiescore
1.089
Ik ben het hier wel redelijk mee eens hoor. Ik weet nog wel de strijd die werd gevoerd tegen het MLP script. Omdat het uiteindelijk maar niet gedetecteerd kon worden of men niet kon ingrijpen, ging men het maar legaliseren.

Het is wel zo dat het voor grote werelden het iets anders ligt. Als jij een accountje van 100 mil hebt, dan kan je al misselijk worden van de hoeveelheden aanvallen die je moet sturen, soms met stacks waar je met je eerste paar honderd dorpjes echt niet door komt (indien stack wereld).

Echter voor werelden tegenwoordig vind ik dit absoluut overbodig. Werelden zijn vrij klein, klein genoeg om dit met de hand te doen, en de aanvaller is al vaak in het voordeel en dit soort scripts helpen de verdediger absoluut niet.

Wat voor onzin is dit? Ben je bang om een teller van 2k te krijgen in een half uur door meerdere personen ofzo? Terug naar handmatig aanvallen zou ronduit belachelijk zijn, vooral omdat ik persoonlijk geen problemen meer zie doordat de werelden veel kleiner zijn tegenwoordig.

Juist omdat werelden klein zijn tegenwoordig zie ik geen reden meer om dergelijke scripts te handhaven
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik ben het er niet mee eens.

Wat je namelijk over het hoofd ziet is dat niet alleen de aanvalsscripts beter zijn geworden, maar ook de deffscripts.

Denk aan PDP en ME. Scripts die echt nog niet eens een jaar oud zijn.

Verder kun je niet zeggen dat bepaalde scripts pas vanaf 5 miljoen mogelijk worden ofzo, reagerend op sseg (maar dat weet je zelf ook, weet ik).
 

DeletedUser69389

Guest
Nee, ik hebt het script al is eerder meegemaakt. Alleen wat is dit voor argument? Er bestaan zoveel dingen al heel lang, die verboden zouden moeten worden. Alleen het feit is dat de tegenpartij nu tot privé scripten de beschikking krijgt, waar normale spelers niet bij kunnen. Als we naar de toekomst kijken, zullen stammen met scripters altijd de wereld winnen, aangezien de stammen zonder scripters het niet zullen winnen van de kwantiteit.

Het grootste feit wat er zich nu afspeelt is dat 1C en dergelijke scripts, kwantitatieve macht gaan geven. Nu zal je in de toekomst gaan merken, dat nog veel meer de kwaliteit gaat onderdoen van de kwantiteit. Tegenwoordig is het slechts een scriptje kunnen beheersen en je speelt al 50% van de spelers weg. Terwijl veel mensen zonder dit scriptje, werden weggespeeld door de kwaliteit.

Ik denk dat je het script wat je bedoeld het script is wat ook op W37 door Mental is gebruikt? Modus van W22 beschikte ook over een eigen aanvalsscript, maar hebben deze gewonnen? Daarnaast is er een verschil tussen 1C en andere scripts en dit soort scripts. Valt niet met elkaar te vergelijken. Ze zijn niet voor niets goedgekeurd.
 

DeletedUser69459

Guest
Op W42 is nu iets anders het geval. Er is in Vitae een "legaal" / "illegaal" script, wat binnen een uur 4000/5000 incomings, getimed op een account stuurt. Treintjes, edelclears, clears, fakes allemaal getimed. Wanneer jij dit automatische script elke dag aanzet op dezelfde speler, zal die speler na 2 dagen het dodgen van 4000/5000 aanvallen zat zijn. Dit heeft ook niks meer te maken met kwaliteit, maar is kwantiteit die een wereld gaat winnen. Zeker als 1 stam het recht op dit prive script krijgt en de andere stam niet.

Oh, je bedoelt het script van Warre ofzo? Welcome to my life, waar ik 10k kreeg van 1 account en toen kwam de rest van de stam nog eens met een slordige 20k :eek:

Toen ik hier over zeurde toen, kreeg ik geen gehoor :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69459

Guest
Ik ben het hier wel redelijk mee eens hoor. Ik weet nog wel de strijd die werd gevoerd tegen het MLP script. Omdat het uiteindelijk maar niet gedetecteerd kon worden of men niet kon ingrijpen, ging men het maar legaliseren.

Het is wel zo dat het voor grote werelden het iets anders ligt. Als jij een accountje van 100 mil hebt, dan kan je al misselijk worden van de hoeveelheden aanvallen die je moet sturen, soms met stacks waar je met je eerste paar honderd dorpjes echt niet door komt (indien stack wereld).

