Geblokkeerde aanvraag

DeletedUser76151

Guest
Op de een of andere rare manier krijg ik de laatste 2 dagen het volgende schermpje te zien als ik meer dan 5 tabbladen op met 1c:
72ae8dcd29f25d61de7ea3d4297da91a.png


Enig idee hoe ik dit kan voorkomen? want aanvallen sturen met telkens 5tabbladen tegelijk ipv 25/50 schiet niet op :p

Reactie Community Management hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69459

Guest
En ik wou net terug beginnen op een account van 5mil. Wie gaat extra tijd maken doordat ik met delays zit bij het taggen? :eek:
 

DeletedUser70174

Guest
Als het idd zo is als jij beschrijft, snap ik niet waarom dit is ingevoerd...

Als ik het goed begrijp is het om te voorkomen dat er meer dan 5 bevelen per seconde worden gestuurd?
Waarom wordt dat dan niet aangepakt ipv gelijk elke actie?
 

DeletedUser

Guest
En ik wou net terug beginnen op een account van 5mil. Wie gaat extra tijd maken doordat ik met delays zit bij het taggen? :eek:
lees mijn beschrijving eens. Er zit geen delay bij het taggen....

Als het idd zo is als jij beschrijft, snap ik niet waarom dit is ingevoerd...
Lees Duckje zijn post eens volledig door hij beschrijft het vrij goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72857

Guest
Ik ken de theorie niet onder de naam die Joris noemt, maar ben redelijk goed bekend met het ondersteunen van queue times en load-balancing.
Wat hier nu gebeurd is dat inno van een FIFO (first in, first out) queue naar een on-demand queue gaat. Dit betekent dat voor elke client en elke sessie bijgehouden wordt hoe vaak een actie uitgevoerd wordt en wanneer deze een variabel limiet overschrijd wordt de gebruiker herleid naar een "warning" page.

Waarom dit inno (wellicht) meer kost: FIFO queues zijn heel simpel. De eerste die een request doet krijgt als eerste "antwoord" terug. on-demand queues zijn daarin tegen veel complexer. Op het moment dat jij onder het variabele limiet zit zit je in een FIFO queue, maar anders wordt je herleid. Deze variabelen moeten bijgehouden worden per client (en per sessie). Theoretisch, en daar moet je me niet op vast pinnen, zou het zo moeten zijn dat je op verschillende werelden 10acties per seconde kan doen, zolang het op 1 wereld maar niet meer is dan het variabele limiet.

Het bijhouden is wat voor extra rekenkracht zorgt. Tuurlijk zorgt op momenten van piektijd dat een user die extreem veel requests doet een "warning" page te zien krijgt, maar deze data moet nu ook bijgehouden worden op moment dat er 5users online zijn (en er praktisch 1000requests per seconde gedaan kunnen worden zonder issues)

Iemand moet me verbeteren als ik het verkeerd uitleg. Ben hier redelijk bekend mee, maar nooit in detail op hoeven zetten :p dat laat ik aan anderen over :D

edit: overigens ben ik voorstander dat je je post niet verwijderd. Het is een interessante discussie (vind ik)
edit2: heb joris gepoked even te kijken naar mijn beschrijving :p wellicht dat hij het beter kan uitleggen :D


Bedankt dat je de tijd neemt om het een leek uit te leggen in verstaanbare taal, ik had echter mijn eerste post al verwijderd maar die is terug te vinden bij je eerste antwoord als quote.
 

DeletedUser

Guest
Taggen, herbenoemen, 1 pot nat. Ik heb het niet over simpelweg zetten van oh, dit is een rammetje en dit is een bijltje. Ik heb het over echt taggen, niet 1 klik op de knop.
ik speel bijna 9jaar TW en heb geen idee wat jij verstaat onder echt taggen. leg eens uit?
 

DeletedUser72857

Guest
ik speel bijna 9jaar TW en heb geen idee wat jij verstaat onder echt taggen. leg eens uit?

Hij wil zeggen het hernoemen van tags in het dorpsoverzicht. Stel je hebt 15 incs op 1 dorp en je wil die tegelijk met een script zoals sangu hernoemen van ram naar ram ok (als er stacks oid staan) of tegelijk hernoemen naar ram ---- dodgen.
 

DeletedUser

Guest
`Block OK` of `Dodgen` of whatever bij een aanval schrijven, hetgene waarvoor je sangu gebruikt op het dorpsoverzicht.
Fix daarvoor komt eraan ;) Hoewel dat in veel gevallen (ieder geval op nieuwere werelden) nog altijd mogelijk is om met de hand te doen

Er moet een lijst gaan komen op T&P van de scripts die deze aanpassingen nodig hebben zodat het doorgevoerd kan worden

Hij wil zeggen het hernoemen van tags in het dorpsoverzicht. Stel je hebt 15 incs op 1 dorp en je wil die tegelijk met een script zoals sangu hernoemen van ram naar ram ok (als er stacks oid staan) of tegelijk hernoemen naar ram ---- dodgen.
Ja snapte het al inderdaad, thanks :) Deed ik vroeger inderdaad ook wel :eek:

Maar die fix in Sangu (en andere scripts) zal vrij snel komen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
746
`Block OK` of `Dodgen` of whatever bij een aanval schrijven, hetgene waarvoor je sangu gebruikt op het dorpsoverzicht.

