DeletedUser
Guest
Heb gestuurd
Dat is t enige onderdeel van tw waar nog weinig standaard tactieken voor zijn. Voor elke n0/n1/n2/n3 start kan je altijd t zelfde uitvoeren, tis gewoon altijd van hetzelfde. Hiermee kan je kiezen of je 3 offs doet, 2 off 1 def etc. Ga je met een dorp ah rush, of toch met twee of geen? Tactiek tactiek jongen, tword hiermee nog is interessant. Daarnaast heb ik een stuk of 4 of 5 keer zo'n ronde gespeeld hier op nls en dat waren de leukste rondes die ik heb gespeeld (die waren op n3 met 3 dorpen)
Hmm daar heb je wel zeker een punt, het is idd wel interessant.
Liefst Niv2 start dan met 3 dorpen, kan je lekker opstarten
Ronde met random aantal seconde bij elke aanval opgeteld tussen de -2 en 2, net zoals die ene classic toen (weet niet meer welke het was, denk nlc3 of 5?).
Waar zie je geweigerde rondes staan?kheb nog eens een ronde gevraagd, hopelijk komt er gehoor aan .. veel geweigerde rondes zie ik staan
Waar zie je geweigerde rondes staan?
Dat denk ik ook, een 'geweigerde' rondesis alleen zichtbaar voor de speler die de aanvraag ingediend heeft.Ik denk dat hij de niet ingestelde rondes bedoeld haha
Niveau 0:
Niveau nul starten barbs ook aan 26 punten dat betekend dat er 36 gs per minuut geproduceerd wordt. Dit is enorm weinig en daarom is niveau nul een soort ronde waar steeds genoeg barbs moeten zijn, de barbs altijd moeten groeien en gs productie halveren de speed nodeloos vertraagt.
Gewone rondes
- Do's:
Veel barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 2.5 & 5)
Gewoon of Dubbele gs productie (Voorbeeld: 1x tem 2.5x)
Gewoon of Goedkope munten (Voorbeeld: 25% - 100%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 2)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten
Productie Halveren (Voorbeeld 0.5x)
Duren munten (Voorbeeld 150%)
Startrondes:
Zelfde van gewone rondes, hier is het halveren (of verdubbelen) voor productie of weinig barbs eventueel wel in te stellen omdat het uiteindelijk draait om de beste starter te vinden. Al wordt ligging dan enorm bepalend dus zal er altijd meer animo zijn voor veel barbs.
Niveau 1:
Niveau één starten barbs met gs op 6, dit is prima farmen en gaat goed vooruit, vandaar dat veel barbs hier niet verplicht zijn, maar de algemene trend is dat iedereen wel van barbs houdt. Vermits het groeien van barbs geactiveerd is kunnen duurdere bouwopdrachten gekozen worden als instellingen.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 1.5 & 5)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 2x)
Variërende munten (Voorbeeld: 25% - 150%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 1.5)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten
Startrondes:
Zelfde van gewone rondes, hier zou ik al eens sneller productie halveren, weliswaar in combinatie met veel meer barbs, neem nu 6-7 per speler. OF de barbarendorpen dan groeien hangt af van hoeveel je er instelt, bij veel hoeft het niet, bij weinig natuurlijk wel.
Niveau 2:
Niveau twee starten barbs met gs 15, dit is lekker te farmen. Hier zijn vele barbs geen must maar zoals altijd verkiest het overgrote deel van de speeders veel barbs over weinig barbs.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
Aangepaste start doen (opslag lvl 20) => op niveau 2 lopen de barbs vaak over omdat opslag veel te klein is voor de gs productie in barb, hogere opslag geeft snellere rondes
- Don'ts:
Niveau 2 is prima rondes hier kan je weinig aan misdoen
startrondes:
Niet teveel barbarendorpen maar ook niet te weinig, gs productie halveren kan zeker geen kwaad.