Echter voor werelden tegenwoordig vind ik dit absoluut overbodig. Werelden zijn vrij klein, klein genoeg om dit met de hand te doen, en de aanvaller is al vaak in het voordeel en dit soort scripts helpen de verdediger absoluut niet.



Juist omdat werelden klein zijn tegenwoordig zie ik geen reden meer om dergelijke scripts te handhaven

De impact van deze scripts zijn in mijn ogen kleiner als de werelden kleiner zijn want de massa's die verstuurd kunnen worden zijn kleiner.

Het enige wat ik wel zou willen zien, is dat er een beperking komt op de snelheid van sturen, ipv 5 aanval per second, 3 aanvallen per second of iets dergelijks, als er gebruik wordt gemaakt van scripts.
 

DeletedUser73696

Guest
Oh, je bedoelt het script van Warre ofzo? Welcome to my life, waar ik 10k kreeg van 1 account en toen kwam de rest van de stam nog eens met een slordige 20k :eek:

Toen ik hier over zeurde toen, kreeg ik geen gehoor :rolleyes:

Ik neem aan dat je er over mee kunt praten, dat zulke scripts TW niet meer leuk maken. TW is gemaakt als spelletje voor het plezier, waar elke dag 24/7 deffen van 10k incomings niet bij hoort. Om de 3 weken een massa van dat kaliber zou ik nou normaal vinden, als je met de stam echt je best doet. Alleen dit gaat niet meer over TW spelen, maar wie de beste scripts kan maken en zo de kwaliteit van de spelers nog meer gaat onderdrukken.
 

DeletedUser73869

Guest
ik heb geen problemen met dit soort scripts hoor.
wel vind ik dat goedgekeurde scripts openbaar gedeeld zouden moeten worden
 

DeletedUser69459

Guest
Ik neem aan dat je er over mee kunt praten, dat zulke scripts TW niet meer leuk maken. TW is gemaakt als spelletje voor het plezier, waar elke dag 24/7 deffen van 10k incomings niet bij hoort. Om de 3 weken een massa van dat kaliber zou ik nou normaal vinden, als je met de stam echt je best doet. Alleen dit gaat niet meer over TW spelen, maar wie de beste scripts kan maken en zo de kwaliteit van de spelers nog meer gaat onderdrukken.

Het hangt natuurlijk ook af van de snelheid van de wereld. Jij hebt nog geluk vind ik, 10k deffen valt nog best mee als je dorpen niet naar 500punten worden gekata'd.

Alleen werd dit allemaal al eens aangekaart door mij en een paar anderen in de zomer van 2014 toen er een denktank was met de community. Er is niets mee gebeurd, dus dat zal nu niet veel anders zijn. Ik streef ook niet naar de afschaffing van deze scripts, wel naar een beperking ervan.
 
Reactiescore
1.089
Ik ben het er niet mee eens.

Wat je namelijk over het hoofd ziet is dat niet alleen de aanvalsscripts beter zijn geworden, maar ook de deffscripts.

Denk aan PDP en ME. Scripts die echt nog niet eens een jaar oud zijn.

Nja je zegt het goed, scripts die nog geen jaar oud zijn. Nu valt het meer mee, maar het oneerlijke tov de verdediger is er wel jaren geweest. Nou speel ik ook dan al tijden geen (actief) normale werelden meer, dus mijn oordeel mag daarin wat verouderd zijn inderdaad. Voorheen was dit dus wel zo.

Verder kun je niet zeggen dat bepaalde scripts pas vanaf 5 miljoen mogelijk worden ofzo, reagerend op sseg (maar dat weet je zelf ook, weet ik).

Nee natuurlijk niet maar ik vind het nuttige dan zwaarder wegen dan het oneerlijke tov de verdediger. Ook omdat naarmate een stack groter wordt, het goedkoper wordt om te deffen (op stack werelden). Nou ga je het natuurlijk ook niet meten op een stack grote. Maar er is wel een verschil tussen accounts van +- 100 mil en 5 mil.

De impact van deze scripts zijn in mijn ogen kleiner als de werelden kleiner zijn want de massa's die verstuurd kunnen worden zijn kleiner

Ja maar de deff mogelijkheden zijn ook kleiner. En aangezien stackwerelden leven volgens het principe hoe hoger de stack hoe minder verliezen, zal de impact op juist grotere werelden kleiner zijn (meer stack/deff mogelijkheden), en op kleinere werelden groter.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72420

Guest
Nee, ik hebt het script al is eerder meegemaakt. Alleen wat is dit voor argument? Er bestaan zoveel dingen al heel lang, die verboden zouden moeten worden. Alleen het feit is dat de tegenpartij nu tot privé scripten de beschikking krijgt, waar normale spelers niet bij kunnen. Als we naar de toekomst kijken, zullen stammen met scripters altijd de wereld winnen, aangezien de stammen zonder scripters het niet zullen winnen van de kwantiteit.

