Feedback wijzigingen Casual 10

Reactiescore
273
Dat je nu alleen van w77 kan overstappen, en later alleen van w78, denk ik dat deze Casual redelijk dun bevolkt zal blijven.
Ik ken nauwelijks Casual spelers die ook op normale werelden spelen... Heb zo'n vermoeden dat er nu een vrij grote groep Casual spelers zullen afhaken omdat ze geen dorp hebben om over te stappen.

Geen vlaggen, als beginnende speler moet je júist ergens aan vlaggen zien te komen, Casual lijkt me daar toch de beste plek voor.


Als de enige reden voor casual spelers om niet over te gaan is dat ze niet met een uitgebouwd dorp kunnen beginnen dan vind ik dat een lam excuus.
Binnen 14 dagen kun je op een nieuwe wereld een prima start dorp opbouwen, die vaak nog sneller opgebouwd kan worden door de hogere wereldsnelheid.
Sterker nog, nu heb je meer kans dat de beginners niet ver achterlopen qua dorpsopbouw als de ervaren spelers. Een van de doelen van "make casual great again" was toch ook het verkleinen van het gat tussen beginners en ervaren spelers?

Wel ben ik het met je eens dat de vlaggen uiteindelijk gewoon geactiveerd moeten zijn/worden.
Hoewel ze normaal geen wereldinstellingen veranderen zou het geen kwaad kunnen om over een paar maanden, wanneer de meeste spelers al een goede start hebben kunnen maken, de vlaggen alsnog geactiveerd worden.
Dan kan iedereen, dus ook de beginners, actief vlaggen verzamelen die ze vervolgens toe kunnen passen en mee leren omgaan.
 
Reactiescore
8
dat de inventaris overname moet verdwijnen voor een cas wereld lijkt me logisch. Vlaggen daarentegen zoals eerder vermeld vind ik spijtig want eens je de wereld niet meer kan winnen, bv. omdat je te laat bent ingestapt, ging je vol voor vlaggen en dat valt nu weg waardoor er zeker een aantal spelers zullen afhaken. Maar wat ik zeker niet snap is dat W77 naar cas 10 gaat en eens W78 begint gaan de spelers van W77 naar cas9, wie wilt daar dan nog gaan spelen, niemand toch? Tenzij ze willen dat, eens W78 begint, elke speler op W78 begint en zo niet alleen cas10 groot maakt maar ook de gewone wereld. De kans dat W77 snel zal leeg lopen is wel vrij groot denk ik, alleen de spelers die vol op die wereld gaan en wie nog pp kan farmen zal daar blijven, maar binnen een aantal weken zijn die daar allemaal weg. De strategie die hierachter zit is mij toch niet echt duidelijk.
 
Reactiescore
123
@Duckje
Ik heb even snel de tijd genomen om wat kleine punten uit te werken die me te binnen schoten omdat er nog zo enorm wordt gestunteld op het moment met het verbeteren van casual werelden. Eerste stappen zijn gezet maar er zijn nog een aantal kritieke punten waar het nog mis gaat op dit type werelden. Als casual bespeler door de afgelopen jaren heb ik gezien hoe deze werelden zich hebben ontwikkeld en hoe nieuwe features in de game dit type werelden (maar ook normale werelden) in een onbalans hebben gebracht en het spelplezier ontnemen. Als je de tijd ervoor zou willen nemen om dit door te nemen, graag! Ik weet niet in hoeverre dingen technisch gezien mogelijk zijn, hoop hier dan ook een reactie voor te ontvangen over de mogelijkheden of hoe dit vanuit het TribalWars management wordt gezien.

Voor de luie lezer, TLDR staat onderaan.

