Katapulten... Een verboden wapen?

DeletedUser7072

Guest
Sterke punten MyPride. Schitterend verwoord. Moet vermakelijk zijn op w47 gedeelte zo. Kan de discussie terug over katapulten gaan ipv w47 propaganda - wat de meesten die dit topic lezen overigens niet interesseerd. Was een fijn topic om te volgen maar is nu vervuild met waardeloze posts. Van beide kanten.

De grootste grap is dat je collega, concieved by communism, begon met offtopic gaan :D
 

Deleted User - 24028

Guest
Oh zal aan mij liggen, kan je mij eens uitleggen hoe het on-topic is in een discussie topic over kata's toegestaan moeten zijn of niet om over 1 persoon die deelneemt aan de discussie te zeggen dat die zich niet aan afspraken kan houden (of wel) ? Het is zo off topic als maar zijn kan, het brengt niks bij tot de discussie, het is een dikke leugen en dat voor een mod.
 
Reactiescore
1.145
Mwa ten eerste of het nu een leugen is of niet dat boeit me niet en ga ik geen discussie over houden.
Maar opzich is elke reactie die puur word geplaatst tegen een speler niet relevant voor het topic echter doet bijna iedereen dat hier ik jij hij hebben allemaal al posts gehad die niet geheel relevant waren voor de discussie en die meer gericht waren om die speler zijn reactie opzich te niet te doen.
Dus tja in dat opzicht zou je kunnen stellen dat het oftopic zou zijn maar als je zo streng naar elke post gaat kijken houden we weinig over :p
 

Deleted User - 24028

Guest
Een reactie naar een ander om zijn reactie die ging over dit topic teniet te doen zal je idd wel vinden. Maar ik daag je uit om er 1 te quote'en van mij waar ik die persoon persoonlijk aanval om zijn reactie teniet te doen. Laat staan enkel een persoonlijke aanval en verder geen inhoud. Laat staan mijn aller eerste en enige reactie (of discussiepunt) in dit topic. Laat staan dat ik mod ben. ...

CbC heeft dit topic bekeken en ziet dat er wel degelijk goede punten worden gemaakt over kata gebruik waar ook hij niks tegen op kan brengen. Daar bovenop wordt hier duidelijk dat de mening over kata's wel degelijk verdeelt is (rond 50/50), wat niet goed is voor iemand als hem die altijd het excuus "bijna iedereen (90% +) is tegen kata gebruik" gebruikt om te proberen inpraten op zijn tegenstanders omdat die eigenlijk niet kan omgaan met kata's. Daarom post hij hier, en omdat hij inhoudelijk niks kan brengen doet hij het door een "voorstander" van kata's persoonlijk zwart te maken met leugens. Jammer dat er zo een mensen zijn en al zeker dat ze zich zo in dit topic komen mengen.
 
Reactiescore
1.145
Robbeke jij veranderd constant van mening hierover. Kan je aub 1 standpunt aannemen en je daar achter zetten. Dit is mega irritant en maakt alles wat jij schrijft ongeloofwaardig.

Dit is eigenlijk precies wat cbc bij jouw deed zeggen dat je post niet niet overeen komt met eerdere posts gebeurtenissen.
Nogmaals of hij daarin gelijk heeft ga ik geen discussie over voeren maar dit is gewoon vergelijkbaar niks geks aan maar goed dat het uit eindelijk op die discussie uitdraait rond om w47 en nu eigenlijk ook dit heeft niets met dit topic te maken dus als je het goed vind laat ik het hier bij :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Laten we het er maar bij houden, die 2 dingen zijn totaal niet te vergelijken uiteraard.
 
Reactiescore
1.015
Eerst zeg je dat iedereen gelijk begint en dan dat mensen met een laag intellect er niet ver in geraken. En dat laag intellect dat is iets dat zich laat ontwikkelt en zit vooral niet in je vanaf je geboorte (= begin)...

Over een stomme opmerking gesproken...