Het grootste feit wat er zich nu afspeelt is dat 1C en dergelijke scripts, kwantitatieve macht gaan geven. Nu zal je in de toekomst gaan merken, dat nog veel meer de kwaliteit gaat onderdoen van de kwantiteit. Tegenwoordig is het slechts een scriptje kunnen beheersen en je speelt al 50% van de spelers weg. Terwijl veel mensen zonder dit scriptje, werden weggespeeld door de kwaliteit.

Dat is echt bullshit. Het is jou probleem als je niet tegen veel incomings kan?
 

DeletedUser34772

Guest
dus jij wilt dat we allemaal 1000 aanvallen met de hand gaan sturen? gekkie
 
Reactiescore
133
Eerst je openingspost: ik kan me er in vinden. 1C en dergelijke scripts zouden niet mogelijk moeten zijn, maar daar staat tegenover dat TW echt grote accounts beter zou moeten faciliteren met het sturen van aanvallen. Toch heb ik het script gemaakt en beschikbaar gemaakt, juist om iedereen vergelijkbare mogelijkheden te geven.
1C is overigens meer als een aanvalsscript, je kan er enorm goed je stacks mee op peil houden.

Op W42 is nu iets anders het geval. Er is in Vitae een "legaal" / "illegaal" script, wat binnen een uur 4000/5000 incomings, getimed op een account stuurt. Treintjes, edelclears, clears, fakes allemaal getimed. Wanneer jij dit automatische script elke dag aanzet op dezelfde speler, zal die speler na 2 dagen het dodgen van 4000/5000 aanvallen zat zijn. Dit heeft ook niks meer te maken met kwaliteit, maar is kwantiteit die een wereld gaat winnen. Zeker als 1 stam het recht op dit prive script krijgt en de andere stam niet.

Het script wat jij omschrijft gaat wat mij betreft veel te ver. Maak er zeker melding van, want een script zou niet het volledige timen voor je moeten mogen doen.
 
Reactiescore
1.367
Dat script wat ze bedoelen is meermaals goed gekeurd, het gebruik ervan is helaas niet zo fijn als dat van 1C
 
Reactiescore
1.367
Ik denk dat je het script wat je bedoeld het script is wat ook op W37 door Mental is gebruikt? Modus van W22 beschikte ook over een eigen aanvalsscript, maar hebben deze gewonnen? Daarnaast is er een verschil tussen 1C en andere scripts en dit soort scripts. Valt niet met elkaar te vergelijken. Ze zijn niet voor niets goedgekeurd.

Modus beschikte niet over een aanval script, maar over een planner, zover ik weet
 
Reactiescore
7.918
Ik snap wel dat de discussie er over ontstaat, het is namelijk in verhoudingen niet fair meer. Nu ga ik er wat nostalgie bij halen. Vroeger werden massa's tot in den puntjes uitgekiend, en hadden goed in elkaar gezette massa's vaak ook effect. Vandaag de dag worden er zeker nog goede massa's gepland, maar als de vijand ziet wat er binnenkomt gooit men al snel het sloop script van warre aan of met stuurt een counter van fakes via 1c zonder moeite.

Opzich heb ik met het bovenstaande geen probleem, waar ik wel een probleem mee heb is dat het niet meer in verhoudingen staat. Als ik er voor kies om een speler aan te vallen dan ben ik via 1c binnen een half uur klaar en heb zo 1000-2000-3000 aanvallen lopen op mijn target, ik ga dan zelf vrolijk op bed en kijk morgen wel even hoe het allemaal loopt. Ik hoef er namelijk toch geen moeite voor te doen.

De deffer in deze situatie zal niet binnen een half uur klaar zijn met alles, voor dodgen, het account goed zetten enz enz. Nu hoor ik jullie denken 'Ja dan moet je je account maar in orde hebben' dat klopt, maar we weten heel goed dat dit bij de meeste accounts niet het geval is.

Dat CbC zegt dat er erg goede defferspacks bevinden, agreed. Doch moet de deffer aanzienlijk veel meer moeite doen met het voorbereiden en het actief verdedigen van een massa en zal deze op het gebied van tijd altijd het onderspit delven dan de aanvallende partij.