Om in te haken op de rest met de barbarendorpendiscussie; waarom wordt er geen ratio verhouding ingesteld voor actieve spelers/barbarendorpen? Dus in plaats van de 3 barbarendorpen die er spawnen bij het toetreden van een speler op de wereld en daarna niks meer waardoor de wereld compleet vast ligt binnen 3 maanden, waarom is er geen regel in het systeem die ervoor zorgt dat de verhouding op casuals altijd 1 : 2 is (of iets dergelijks)? Plaatst de spelers verder uit elkaar zodat iedereen de ruimte heeft om zijn eigen cluster te vormen en het tempo waarin iemand wilt groeien bepalen ze zelf maar ze hebben wel de mogelijkheid om te groeien door het constante aantal dorpen wat er beschikbaar is om te edelen. Hebben ze nog steeds de bescherming door de aanvalsrange maar wel de vrijheid om het spel te spelen en een account op te bouwen. De ratio verhouding tussen spelers/barbarendorpen en afstand tussen spelers kunnen nog bepaald worden maar gezien de basis productie op casuals bij het maximale level (2.400 grondstoffen/uur) kun je iets minder dan 2 edels per dag maken dus 1 : 2 ratio is in eerste instantie prima maar kan natuurlijk hoger of lager gezet worden.

Het aanpassen van de vlaggen en (iets kleinere) inventaris van andere werelden is een zeer goede stap om het boosten en ongelijkheid van spelers in te perken waar ervaren spelers over het algemeen veel misbruik van maken ten opzichten van onwetende nieuwe casual spelers die als proeftuin/leerwereld dient. Ik denk dat hier nog een andere toevoeging aan te pas moet komen voor het verder inperken van de ongelijkheid op casuals; farmen & roven.

Farmen is misschien niet eens het meest erge probleem omdat voor nu alles al vast ligt, maar wanneer barbarendorpen met een ratio schaal worden ingesteld zoals ik net al aangaf is het misschien handig om een farm limiet in te stellen zoals dat op andere normale spelwerelden ook bestaat (no haul werelden). Het meest kwalijke van een casual wereld vind ik nog wel het gebruik van rooftochten. Dit is nog wel het meest overpowered op dit type werelden en ik kan ook geen enkele bedenken waarom dit ooit toe is gelaten op een casual wereld. Door de aanvalsrange ligt iedereen praktisch safe voor ook maar iedere vorm van gevaar en kan gerust al zijn/haar troepen 24/7 laten lopen voor rooftochten zonder vaak ook maar enig risico. Door dit efficient te doen (wat de spelers in de top vaak wel weten als ervaren spelers) kun je al gauw tot wel 60% extra grondstoffen per dag binnen halen bovenop de basis productie (Ik wil je best in praktijk voorbeelden laten zien of uitgerekende modellen in Excel als er een bevestiging gewenst is). Maar met andere woorden, je zou 60% harder kunnen groeien dan spelers die dit niet doen wat dus echt een enorm verschil is, waardoor grote spelers alleen maar verder en verder uitlopen op de rest die dit niet doet. Bovendien, met meer dorpen kun je ook nog eens meer gaan roven met rooftochten wat dit alleen nog maar erger maakt.

Nu snap ik dat dit een onderdeel is van het spel maar dit staat totaal niet in verhouding met de negatieve effecten die dit met zich meebrengt voor een wereld die dient als leeromgeving. Mocht dit niet gedeactiveerd worden, pas dan op zijn minst de verhoudingen in de formules aan op een manier waardoor de winstmarges van rooftochten drastisch omlaag gaan. Spelers worden namelijk momenteel met sneltreinvaart voorbij geraasd door ervaren spelers die dit enorm misbruiken en geen genade tonen en alle intenties van dit wereldtype aan de kant schuiven voor eigen gewin.

En misschien een beetje off-topic maar wel relevant voor de casual werelden; hoe staat het ervoor met het scriptgebruik zoals in het denktank forum is beschreven? Zolang scripts onderdeel zijn van tribalwars (wat ik wel verwacht) lijkt het mij in ieder geval een eis dat hier aan meer aandacht wordt besteed bij de casual werelden en spelers in contact brengen met het gebruik van snelschakellijst-/user-scripts omdat dit net als vlaggen die nu gedeactiveerd zijn voor een groot voordeelverschil tussen spelers kan zorgen.

TLDR:
  1. Stel een ratio in tussen actieve spelers : barbarendorpen dat altijd van toepassing is. Bijvoorbeeld: 1 actieve speler = altijd 2 beschikbare barbarendorpen om te edelen.
    • Sidenote: hiervoor is het handig om de onderlinge afstand tussen spelers te vergroten zodat iedereen een goed eigen cluster kan vormen.
  2. Maak er een no haul wereld van. Limiteer farmen en deactiveer rooftochten of pas de winstmarges hiervan drastisch omlaag.
  3. Stimuleer kennismaking van spelers met snelschakellijst-/user-scripts via het opdrachten systeem of door bij een toetredingsmededeling richting het algemene scriptforum of iets dergelijks.
 
