Hoe ziek is ViB??

DeletedUser

Guest
tja, eerst zien dan geloven

Even voor de duidelijkheid:

Ik heb inderdaad mijn account op verwijderen gezet. Sommige zullen juichen (zowel op TW als in RL), andere zullen waarschijnlijk boos zijn. Nu het is min account en dus mijn beslissing.

Ik was dit niet echt van zin, maar toch even een woordje uitleg.

Dit spel werd met door een RL vriend aangebracht 2 dagen voor de start van W8. Hij speelde reeds langer en vroeg me om samen te beginnen op een nieuwe wereld. Ik ben dus van nul begonnen (W8 was mijn eerste wereld) en val dus zeker onder de noemer "noob". Ik ben wel begonnen met de hulp te lezen. Iets wat ik vele (en niet enkel beginners) toch zou aanraden. Ondertussen heb ik het spelletje aardig onder de knie. Althans vind ik zelf. Ik heb het geschopt tot in de top 10 en stond zelfs even op nummer 5. Iets wat de meest op deze wereld niet kunnen zeggen. ;-)

Zoals op TW stats te zien is, ben ik niet echt een stamhopper. Ik heb in heel mijn TW carrière maar 3 stammen gehad. In mijn eerste dagen zat ik in W-WAR. Daar kon ik nog echte noob-vragen stellen en dat was zeker nodig. Nadien ben ik overgestapt naar Chiq. dat later opgegaan is in LUX. Sinds de start van deze wereld is er veel veranderd. De buren van het eerste uur zijn weg. (gestopt of geëdeld) De accounts die er nog zijn worden doorgegeven naar vervangers, die je van haar nog pluim kent. Nieuwe spelers die in je stam komen en soms hun eigen gameplan volgen. Je moet er mee verder, maar eigenlijk wringt het een beetje.

Ik vind dan ook dat als de oprichter van een account stopt, het account moet verwijderd worden. Dit is 1 van de enige regels die zou moeten aangepast worden in dit spel. Ik zie het als bij bv monopoly. Als je stopt, neem je je pion van het spelbord en al je straten komen weer vrij. Ik begrijp wel dat de mensen achter TW liever hebben dat een account blijft bestaan, immers ieder account genereert inkomsten. Een account zonder PA kan gewoon niet overleven, of toch niet lang.

1 ding moet iedereen in acht houden. Dit is een spelletje. Een leuk spelletje maar eentje dat tijd vreet. Het gebrek hieraan in RL heeft mij reeds vroeg doen inzien dat je dit spel niet allen kan spelen als je ver wil geraken. Ik heb het geluk gehad om een goede co te vinden in snake80 en sinds kort ook boxmeer. We vulden elkaar goed aan. (tnx alle 2)

Door het vertrek van enkele leden uit LUX, iets waar we als stamleiding en dus ook ikzelf niet goed op gereageerd/anticipeerd hebben, is de stam en ons account erg onder druk komen te staan. Iemand die de wereldkaart nuchter bekijkt, beseft dat (indien de stammen niet drastisch veranderen) LUX op termijn in de tang komt te zitten en onmogelijk kan overleven. De cluster is te langgerekt ipv vierkant. Er zijn gewoon te veel gevaren zones en de afstand tussen de verst gelegen leden is te groot. Eerlijk, om nog eens anderhalf jaar tijd in TW te steken om dan te beseffen dat het spelletje oneindig lang duurt zonder dat er iets wezenlijk veranderd, zag ik niet zitten. Dit is tijd die in RL nuttiger kan besteed worden. Althans volgens mijn vrouw. ;-)

Er komen dus in het midden van de wereld zo'n 1500 (idd djalan stopt samen met ons) uitgebouwde bb-dorpen. Iets wat de wereld volledig op zijn kop kan en zal zetten. Dat besef ik maar al te goed, maar zoals ik al eerder aanhaalde. Het zijn mijn dorpen. Ik heb ervoor gespeeld (voor sommige gestreden, voor ander niet) Wie ze nu wil, mag ze komen halen. Waarschijnlijk zal VIB hieruit het meeste voordeel halen. Maar in principe hebben ze evenveel kans om dorpen in te nemen als iemand anders. Als zij op het einde het meeste binnenhalen. Hebben ze dit dan niet verdient? In mijn ogen wel.

De Stam VIB was nog niet gevallen in deze post. Bij deze wil ik hen proficiat wensen met wat zij op W8 realiseren. Zij zijn en blijven 1 blok. Misschien niet allemaal even goed (dat is een andere discussie), maar het is een team dat in mijn ogen goed geleid wordt. Ze blijven overeind ook al is het op het forum en op TW soms 1 tegen allen. Proficiat. (al had ik het liever anders gezien ;-) )

Ik heb zelden gereageerd op het AF, niet echt mijn ding dat spammen. Gelukkig maar zullen sommige denken als ze het voorgaande allemaal doorlezen hebben.