Ondanks dat ik ook one command gebruik ben ik wel van mening dat het afgeschaft dient te worden, het haalt een groot deel van het tactische aspect, de reden dat we dit spel spelen, weg. Daarnaast staat het totaal niet in verhouding en word het de spelers te makkelijk gemaakt.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Nja je zegt het goed, scripts die nog geen jaar oud zijn. Nu valt het meer mee, maar het oneerlijke tov de verdediger is er wel jaren geweest. Nou speel ik ook dan al tijden geen (actief) normale werelden meer, dus mijn oordeel mag daarin wat verouderd zijn inderdaad. Voorheen was dit dus wel zo.

Vroeger is voor vroeger. De scripts zijn er nu wel en dat was echt niet mijn punt.

De vraag is: waar trek je de lijn? Welke scripts ga je wel of niet toestaan om het "gelijk" te maken. Gaat er iets anders in de plaats komen van 1command dan? Het weghalen van 1C zal een aanzienlijke impact hebben op de aanvallen binnen tw.nl en ik durf zeer zeker te betwisten dat er meer positieve dan negatieve gevolgen zullen zijn.

Ik zeg lekker zo laten gewoon.
 

DeletedUser71618

Guest
Vroeger is voor vroeger. De scripts zijn er nu wel en dat was echt niet mijn punt.

De vraag is: waar trek je de lijn? Welke scripts ga je wel of niet toestaan om het "gelijk" te maken. Gaat er iets anders in de plaats komen van 1command dan? Het weghalen van 1C zal een aanzienlijke impact hebben op de aanvallen binnen tw.nl en ik durf zeer zeker te betwisten dat er meer positieve dan negatieve gevolgen zullen zijn.

Ik zeg lekker zo laten gewoon.

Hier ben ik het wel mee eens. Als je dergelijke scripts wil verbannen dan moet je alles wat er ook maar op lijkt gelijk verbieden en ook traceerbaar maken. Op een andere manier afhandelen dan wat er met de botbans van afgelopen maand gebeurde, maar wel waarschuwingen gaan uitdelen voor alles wat erop lijkt.

Anders is het inderdaad, denk ik, ook niet haalbaar om het echt uit te bannen.

Scripts als 1c zelf zijn nog op termijn simpeler te deffen gezien je dan over veel informatie beschikt van de tegenstander en de manier van sturen. Maar dan moet je wel de eerste waves overleven ^^
 

DeletedUser73696

Guest
Vroeger is voor vroeger. De scripts zijn er nu wel en dat was echt niet mijn punt.

De vraag is: waar trek je de lijn? Welke scripts ga je wel of niet toestaan om het "gelijk" te maken. Gaat er iets anders in de plaats komen van 1command dan? Het weghalen van 1C zal een aanzienlijke impact hebben op de aanvallen binnen tw.nl en ik durf zeer zeker te betwisten dat er meer positieve dan negatieve gevolgen zullen zijn.

Ik zeg lekker zo laten gewoon.

Precies, 1C zie ik persoonlijk als een irritant script, alleen geeft spelers nog overzicht. Er is momenteel een script actief wat veel verder gaat dan TW. Een script wat binnen een tijdsbestek van max een halfuurtje 4000+ aanvallen op een account heeft gestuurd. Iedereen is er van op de hoogte dat dit met 1C kan, maar kost veel moeite. Het kost ook veel moeite om er dan nog wat clears tussen te stoppen en treinen gaat niet zomaar. Als je nu geen lijn trekt, waar komt die lijn dan? Een script die gewoon 5 aanvallen per seconde kan sturen, 2 uur lang als het moet? Dat je binnen 2 uur, met amper op toetsen drukken 18000 INC op een account van 6 miljoen puntjes kunt sturen?

Dit topic is juist om die grens te trekken, waar je de grens beter op geen kunt trekken om het tactische spel weer boven te laten komen.
 
Reactiescore
41
Ik snap wel dat de discussie er over ontstaat, het is namelijk in verhoudingen niet fair meer. Nu ga ik er wat nostalgie bij halen. Vroeger werden massa's tot in den puntjes uitgekiend, en hadden goed in elkaar gezette massa's vaak ook effect. Vandaag de dag worden er zeker nog goede massa's gepland, maar als de vijand ziet wat er binnenkomt gooit men al snel het sloop script van warre aan of met stuurt een counter van fakes via 1c zonder moeite.

Opzich heb ik met het bovenstaande geen probleem, waar ik wel een probleem mee heb is dat het niet meer in verhoudingen staat. Als ik er voor kies om een speler aan te vallen dan ben ik via 1c binnen een half uur klaar en heb zo 1000-2000-3000 aanvallen lopen op mijn target, ik ga dan zelf vrolijk op bed en kijk morgen wel even hoe het allemaal loopt. Ik hoef er namelijk toch geen moeite voor te doen.

