het grote rijlestopic

DeletedUser66258

Guest
Als er een voorrang van rechts aankomt altijd naar 2de terugschakelen als je in de bebouwde kom zit!
 

DeletedUser67973

Guest
Gewoon rustig blijven en je aan de regels houden. Als je eenmaal je examen heb gehaald kan je echt leren autorijden:D
 
Reactiescore
110
Gewoon rustig blijven en je aan de regels houden. Als je eenmaal je examen heb gehaald kan je echt leren autorijden:D

Haha, als ik mijn rijbewijs heb dan ga ik echt niet meer als een mongol de hele tijd in de spiegel kijken als ik optrek of rem, of over mijn schouder als ik afsla. Echt dom is dat. :p
 

DeletedUser

Guest
Haha Glenn :D

Ik kijk er wel naar uit om ook officieel te mogen rijden^^ Zou handig zijn :)

Btw, wat is 'adviessnelheid'? Nog nooit van gehoord namelijk :$
 

DeletedUser16768

Guest
Adviessnelheid is als je een bocht hebt en de toegestane snelheid bv. 80 is, maar dat voor die bocht het iets te hard is dus geven ze 60 als adviessnelheid. (blauw vierkant bord)
 

DeletedUser

Guest
Haha, als ik mijn rijbewijs heb dan ga ik echt niet meer als een mongol de hele tijd in de spiegel kijken als ik optrek of rem, of over mijn schouder als ik afsla. Echt dom is dat. :p

Nee totdat je een fietser omver rijd als je de bocht neemt.
Bij mij is dat gelukkig allemaal automatisme maar ik rij ook in Amsterdam dan leer je wel kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
110
Nee totdat je een fietser omver rijd als je de bocht neemt.
Bij mij is dat gelukkig allemaal automatisme maar ik rij ook in Amsterdam dan leer je wel kijken.

Nouja, in de meeste gevallen weet je al of er een voetganger of fietser in de buurt is. Als je een lange straat volgde en ondertussen geen fietser of voetganger bent tegengekomen, dan staat er bij het afslaan echt niet opeens een fietser naast je.
 

DeletedUser

Guest
Ah zo, maar dan heb je eigenlijk al gekeken of weet je wat er afspeelt in je omgeving. En dat is wel belangrijk.
 

DeletedUser48278

Guest
Nouja, in de meeste gevallen weet je al of er een voetganger of fietser in de buurt is. Als je een lange straat volgde en ondertussen geen fietser of voetganger bent tegengekomen, dan staat er bij het afslaan echt niet opeens een fietser naast je.

Het gaat er niet altijd om of er daadwerkelijk ook fietser of voetgangers zijn, het gaat om het aanleren van automatismen, zodat je veilig rijdt en alles ziet. Wanneer ik nu een bocht naar recht of links neem, of van rijbaan verwissel kijk ik gewoon automatisch over m'n schouder. Gisteren ging ik een eindje wielrennen en toen deed ik het zelfs al. :p
 

DeletedUser24056

Guest
Ik ben nu al bijna een jaar 18 en ga zodra ik klaar ben met dit schooljaar en fysio, wat op dezelfde dag eindigt in een paar weekjes mn rijbewijs halen!!
 

DeletedUser

Guest
Adviessnelheid is als je een bocht hebt en de toegestane snelheid bv. 80 is, maar dat voor die bocht het iets te hard is dus geven ze 60 als adviessnelheid. (blauw vierkant bord)

Oh, ik denk niet dat dat hier bestaat :) Meestal, in een bocht, wordt de snelheidslimiet gewoon verlaagd. Op de snelweg bijvoorbeeld van 120 naar 90, soms zelfs 70 of 50 ^^
 
Bovenaan