Dit blijft gewoon mogelijk wanneer de fix ingebouwd wordt :) geen paniek dus ;)

@lmnt12, ik ga morgen dieper in op je vraag en de post van hardcode. Ik zit momenteel mobiel en dat is niet ideal voor te posten :D
 

DeletedUser58393

Guest
Heel tw gaat de afgelopen jaren achteruit ik zou gewoon zeggen op bb gaan en afscheid nemen sorry tw dit kan gewoon niet langer
 

DeletedUser72857

Guest
Dit blijft gewoon mogelijk wanneer de fix ingebouwd wordt :) geen paniek dus ;)

@lmnt12, ik ga morgen dieper in op je vraag en de post van hardcode. Ik zit momenteel mobiel en dat is niet ideal voor te posten :D

Voel je niet verplicht, ik geloof je op je woord dat het niet puur uit economische redenering is. Toch bedankt voor het te willen uitleggen.

Wel vreemd dat de update niet was aangekondigd waardoor die scripts preventief al konden werken aan de fix.

We zullen in de nabije toekomst vanzelf wel merken in welke mate deze update de manier van spelen effectief zal beïnvloeden waarna er alsnog conclusies kunnen worden getrokken.
 

DeletedUser70435

Guest
Waarom voert Inno zo'n update door waar de community niet tevreden mee is & hun extra geld kost? Dit vat ik niet helemaal :p
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Kansloze update, alle werelden onder 44 zijn moedwillig de nek om gedraaid. 500 cleartjes zou evenveel tijd kosten als 100 handmatige treintjes - teveel. Beviel de vredemodes zo goed dat er subtiel een permanente word ingevoerd?

Een limiet op aantal requests kan ik nog mee leven, maar doe dan minimaal 25.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.787
Kansloze update, alle werelden onder 44 zijn moedwillig de nek om gedraaid. 500 cleartjes zou evenveel tijd kosten als 100 handmatige treintjes - teveel. Beviel de vredemodes zo goed dat er subtiel een permanente word ingevoerd?

Een limiet op aantal requests kan ik nog mee leven, maar doe dan minimaal 25.

Hier sluit ik me volledig bij aan. En sorry CoMa, maar een "het is nu eenmaal zo" antwoord pik ik dit keer niet. Hiermee help je het spel nu echt om zeep.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik denk dat de deffers hier heel content me zijn. Eindelijk krijgen ze een beetje ademruimte als ze onder aanval liggen. Zij werden gedwongen al hun tijd te steken in tw om te deffen, ze vragen niet om uren te deffen op een tijd dat het hen niet uitkomt. Nu mogen de aanvallers er dus om weer hun tijd in steken. Met dat verschil dat het niet gedwongen is. Aanvallen krijgen en dagenlang deffen vraag je niet om, die komen. Aanvallen versturen is en vrije keuze, dat doe je als het jou uitkomt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Voor deze redenen dat dit nu ingevoerd wordt was al zeer lang de async: false; scriptregel. Met het verschil dat deze uitzonderingen had voor het hernoemen van bevelen en dorpsnamen etc. Nu als je dat deed met bv 1000 bevelen ging dat nooit niet zo snel, volgend mij zat daar aan Tw zijde altijd al een soort van time-out of manier om het trager te doen dan echt mogelijk is. Deze is nu gewoon duidelijk naar voor gehaald, dus voor zeer veel bevelen verwacht ik niet dit te gaan zien als je het uideindelijke resultaat er bij neemt. Voor kleine aantallen zoals 8 ik dorpsoverzicht daarintegen ga je dit heel hard merken helaas.

En ja taggen door label te duwen kan nog steeds met 1000 maar zoals elke functie van Tw is die niet altijd even goed en is die al zeker niet goed gemaakt om er als scripter op in te spelen. Kan inno ons hier dan in ruil niet tegemoet komen door ipv wat ze nu hebben 1 hidden input waar je de vorm van de tag kan invoeren voor elk bevel een hidden input waar je de nieuwe tag in kan zetten per bevel. En dat met het duwen op label deze worden ingevoerd. Op die manier kunnen bepaalde functies van pdp hersteld worden en nog steeds snel en proper afgehandeld worden op de manier die Tw voorziet. Is een kleine aanpassing voor hun, een wereld van verschil voor ons.

Hiermee ook duidend dat de deffen er ook gewoon last van heeft. Dus als fam hoopt het gat kleiner gemaakt te hebben zo moet ik ze teleurstellen.
 

DeletedUser68252

Guest
Ik denk dat de deffers hier heel content me zijn. Eindelijk krijgen ze een beetje ademruimte als ze onder aanval liggen. Zij werden gedwongen al hun tijd te steken in tw om te deffen, ze vragen niet om uren te deffen op een tijd dat het hen niet uitkomt. Nu mogen de aanvallers er dus om weer hun tijd in steken. Met dat verschil dat het niet gedwongen is. Aanvallen krijgen en dagenlang deffen vraag je niet om, die komen. Aanvallen versturen is en vrije keuze, dat doe je als het jou uitkomt.

Haha weet je wat een bullshit dit is? Namelijk de grootste bullshit die ik over deffen op het forum gelezen heb in het jaar 2016. Hiermee laat je precies zien dat je echt totaal geen kennis van zaken hebt en een out dated zeikwijf bent over scripts en snellere handelingen.

Recentelijk heb ik nog dagelijks onder aanval gelegen in de midgame een maand lang. Varierend van 1000 tot 5000 aanvallen per dag te verwerken gehad waaronder vele edelclears. Weet je hoelang ons dit kostte per dag? Wel geteld 3u per persoon, en we speelde met 2. De hele dag deffen was er dus helemaal niet bij helemaal niet als je account goed georganiseerd is en je goed vooruit deft.
 
Bovenaan