Feedback wijzigingen Casual 10

Reactiescore
273
Zou kunnen dan... Ik heb geen berichten meer van die datum, al heb ik dan ook weer geen boog. Zal dus ook iemand anders dat dorp gestacked hebben.
Ik heb eigenlijk alleen dorpen gestacked die gunstig lagen voor danoontje, dus als jij een van die dorpen hebt aangevallen dan zou het kunnen dat je mijn troepen te pakken hebt gehad.

In ieder geval bedankt daarvoor! Heb nu best een leuke OD score voor iemand die al maanden lang niet actief is :)
 
Reactiescore
59
Inmiddels wel een duidelijk beeld van de instellingen kunnen vormen. Wat een kutzooi. To be honest vind ik casual10 niet eens meer op tribalwars lijken. Gelukkig hebben we toffe gasten kunnen vinden in de stam wat ons acc hier houdt, maar ik moet zeggen dat ik een moeilijk vervelende smaak in me mond heb van hoe amateuristisch casual 10 is uitgerold.

20% is degelijk. Spelers kunnen vrij groeien en de regel doet in principe waar de regel voor bedoelt is.
Boostdorpen worden zoals bekend nog steeds te pas en te onpas misbruikt. Misschien een idee om vanaf casual 11 de Duitse punktligheid wat los te laten en gewoon met een ervaren mod-bril naar de situatie te kijken? In veel gevallen wordt ook openlijk uitgekomen voor boostdorpen terwijl ik dat nooit bestraft zie worden. Betekend toch dat je het als Tw-team stimuleert..

Mijn grootste pijn zit vooral in het event van de toren. Hoe kun je nou richting je casual 10 spelers (pp abusers, gasten en alles er tussenin) zo'n overrated bonus geven van 12.000 glorie bij aankoop van premium voor 80 euro. Hierbij is het verband volledig uit de wereld getrokken, ik hoor daarnaast verhalen over 300-400% opslagplaatsbonussen die nog in inventarissen zitten door dit voorval.

Wij farmen ons de pleuris, hebben/hadden een 24/7 account en haalde de eerste paar rovers met dubbele cijfers tov de nummer 2 farmers per dag. Er is nog steeds praktisch niets fout gegaan op ons account en voor mijn gevoel hebben we geen fuck te vertellen op deze wereld.
Andere die voor de glorie-bonus al meer dan 20k pp hebben ingezet trots zijn op de 150 geslagen munten zien de buurman zonder moeite tegen de 1000 munten slaan door alleen deze bonus.

Hard work beats talent. PP beats all.
Dom ingezet tw, hadden jullie even logisch over na moeten denken want dit was te verwachten. Leuk ook voor je nieuwe/beginnende spelers waar deze wereld voor bedoeld is.

Iedereen die de bonus gekocht heeft, gelijk heb je. De fout zit hem in het uitbrengen er van. Misschien een tip voor iedereen om alleen pp te kopen met kerst of een aanbieding? In bovenstaand voorbeeld is je 80 euro tijdens kerst namelijk zo'n 5-7x meer waard.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
273
Je verhaal klopt helemaal. Maar zou het PP abuse een groot probleem zijn als er 30 BB dorpen per speler zou spawnen in plaats van 3 denk je?
Dat er events zijn die PP abuse in de hand werken is al heel lang bekend. Ook de 200% PP aankoop die een aantal keer per jaar komt is al langer bekend. Dat de casual wereld minstens 18 maanden duurt voordat er iets van spanning ontstaat is ook al langer bekend.

Misschien dat je niet vaak de casual wereld hebt gespeeld, maar de beste oplossingen zoals meer BB dorpen per speler of geen inventaris meenemen (is bij cas10 wel verbeterd) worden gewoon niet doorgevoerd. En dat is niet omdat ze dat vanuit de nederlandse server niet willen, maar omdat het hoger op gewoon geweigerd wordt.
Persoonlijk kan ik er geen enkel goed argument voor geven dat ze het aantal BB's niet omhoog zetten, want het zorgt voor grotere en volle werelden waar iedereen blij van kan worden. Meer ruimte voor groei, meer mensen die willen spelen, meer inkomsten van PP(abuse) en vooral meer kans dat de wereld niet na een paar maanden al dood is omdat er nauwelijks meer BB's zijn of mensen in je range liggen.

Huilen met de kraan open is dit. En ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit ooit nog goed gaat komen. Maar dat is nou eenmaal de casual wereld. Eerste maanden leuk, daarna een jaar kut en daarna, als er geen stammen zijn die de halve wereld rekruteren, kun je misschien een leuk eindspel verwachten.
 
