Jouw favoriete instellingen

DeletedUser

Guest
Dat is t enige onderdeel van tw waar nog weinig standaard tactieken voor zijn. Voor elke n0/n1/n2/n3 start kan je altijd t zelfde uitvoeren, tis gewoon altijd van hetzelfde. Hiermee kan je kiezen of je 3 offs doet, 2 off 1 def etc. Ga je met een dorp ah rush, of toch met twee of geen? Tactiek tactiek jongen, tword hiermee nog is interessant. Daarnaast heb ik een stuk of 4 of 5 keer zo'n ronde gespeeld hier op nls en dat waren de leukste rondes die ik heb gespeeld (die waren op n3 met 3 dorpen)

Hmm daar heb je wel zeker een punt, het is idd wel interessant.

Liefst Niv2 start dan met 3 dorpen, kan je lekker opstarten :)
 

DeletedUser68400

Guest
Hmm daar heb je wel zeker een punt, het is idd wel interessant.

Liefst Niv2 start dan met 3 dorpen, kan je lekker opstarten :)

Nuja, 3 dorpen op n2 is echt no-life farmen hoor. Ik zou gaan voor 2 dorpen start op n2 of 3/4 dorpen start op n3 (of waarom geen 5, lijkt mij echt wel is vet voor de verandering).


Edit: ook een kerkronde is wel is leuk :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
133
Ronde without rammen en kata's ;P en dat je alleen maar Boog kan maken :p ofzo dat je troepen restricties hebt :p
 

DeletedUser68400

Guest
Ronde met random aantal seconde bij elke aanval opgeteld tussen de -2 en 2, net zoals die ene classic toen (weet niet meer welke het was, denk nlc3 of 5?).
 
Reactiescore
133
Ronde met random aantal seconde bij elke aanval opgeteld tussen de -2 en 2, net zoals die ene classic toen (weet niet meer welke het was, denk nlc3 of 5?).

Geen idee waar je het over hebt, maar dan zou het snipen en timen niet heel makkelijk worde is leip :p
 
Reactiescore
21
kheb nog eens een ronde gevraagd, hopelijk komt er gehoor aan :p.. veel geweigerde rondes zie ik staan :p
 
Reactiescore
575
Ik denk dat hij de niet ingestelde rondes bedoeld haha
Dat denk ik ook, een 'geweigerde' rondesis alleen zichtbaar voor de speler die de aanvraag ingediend heeft. ;)

Op deze pagina vind je alle ingediende, maar nog niet ingestelde aanvragen. Daarvoor zoeken we nog een geschikte dag en tijd.
 

DeletedUser77348

Guest
Goeie morgen

Vraagke kunnen jullie mischien niet er standaard inzetten
Zelf op de gewone wereld's

Als je een persoonlijke bg of nap aangaat
Dat je deze officieel kan maken via een linkje van tw
En hem maar kan verbreken terug via deze linkje en automatische tekst komt bij die andere speler
Dat de nap of bg verbroken is
En achter 24 uren dat je terug aanvallen kan worden door die speler

Want gisteren heb ik weer iemand gehad die zijn woordt Verbroken heeft zonder woorden maar met edels

Zelf mijn stamlid heeft mij willen aanvallen maar door de regel van in de zelfde stam te zitten heeft hij mij niet kunnen aanvallen


Ik heb Gisteren gespeeld onder mijn naam chicago5
Ik Kan maar via deze naam op het af forum

De speler in kwestie wa Mr. Mime,
die dan nog ook deze wereld gewonnen heeft gewonnen ook.
zal wel zijn laatse wereld zijn die hij zal winnen als ik er aan mee doe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
575
Hoi,

Ik raad je aan om dit idee te plaatsen op het ideeënforum. Op het speedforum kunnen we er helaas niet zoveel mee, behalve dan te zeggen dat het momenteel niet tegen de regels is, om tussentijds eenzijdig een bondgenootschap of NAP te verbreken. Indien je dat veranderd wilt zien, is het ideeënforum daarvoor de geschikte plaats.
 