En kunnen jullie nu stoppen met een interessant topic te verpesten met jullie leugens. Dankje.

Intellect krijg je mee van het moment dat je geboren wordt of er zelfs nog inzit vanaf het moment dat je levensvatbaar bent. Wat je ermee doet is wat anders en bij jou is dat wel duidelijk :D. Compleet hetzelfde principe als jij met je schaakvergelijking dus in feite geef je toe dat je opmerking stom is? Bedankt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dus het intellect dat je mee krijgt (van je ouders) is bij iedereen hetzelfde ? Het verschil, dat later duidelijk wordt, heeft puur te maken met "wat je er mee doet"... Dus al die vastgestelde leerproblemen (zoals dyslexie, dyscalculie, etc) bestaan eigenlijk helemaal niet. Het is namelijk geen kwestie daar effectief niet kunnen, maar een kwestie van dat je niet wilt ?

Denk dat er een aantal mensen daarmee niet akkoord gaan zijn maar bon...
 
Reactiescore
661
De situatie is behoorlijk erg, mensen komen de bb uit met edels en dorpen van 6k punten. Zelf PP abusen is ook een mogelijke reactie inderdaad maar dan moet je zelf heel veel pp inzetten, en als je dit niet hebt zul je toch naar andere middelen moeten grijpen...



Zou wel interessant te zijn om te zien hoe andere communities hiertegenaan kijken. Is het gebruik van kata's daar wel toegestaan?



Harde afspraken zijn wat mij betreft heilig. Als een stam een ander de oorlog verklaard is het logisch dat er over zaken als kata's en CF's gesproken wordt. De stammen bepalen in die gesprekken wat wel en niet aanvaardbaar is. Als die afspraken dan zijn gemaakt dienen de leden van beide stammen zich eraan te houden, en ieder die zich er niet aan houd moet dan door zijn eigen stamleiding worden aangesproken. Heel simpel.

Verder geef ik je op een bepaalde manier wel gelijk. Ik heb een hekel aan mensen die hun manier van spelen aan een ander opdringen, en een ander noob noemen als die zich niet aan hun (moraal) ridderlijke standaarden houd. Wat overigens wel zo is is dat eigenlijk niemand tegen kata's kan als de vijand groter is. Kata's zijn zoals ik in mijn vorige post aangaf een enorme dominantie multiplyer. In een kata oorlog is het vrijwel zeker dat de grotere stam de oorlog gaat winnen. Dus waar het dan op neer komt is dat tw dan een puur statistisch spelletje wordt, degene die de meeste dorpen heeft wint dan simpelweg keer op keer. En dan snap ik dat de kleinere partij uit frustratie over de situaties op die manier gaat reageren.



Je wil toch op een bepaalde manier reageren op vies spel van de ander, en dat doe je door zelf vies te spelen. Als je zelf niet vies speelt terwijl de ander dit wel doet, geef je de ander een enorm voordeel. Natuurlijk kan dit escaleren en moet je hier rekening mee houden.



Dat kan inderdaad een afspraak zijn die je met je tegenstander maakt. En is ook prima wat mij betreft. Je kan ook afspreken om kata gebruik te beperken tot bepaalde gebouwen(VP en muur maar dan ook bvb de adelshoeve). Helaas heeft het kata'en van de VP zijn waarde verloren door de nieuwe pp functies, de tegenstander kan zijn VP nu in 1 keer opbouwen dus heb je er niets aan. Je kan ook afspreken dat je enkel kata's op het front in zet, en niet tegen het achterland. Er zijn dus allemaal variaties denkbaar inderdaad.


Wel leuk dat je hier bevestigt wat Warre zo hard probeert te negeren en te minimaliseren. Bedankt daarvoor.

Katapulten oorlogen zijn geen tactische oorlogen maar statistisch bull shit. Noob dus. Het draait om te meeste sturen en wie het langs vol houdt om ze te deffen. Invullen in scriptjes etc etc etc. Niks nadenken, sturen maar.