Reactiescore
15
Casual 10
is een complete moreel loze, gewetenloze, bevooroordeelde wereld aller tijden aan t worden, een complete fiasco.

Crew een samenvoeging van pp abusers .. waarvan sommige 10.000 den pp inzetten en eentje eerder begonnen is.
de spelletjes worden leeggeroofd met pp... items vele vele malen meer dan voorheen.
bevooroordeelde moderators.
speler koopt nu 40 gs pakketten van 30 procent of meer.
kleintjes hebben geen schijn van kans spelers en stammen op delete.
t is dat nog een paar stammen weerstand proberen te bieden tegen dit absurde misbruik anders kon CAS 10 nu al stoppen.
t ergste is dat dus cas10 bij voorbaat verkocht is aan crew en hun abusers.
pp inzetten kan iedereen maar dit is gewoon 1 tegen 10.000
dus cas10 faalt volledig.
en crew is er nog trots op ook.
dat ze dit bagatelliseren met hun zgn skills is bullshit.. nogal logisch een gegeven voorsprong en pp abusing doet de ranglijsten sowieso verpesten en ongelijke kansen vanaf t beging.
jammer t is geen bal aan zo.
cas10 zal als meest schaamteloze casual in de boeken gaan.
echt iets om trots op te zijn.

mvg Marcel
 
Reactiescore
273
Casual 10
is een complete moreel loze, gewetenloze, bevooroordeelde wereld aller tijden aan t worden, een complete fiasco.

Crew een samenvoeging van pp abusers .. waarvan sommige 10.000 den pp inzetten en eentje eerder begonnen is.
de spelletjes worden leeggeroofd met pp... items vele vele malen meer dan voorheen.
bevooroordeelde moderators.
speler koopt nu 40 gs pakketten van 30 procent of meer.
kleintjes hebben geen schijn van kans spelers en stammen op delete.
t is dat nog een paar stammen weerstand proberen te bieden tegen dit absurde misbruik anders kon CAS 10 nu al stoppen.
t ergste is dat dus cas10 bij voorbaat verkocht is aan crew en hun abusers.
pp inzetten kan iedereen maar dit is gewoon 1 tegen 10.000
dus cas10 faalt volledig.
en crew is er nog trots op ook.
dat ze dit bagatelliseren met hun zgn skills is bullshit.. nogal logisch een gegeven voorsprong en pp abusing doet de ranglijsten sowieso verpesten en ongelijke kansen vanaf t beging.
jammer t is geen bal aan zo.
cas10 zal als meest schaamteloze casual in de boeken gaan.
echt iets om trots op te zijn.

mvg Marcel

Het aantal PP abusers lijkt me behoorlijk mee te vallen. Of in ieder geval relatief gebalanceerd te zijn.
Er is maar één echte uitschieter en een ander waarvan we al weten hoeveel PP die gespendeerd heeft (5000 aan één event)
Liquid spant de kroon met PP abuse en Virtues heeft in het begin dus die 5000PP uitgegeven bij het event van de horde.

Maar kijk nu eens naar de rest van de top 25, en vergelijk het aantal dorpen met elkaar. Je ziet dat het behoorlijk gebalanceerd is.
Dat betekend dat de meeste in de top 25 wel iets van PP hebben uitgegeven om zo groot te worden als ze nu zijn. Maar waar Liquid natuurlijk de echte uitschieter is en Virtues als tweede (die overigens nu al afgezakt is naar een kleinere voorsrong t.o.v. de nummer 3), zijn er wel mensen die keihard PP abused hebben. Maar aan de statestieken te zien en de groeiranklijst op TWstats valt dat PP abuse niet terug te zien. Overigens zijn er twee die in je eigen stam zitten waarvan het bekend is dat ze veel PP spenderen. Alleen hebben hun het aan het verkeerde gespendeerd en extreem weinig rendement behaald t.o.v. het abusen van events wat Liquid en Virtues hebben gedaan.

Om nou specifiek Crew te noemen die deze wereld heeft verpest vind ik dan ook veel te ver gezocht. Het is waar dat ze in ieder geval één extreme abuser hebben (liquid), te zien aan zijn gigantische voorsprong in aantal dorpen. Maar Crew bestaat uit grotendeels voormalige casual spelers die gewoon lekker half inactief willen spelen en gaan niet zomaar (tien)duizenden aan PP's spenderen.
Dat CoP dan ook PP abusers heeft betekent niet dat hun dan wel de stam zijn die de wereld verpest hebben... Zowel Crew, CoP en TBR hebben hier allemaal geen aandeel in.
Ze zijn tenslotte gewoon bezig een spelletje te spelen wat zich op een wereld afspeelt waar je rustig aan zonder stress kunt spelen.