Aan de mijn voormalige bondgenoten, die nog wel de drive hebben: keep on fighting.
Aan de voormalige tegenstanders: the same

veel spelplezier nog gewenst en succes in RL,

Mc Beire
 

DeletedUser19403

Guest
Damn Beire, en ik had zo gehoopt op een leuke strijd :cool:
Je maakt het spel voor me een stuk saaier op deze manier....

Bedankt voor de strijd die we hadden, ik heb ervan genoten :)
Succes nog!
 

DeletedUser3435

Guest
Je hebt jezelf hier wel bewezen Mc Beire :) het was fun om tegen je te spelen.
Kspreek je nog op msn over w13
 

DeletedUser

Guest
Mooi afscheid MC beire, Geniet van je leven en de vrijheid ! het ga je goed :)
 

DeletedUser25273

Guest
Jammer dat het zo moet lopen MC Beire, maar je neemt in ieder geval wel waardig afgscheid van deze wereld en voor je besluit valt wat te zeggen. Alhoewel ik je stamgenoten zeker begrijp, die er moeite mee zullen hebben en ik ook mijn stamleden begrijp die er van balen, want barbarendorpen edelen zorgt wel voor leuke groei, maar is lang niet zo leuk als ze van een tegenstander afpakken.
 

DeletedUser

Guest
ok ik begrijp er dus helemaal niets van waarom je zo ineens stopt ! en wil je daarom ook vriendelijk maar nadrukkelijk vragen dit niet te doen :(:(:(
 

DeletedUser

Guest
Zoals al eerder is vermeld, mooi afscheid.

Inderdaad nooit leuk bb-dorpjes nobelen, maar so be it.
Het ga je goed!
 

DeletedUser

Guest
Jammer om dit te moeten lezen mcbeire. Je deed het inderdaad netjes. Heb soms moeite moeten doen tijdens verdedigingsacties. Je was een waardige tegenstrijder.

Veel suc6 in RL en wie weet zien we mekaar nog eens terug op een andere wereld.
 

DeletedUser

Guest
Zei het al op msn tegen snake, success in RL. (voor alledrie)

Je was één van de enigste reden dat ik in Lux bleef :)

Komen elkaar nog wel eens tegen :D
 

DeletedUser16768

Guest
Succes verder guys.

Ik hoop nog steeds dat we jullie gezicht een keer kunnen terugzien op W8. Eventueel zelfs aan de andere kant van de streep ;)
 

DeletedUser36258

Guest
Respect mc beirre:) mooi afscheid. Ik was misschien je doelwit en je had misschien haat aan mij. Maar met jou was het tenminste niet saai:)
Alhoewel ik je afentoe een irritant ventje vond, vond ik je toch een waardige speler. Je hebt je tenminste bewezen tegenover mij en andere. Hoop je nog is tegen tekomen.

succes in rl!
 

DeletedUser

Guest
en voor de geinteresseerden in angel dust zijn afscheid...

Stamleden :

Ik ga de stam verlaten omdat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging.

Ik wil iedereen bedanken voor de prettige samenwerking en de mooie tijd die we samen hebben gehad.

Wens dan ook iedereen het allerbeste en een goede gezondheid.

Het ga jullie goed op wereld 8.

angel dust
Bewerkt door angel dust vandaag om 11:08 uur
 

DeletedUser

Guest
Jammer maar helaas aan elke mooi liedje komt er een einde aan
Aan Lux komt er ook een einde aan, Het was een prachtig van een stam met een toekomst visie, Maar al vlug bleek dat niet alles goed verliep hoe we het wilden, Leiding die onderling ruzie hadden, aantal spelers die waren ontevreden over de gang van zaken binnen de stam,groot aantal leden van Lux die de stam verlieten,Veel inactieve spelers
Daarom hebben sommige spelers beslist om hun geluk buiten deze stam te zoeken
Oorlogen komen en gaan maar dit was zeker niet het geval dat we de strijd verloren hadden tegen ViB, Het was spannend af en toe soms hadden we goede weken en soms had die ViB
Het is mooi geweest maar het doek valt hier voor Lux.

Ik wens jullie nog allemaal veel succes

Met vriendelijk groeten.
Stefaan
 

DeletedUser

Guest
Wel, aan iedereen van lux die stopt, of onder de naam lux heeft gestreden maar dit nu niet meer doet. Goed gevochten, voor ons was het leuk om jullie als tegenstander te hebben en jullie hebben je krannig geweerd op een paar puntjes na. Maar die worden nu weer vergeten :)

Groetjes,

Ton
 

DeletedUser

Guest
Het is wel een grote spijt om m'n ex-stam zo te zien vergaan :(.

Alhoewel, rl gaat voor!
 
Bovenaan