Niveau 3:
Vanaf niveau 3 starten moet je opletten dat er geen rondes worden ingesteld die de strijd wegnemen, met gs op level 23 een muur op 15 en een kazerne van 15 kan er al vrij snel mooie bergen defensieve troepen worden gemaakt. Zeker door die muur is een offensieve speler in het nadeel in de eerste 45 minuten. Het verdubbelen van gs productie hier zorgt ervoor dat niet farmers non stop deff kunnen bouwen en barbarendorpen edelen, dit maakt de ronde enorm kapot.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 100% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot
startrondes:
Dat hoort niet op niveau 3 te starten
Niveau 4 + uitgebouwd dorp:
Ook hier moet je opletten dat je geen verkeerde instellingen maakt die de strijd weghalen, dan bedoel ik gs productie verdubbelen (tenzij je no haul instelt => Aanrader) , barbs edelen deactiveren (op de 2 en 3 uren rondes want daar is geen tijd om nog te strijden ook.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen hangt volledig af van de duur, hoe korter hoe minder, tenzij edelen af staat
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50%-100% enkel goedkoper zetten op de lange rondes met veel dorpen)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbs laten groeien
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot
startrondes:
Dat hoort niet op niveau 4 te starten
__________________________________________________________________________________________________________
Extra instellingen en opmerkingen:
Smederij 10 level systeem: Dit is een leuke aanpassing, nuttig op niveau 2 en 3, de startniveaus ervoor worden te duur dus ofwel stel je ronde in dat er meer gs binnenkomt (productie + barbs) ofwel stel je het niet in. Op niveau 4 en uitgebouwde dorpen is dit gewoon nutteloos gs weggooien.
Boerderijlimiet: Op gewone rondes (geen bash of kata) mag dit uiteraard niet te laag staan. Het is weliswaar wel fijn om op een niveau 3 of 4 een beperking op stacks te zetten. 800-1200 per level lijkt me realistisch. Op een niveau 0,1 of 2 heeft dit minder nut aangezien er zo geen deff-bergen ontstaan.
Enkel spelers farmen: Soort no-haul waarbij je spelers kan farmen, dit is zeer aangenaam op alle levels. Voor niveau 0 en 1 kan je dan wel weer beter de gs productie wat verhogen. Om dodgen op barbs nog steeds mogelijk te maken kan eventueel eens opbouw aangepast worden waardoor barbs opslag 1 en schuil 10 hebben.
Meerdere dorpen start: Deze functie wordt een beetje te weinig gebruikt naar mijn persoonlijke mening. Op niveau 0 en 1 zou een startronde met 2 dorpen eens wat meer spanning geven, aangezien je beide dorpen moet in orde krijgen. Op een kata-ronde kan je met 2 dorpen makkelijker backtimen of kata-treintjes snipen, het zou het aanvallen meer boosten wat ook fijn zou zijn. Op bash-rondes zou ik geen meer dorpen start doen. Meer dorpen start op normale werelden lijkt me enkel handig op niv 2 en 3, bij niveau 4 kan je evengoed munten goedkoper zetten en wat extra barbs instellen. Bij niveau 1 moeten de farm-omstandigheden echt in orde zijn anders is dat een eeuwigheid verveling.
Tijden:
Tegenwoordig zie ik veel teveel niveau 4 en uitgebouwde dorp-rondes s'avonds gepland. De rondes s'avond duren 2 tot 3 uur en dit is veel te kort om het doel van deze rondes te kunnen laten uitspelen. Namelijk eens leren vechten met een mooi aantal dorpen. Tegenwoordig zijn al deze rondes het zo snel mogelijk edelen van barbarendorpen en volledig deff bouwen. Deze rondes zouden eens in de namiddag gepland moeten worden, 4 uur lang en dan het aantal barbs zo instellen dat je na een uur/ anderhalfuur geen barbs meer hebt.