Reactiescore
575
Mededeling: in de afgelopen weken zat er een fout in het systeem waardoor aanvragen niet werden opgeslagen en het formulier na invullen werd gereset. Nadat ik hiervan op de hoogte was gebracht, hebben we dit probleem laten oplossen. Inmiddels kun je je aanvragen weer doorgeven via het systeem (klik).

We kunnen nog wel wat aanvragen gebruiken ;)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Niveau 0:

Niveau nul starten barbs ook aan 26 punten dat betekent dat er 36 gs per minuut geproduceerd wordt. Dit is enorm weinig en daarom is niveau nul een soort ronde waar steeds genoeg barbs moeten zijn, de barbs altijd moeten groeien en gs productie halveren de speed nodeloos vertraagt.

Gewone rondes
- Do's:

Veel barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 2.5 & 5)
Gewoon of Dubbele gs productie (Voorbeeld: 1x tem 2.5x)
Gewoon of Goedkope munten (Voorbeeld: 25% - 100%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 2)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten
Productie Halveren (Voorbeeld 0.5x)
Duren munten (Voorbeeld 150%)

Startrondes:

Zelfde van gewone rondes, hier is het halveren (of verdubbelen) voor productie of weinig barbs eventueel wel in te stellen omdat het uiteindelijk draait om de beste starter te vinden. Al wordt ligging dan enorm bepalend dus zal er altijd meer animo zijn voor veel barbs.

Niveau 1:

Niveau één starten barbs met gs op 6, dit is prima farmen en gaat goed vooruit, vandaar dat veel barbs hier niet verplicht zijn, maar de algemene trend is dat iedereen wel van barbs houdt. Vermits het groeien van barbs geactiveerd is kunnen duurdere bouwopdrachten gekozen worden als instellingen.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 1.5 & 5)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 2x)
Variërende munten (Voorbeeld: 25% - 150%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 1.5)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten

Startrondes:

Zelfde van gewone rondes, hier zou ik al eens sneller productie halveren, weliswaar in combinatie met veel meer barbs, neem nu 6-7 per speler. OF de barbarendorpen dan groeien hangt af van hoeveel je er instelt, bij veel hoeft het niet, bij weinig natuurlijk wel.

Niveau 2:

Niveau twee starten barbs met gs 15, dit is lekker te farmen. Hier zijn vele barbs geen must maar zoals altijd verkiest het overgrote deel van de speeders veel barbs over weinig barbs.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
Aangepaste start doen (opslag lvl 20) => op niveau 2 lopen de barbs vaak over omdat opslag veel te klein is voor de gs productie in barb, hogere opslag geeft snellere rondes

- Don'ts:
Niveau 2 is prima rondes hier kan je weinig aan misdoen

startrondes:

Niet teveel barbarendorpen maar ook niet te weinig, gs productie halveren kan zeker geen kwaad.

Niveau 3:

Vanaf niveau 3 starten moet je opletten dat er geen rondes worden ingesteld die de strijd wegnemen, met gs op level 23 een muur op 15 en een kazerne van 15 kan er al vrij snel mooie bergen defensieve troepen worden gemaakt. Zeker door die muur is een offensieve speler in het nadeel in de eerste 45 minuten. Het verdubbelen van gs productie hier zorgt ervoor dat niet farmers non stop deff kunnen bouwen en barbarendorpen edelen, dit maakt de ronde enorm kapot.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 100% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot

startrondes:

Dat hoort niet op niveau 3 te starten


Niveau 4 + uitgebouwd dorp:

Ook hier moet je opletten dat je geen verkeerde instellingen maakt die de strijd weghalen, dan bedoel ik gs productie verdubbelen (tenzij je no haul instelt => Aanrader) , barbs edelen deactiveren (op de 2 en 3 uren rondes want daar is geen tijd om nog te strijden ook.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen hangt volledig af van de duur, hoe korter hoe minder, tenzij edelen af staat
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50%-100% enkel goedkoper zetten op de lange rondes met veel dorpen)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie



- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbs laten groeien
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot

startrondes:

Dat hoort niet op niveau 4 te starten

__________________________________________________________________________________________________________

Extra instellingen en opmerkingen:

Smederij 10 level systeem: Dit is een leuke aanpassing, nuttig op niveau 2 en 3, de startniveaus ervoor worden te duur dus ofwel stel je ronde in dat er meer gs binnenkomt (productie + barbs) ofwel stel je het niet in. Op niveau 4 en uitgebouwde dorpen is dit gewoon nutteloos gs weggooien.

