Is Tribal Wars racistisch en seksistisch?

Reactiescore
1.804
Op het VF word niet zo strikt gemodereerd op dubbelposts. Als het echt te erg word pakken we het heus wel aan maar je hoeft echt niet elke dubbelpost te melden. We lezen gewoon mee hoor :)
Mr poopy zit onze berichten te rapporteren wat sneu :redface: :redface:
 

Deleted User - 487973071

Guest
Mr poopy zit onze berichten te rapporteren wat sneu :redface: :redface:
Huh heb je daar bewijs voor? Whuuuutt omg dit is laster. Foei simeco


Nou kijk dat bedoel ik dus @Jo Han: mensen willen het hierover hebben!
Misschien een bijeffect van het feit dat men zulke onderwerpen vaak aanhaalt en dat met een satire sausje eraan. Het bijeffect is dat men dus niet altijd kan onderscheiden wanneer iets als serieus is bedoeld en wanneer iets satirisch is. Ik noem het ‘het VF-effect’.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
421
Of jij denkt dat wij denken dat iets serieus is, en trapt daardoor met open ogen in onze val.

Ik noem het het "anusgateffect".
 
Reactiescore
1.277
Het net sluit zich langzaam rond beroeps seksist de heer strontkontgat.
 

Deleted User - 487973071

Guest
Ik maak dat op uit de post van Jo Han. Bovendien ontken je het niet. :wink: :wink:
Je bericht betitelen als laster is geen ontkenning? Oke dan —‘
Het net sluit zich langzaam rond beroeps seksist de heer strontkontgat.
Zegt degene die woorden als ‘excuustruus’ bezigt. :redface: En did you just assume my gender???
Dit is trouwens weer een typische knoefkoe reactie.

Maar ik las op het nieuws dat Facebook en instagram zwarte piet foto’s gaat blokkeren. Wat vinden de VF knoefkoetjes daarvan? @simeco @een niet dubieuze naam @ItsDash @Stalov @Westkip @nonkel jos @Miccie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.804
Reactiescore
421
Je bericht betitelen als laster is geen ontkenning? Oke dan —‘

Zegt degene die woorden als ‘excuustruus’ bezigt. :redface:
Dit is trouwens weer een typische knoefkoe reactie.

Maar ik las op het nieuws dat Facebook en instagram zwarte piet foto’s gaat blokkeren. Wat vinden de knoefkoetjes daarvan? @simeco @een niet dubieuze naam @ItsDash @Stalov

Mooi! Blackface is echt een buitengewoon kwalijke representatie van de zwarte gemeenschap.
 
Reactiescore
1.468
Mooi! Blackface is echt een buitengewoon kwalijke representatie van de zwarte gemeenschap.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar wat vinden we van dat een tech bedrijf iets dat niet strafbaar is verbied op het platform terwijl de publieke discussie nog gaande is? Staat deze van de publieke discussie niet in de weg?
 

Deleted User - 487973071

Guest
belachelijk en averechts
Kun je dat nader toelichten zodat tegenstanders je argumenten daarvoor kunnen lezen en misschien wel weerleggen?


Daar ben ik het helemaal mee eens, maar wat vinden we van dat een tech bedrijf iets dat niet strafbaar is verbied op het platform terwijl de publieke discussie nog gaande is? Staat deze van de publieke discussie niet in de weg?
Ik denk dat Facebook en instagram geen patformen zijn voor publieke discussies over politieke kwesties, want dat is wat het is geworden.

Mensen zouden eigenlijk een podium moeten krijgen om op een normale en beschaafde manier met elkaar hierover in debat te gaan. Het liefst door mensen met kennis en niet random BN’ers.
 
Reactiescore
1.804
Kun je dat nader toelichten zodat tegenstanders je argumenten daarvoor kunnen lezen en misschien wel weerleggen?
Belachelijk want: er is niets fout aan het posten van een foto van zwarte piet. Je gaat foto's van Hitler toch ook niet standaard blokkeren? Terwijl Hitler veel erger is dan Zwarte Piet. Alles hangt af van de context waarin het gebruikt wordt. Als de foto gebruikt wordt om racistische propaganda te verspreiden is dat een heel andere zaak. Zelfde discussie kan je hebben over het woord neger. Een ongepast woord, maar waarom zou ik het niet mogen typen als ik het niet denigrerend gebruik richting iemand? Hoe kan je daar dan een open discussie over hebben? Dit soort censuur is héél kwalijk en heeft totaal geen effect. Je ontkent als het ware het bestaan van iets puur omdat je negatieve connotaties eraan geeft.

Averechts want: op die manier demoniseer je een groep mensen (voorstanders van Zwarte Piet) die het gevoel krijgen dat hun mening nog veel meer gedemoniseerd wordt. Het is een manier om voor nog meer polarisatie te zorgen en die groep het idee te geven dat ze minder en minder mogen en er zelfs geen discussie meer mag zijn. Alsof je oppositie letterlijk monddood maakt. Dat is niet waar onze open democratie voor staat.
 
Reactiescore
1.468
Is dit in het beginsel niet een probleem van overheden die technologie bedrijven die enkel een platform aanbieden verantwoordelijk stellen voor de inhoud van een platform in plaats van de daadwerkelijke auteur?
 
Reactiescore
1.804
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar wat vinden we van dat een tech bedrijf iets dat niet strafbaar is verbied op het platform terwijl de publieke discussie nog gaande is? Staat deze van de publieke discussie niet in de weg?
verdomme ik zie dit nu pas
mag ik mijn mening nog aanpassen?
 
Bovenaan