De tegenstrijdigheid in wat ik heb ondervonden en sseg heeft ondervonden klopt net zo hard. Ik heb de indruk dat anti kata vooral hier speelt, sseg had een andere ervaring. Maar ik snap niet dat Warre in een rechtstreeks discussie met mij een argument van sseg gebruikt om iets te proberen ontkrachten.

Maar goed dat we er nu uit zijn dat katapulten oorlogen puur invullen is. Gelukkig nog andere mensen die het ook inzien.

Dus het intellect dat je mee krijgt (van je ouders) is bij iedereen hetzelfde ? Het verschil, dat later duidelijk wordt, heeft puur te maken met "wat je er mee doet"... Dus al die vastgestelde leerproblemen (zoals dyslexie, dyscalculie, etc) bestaan eigenlijk helemaal niet. Het is namelijk geen kwestie daar effectief niet kunnen, maar een kwestie van dat je niet wilt ?

Denk dat er een aantal mensen daarmee niet akkoord gaan zijn maar bon...

Het klopt niet voor honderd procent, maar ik ben er wel heilig van overtuigt dat kinderen met veel leerproblemen in een ander gezin nog niet de helft of nog minder dan de helft van die problematiek zouden hebben.
Heel toevallig heb ik als leerkracht al die benamingen dikke bull shit gevonden. De helft van onze eigen leerkrachten hun kinderen zijn autistisch, ..., etc, etc.
Ik heb er ook drie, geen van de drie heeft ook maar iets en halen zalige cijfers op school (voorlopig). Toch wel heel raar dat net bij mij drie kids totaal geen enkel probleem hebben. Straks ben ik nog de perfecte papa (not).

Om een lang verhaal kort te maken. Het klopt niet volledig, maar wat je zaait zal je oogsten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7072

Guest
Zou je ook willen reageren op mijn eerste post? Ik ben wel benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt namelijk ;)
 

Deleted User - 24028

Guest
Het versturen van elke aanval is het invullen en drukken op aanvallen. Dat werkt zo op Tw. Staat totaal los van katas. Wat een argument dat we tevens als gehad en weerlegt hebben.

En natuurlijk klopt dat laatste wat ik zei helemaal niet. Mensen zijn niet van bij de start gelijk en hun intellect ook niet. Als is het door erfelijkheid, al is het door de thuis situatie waar je in komt. Bij schaken begin je met een gelijk aantal pionnen, paarden etc. In de verste verte dus niet te vergelijken.

We zien je hier trouwens minder robbeke. Toch maar aan het schaken geslagen ? Wist wel dat dat beter bij je paste ;)

Ps: kan je ook even zeggen wat dirk bevestigd en dat ik al die tijd al probeer te negeren ? Kan me niet herrineren zo iets gelezen te hebben.
 

DeletedUser7072

Guest
Het versturen van elke aanval is het invullen en drukken op aanvallen. Dat werkt zo op Tw. Staat totaal los van katas. Wat een argument dat we tevens als gehad en weerlegt hebben.

Dat ben ik niet met je eens. Al je iemand aanvalt zonder kata's te gebruiken moet je veeeel en veeel meer nadenken over hoe je je aanval uitvoert. Stel je hebt een tegenstander die goed kan deffen, dan moet je er rekening mee houden dat die eventueel je treintjes kan snipen, en vanaf de early midgame ook gesplitte treintjes kan snipen. Dan moet je gaan denken, wat doe ik daaraan? Dan kun je ervoor kiezen om edelclears te gebruiken, maar hier kan de tegenstander backdraften, daar moet je dan ook rekening mee houden.