Boerderijlimiet: Op gewone rondes (geen bash of kata) mag dit uiteraard niet te laag staan. Het is weliswaar wel fijn om op een niveau 3 of 4 een beperking op stacks te zetten. 800-1200 per level lijkt me realistisch. Op een niveau 0,1 of 2 heeft dit minder nut aangezien er zo geen deff-bergen ontstaan.

Enkel spelers farmen: Soort no-haul waarbij je spelers kan farmen, dit is zeer aangenaam op alle levels. Voor niveau 0 en 1 kan je dan wel weer beter de gs productie wat verhogen. Om dodgen op barbs nog steeds mogelijk te maken kan eventueel eens opbouw aangepast worden waardoor barbs opslag 1 en schuil 10 hebben.

Meerdere dorpen start: Deze functie wordt een beetje te weinig gebruikt naar mijn persoonlijke mening. Op niveau 0 en 1 zou een startronde met 2 dorpen eens wat meer spanning geven, aangezien je beide dorpen moet in orde krijgen. Op een kata-ronde kan je met 2 dorpen makkelijker backtimen of kata-treintjes snipen, het zou het aanvallen meer boosten wat ook fijn zou zijn. Op bash-rondes zou ik geen meer dorpen start doen. Meer dorpen start op normale werelden lijkt me enkel handig op niv 2 en 3, bij niveau 4 kan je evengoed munten goedkoper zetten en wat extra barbs instellen. Bij niveau 1 moeten de farm-omstandigheden echt in orde zijn anders is dat een eeuwigheid verveling.


Tijden:

Tegenwoordig zie ik veel teveel niveau 4 en uitgebouwde dorp-rondes s'avonds gepland. De rondes s'avond duren 2 tot 3 uur en dit is veel te kort om het doel van deze rondes te kunnen laten uitspelen. Namelijk eens leren vechten met een mooi aantal dorpen. Tegenwoordig zijn al deze rondes het zo snel mogelijk edelen van barbarendorpen en volledig deff bouwen. Deze rondes zouden eens in de namiddag gepland moeten worden, 4 uur lang en dan het aantal barbs zo instellen dat je na een uur/ anderhalfuur geen barbs meer hebt.

Ook zijn de startniveau niet mooi evenwichtig verdeeld, niveau 2 en 3 zie ik bitter weinig verschijnen terwijl dit net rondes zijn waar restarten en later starten nog nut heeft. Overdreven lange niveau 0 en 1 rondes zijn een afrader omdat met een zwakke opkomst dit gewoon voor niemand leuk is, zelfs niet voor de speler die dan makkelijk wint.




Kunnen de andere speeders ook eens hun meningen hierover geven dat we een mooi overzichtje kunnen creëren van wat wel en niet fijn is om te spelen.

@ropiloot11 @Kulta Lakko @Peutertje @bleubone @Illuminated @Korjakskaja Sopka @itsARTificial @Tactical Infected. @Brak Obama.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78349

Guest
Niveau 0:

Niveau nul starten barbs ook aan 26 punten dat betekend dat er 36 gs per minuut geproduceerd wordt. Dit is enorm weinig en daarom is niveau nul een soort ronde waar steeds genoeg barbs moeten zijn, de barbs altijd moeten groeien en gs productie halveren de speed nodeloos vertraagt.

