ik zoek een accie

DeletedUser62862

Guest
wiskunde.png
 

DeletedUser69459

Guest

Nouja, het is redelijk incorrect wat hij daar zet :p
Hij zet er een irrationale functie, zonder er f(x) voor te zetten waardoor je er eigenlijk niets mee kan. Heb ook geen flauw idee wat die 1 breukstreep raar tekentje wilt zeggen xD
En dat eronder wat lijkt op een mislukte f heb ik ook nog niet gezien.

Conclusie, ik heb een gegronde reden om het niet te snappen :D
 

DeletedUser

Guest
't Is geen irrationale functie. Het teken dat ervoor staat, is een sommatieteken. Een sommatieteken heeft dezelfde functie als een +, maar het is praktischer om een som zo te schrijven ipv met bv. 20 + tekens. De x in het voorschrift erachter moet je vervangen door 'lopende' waarden. In dit geval start die bij 0,001 (waarde onder het teken) en stopt bij 1 (waarde boven het teken). Het sommatieteken geldt echter alleen voor gehele getallen, dus alleen voor 1 in dit geval. Het is dus een vrij zinlove opgave van onze chip ;)

Dat f-teken, zoals jij het noemt :)p) duidt op een integraal. Dat is de inverse functie van de afgeleide. Met integralen kun je bv. de oppervlakte bepalen tussen de krommen y= x^2 en y=3. Dat kun je niet met de wiskunde die jij momenteel kent omdat dat oppervlak geen veelhoek is.
 

DeletedUser56459

Guest
Als jullie niet geslaagd zijn voor je studie zal het al zeker niet aan de motivatie liggen.
 

DeletedUser

Guest
na 3testen stond ik op 38% :D xD

Bij de overgang van het 4de naar het 5de (een wiskundige richting in het 5de tenminste) heeft iedereen slechte punten en buizen. Da's niet verwonderlijk. Pas binnen 4 weken wordt echt het verschil gemaakt tussen degenen die het snappen en degene die dat niet doen.

Voorbeeldje: wij zaten vorig jaar in de 8 uur met 25 in september, nu nog met 12.
 

DeletedUser69459

Guest
Bij de overgang van het 4de naar het 5de (een wiskundige richting in het 5de tenminste) heeft iedereen slechte punten en buizen. Da's niet verwonderlijk. Pas binnen 4 weken wordt echt het verschil gemaakt tussen degenen die het snappen en degene die dat niet doen.

Voorbeeldje: wij zaten vorig jaar in de 8 uur met 25 in september, nu nog met 12.

Krijg nu maandag nog 2 testen terug die normaal wel goed zijn en examens moeten wel goed komen. Het is niet dat ik me dood heb geleerd voor de eerste 4testen waarop ik gebuisd was. Ook 2 keer met een ****** half puntje :mad:
 

DeletedUser69459

Guest
yup. velterm rationale irrationale en dan nog eens rekenen met machten. met machten zat ik hard te klooien. thuis en in de klas ging het goed, op de toets zei ik dat 16 2^5 is xD
en zo maakte ik verachillende dwbiele foute :(

yup. velterm rationale irrationale en dan nog eens rekenen met machten. met machten zat ik hard te klooien. thuis en in de klas ging het goed, op de toets zei ik dat 16 2^5 is xD
en zo maakte ik verachillende dwbiele foute :(

vorige jaren had ik echt hekel aan :D
 
Bovenaan