Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
260
Aub lees mijn reacties nog even eenmaal door, het antwoord op je vraag staat daar letterlijk.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser69389

Guest
Welke standpunt zou dan niet verdedigd geworden zijn volgens jou ? en waarom was er dan niemand bereid van representatief groepje om eraan deel te nemen ?.

Achteraf klagen over de deelnemers is daarom zeer goedkoop :)
Terwijl je inhoudelijk over de "nieuwe" scripts regels nog steeds mag klagen, daarvoor staat deze topic online.
Je mag klagen, maar er wordt toch amper/niets mee gedaan. Zo werkt Duckje al vanaf zijn aantreden. Er waren zat mensen bereid om deel te nemen aan het groepje, maar die gewoon geweigerd zijn of niets hebben vernomen op hun aanmelding. Waarom zou je dan nadien nog wel gaan reageren? Dat wekt toch geen vertrouwen?
 
Reactiescore
166
Stel je voor er komt een bijeenkomst over de feiten dat de wereld plat is, iedereen is welkom en naar iedereen wordt uiteraard geluisterd!
Wie zouden daar toch op af komen?
Meestal de gene die daar in geloven, de rest gaat er niet heen omdat ze vooraf al weten dat het zinloos is.

Dat gevoel heb ik momenteel als ik dit zo lees over de denktank over script regels.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb eind 2019 iets soortgelijks aangekaart waarin ik privéscripts, het mentorsysteem en boostaccounts behandelde (De post). Ik heb toen wat tijd gestoken in het schrijven van een nette post en wat suggesties gegeven om nieuwe spelers in aanraking te brengen met beschikbare scripts. Er is helaas bijzonder weinig met die post of suggesties erin gedaan.
Heb je post van toen (voornamelijk het gedeelte over scripts) nog eens gelezen en voor zo ver ik kan zien zijn er toch enkele van je suggesties (deels) aanwezig in de nieuwe scriptregels / werkwijze.

Scripts die na 6 maanden publiek worden tegenover eeuwig privé lijkt mij alleszins een gigantische stap richting jouw denkwijze. En ook naar bereikbaarheid toe zijn er stappen gezet... zoals een duidelijker AF waar script te vinden zijn, 1 extensie vanuit TW team zelf (dat bij gevolg ook makkelijker bij de spelers geraakt, een aankondiging, vermelding ingame PM, ...) dat vervolgens de mogelijkheid bied om ingame script te installeren met een paar klikken (versus het huidige installeren van tampermonkey en installeren van script + installeren van snellijstscripts + andere extensies op zich).

Jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat er niks mee gedaan is...

Het is toch ergens wel schrijnend dat er hier drie personen tegen scripts zijn; een scripter, iemand die ik nog nooit in een endgame heb gezien en iemand die enkele weken geleden gerekt is zonder ook maar één snipe te zetten. Ik kan met volledige zekerheid zeggen dat NIEMAND die ooit een edelspam succesvol heeft gedeffed dat had kunnen doen zonder scripts. Ik hoor o.a. Coruscant steeds zeggen dat edelspammassa's verleden tijd gaan zijn als scripts worden afgeschaft, maar dat is natuurlijk complete onzin. Het plannen van zo'n massa gaat geheel extern (wat niet illegaal zal worden?), het sturen van 5 edels betekent dat je moet kunnen timen op 200ms, iets dat zeker met een DS timer voor eenieder compleet haalbaar is. De verdediger zal echter enorm benadeeld worden, want handmatig snipes zoeken en zonder timetooltje consistent snipen op <50ms is gewoon voor 99%+ van deze community niet haalbaar.
Specifiek naar edelspam toe denk ik dat je een aantal dingen mist:
  • Snipe finder scripts zijn niet tegen de nieuwe regels en zullen ook in de toekomst gewoon nog gebruikt kunnen worden, kortom snipes zoeken gaat nog even snel als voorheen.
  • Net zoals op dit moment (t-timen / time extensie) kan je ook verdedigend gebruik maken van het versturen van meerdere snipes en de juiste laten lopen.
  • Time scripts hebben (ook momenteel) weinig invloed op edelspam, aangezien je edels met weinig troepen krijgt kan je je snipes ook splitsen. En time scripts werken uiteraard beide kanten op en vervallen in deze ook voor beide kanten.
Aanvallend / verdedigend lijkt mij dit dus strijden met gelijke middelen...