Gewone rondes
- Do's:

Veel barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 2.5 & 5)
Gewoon of Dubbele gs productie (Voorbeeld: 1x tem 2.5x)
Gewoon of Goedkope munten (Voorbeeld: 25% - 100%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 2)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten
Productie Halveren (Voorbeeld 0.5x)
Duren munten (Voorbeeld 150%)

Startrondes:

Zelfde van gewone rondes, hier is het halveren (of verdubbelen) voor productie of weinig barbs eventueel wel in te stellen omdat het uiteindelijk draait om de beste starter te vinden. Al wordt ligging dan enorm bepalend dus zal er altijd meer animo zijn voor veel barbs.

Niveau 1:

Niveau één starten barbs met gs op 6, dit is prima farmen en gaat goed vooruit, vandaar dat veel barbs hier niet verplicht zijn, maar de algemene trend is dat iedereen wel van barbs houdt. Vermits het groeien van barbs geactiveerd is kunnen duurdere bouwopdrachten gekozen worden als instellingen.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 1.5 & 5)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 2x)
Variërende munten (Voorbeeld: 25% - 150%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 1.5)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten

Startrondes:

Zelfde van gewone rondes, hier zou ik al eens sneller productie halveren, weliswaar in combinatie met veel meer barbs, neem nu 6-7 per speler. OF de barbarendorpen dan groeien hangt af van hoeveel je er instelt, bij veel hoeft het niet, bij weinig natuurlijk wel.

Niveau 2:

Niveau twee starten barbs met gs 15, dit is lekker te farmen. Hier zijn vele barbs geen must maar zoals altijd verkiest het overgrote deel van de speeders veel barbs over weinig barbs.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
Aangepaste start doen (opslag lvl 20) => op niveau 2 lopen de barbs vaak over omdat opslag veel te klein is voor de gs productie in barb, hogere opslag geeft snellere rondes

- Don'ts:
Niveau 2 is prima rondes hier kan je weinig aan misdoen

startrondes:

Niet teveel barbarendorpen maar ook niet te weinig, gs productie halveren kan zeker geen kwaad.

Niveau 3:

Vanaf niveau 3 starten moet je opletten dat er geen rondes worden ingesteld die de strijd wegnemen, met gs op level 23 een muur op 15 en een kazerne van 15 kan er al vrij snel mooie bergen defensieve troepen worden gemaakt. Zeker door die muur is een offensieve speler in het nadeel in de eerste 45 minuten. Het verdubbelen van gs productie hier zorgt ervoor dat niet farmers non stop deff kunnen bouwen en barbarendorpen edelen, dit maakt de ronde enorm kapot.

Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 100% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot

startrondes:

Dat hoort niet op niveau 3 te starten

Niveau 4 + uitgebouwd dorp:

Ook hier moet je opletten dat je geen verkeerde instellingen maakt die de strijd weghalen, dan bedoel ik gs productie verdubbelen (tenzij je no haul instelt => Aanrader) , barbs edelen deactiveren (op de 2 en 3 uren rondes want daar is geen tijd om nog te strijden ook.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen hangt volledig af van de duur, hoe korter hoe minder, tenzij edelen af staat
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50%-100% enkel goedkoper zetten op de lange rondes met veel dorpen)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie



- Don'ts:

Gs productie verdubbelen
Barbs laten groeien
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot


startrondes:

Dat hoort niet op niveau 4 te starten

__________________________________________________________________________________________________________

Extra instellingen en opmerkingen:

Smederij 10 level systeem: Dit is een leuke aanpassing, nuttig op niveau 2 en 3, de startniveaus ervoor worden te duur dus ofwel stel je ronde in dat er meer gs binnenkomt (productie + barbs) ofwel stel je het niet in. Op niveau 4 en uitgebouwde dorpen is dit gewoon nutteloos gs weggooien.

Boerderijlimiet: Op gewone rondes (geen bash of kata) mag dit uiteraard niet te laag staan. Het is weliswaar wel fijn om op een niveau 3 of 4 een beperking op stacks te zetten. 800-1200 per level lijkt me realistisch. Op een niveau 0,1 of 2 heeft dit minder nut aangezien er zo geen deff-bergen ontstaan.