Reactiescore
20
Nee, want alleen steeds de laatste wereld gaat naar Cas10, de rest naar Cas9 ;)

Het aantal spelers dat vanuit c8 en w72 t/m 76 kan over komen gaat bij lange na geen 5000 dorpen opleveren ;)
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
188
Het aantal spelers dat vanuit c8 en w72 t/m 76 kan over komen gaat bij lange na geen 5000 dorpen opleveren ;)
Dat is toch ook niet wat ik zeg? De persoon waar ik op reageer vraagt of Cas9 niet meer groter gaat worden dan het nu is. Dat is incorrect, er zullen altijd spelers bij blijven komen, hoe weinig het er ook zijn.
 
Reactiescore
20
Dat is toch ook niet wat ik zeg? De persoon waar ik op reageer vraagt of Cas9 niet meer groter gaat worden dan het nu is. Dat is incorrect, er zullen altijd spelers bij blijven komen, hoe weinig het er ook zijn.

Parci zegt ook niet dat er niks meer bij komt, hij geeft alleen aan dat de wereld klein blijft ;)

Het aantal spelers wat nog gaat/kan komen is nihil ;) w77 had daarin tegen weer voor wat redelijk bb dorpen kunnen zorgen ;)
 
Reactiescore
273
Alle werelden zullen klein blijven als TW het aantal BB dorpen per speler niet flink gaat verhogen.
 
Reactiescore
273
Voordat dat de bb dorpen op zijn stop jij al met edelen :cool:

Ben op cas9 ook al een paar maanden gestopt
Maar cas10 ga ik actief zijn! Tot 100 dorpen, dan ga ik weer stoppen.
Het begin is altijd het leukste. Trash talk in het begin is leuker dan al dat gezeur aan het einde.
 
Reactiescore
15
Na al dat gemekker over de zgn verbetering
Wordt de schade weer ingehaald door de pp rijken.
Nu t rad van fortuin .. en volgen vele andere spelletjes.
Versneld bouwen.. ook nog en Gs kopen
Nieuwe spelers hebben vaak geen tonnen pp .. oude wel door de verkochte GS op oudere werelden.
Dus hoewel er wel wat verbeterd is.. gaat men nu weer helemaal los..
Volgende Cas .. eerste maanden geen of liever helemaal geen spelletjes en ook niet versneld bouwen en Gs kopen.
Dus eigenlijk meer een CAS in classic stijl.

Mvg Marcel
 
Reactiescore
273
Ja dat weet ik buurman ;) maar toch nog te actief op c9 want je bent nog niet op bb :p

Als ik op BB ga, wie gaat dan de stacks van Danoontje bashen op de kleine BB dorpen in de rim?
Plus, zodra de range weg valt dan ga ik alle dorpen die in mijn richting liggen van je af pakken!
 
Reactiescore
20
Als ik op BB ga, wie gaat dan de stacks van Danoontje bashen op de kleine BB dorpen in de rim?
Plus, zodra de range weg valt dan ga ik alle dorpen die in mijn richting liggen van je af pakken!

Jou deff stacks in bb dorpen zijn ook leuk om te bashen :)
 
Reactiescore
273
Was jij diegene die gister op mijn def liep? Volgens mij is iemand 15+ clears kwijt geraakt op dat ene dorpje.
If so, blijf dat doen please. Mijn stats worden alleen maar beter zo :biggrin:
 
Reactiescore
20
Nope maar wel deze stack een tijd terug :p

1606824653489.png
 
Reactiescore
389
Ben op cas9 ook al een paar maanden gestopt
Maar cas10 ga ik actief zijn! Tot 100 dorpen, dan ga ik weer stoppen.
Het begin is altijd het leukste. Trash talk in het begin is leuker dan al dat gezeur aan het einde.

"Het begin is altijd het leukste. BB's edelen en stacken zonder daadwerkelijk iemand aan te vallen is leuker dan fronten met spelers aan het einde"
Google translate
 
Reactiescore
273
Carlos translate bedoel je.
Kan ik je vaker inhuren? Je vertaal kunsten zijn absoluut spot on!
 
Bovenaan