Kijkende naar de (vrije) edels zal er (mogelijk) wel iets veranderen, doordat GS versturen naar stamgenoten meer tijd zal kosten en het meppen zelf ook. Of dit edelspam zal beïnvloeden en hoe hard zal nog afwachten worden. Persoonlijk hoop ik dat de hardste beïnvloeding hier van gaat naar dat edels beschikbaar komen bij actievere accounts die PP spenderen en hun buren, maar in mindere maten bij kleine accounts. Op die manier zou de huidige end game waar er wordt gezocht naar de zwakke plek van de tegenstander en dan op die plaats heel veel druk uitoefenen (alle massa's naar daar + die front accie pushen naar veel vrije edels) verminderen en krijgen we hopelijk weer iets langer durende end games waar ook effectief de sterke tegenstanders een keer aangepakt worden.

Maar nogmaals: de invloed van de nieuwe scriptregels zal allemaal afwachten woorden, de toekomst zal het uitwijzen...
 
Reactiescore
579
Weet je nog dat je mij van mijn eigen account probeerde te zetten als stamleider op w37?
Omdat ik het in sommige aspecten niet helemaal met je eens was.

En dan nu praten over fair play in andere opzichten... Bahh
Ik zou even dit topic : https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/de-mental-autobiografie.190961/ nog eens goed doorlezen... een deel van de afbeeldingen (in het latere deel, de screenshots) zijn ook nog aanwezig en dan kom je er wel uit, waarom dat ook alweer was. Verder is dit een topic over scripts, als je de W37 discussie wil overdoen, ik heb een inbox... dan zal ik je oren nog een keer wassen. Net als toen.
 
Reactiescore
15
Ik snap er werkelijk geen hol meer van
zie door de bomen t bos niet meer
complete willekeur aan scripts
raadselachtige regels wat nou wel en niet mag
hoe gaat t bestraft worden?
is t controleerbaar?
komt er een willekeur aan aanklachten en support aanvragen die dan ook nog gehonoreerd worden?
waarom geen incame massa att opte.
mas def is er wel immers.

kortom ik ben nu banger voor de tw scripts gebruiken geworden en de gevolgen en het naarstig zoeken wat nog kan dan voor mijn vijanden op de te bespelen werelden
ik schijt nu echt 3 kleuren stront .. doet me weer terug denken aan W6 toen de vv regels zo vaag als wat waren en er willekeur was met bestraffing aan de hand van support aanvragen.
later werden de regels veel duidelijker en kreeg je gewoon een waarschuwing of nog beter je kon niet aanvallen of ossen. ( vv bot).
komt dit er ook?
door de toen onstane chaos en onbegrip zijn vele spelers en stammen op delete gegaan.
al had de winnende partij daar maling aan en verdwijnt t uiteindelijk in de vergeetboeken.
wel hoop ik dat er niet al te veel moderators meer in bepaalde stammen zitten. anders krijg je ook nog gezeur over bevooroordeling en spelbederf.
ook dat met weer spelers die deleten.
verder is tw nog best leuk en wens ik jullie wijsheid en spelgenot.

mvg Marcel
 
Reactiescore
37
@tw team

Ik zie nu 2 keer een melding in iets meer dan een week tijd over de nieuwe script regels. ( prima niks over te zeggen )
Alleen zou je verwachten gezien de herhaling er kort op volgt dat er inmiddels ook al wat vrij gegeven is.
Misschien wordt het dan ook eens tijd de goedgekeurde scripts topic te vullen?.

Hiermee zou je de conversie tijd vergroten en wordt het ook duidelijker welke scripts bruikbaar zijn volgens de nieuwe regels.
Tevens vergroot je de draagkracht publiekelijk er ook mee. Nu zie je in feiten lege topics waar naar gesuggereerd wordt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik snap er werkelijk geen hol meer van
zie door de bomen t bos niet meer
complete willekeur aan scripts
raadselachtige regels wat nou wel en niet mag
hoe gaat t bestraft worden?
is t controleerbaar?
komt er een willekeur aan aanklachten en support aanvragen die dan ook nog gehonoreerd worden?
waarom geen incame massa att opte.
mas def is er wel immers.