Enkel spelers farmen: Soort no-haul waarbij je spelers kan farmen, dit is zeer aangenaam op alle levels. Voor niveau 0 en 1 kan je dan wel weer beter de gs productie wat verhogen. Om dodgen op barbs nog steeds mogelijk te maken kan eventueel eens opbouw aangepast worden waardoor barbs opslag 1 en schuil 10 hebben.

Meerdere dorpen start: Deze functie wordt een beetje te weinig gebruikt naar mijn persoonlijke mening. Op niveau 0 en 1 zou een startronde met 2 dorpen eens wat meer spanning geven, aangezien je beide dorpen moet in orde krijgen. Op een kata-ronde kan je met 2 dorpen makkelijker backtimen of kata-treintjes snipen, het zou het aanvallen meer boosten wat ook fijn zou zijn. Op bash-rondes zou ik geen meer dorpen start doen. Meer dorpen start op normale werelden lijkt me enkel handig op niv 2 en 3, bij niveau 4 kan je evengoed munten goedkoper zetten en wat extra barbs instellen. Bij niveau 1 moeten de farm-omstandigheden echt in orde zijn anders is dat een eeuwigheid verveling.

Tijden:

Tegenwoordig zie ik veel teveel niveau 4 en uitgebouwde dorp-rondes s'avonds gepland. De rondes s'avond duren 2 tot 3 uur en dit is veel te kort om het doel van deze rondes te kunnen laten uitspelen. Namelijk eens leren vechten met een mooi aantal dorpen. Tegenwoordig zijn al deze rondes het zo snel mogelijk edelen van barbarendorpen en volledig deff bouwen. Deze rondes zouden eens in de namiddag gepland moeten worden, 4 uur lang en dan het aantal barbs zo instellen dat je na een uur/ anderhalfuur geen barbs meer hebt.

Ook zijn de startniveau niet mooi evenwichtig verdeeld, niveau 2 en 3 zie ik bitter weinig verschijnen terwijl dit net rondes zijn waar restarten en later starten nog nut heeft. Overdreven lange niveau 0 en 1 rondes zijn een afrader omdat met een zwakke opkomst dit gewoon voor niemand leuk is, zelfs niet voor de speler die dan makkelijk wint.



Kunnen de andere speeders ook eens hun meningen hierover geven dat we een mooi overzichtje kunnen creëren van wat wel en niet fijn is om te spelen.

@ropiloot11 @Kulta Lakko @Peutertje @bleubone @Illuminated @Korjakskaja Sopka @itsARTificial @Tactical Infected. @Brak Obama.

Ben het hier volledig mee eens.
 

DeletedUser76153

Guest
Niveau 0:

Niveau nul starten barbs ook aan 26 punten dat betekend dat er 36 gs per minuut geproduceerd wordt. Dit is enorm weinig en daarom is niveau nul een soort ronde waar steeds genoeg barbs moeten zijn, de barbs altijd moeten groeien en gs productie halveren de speed nodeloos vertraagt.

Gewone rondes
- Do's:

Veel barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 2.5 & 5)
Gewoon of Dubbele gs productie (Voorbeeld: 1x tem 2.5x)
Gewoon of Goedkope munten (Voorbeeld: 25% - 100%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 2)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten
Productie Halveren (Voorbeeld 0.5x)
Duren munten (Voorbeeld 150%)

Startrondes:

Zelfde van gewone rondes, hier is het halveren (of verdubbelen) voor productie of weinig barbs eventueel wel in te stellen omdat het uiteindelijk draait om de beste starter te vinden. Al wordt ligging dan enorm bepalend dus zal er altijd meer animo zijn voor veel barbs.