De deffer in deze situatie zal niet binnen een half uur klaar zijn met alles, voor dodgen, het account goed zetten enz enz. Nu hoor ik jullie denken 'Ja dan moet je je account maar in orde hebben' dat klopt, maar we weten heel goed dat dit bij de meeste accounts niet het geval is.

Dat CbC zegt dat er erg goede defferspacks bevinden, agreed. Doch moet de deffer aanzienlijk veel meer moeite doen met het voorbereiden en het actief verdedigen van een massa en zal deze op het gebied van tijd altijd het onderspit delven dan de aanvallende partij.

Ondanks dat ik ook one command gebruik ben ik wel van mening dat het afgeschaft dient te worden, het haalt een groot deel van het tactische aspect, de reden dat we dit spel spelen, weg. Daarnaast staat het totaal niet in verhouding en word het de spelers te makkelijk gemaakt.

zonder 1command,sloopAP of welk ander legaal aanvalsscript dan ook kan ik alsnog minstens net zo snel veel aanvallen verstuurd, gebruik bijvoorbeeld een excel bestand om linkjes te genereren (en daarvan zijn er genoeg) en als je die dan allemaal opent en simpelweg met t-timen verstuurd kan dat minstens net zo snel, denk zelfs wel sneller omdat je dan niet gehinderd word door de laadtijd van de scripts, in geval van slopen heb je dan hooguit dus nog 1 extra simpel snellijstscriptje nodig (zoals het sommigen nu wel zal opvallen is dit wat ik nu beschrijf eigenlijk wat de meeste aanvalsscriptjes doen (enige wat 1 command daarnaast doet is dus de dorpen direct inlezen vanuit tw maarja dat kun je ook zo in een excel plakken)

maar simpelweg heel snel aanvallen versturen heeft totaal niets met het tactische aspect van het spel te maken, per tegenstander verschilt het weer welke tactiek het beste is en die tactiek zul je toch echt zelf moeten bedenken want dat kan een script niet.

en dat deffen vaak veel meer tijd komt is over het algemeen zo doordat de accounts niet goed op orde zijn, want met goede scripts kan dat anders nogsteeds snel, wel is het zo dat deffen altijd meer tijd zal kosten, al zou er in dit spel geen enkel script zijn dan nog zal deffen veel meer tijd kosten da aanvallen, want ook zonder scripts kunnen aanvallen relatief snel worden verstuurd (in vergelijking met het deffen want met deffen moet je dus sowieso meer online zijn om te dodgen/bijstacken/schuiven met troepen/snipen)

dus wat jij zegt klopt zeker niet helemaal, maar het is idd zo dat niet iedereen eraan denkt dat er ook andere manieren zijn, waarvoor je die stam/privé scripts als bijvoorbeeld sloopAP helemaal niet nodig hebt, enige wat je nodig hebt is een externe planner (linkjes generator dus eigenlijk) en een browser (met t-timen, of welke manier dan ook maar want t-timen word vaak geassocieerd met opera 12, terwijl er in nieuwere browser ook wel manieren voor te vinden zijn) en dus als je wilt slopen hooguit 1 extra snellijstscriptje maar ik denk zo dat slopen zelfs wel zonder extra snellijstscriptje kan als je een handig bent met het instellen van je browser

dus ik ben zeker niet voor het verbieden van die scripts want dat zorgt alleen maar dat spelers stoppen en de verhoudingen tussen personen die handig zijn met een pc (+ degenen die een scripter kennen die wel wil helpen) en de personen die niet zo handig zijn met de pc erg oneerlijk worden (tenminste ik heb die scripts echt niet nodig om snel aanvallen te kunnen versturen)

en zoals Zaeres al zei is het juist makkelijker te overleven als iemand continu hetzelfde script gebruikt want de meesten versturen dan toch continu op dezelfde manier, dus dit soort scripts hebben echt vrij weinig met het tactische aspect van het spel te maken.

en vreemd dat men met aanvalsscripts moeite heeft omdat het zogenaamd oneerlijke voordelen ten opzichte van de verdediger oplevert terwijl bijvoorbeeld het ID-taggen, wat juist voor de verdediger handig was onmogelijk is gemaakt, dus lijkt mij dat je op deze manier gwn elke keer wel over bepaalde scripts kunt gaan zeuren omdat als je het 1 verbied dat dan een ander script wel weer bepaalde voordelen oplevert :p
 
Bovenaan