kortom ik ben nu banger voor de tw scripts gebruiken geworden en de gevolgen en het naarstig zoeken wat nog kan dan voor mijn vijanden op de te bespelen werelden
ik schijt nu echt 3 kleuren stront .. doet me weer terug denken aan W6 toen de vv regels zo vaag als wat waren en er willekeur was met bestraffing aan de hand van support aanvragen.
later werden de regels veel duidelijker en kreeg je gewoon een waarschuwing of nog beter je kon niet aanvallen of ossen. ( vv bot).
komt dit er ook?
door de toen onstane chaos en onbegrip zijn vele spelers en stammen op delete gegaan.
al had de winnende partij daar maling aan en verdwijnt t uiteindelijk in de vergeetboeken.
wel hoop ik dat er niet al te veel moderators meer in bepaalde stammen zitten. anders krijg je ook nog gezeur over bevooroordeling en spelbederf.
ook dat met weer spelers die deleten.
verder is tw nog best leuk en wens ik jullie wijsheid en spelgenot.

mvg Marcel
Wat is er niet duidelijk? Dan kunnen we misschien helpen verduidelijken...

De script regels zijn uiteraard controleerbaar (anders zou het geen nu hebben er te maken), met de nieuwe scriptregels zou dat zelfs nog beter moeten verlopen. Bestraffen gebeurd op dezelfde manier als voorheen, meer info daar over in volgend topic: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/straffenboomstructuur-tribalwars-nl.130373/

@tw team

Ik zie nu 2 keer een melding in iets meer dan een week tijd over de nieuwe script regels. ( prima niks over te zeggen )
Alleen zou je verwachten gezien de herhaling er kort op volgt dat er inmiddels ook al wat vrij gegeven is.
Misschien wordt het dan ook eens tijd de goedgekeurde scripts topic te vullen?.

Hiermee zou je de conversie tijd vergroten en wordt het ook duidelijker welke scripts bruikbaar zijn volgens de nieuwe regels.
Tevens vergroot je de draagkracht publiekelijk er ook mee. Nu zie je in feiten lege topics waar naar gesuggereerd wordt.
De Pm's dienen vooral om mensen meermaals te waarschuwen zodat er niet gezegd kan worden dat ze van niks weten... De scripts die publiek komen zijn ook afhankelijk van de scripters die ze inzenden, je moet ze ook even de tijd geven daar voor natuurlijk :)

Ondertussen zijn er in elk geval al wel wat inzendingen, dus de lijst zal nu snel gaan aangroeien ;)
 
Reactiescore
1.363
Snap die veranderingen nog steeds niet tbh. De gene die constant zn eigen privéscripts gebruikt en zelfs nog n paar keer met n rechtzaak dom heeft lopen janken als mensen zn scripts gebruiken (toen ik dat hoorde ging ik echt kapot btw), wil nadat hij n paar x is ingemaakt andere scriptregels. Jij bent zelf de veroorzaker van dat mensen over scripts hebben lopen janken, omdat jij zo dom/kinderachtig bent om jouw op scripts constant voor jezelf te houden! Denk dat dhr Warretje dat niet realiseert. Er zijn zoveeel andere alternatieven voor de regels of hoe je dingen aanpakt.. Met al die pms de afgelopen dagen kon je ook iedere speler naar t scriptforum sturen en de uitleg over bijv tampermonkey neerzetten.. Je kon ook gewoon op basis vd af reacties concluderen dat deze aanpassingen zware bs zijn + de spelersgroep nog meer in gaat korten.. Maar nee, dat boeit tw al jaren niet meer volgens mij.. Tis alleen maar voor hun eigen profijt en wat de spelers willen ho maar. Wens jullie veel plezier met de minder spelers. Als tw qua spelersbase al een neerwaartse spiraal is/wordt..
 

DeletedUser69389

Guest
Wat is er niet duidelijk? Dan kunnen we misschien helpen verduidelijken...

De script regels zijn uiteraard controleerbaar (anders zou het geen nu hebben er te maken), met de nieuwe scriptregels zou dat zelfs nog beter moeten verlopen. Bestraffen gebeurd op dezelfde manier als voorheen, meer info daar over in volgend topic: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/straffenboomstructuur-tribalwars-nl.130373/


De Pm's dienen vooral om mensen meermaals te waarschuwen zodat er niet gezegd kan worden dat ze van niks weten... De scripts die publiek komen zijn ook afhankelijk van de scripters die ze inzenden, je moet ze ook even de tijd geven daar voor natuurlijk :)

Ondertussen zijn er in elk geval al wel wat inzendingen, dus de lijst zal nu snel gaan aangroeien ;)
Habitum heeft wel een punt. Het is 23 april en op 6 mei worden de nieuwe regels gehandhaafd. Vooralsnog is er voor de leek amper iets bekend over wat de TWlibrary inhoudt, hoe die er uitziet en bovenal hoe die werkt. Hetzelfde geldt voor de nieuwe/vernieuwde scripts die men wel mag gebruiken en welke uiteindelijk niet meer.