Niveau 1:

Niveau één starten barbs met gs op 6, dit is prima farmen en gaat goed vooruit, vandaar dat veel barbs hier niet verplicht zijn, maar de algemene trend is dat iedereen wel van barbs houdt. Vermits het groeien van barbs geactiveerd is kunnen duurdere bouwopdrachten gekozen worden als instellingen.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 1.5 & 5)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 2x)
Variërende munten (Voorbeeld: 25% - 150%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Weinig barbarendorpen (Alles minder dan 1.5)
Groeien van barbarendorpen uitzetten of enorm traag zetten

Startrondes:

Zelfde van gewone rondes, hier zou ik al eens sneller productie halveren, weliswaar in combinatie met veel meer barbs, neem nu 6-7 per speler. OF de barbarendorpen dan groeien hangt af van hoeveel je er instelt, bij veel hoeft het niet, bij weinig natuurlijk wel.

Niveau 2:

Niveau twee starten barbs met gs 15, dit is lekker te farmen. Hier zijn vele barbs geen must maar zoals altijd verkiest het overgrote deel van de speeders veel barbs over weinig barbs.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie
Aangepaste start doen (opslag lvl 20) => op niveau 2 lopen de barbs vaak over omdat opslag veel te klein is voor de gs productie in barb, hogere opslag geeft snellere rondes

- Don'ts:
Niveau 2 is prima rondes hier kan je weinig aan misdoen

startrondes:

Niet teveel barbarendorpen maar ook niet te weinig, gs productie halveren kan zeker geen kwaad.

Niveau 3:

Vanaf niveau 3 starten moet je opletten dat er geen rondes worden ingesteld die de strijd wegnemen, met gs op level 23 een muur op 15 en een kazerne van 15 kan er al vrij snel mooie bergen defensieve troepen worden gemaakt. Zeker door die muur is een offensieve speler in het nadeel in de eerste 45 minuten. Het verdubbelen van gs productie hier zorgt ervoor dat niet farmers non stop deff kunnen bouwen en barbarendorpen edelen, dit maakt de ronde enorm kapot.

Gewone rondes
- Do's:
Barbarendorpen (Voorbeeld: Tussen 0.5 & 4)
Groei barbarendorpen (Niet groeien tem snel groeien)
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 100% - 200%%)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie

- Don'ts:
Gs productie verdubbelen
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot

startrondes:

Dat hoort niet op niveau 3 te starten

Niveau 4 + uitgebouwd dorp:

Ook hier moet je opletten dat je geen verkeerde instellingen maakt die de strijd weghalen, dan bedoel ik gs productie verdubbelen (tenzij je no haul instelt => Aanrader) , barbs edelen deactiveren (op de 2 en 3 uren rondes want daar is geen tijd om nog te strijden ook.

Gewone rondes
- Do's:

Barbarendorpen hangt volledig af van de duur, hoe korter hoe minder, tenzij edelen af staat
Variaties gs productie (Voorbeeld: 0.5x tem 1x)
Variërende munten (Voorbeeld: 50%-100% enkel goedkoper zetten op de lange rondes met veel dorpen)
Smederij techs zowel 1 als 3 level systeem
Adelshoeve zowel munten als pakketten
Snelheid 400 dit gaat al traag genoeg
Ridder, eventueel met nieuwe items af en toe, wordt op .fr gedaan en is een aangename extra optie



- Don'ts:

Gs productie verdubbelen
Barbs laten groeien
Barbarendorpen laten edelen, mag wel maar niet altijd, hangt af of het een barbaren ronde is etc.
Moraal activeren, dit maakt ronde kapot


startrondes:

Dat hoort niet op niveau 4 te starten

__________________________________________________________________________________________________________

Extra instellingen en opmerkingen:

Smederij 10 level systeem: Dit is een leuke aanpassing, nuttig op niveau 2 en 3, de startniveaus ervoor worden te duur dus ofwel stel je ronde in dat er meer gs binnenkomt (productie + barbs) ofwel stel je het niet in. Op niveau 4 en uitgebouwde dorpen is dit gewoon nutteloos gs weggooien.

Boerderijlimiet: Op gewone rondes (geen bash of kata) mag dit uiteraard niet te laag staan. Het is weliswaar wel fijn om op een niveau 3 of 4 een beperking op stacks te zetten. 800-1200 per level lijkt me realistisch. Op een niveau 0,1 of 2 heeft dit minder nut aangezien er zo geen deff-bergen ontstaan.