Met andere woorden, je moet heel goed nadenken over hoe je je tegenstander aanvalt als je zonder kata's werkt. Met kata's is dit een stuk minder, je gooit fakes en kata's random op de dorpen van de speler, de speler kan niet alles blocken en weet niet wat de fakes zijn en wat niet. Je kan dus genoeg slopen, hiermee kun je dan doorgaan tot de tegenstander stopt en je al zijn dorpen in kan nemen. Dat is makkelijker hoe je het ook wendt of keert. Wat je nu wel kan zeggen is, waarom moeilijk spelen als het ook makkelijk kan? Is het niet slimmer om te winnen op een makkelijke manier, en hier jezelf moeite mee te besparen?

En zoals ik heb uitgelegd, technisch gezien wel ja, zolang jij maar groter bent dan je vijand win je de kata oorlog wel ;)
 
Reactiescore
661
Het versturen van elke aanval is het invullen en drukken op aanvallen. Dat werkt zo op Tw. Staat totaal los van katas. Wat een argument dat we tevens als gehad en weerlegt hebben.

En natuurlijk klopt dat laatste wat ik zei helemaal niet. Mensen zijn niet van bij de start gelijk en hun intellect ook niet. Als is het door erfelijkheid, al is het door de thuis situatie waar je in komt. Bij schaken begin je met een gelijk aantal pionnen, paarden etc. In de verste verte dus niet te vergelijken.

We zien je hier trouwens minder robbeke. Toch maar aan het schaken geslagen ? Wist wel dat dat beter bij je paste ;)

Ps: kan je ook even zeggen wat dirk bevestigd en dat ik al die tijd al probeer te negeren ? Kan me niet herrineren zo iets gelezen te hebben.

Je hebt nochtans op zijn hele post gereageerd behalve op dat statistisch stukj. Wel raar dat je net dat negeert, maar dat doe je steeds al. Door een discussie , op een meesterlijke wijze dat geef ik toe, te sturen naar een discussie die er nipt naast staat.
Sturen is sturen, bij elke actie. En verdedigen kost evenveel tijd want het is ook maar invullen en sturen, dus wie niet tegen katapulten wil verdedigen is in principe een luierik. Natuurlijk larie en apekool. Je zegt dat je het weerlegt, wat niet wil zeggen dat het is weerlegt.

Trouwens, onze vriend met de openingspost kon Dirk-janus wederom liken, maar nog steeds missen we zijn inbreng, zou het dan toch een pure die hard kataclear tacticus zijn?

@dirk-janusIV , ik moet toch niet op je post reageren, als je een samenvatting maakt van een discussie die grotendeels door mij en Warre is gevoerd. Ik heb hem trouwens nog niet helemaal goed doorgenomen. Beetje druk hier in huis en had het hoofdstuk katas alweer afgesloten. Vandaar dat ik volgens Warre ben gaan schaken, waar hij zijn scriptje blijft misbruiken om katas te gaan invullen tegen de afspraken in.
 

Deleted User - 24028

Guest
Je moet wat ik daar zeg letterlijker nemen. Dan klopt het prima.

Ik ben het niet eens met dat je een sloop aanval niet gewoon kan afslaan.

Moet je bij puur katas om te slopen minder nadenken, ja. Stuur je enkel katas ? Neen je combineert met 1 of meerdere massa's. Katas kunnen dus prima onderdeel zijn van een tactische aanval. Uitputten op zich is zelfs ook een tactiek.

Dat je makkelijker wint wanneer je groter ben is algeeen en staat los van katas.
 

Deleted User - 24028

Guest
Het is enkel makkelijker als je vijand er niet tegen op gewassen is, wat een resultaat is van een slecht voorstaand account en slechte voorbereiding alsmede de tijd nemen om er mee te leren omgaan.

Ik herhaal again: ben je een beter speler als je wint zonder kata's (en dus dat aspect van het spel niet beheerst) of net als je kan winnen ookal wordt er gekata'ed omdat je dan zelfs ook dat aspect beheerst ?

@robbeke: de laatste is beneden alle peil. Iemand komt hier met leugens beweren dat ik afspraken niet nakom, ik weerleg dat met bewijs, en omdat het jou beter uitkomt in deze discussie gebruik je dat tegen mij.
 
Bovenaan