Ook zijn de startniveau niet mooi evenwichtig verdeeld, niveau 2 en 3 zie ik bitter weinig verschijnen terwijl dit net rondes zijn waar restarten en later starten nog nut heeft. Overdreven lange niveau 0 en 1 rondes zijn een afrader omdat met een zwakke opkomst dit gewoon voor niemand leuk is, zelfs niet voor de speler die dan makkelijk wint.
Kunnen de andere speeders ook eens hun meningen hierover geven dat we een mooi overzichtje kunnen creëren van wat wel en niet fijn is om te spelen.
@ropiloot11 @Kulta Lakko @Peutertje @bleubone @Illuminated @Korjakskaja Sopka @itsARTificial @Tactical Infected. @Brak Obama.
Niveau 0:
Niveau nul starten barbs ook aan 26 punten dat betekend dat er 36 gs per minuut geproduceerd wordt. Dit is enorm weinig en daarom is niveau nul een soort ronde waar steeds genoeg barbs moeten zijn, de barbs altijd moeten groeien en gs productie halveren de speed nodeloos vertraagt.
Gewone rondes
- Do's:
Veel barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 2.5 & 5)
Gewoon of Dubbele gs productie (Voorbeeld: 1x tem 2.5x)
Gewoon of Goedkope munten (Voorbeeld: 25% - 100%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 2)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten
Productie Halveren (Voorbeeld 0.5x)
Duren munten (Voorbeeld 150%)
Startrondes:
Zelfde van gewone rondes, hier is het halveren (of verdubbelen) voor productie of weinig barbs eventueel wel in te stellen omdat het uiteindelijk draait om de beste starter te vinden. Al wordt ligging dan enorm bepalend dus zal er altijd meer animo zijn voor veel barbs.
Niveau 1:
Niveau één starten barbs met gs op 6, dit is prima farmen en gaat goed vooruit, vandaar dat veel barbs hier niet verplicht zijn, maar de algemene trend is dat iedereen wel van barbs houdt. Vermits het groeien van barbs geactiveerd is kunnen duurdere bouwopdrachten gekozen worden als instellingen.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 1.5 & 5)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 2x)
Variërende munten (Voorbeeld: 25% - 150%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 1.5)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten
Startrondes:
Zelfde van gewone rondes, hier zou ik al eens sneller productie halveren, weliswaar in combinatie met veel meer barbs, neem nu 6-7 per speler. OF de barbarendorpen dan groeien hangt af van hoeveel je er instelt, bij veel hoeft het niet, bij weinig natuurlijk wel.
Niveau 2:
Niveau twee starten barbs met gs 15, dit is lekker te farmen. Hier zijn vele barbs geen must maar zoals altijd verkiest het overgrote deel van de speeders veel barbs over weinig barbs.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
Aangepaste start doen (opslag lvl 20) => op niveau 2 lopen de barbs vaak over omdat opslag veel te klein is voor de gs productie in barb, hogere opslag geeft snellere rondes
- Don'ts:
Niveau 2 is prima rondes hier kan je weinig aan misdoen
startrondes:
Niet teveel barbarendorpen maar ook niet te weinig, gs productie halveren kan zeker geen kwaad.
Niveau 3:
Vanaf niveau 3 starten moet je opletten dat er geen rondes worden ingesteld die de strijd wegnemen, met gs op level 23 een muur op 15 en een kazerne van 15 kan er al vrij snel mooie bergen defensieve troepen worden gemaakt. Zeker door die muur is een offensieve speler in het nadeel in de eerste 45 minuten. Het verdubbelen van gs productie hier zorgt ervoor dat niet farmers non stop deff kunnen bouwen en barbarendorpen edelen, dit maakt de ronde enorm kapot.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 100% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot
startrondes:
Dat hoort niet op niveau 3 te starten
Niveau 4 + uitgebouwd dorp:
Ook hier moet je opletten dat je geen verkeerde instellingen maakt die de strijd weghalen, dan bedoel ik gs productie verdubbelen (tenzij je no haul instelt => Aanrader) , barbs edelen deactiveren (op de 2 en 3 uren rondes want daar is geen tijd om nog te strijden ook.
Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen hangt volledig af van de duur, hoe korter hoe minder, tenzij edelen af staat
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50%-100% enkel goedkoper zetten op de lange rondes met veel dorpen)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbs laten groeien
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot
startrondes:
Dat hoort niet op niveau 4 te starten
__________________________________________________________________________________________________________
Extra instellingen en opmerkingen:
Smederij 10 level systeem: Dit is een leuke aanpassing, nuttig op niveau 2 en 3, de startniveaus ervoor worden te duur dus ofwel stel je ronde in dat er meer gs binnenkomt (productie + barbs) ofwel stel je het niet in. Op niveau 4 en uitgebouwde dorpen is dit gewoon nutteloos gs weggooien.
Boerderijlimiet: Op gewone rondes (geen bash of kata) mag dit uiteraard niet te laag staan. Het is weliswaar wel fijn om op een niveau 3 of 4 een beperking op stacks te zetten. 800-1200 per level lijkt me realistisch. Op een niveau 0,1 of 2 heeft dit minder nut aangezien er zo geen deff-bergen ontstaan.
Enkel spelers farmen: Soort no-haul waarbij je spelers kan farmen, dit is zeer aangenaam op alle levels. Voor niveau 0 en 1 kan je dan wel weer beter de gs productie wat verhogen. Om dodgen op barbs nog steeds mogelijk te maken kan eventueel eens opbouw aangepast worden waardoor barbs opslag 1 en schuil 10 hebben.
Meerdere dorpen start: Deze functie wordt een beetje te weinig gebruikt naar mijn persoonlijke mening. Op niveau 0 en 1 zou een startronde met 2 dorpen eens wat meer spanning geven, aangezien je beide dorpen moet in orde krijgen. Op een kata-ronde kan je met 2 dorpen makkelijker backtimen of kata-treintjes snipen, het zou het aanvallen meer boosten wat ook fijn zou zijn. Op bash-rondes zou ik geen meer dorpen start doen. Meer dorpen start op normale werelden lijkt me enkel handig op niv 2 en 3, bij niveau 4 kan je evengoed munten goedkoper zetten en wat extra barbs instellen. Bij niveau 1 moeten de farm-omstandigheden echt in orde zijn anders is dat een eeuwigheid verveling.
Tijden:
Tegenwoordig zie ik veel teveel niveau 4 en uitgebouwde dorp-rondes s'avonds gepland. De rondes s'avond duren 2 tot 3 uur en dit is veel te kort om het doel van deze rondes te kunnen laten uitspelen. Namelijk eens leren vechten met een mooi aantal dorpen. Tegenwoordig zijn al deze rondes het zo snel mogelijk edelen van barbarendorpen en volledig deff bouwen. Deze rondes zouden eens in de namiddag gepland moeten worden, 4 uur lang en dan het aantal barbs zo instellen dat je na een uur/ anderhalfuur geen barbs meer hebt.
Ook zijn de startniveau niet mooi evenwichtig verdeeld, niveau 2 en 3 zie ik bitter weinig verschijnen terwijl dit net rondes zijn waar restarten en later starten nog nut heeft. Overdreven lange niveau 0 en 1 rondes zijn een afrader omdat met een zwakke opkomst dit gewoon voor niemand leuk is, zelfs niet voor de speler die dan makkelijk wint.
Kunnen de andere speeders ook eens hun meningen hierover geven dat we een mooi overzichtje kunnen creëren van wat wel en niet fijn is om te spelen.
@ropiloot11 @Kulta Lakko @Peutertje @bleubone @Illuminated @Korjakskaja Sopka @itsARTificial @Tactical Infected. @Brak Obama.