Enkel spelers farmen: Soort no-haul waarbij je spelers kan farmen, dit is zeer aangenaam op alle levels. Voor niveau 0 en 1 kan je dan wel weer beter de gs productie wat verhogen. Om dodgen op barbs nog steeds mogelijk te maken kan eventueel eens opbouw aangepast worden waardoor barbs opslag 1 en schuil 10 hebben.

Meerdere dorpen start: Deze functie wordt een beetje te weinig gebruikt naar mijn persoonlijke mening. Op niveau 0 en 1 zou een startronde met 2 dorpen eens wat meer spanning geven, aangezien je beide dorpen moet in orde krijgen. Op een kata-ronde kan je met 2 dorpen makkelijker backtimen of kata-treintjes snipen, het zou het aanvallen meer boosten wat ook fijn zou zijn. Op bash-rondes zou ik geen meer dorpen start doen. Meer dorpen start op normale werelden lijkt me enkel handig op niv 2 en 3, bij niveau 4 kan je evengoed munten goedkoper zetten en wat extra barbs instellen. Bij niveau 1 moeten de farm-omstandigheden echt in orde zijn anders is dat een eeuwigheid verveling.

Tijden:

Tegenwoordig zie ik veel teveel niveau 4 en uitgebouwde dorp-rondes s'avonds gepland. De rondes s'avond duren 2 tot 3 uur en dit is veel te kort om het doel van deze rondes te kunnen laten uitspelen. Namelijk eens leren vechten met een mooi aantal dorpen. Tegenwoordig zijn al deze rondes het zo snel mogelijk edelen van barbarendorpen en volledig deff bouwen. Deze rondes zouden eens in de namiddag gepland moeten worden, 4 uur lang en dan het aantal barbs zo instellen dat je na een uur/ anderhalfuur geen barbs meer hebt.

Ook zijn de startniveau niet mooi evenwichtig verdeeld, niveau 2 en 3 zie ik bitter weinig verschijnen terwijl dit net rondes zijn waar restarten en later starten nog nut heeft. Overdreven lange niveau 0 en 1 rondes zijn een afrader omdat met een zwakke opkomst dit gewoon voor niemand leuk is, zelfs niet voor de speler die dan makkelijk wint.



Kunnen de andere speeders ook eens hun meningen hierover geven dat we een mooi overzichtje kunnen creëren van wat wel en niet fijn is om te spelen.

@ropiloot11 @Kulta Lakko @Peutertje @bleubone @Illuminated @Korjakskaja Sopka @itsARTificial @Tactical Infected. @Brak Obama.

Eerst en vooral tim, complimenten voor de post. Zeer mooi inhoudelijk en super mooi werk!

Vervolgens ben ik het ook compleet eens met de punten die je aanhaalt. De laatste speeds lijkt het wel of de speeds als fillers gebruikt worden. Er wordt niet echt nagedacht over hoe de ronde het meest plezier kan opbrengen. Vaak zijn speeds laatste tijd voor de helft van de duratie van de speedronde al gespeeld en is het gewoon edelen voor te edelen. Zonder ook maar enige tegenstand buiten de beginfase van de ronde, win je die ronde met gemak.
Dus zeer veel dank aan @tim010 voor deze post.

Verder heb ik ook nog 1 opmerking; No haul rondes worden ingesteld zonder ook maar enige veranderingen; het zijn normale rondes waar je gewoon niet kan farmen. Dat vind ik best spijtig. Je kan gerust met enkele simpele instellingen, die overigens dan op normale speeds wel worden ingesteld, een no haul ronde een zeer leuke ronde maken.
Door bijv. dubbele productie toe te voegen of goedkopere goudmunten zou ik deze ronde al liever spelen dan gewoon een niveau 2tje zonder farmen. (als voorbeeld)
 
Reactiescore
604
Aangezien ook het aantal spelers is gedaald kan je beter ook meer bbs doen zodat het iets leuker wordt voor de huidige spelers
 
Bovenaan