Wat wel het probleem is, is dat deze 3 stammen gezamenlijk het grootste gedeelte uitmaken van de casual wereld. Ze hebben het meeste invloed op de beschikbaarheid van de zéér beperkte hoeveelheid BB's die overblijven.
En aangezien elk van deze stammen hun eigen speelstyle hebben, waaronder het gebruik van PP in meer of mindere mate, kun je niet van die stammen verwachten dat ze die BB dorpen NIET zullen toeeigenen.
En dan kom je op het punt terecht waar we al veel te vaak iets over gezegd hebben; de werelden zijn kunstmatig klein gehouden. De mogelijkheid om de wereld groter te maken is er. De capiciteit in de servers is er. De wil vanuit de community is er. De wil van de (community)moderators is er. Alleen de wil van de hoge pieten die het geld uiteindelijk in hun eigen zak steken, die werkt alles en iedereen tegen.
En het ergste is dat het ze gewoon geen flikker interesseerd.

Dus als je iemand de schuld wilt geven, geef de schuld dan niet aan Crew, of aan welke andere stam dan ook.
Geef de schuld aan TW zelf.
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
188
Casual 10
is een complete moreel loze, gewetenloze, bevooroordeelde wereld aller tijden aan t worden, een complete fiasco.

Crew een samenvoeging van pp abusers .. waarvan sommige 10.000 den pp inzetten en eentje eerder begonnen is.
de spelletjes worden leeggeroofd met pp... items vele vele malen meer dan voorheen.
bevooroordeelde moderators.
speler koopt nu 40 gs pakketten van 30 procent of meer.
kleintjes hebben geen schijn van kans spelers en stammen op delete.
t is dat nog een paar stammen weerstand proberen te bieden tegen dit absurde misbruik anders kon CAS 10 nu al stoppen.
t ergste is dat dus cas10 bij voorbaat verkocht is aan crew en hun abusers.
pp inzetten kan iedereen maar dit is gewoon 1 tegen 10.000
dus cas10 faalt volledig.
en crew is er nog trots op ook.
dat ze dit bagatelliseren met hun zgn skills is bullshit.. nogal logisch een gegeven voorsprong en pp abusing doet de ranglijsten sowieso verpesten en ongelijke kansen vanaf t beging.
jammer t is geen bal aan zo.
cas10 zal als meest schaamteloze casual in de boeken gaan.
echt iets om trots op te zijn.

mvg Marcel
Wat ben jij nou weer voor appeltaart.

Er zijn er maar 3 die er 10.000den pp's in hebben zitten; Liquid, RedNex en Biertjes. Verder zit iedereen onder de 10.000pp. Waarbij Liquid deze 10.000pp wel gewoon heeft verdiend op Cas10 en ook weer ingezet heeft op Cas10. Is dit abusen? Jazeker. Maar wel op een ietsjes handigere manier dan Rednex en Biertjes.

Eerder begonnen? Ik denk dat je het hier over mij hebt aangezien ik de eerste speler op Cas10 was, maar ik ben niet eerder begonnen dan mogelijk was? Iedereen kon op mijn moment beginnen op deze wereld. Ik ben gewoon zo noob dat ik direct op de dag dat Cas10 gelanceerd werd, geëdeld werd op W77. Elke andere speler die ook zo noob was, kon op dat moment op Cas10 zitten.

40 gs pakketten kopen van 30% gaat niemand kunnen. 1 pakket van 30% kost 5.000 kristallen. 40 pakketten komt dus neer op 200.000 kristallen totaal. In Crew! heeft in ieder geval niemand dat (hoogste aantal ligt rond de 40-45k kristallen). Dus misschien in je eigen stam, maar niet bij ons iig.

Bevooroordeelde moderators? Die moet je me even uitleggen, ik ben nu heel erg benieuwd geraakt! Ik weet wel dat TW momenteel niet al te beste mods heeft, maar bevooroordeeld zouden ze normaal niet mogen zijn.
 