Een serieuze vraag die je nu kunt stellen is hoe serieus het TW Team de community wel neemt en vooral of jullie hen respecteren en waarderen of niet. Want jullie geven de community nu al minder dan twee weken voor de transitie. Hoeveel tijd moet het nog kosten om iets wat zo belangrijk is te openbaren? Nu lijkt het erop alsof jullie gewoon schijt hebben aan de community en hen geen serieuze kans willen geven om alles om te zetten. Want je kunt spelers niet pas op 3 of 4 mei een keer toegang gaan geven tot de extensie. Gaan jullie dit wel doen dan kan ik wel garanderen dat er heel wat bans gaan vallen. We hebben nu nog maar 12.5 dagen om de scripts te vervangen dus het spreekt voor zich dat jullie vaart moeten maken.
 
Reactiescore
43
Verbeter me als ik het mis heb, maar het is nu nog mogelijk om zonder premiumaccount legale dingen zoals tribal wars train (5 tabs in 1 klik verzenden) te gebruiken. Hoe verandert dit in de toekomst?
Wordt het bijvoorbeeld alleen nog maar door leden die een premiumaccount afnemen mogelijk om zulke 'tools' te gebruiken?

Ben zelf op het moment niet een enorme gebruiker van scripts, maar wel die ene extensie, die verboden wordt. Als dit al beantwoord is heb ik het even gemist tussen alle andere opmerkingen door, graag een citaat svp.
 
Reactiescore
7.918
Ik speel sinds W11 en ik heb meerdere werelden gewonnen (ik heb ook meerdere accounts). Waar ik speelde, voor W69/70... speelde ik altijd aan de top, solo of als duo.

En ik hoef van niemand iets te leren als het TW betreft. Het enige wat ik niet doe... is buiten de lijntjes kleuren. Voor mij geen scripts of wat dan ook, die andere spelers niet hebben.

Die top van jou... die kan niet zonder spelen en aan de top eindigen. Daar heb ik weinig respect voor.

Dit eeuwige geblaat over je geweldige speelstyle herhaal je ook op elke wereld he? Kap daar eens mee man. 'Hoi ik ben Edwin en ik speel al zo lang en alleen maar Fairplay en jij bent een valsspeler' je retoriek begint echt afgezaagd te worden na 7 jaar. Dat jij ervoor kiest om handmatig 18 uur te meppen terwijl dat legaal ook compleet anders kan is echt jouw eigen schuld. Absurd is niet een 'valsspeler' omdat hij de mogelijkheden gebruikt in deze game, jij bent gewoon echt compleet achterlopend en nu puur gefrustreerd dat je meer tijd in dit spel hebt gestoken dan nodig.

Dat TW de regels nu wil aanpassen moeten ze zelf weten, het gaat ze wel spelers kosten. Maar één ding blijft gelukkig wel, verzuurde mannetjes die handmatig blijven meppen. Hoera.
 
Reactiescore
1.752
Deze functie komt in de extentie te staan die tw straks aan bied.
Deze kun je zo ver ik weet gewoon gebruiken zonder premium account dus dit zou nog moeten werken en legaal.
Extensie is verbonden aan snellijst en dat kan alleen met PA toch?
 
Reactiescore
742
Wanneer komt deze extensie online? niet dat het straks 6 mei is en 2k inc in me nek krijg zonder dat ik ook maar 1 script kan gebruiken....

daarnaast is het miss wel handig voor de spelers er nu al kennis mee te maken miss vinden we wel een bugg en zit straks iedereen 2 weken zonder scripts als inno het moet fixen want dat gaat zo snel....
 
Reactiescore
742
Bedankt, voor de goeie communicatie met de community. Bedankt voor de transparantie. Bedankt voor het op de hoogte houden van de community.

1619687994298.png
1619688008630.png

Goed bezig
 
Reactiescore
2.489
Bedankt, voor de goeie communicatie met de community. Bedankt voor de transparantie. Bedankt voor het op de hoogte houden van de community.

Bekijk bijlage 28477
Bekijk bijlage 28478

Goed bezig

De link is inderdaad foutief, dank voor de melding. Ik heb het aangepast.

Met betrekking tot de extensie die zal voor 6 mei klaar zijn dus ook dat komt goed :)

En afsluitend dank dat de vele in-game mededelingen over de nieuwe scriptregels geapprecieerd worden.
 
Reactiescore
1.228
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan