"Legale" Scripts

DeletedUser71618

Guest
Ik zat te denken aan iets 1c achtigs waarbij je je enter knop spamt terwijl die een berg bevelen voor je opent. De bevelen die dan geopend worden zijn dan gebaseerd op dorpen die een aantal aanvallen met "dodgen" in de tag hebben ofzo. Dat ie daarbij een aanval op de eerstvolgende bb doet die een looptijd heeft van net over de helft van de looptijd van de laatste aanval.

Dit zou wel enorm veel moeite schelen, en bovendien ook dat kwantiteit argument van 1command tegenwerken. Leuk idee, maar denk dat het al snel een iets te random script wordt, je moet dan wel echt met specifieke tags werken als bijvoorbeeld 'Dodge Script X' weet ik veel dat dan gepakt wordt door het script en gerealiseerd wordt via die 1c achtige functie die je bedoelt.

En/of eventueel een functie waarmee je barbarendorpen/dodgedorpen selecteert/invoert die gebruikt worden om te dodgen. Zodat je niet op volle dorpen loopt van 9k van gebande spelers oid.
 

DeletedUser

Guest
Super post Warre! Mooi geschreven en onderbouwt......
Op W42 is discussie druk en veel " ophef" over! ;)

En inderdaad, levert denk ik meer vragen dan duidekijkheid op,
Denk niet dat discussie (over scripts in ieder geval) voorbij is :p
 

DeletedUser63648

Guest
zoals Warre al noemt in zijn post inderdaad vergeten vele mensen hoeveel tijd er in een script gaat zitten. Uiteraard zijn ervaren scripters vlotter dan minder ervaren mensen en weet ik dat ik bij de 2e groep hoor, desalniettemin kost scripten gewoon tijd. Véél tijd. Warre spreekt van maanden scriptwerk voor het sloopscript in zijn post. Dan hebben we het niet over elke week in het weekend er even een paar uurtjes in stoppen, nee, dan hebben we het 5 nines over bijna dagelijks er tijd in stoppen. Uiteraard met allemaal verschillende versies waarin nog grootte stappen zijn gezet (waarschijnlijk dan, zo zou ik het doen), maar toch.

Dat jij en je stamgenoten geen scripter in de stam hebben dat is je eigen pech. Al helemaal als je tegenstander wel over een óntzettend gemotiveerde scripter beschikt; dan kan je inderdaad wel stellen dat je de lul bent. Niet whinen, gewoon zorgen dat je een gemotiveerde scripter strikt.
Dat ben ik niet. Zoals gezegd, het kost echt tééring veel tijd, heb ik absoluut geen zin in.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik denk dat ze hun kans om een scripter te strikken een beetje verkeken hebben door zo tekeer te gaan hier op het AF :D
 

DeletedUser17472

Guest
Ik ben tegen ieder script. Wanneer komt de degene die een script maakt, dit aanzet en nooit meer naar tw omkijkt? Ik snap echt niet wat spelers er aan vinden om als robotten tegen elkaar te spelen. Alle scripts verpesten het spel. En wie mij kent, weet dat ik het meen. Weg er mee. Geef ons het originele spel terug!
 
Reactiescore
60
Goede avond (nacht ondertussen),

Ik heb op het forum van W42 een post geschreven die voor een deel ook hier bij aan sluit. Dit topic is aangemaakt op basis van een actie die ik daar heb uitgevoerd met een script. Je kan de post hier vinden: https://forum.tribalwars.nl/showthr...-world-s-End&p=5906796&viewfull=1#post5906796

Mvg,
Warre
Duidelijk verhaal lijkt me, had ik toch naar Vitae moeten gaan toen ik werd gevraagd :p

En in het kader van de discussie. Zonder scripts als 1com zou ik nooit op accounts groter dan 5 miljoen willen spelen, terwijl dat eigenlijk het leukst spelen is (veel meer mogelijkheden om tegenstanders af te leiden e.d.). En dan te bedenken dat W1 en dergelijke accounts hadden die meer dan 10x groter waren, hoe zij het gedaan hebben hoor ik dan ook graag, maar ik vermoed dat dit gewoon veel tijd besteden en aanvallen over meerdere dagen versturen is :p
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser17472

Guest
Duidelijk verhaal lijkt me, had ik toch naar Vitae moeten gaan toen ik werd gevraagd :p

En in het kader van de discussie. Zonder scripts als 1com zou ik nooit op accounts groter dan 5 miljoen willen spelen, terwijl dat eigenlijk het leukst spelen is (veel meer mogelijkheden om tegenstanders af te leiden e.d.). En dan te bedenken dat W1 en dergelijke accounts hadden die meer dan 10x groter waren, hoe zij het gedaan hebben hoor ik dan ook graag, maar ik vermoed dat dit gewoon veel tijd besteden en aanvallen over meerdere dagen versturen is :p

Ik speelde op een account van 40 miljoen en ja, ik verstuurde alles met de hand, dus niks 1C. Dat is het spel en iedere hobbie kost tijd. Dat neem je er dan gewoon bij :p
 

DeletedUser72524

Guest
Ik ben tegen ieder script. Wanneer komt de degene die een script maakt, dit aanzet en nooit meer naar tw omkijkt? Ik snap echt niet wat spelers er aan vinden om als robotten tegen elkaar te spelen. Alle scripts verpesten het spel. En wie mij kent, weet dat ik het meen. Weg er mee. Geef ons het originele spel terug!

Goede argumentatie erbij ;)
 

DeletedUser17472

Guest
Ach, argumentatie. Bij een spel zonder scriptbruik, zijn de kansen voor iedere speler gelijk. Niet iedere speler heeft de kennis om zelfstandig een script te installeren en te gebruiken. Ik weet dat dat voor sommige computernerds dat ongelofelijk in de oren klinkt, maar het is zo. En voor jullie denken dat ik bij die groep hoor.... Nee, indien nodig kan ik gebruik maken van scripts, maar het maakt voor mij het spel minder leuk. Ik speel dan ook niet om te winnen. Middenmoot is voldoende
Plezier staat voorop.
 
Reactiescore
41
niet iedere speler heeft mss de kennis maar wel iedereen kan de tutorials volgen die gwn op het AF staan en daarnaast heeft iedere speler nog altijd de mogelijkheid om een scripter of iemand anders die het wel snapt te vragen of die het kan uitleggen.

en een groot acc zonder scripts runnen kost gwn teveel tijd dus dan zou je standaard al een heel team nodig hebben, dat jij daarvoor genoeg tijd hebt wilt niet zeggen dat anderen dat ook hebben.hoewel ik moet toegeven dat ik zonder scripts ook nogsteeds net zo snel aanvallen kan versturen als met scripts (want t-timen is geen script, dat is gwn een browser instelling, naast het feit dat het hier wel t-timen word genoemd maar dat het niet eens specifiek voor TW hoeft te zijn want met het testen van andere dingen kan ik dat soort sneltoetsen ook goed gebruiken)

kortom de kansen voor elke speler zijn nog altijd gelijk naar mijn mening, ga je scripts helemaal verbieden dan word het pas echt ongelijk omdat het dan op activiteit aankomt en ook op computer kennis want als je dan genoeg weet kwa browserinstellingen enzo kun je dus veel sneller aanvallen versturen dan iemand die daar niks/weinig van weet.

maarja, wat voor mij het spel leuk maakt is dan ook het contact met anderen en het tactische aspect van het spel, ik ken mij idd voorstellen dat iemand die het spel om andere redenen leuk vind anders denkt over scripts
 

Deleted User - 24028

Guest
@Fam: de dag dat jij er in slaagt om te zorgen dat PA geen luxe meer bied, dus iedereen alle functief heeft of functies verdwijnen. Inzake de logica dat ook niet iedereen het geld heeft om PA te kopen. Die dag is de dag waarop we kunnen gaan zeggen dat voor fair spel scripts weg kunnen of gelijkgetrokken kunnen worden.

Tot die tijd is je statement gewoon belachelijk, al als je mij kent, dan weet je dat ik dat meen !
 

DeletedUser17472

Guest
@Fam: de dag dat jij er in slaagt om te zorgen dat PA geen luxe meer bied, dus iedereen alle functief heeft of functies verdwijnen. Inzake de logica dat ook niet iedereen het geld heeft om PA te kopen. Die dag is de dag waarop we kunnen gaan zeggen dat voor fair spel scripts weg kunnen of gelijkgetrokken kunnen worden.

Tot die tijd is je statement gewoon belachelijk, al als je mij kent, dan weet je dat ik dat meen !

Daarom dat ik ook van mening ben dat iedereen alle scripts moet kunnen gebruiken en dat voor ieder script een in gewone taal een uitleg moet zijn. Maar war, we hebben het daar al genoeg over gehad samen denk ik.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dus iedereen moet wel alle script(voordelen) krijgen maar dat inno sommigen niet de kans geeft op PA voordelen dat mag wel, dat is een beetje krom he Fam ;) En ja iedereen kan PA kopen, iedereen heeft de mogelijkheid, maar niet iedereen heeft het geld of wilt het geld er aan geven.

Tenzij wij scripts mogen gaan aanbieden voor geld, dan wil ik me scripts gerust allemaal openbaar maken hoor, lol
 

DeletedUser73696

Guest
PA is dankzij de premium beurs voor iedereen beschikbaar. Mooi dat je vandaag stopt met scripts dan :D
 

Deleted User - 24028

Guest
Dat slaagt nergens op, het is niet omdat het mogelijk is dat het goed te doen is. Ja je kan wat PA bij elkaar schrapen, nu beter dan vroeger, maar dat heeft nadelen genoeg. De echte PA abusers zijn niet degene die het bij elkaar halen door enkel PA te farmen op een wereld hoor...

Maar ik zal ze openbaar maken ooit hoor, mogelijk nadat ik samen met vitae jou en je stam de grond in gedrukt heb :D
 

DeletedUser17472

Guest
Dus iedereen moet wel alle script(voordelen) krijgen maar dat inno sommigen niet de kans geeft op PA voordelen dat mag wel, dat is een beetje krom he Fam ;) En ja iedereen kan PA kopen, iedereen heeft de mogelijkheid, maar niet iedereen heeft het geld of wilt het geld er aan geven.

Tenzij wij scripts mogen gaan aanbieden voor geld, dan wil ik me scripts gerust allemaal openbaar maken hoor, lol

Dus je speelt liever oneerlijk, en ongelijke strijd dat het spel eerlijk te spelen en te zorgen dat iedereen hetzelfde kan. Duidelijk.
 

Deleted User - 24028

Guest
Het is niet oneerlijk en geen ongelijke strijd. Maar ik zal ten alle tijden alles wat ik in handen heb en toegestaan is gebruiken ook als de tegenstander het niet heeft.

Maar best wel grappig hoe je blijft herhalen wat jou mening is over scripts Fam, maar wanneer ik je vraag wat het verschil is met inno die die hetzelfde doet dan komt er geen antwoord. Had niet anders verwacht ofc, voor #TWteam en jij nog eens extra bijzonder zijn mods en inno heilig. Dus als je je niet op hen kan af reageren, dan maar op de scripters ?

Een korte samenvatting van de wel heel beknopte gedachte die er in jou hoofd speelt:
"Mensen die spelen met PA voordelen en daardoor een stapje voor zijn op anderen is allemaal prima, maar iemand die scripts gebruikt en daardoor een stapje voor is is een oneerlijke speler die het op een eerlijke manier niet kan halen"

Dus ofwel zeg je alle voordelen zijn dikke bs en moeten verdwijnen, waarop je beter start met dat door te voeren op het niveau waar beslissingen gemaakt worden (inno) en waar jij dichterbij staat. Ofwel zeg je het is toegestaan als iedereen het uiteindelijk kan mits een inspanning (= geld voor PA, PA farmen of leren scripten). Maar zeggen van het een dat het niet kan en van het andere dat het geen probleem is, kommaan he...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Dus je speelt liever oneerlijk, en ongelijke strijd dat het spel eerlijk te spelen en te zorgen dat iedereen hetzelfde kan. Duidelijk.

Iedereen heeft toch de mogelijkheid om de script te maken? Plus als het niet een automatisering is of een spelaanpassing zie ik geen problemen.
 
Bovenaan