Reactiescore
8
@Mr. Impossible

Zitten er bij jullie dan geen pp abusers? Je komt niet aan zoveel dorpen zonder pp te gebruiken. En dan nog niet te spreken over alle dorpen die jullie stacken? ( Wat trouwens elke stam doet die het kan doen). In de top 3 stammen zitten er allemaal van die spelers en sommigen kunnen idd het spel niet goed, maar er zijn er wel van die 'pp abusers' die het spel wel kennen. TW is nu eenmaal zo geëvolueerd en dan moet je het ook maar zo doen. De gewone werelden zijn er nu voor pp te sparen waar het vroeger eigenlijk alleen om die gewone werelden ging voor te winnen. De doelstellingen op TW zijn nu verlegd naar cas en voor sommigen naar classic. Het is voor ons ook niet altijd aangenaam om daar te moeten tegen opboksen en wetende dat we niet kunnen winnen, hier zoeken we dan maar het plezier om jullie (inclusief jij) het zo moeilijk mogelijk te maken tot we van de wereld af zijn.
 
Reactiescore
41
@Mr. Impossible

Zitten er bij jullie dan geen pp abusers? Je komt niet aan zoveel dorpen zonder pp te gebruiken. En dan nog niet te spreken over alle dorpen die jullie stacken? ( Wat trouwens elke stam doet die het kan doen). In de top 3 stammen zitten er allemaal van die spelers en sommigen kunnen idd het spel niet goed, maar er zijn er wel van die 'pp abusers' die het spel wel kennen. TW is nu eenmaal zo geëvolueerd en dan moet je het ook maar zo doen. De gewone werelden zijn er nu voor pp te sparen waar het vroeger eigenlijk alleen om die gewone werelden ging voor te winnen. De doelstellingen op TW zijn nu verlegd naar cas en voor sommigen naar classic. Het is voor ons ook niet altijd aangenaam om daar te moeten tegen opboksen en wetende dat we niet kunnen winnen, hier zoeken we dan maar het plezier om jullie (inclusief jij) het zo moeilijk mogelijk te maken tot we van de wereld af zijn.
Je hoeft niet pp abuse te doen om veel dorpen te halen ... Ja het helpt zeker en vast, al helemaal als ze na een maand afkomen met dat banieren event wat belachelijk overpowered is. Zelf hebben we minder dan 7/8k pp gebruikt op casual 10 en staan toch op de derde plaats. Je kan pp abusen zoveel je wilt, maar als je niet goed overweg gaat met alle resources die je hebt maakt dat niks uit.
 
Reactiescore
273
En met mijn account heb ik nauwelijks PP gespendeerd aan events. Laatste event wel 600PP op de laatste dag om die 5000 kristallen vol te maken voor een 30% pakket.
Maar mijn account is sinds dag 1 actief en non-stop bezig met roven. Dat doen veel anderen niet en dat maakt zo'n enorm verschil op de lange termijn.
Ook het feit dat ik geen enkele weerstand ben tegengekomen heeft me geholpen zo groot te worden als ik nu ben.
Maar ik zit zeker onder de 2000PP totaal gespendeerd aan events deze wereld. En toch sta ik in de top 25.
En dat op een solo account.

Het is mogelijk zonder PP te spelen, maar alleen als je in de eerste twee maanden bent begonnen. Daarna maak je, met de huidige hoeveelheid BB's per speler) geen enkele kans meer om groot te worden.
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
188
Je hoeft niet pp abuse te doen om veel dorpen te halen ... Ja het helpt zeker en vast, al helemaal als ze na een maand afkomen met dat banieren event wat belachelijk overpowered is. Zelf hebben we minder dan 7/8k pp gebruikt op casual 10 en staan toch op de derde plaats. Je kan pp abusen zoveel je wilt, maar als je niet goed overweg gaat met alle resources die je hebt maakt dat niks uit.
Hoyo heeft YaW meer pp gebruikt dan ik :eek:
 
Reactiescore
4
Casual 10 was een mooie testwereld om aan te tonen dat er verandering moest komen.
Helaas is het triest dat hiervoor 7 maanden aan tijd opgeofferd moesten worden van de spelers die casual 10 wel serieus gespeeld hebben.

De oplossing? casual 10 stilletjes wegdrukken en een nieuwe casual starten. Jammer dat het op deze manier heeft moeten lopen maar uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om casual 10 serieus op te pakken ondanks dat ik van te voren al had gezegd dat het echt een ramp wereld ging worden met de aangekondigde instellingen. Dus enerzijds heb ik er zelf voor gekozen om aan dit grapje mee te doen.

Met vriendelijke groeten,
Tom
 
Bovenaan