Forummoderatie W44

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Welkom Gijsmeisje:D:D
 

DeletedUser3368

Guest
Spreek mij anders even in privé aan over hoe jullie het graag willen zien op dit forum. Ik sta open voor ideeën, dus aarzel vooral niet om mij een pm te sturen. Met klagen kom je niet zo ver, maar ik zie graag jullie ideeën tegemoet komen over hoe jullie mijn taak zien op dit forum.

Een open discussie (in de vorm van een nieuw topic) mag toch best? Lijkt me alleen maar beter als het TW-team open en transparant is. Open staan voor feedback, een luisterend oor voor de community. Een admin is niets anders als een toezichthouder die ervoor zorgt dat dingen niet uit de hand lopen. Begrip zou over en weer moeten zijn. Het staat je vrij een topic erover te openen. Alles maar privé doen is niet de uitkomst.

Lijkt mij ook prima. Misschien dan een idee om de discussie dan in het volgende topic voor te zetten (het aanmaken van een nieuw topic lijkt me overbodig, aangezien er al een topic voor aanwezig is):

https://forum.tribalwars.nl/showthread.php?187592-Forummoderatie-W44/page4

Ik hoor dan graag jullie ideeën tegemoet.

Graag alleen serieuze constructieve bijdragen die daadwerkelijk bijdragen in het verbeteren van de moderatie op dit forumdeel.
 

DeletedUser71618

Guest
Laat ik dan kort even mijn mening geven. Ik ben van mening dat er, gezien de hedendaagse activiteit op het AF, en met name gedoeld op W44, niet geprobeerd moet worden om discussies - die offtopic zijn - te stoppen of verwijderen, en dan maakt het topic waarin het gebeurt niet uit.

Als een discussie letterlijk nergens over gaat en er RL-aanvallen in plaats vinden, ben ik het er mee eens dat je een discussie kan verwijderen. Echter ben ik het er niet mee eens dat er discussies of posts verwijderd worden waarin TW, speelstijlen/tactieken of de speelwereld besproken wordt. En dan maakt het niet uit in welk topic dit plaats vindt.

Het forum moet in goede banen geleid worden door een moderator; dat is in mijn ogen met name het voorkomen van spam en aanvallen op de persoon. Discussies die offtopic zijn zouden geen enkel probleem moeten vormen; het topic of de topicnaam is maar een formaliteit om te proberen drukkere fora ietwat in goede banen te leiden, echter zijn deze (standaard) topicnamen ook door spelers zelf verzonnen/gecreëerd. Het is dan niet aan een moderator om te bepalen wat er wel of niet besproken zou mogen worden in een topic (omdat het topic een bepaalde naam heeft), dat is zijn taak niet. Dat spelers graag zelf een beetje overzicht willen houden is de reden voor de gescheiden topics. Daar hebben moderatoren helemaal niets mee te maken.
 

DeletedUser74396

Guest
Ik heb mijn zegje al gedaan lijkt me. Op drukke fora's met veel verschillende discussies is het geen probleem om risico-discussies te vermijden.
Op lege fora's zoals w45 is het echter al te belachelijk om de enige discussie in weken te laten stoppen vanwege off-topic of doordat het een risisco-discussie is. Op haast lege fora's hoef je dus haast niets doen behalve af en toe wat BIJSTUREN, als je de enige discussie die er gevoerd is verwijdert snap je zelf wel dat dit niet graag gezien zal worden.

Mits je tijdig kan optreden natuurlijk, eens de discussie er staat is verwijderen zonder waarschuwing gewoon not done.
 

DeletedUser74005

Guest
Zal het punt, wat betreft het wat soepeler modereren met betrekking tot off-topic discussies (maar wel tw-gerelateerde), meenemen. Denk dat het op w44 vanwege het gebrek aan activiteit zeker niet verkeerd is, dat deze discussies gevoerd worden. Zolang de discussies betrekking blijven hebben tot w44/tw, vind ik het prima om daarin iets soepeler te zijn met het modereren.

Zal het de komende tijd eens aanzien, hoe het dan verloopt. Uiteraard ga ik er wel van uit, dat jullie geen misbruik gaan maken van deze extra vrijheid.
 
Reactiescore
1.369
spammen?
 
Reactiescore
154
Mods der vierenveertigste wereld:

Stuur me op Skype een verzoek: zlottw
Dan zet ik ook jullie in de chat, zodat we allemaal lekker gezellig kunnen verbroederen.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik zit er al een tijdje in :) Zal Marwo ook wel toevoegen, als ze daar geen probleem mee heeft.
 
Reactiescore
1.015
Lieve bespelers van w44

Vanaf dit eigenste moment zal ik meehelpen om dit forum te modereren.

Kort over mezelf: Ik ben Gilles, Belg en bijna 21 jaar. Mijn hobby's bestaan uit sport (actief, denksport...) en werk momenteel part-time als data-inputter. Verder gewoon wat doen met maten en uiteraard tw en alles wat daarbij hoort, zoals het AF.

Verder rest me niet veel meer dan jullie plezier en spelgenot toe te wensen. Hou het hier netjes, want dat is voordeliger voor beide partijen :p. Zit je met vragen, voel je vrij met me te praten via PM of skype (gillerkiller16)

Liefs,
BI
 

DeletedUser75778

Guest
Je hebt wel echt het meest actieve forum uitgekozen Gilles.
 

DeletedUser72524

Guest
Gilie, hoe sta jij tegenover het gebruik maken van Gifs?
 
Bovenaan